naar New York!
donderdag 24 augustus 2017 om 14:20
Een vriendin en ik willen graag samen naar New York, rond de kerst. Lijkt ons zo leuk, New York in december. Maar het aanbod is overweldigd. We willen graag slapen in het centrum, maar wat is het centrum? We willen naar die bekende ijsbaan, naar het 9/11 memorial, het Empire State building, lekker ontbijten, New York cheesecake eten, naar Broadway en naar het Vrijheidsbeeld.
Maar waar gaan we slapen? De plek van je hotel is heel belangrijk, omdat het je veel tijd scheelt om te komen waar je wilt zijn en je kunt je er wel of niet veilig voelen. Ik vind hele grote hotels met hele kleine liften beangstigend, verder heb ik niet echt voorkeuren. Welke reisgidsen beveel je ons aan, wat moeten we zeker niet vergeten en welk vliegveld is handig. Een budget hebben we nog niet bepaald, maar ik vrees dat vlucht en hotel snel 1000 euro kost.
Maar waar gaan we slapen? De plek van je hotel is heel belangrijk, omdat het je veel tijd scheelt om te komen waar je wilt zijn en je kunt je er wel of niet veilig voelen. Ik vind hele grote hotels met hele kleine liften beangstigend, verder heb ik niet echt voorkeuren. Welke reisgidsen beveel je ons aan, wat moeten we zeker niet vergeten en welk vliegveld is handig. Een budget hebben we nog niet bepaald, maar ik vrees dat vlucht en hotel snel 1000 euro kost.
donderdag 24 augustus 2017 om 14:30
donderdag 24 augustus 2017 om 14:33
Ik ben 2 keer in het Skyline hotel geweest, dat ligt op de hoek van 10th avenue en 49th street.
Alles op goede afstand en tevreden over het hotel. Dat is nog niet zolang geleden gerenoveerd.
Wij vlogen van Amsterdam naar JFK en op JFK kan je een shuttlebusje bestellen dat je naar het hotel brengt.
Je moet ook weten, hoe beter de plek van je hotel hoe duurder, en van het Skyline hotel is het misschien 2-3 minuten wandelen tot op Time square. Op TS zelf zou ik nooit een hotel nemen! Ik vond onze locatie wel ideaal en op goede afstand van alles.
Alles op goede afstand en tevreden over het hotel. Dat is nog niet zolang geleden gerenoveerd.
Wij vlogen van Amsterdam naar JFK en op JFK kan je een shuttlebusje bestellen dat je naar het hotel brengt.
Je moet ook weten, hoe beter de plek van je hotel hoe duurder, en van het Skyline hotel is het misschien 2-3 minuten wandelen tot op Time square. Op TS zelf zou ik nooit een hotel nemen! Ik vond onze locatie wel ideaal en op goede afstand van alles.
donderdag 24 augustus 2017 om 14:35
1000€ zit je denk ik wel zo aan ja, zeker in die periode.
Qua vliegveld JFK of Newark.
Hotel zou ik persoonlijk zoeken op Manhattan onder central Park en dan in de buurt van een metrostation, dan ben je snel waar je heen wilt. .
Zelf zaten we vlakbij Broadway redelijk vlakbij Times square in The Moderne( in west 55th ) en konden lopend al veel doen. Onveilig heb ik me er niet gevoeld maar wij waren er in september en niet heel laat in het donker dus.
Top of the rock is aan te raden , Central park, naar Brooklyn en via de brug terug wandelen.
Qua vliegveld JFK of Newark.
Hotel zou ik persoonlijk zoeken op Manhattan onder central Park en dan in de buurt van een metrostation, dan ben je snel waar je heen wilt. .
Zelf zaten we vlakbij Broadway redelijk vlakbij Times square in The Moderne( in west 55th ) en konden lopend al veel doen. Onveilig heb ik me er niet gevoeld maar wij waren er in september en niet heel laat in het donker dus.
Top of the rock is aan te raden , Central park, naar Brooklyn en via de brug terug wandelen.
donderdag 24 augustus 2017 om 14:35
Klopt, maar toch hebben wij ook wel veel te voet gedaan omdat we dat ook wel leuk vonden.
Maar goed, ik ben ook wel iemand die liever wandelt.
donderdag 24 augustus 2017 om 14:38
donderdag 24 augustus 2017 om 15:16
Wij sliepen in het best western in China town. Maargoed wij betaalden het hotel niet zelf.
We vlogen op Newark, van daar kun je met een shuttle busje naar je hotel.
Schaatsen hebben we niet onder de beroemde kerstboom gedaan, maar in central park. Daar is het een stuk goedkoper, minder druk en zonder tijdslimiet.
Ook hadden we een New York pasje. Daar zat ov en een hoop attracties bij, ook die wat jij noemt. Voor gebak zou ik magnolia's bakery aanraden. Is wel een keten, dus daar zal niet iedereen het mee eens zijn, maar ik vond het heerlijk.
Helaas was het 20 graden toen wij daar 2 weken voor kerst waren en toen we een week weer thuis waren werd de stad onbegaanbaar door sneeuw. Reken dus niet teveel op sneeuw.
Veel plezier!
We vlogen op Newark, van daar kun je met een shuttle busje naar je hotel.
Schaatsen hebben we niet onder de beroemde kerstboom gedaan, maar in central park. Daar is het een stuk goedkoper, minder druk en zonder tijdslimiet.
Ook hadden we een New York pasje. Daar zat ov en een hoop attracties bij, ook die wat jij noemt. Voor gebak zou ik magnolia's bakery aanraden. Is wel een keten, dus daar zal niet iedereen het mee eens zijn, maar ik vond het heerlijk.
Helaas was het 20 graden toen wij daar 2 weken voor kerst waren en toen we een week weer thuis waren werd de stad onbegaanbaar door sneeuw. Reken dus niet teveel op sneeuw.
Veel plezier!
donderdag 24 augustus 2017 om 15:37
Als het openbaar vervoer goed te doen is, dan is wat verder weg ook een optie. Maar ik zou het zonde vinden om elke ochtend sowieso al een half uur onderweg te zijn, voordat het een beetje gezellig wordt. Ik zou wel graag in de buurt van het hotel gezelligheid willen, kunnen ontbijten en dineren sowieso, zodat je in het donker 's avonds niet nog ver moet reizen.
donderdag 24 augustus 2017 om 15:42
Leuk, nyc! Ik ben er twee keer geweest, 1x vlak na Kerst en 1x in het voorjaar. Beide bijzonder. Beide keren rondom Times Square een hotel gehad, dat is heel centraal en het meest betaalbaar met wel enig comfort. Als je een weekkaart neemt voor het OV dan kun je met de metro, bussen, overal komen waar je wilt (metro is het handigst). Als je verder nog vragen hebt dan laat het gerust weten.
donderdag 24 augustus 2017 om 15:59
Ik zou zorgen voor een hotel dichtbij een metro station, je ontkomt er toch niet aan om veel met de metro te reizen als je veel wilt zien.
Wij zaten in het Empire Hotel (van Gossip Girl bleek later), leuk hotel, leuke buurt en dicht bij de metro.
Misschien gaan wij binnenkort weer naar New York en dan wil ik zeker weer een hotel in Manhattan.
Wij zaten in het Empire Hotel (van Gossip Girl bleek later), leuk hotel, leuke buurt en dicht bij de metro.
Misschien gaan wij binnenkort weer naar New York en dan wil ik zeker weer een hotel in Manhattan.
donderdag 24 augustus 2017 om 16:15
Wat leuk! Ik vind New York ook helemaal geweldig. Ben er al een paar keer geweest en ook (wel al 10 jaar geleden) rond kerst.
Ik vond het ontzettend leuk, veel lichtjes, kerstbomen en veel in kerstsfeer.
Ik weet niet of je van de echte foute kerstdingen houdt? Maar anders zou ik je de Christmas Spectacular aanraden van de Rockettes. Dat is een show in de Radio City Music Hall. Ontzettend leuk, maar ook wel een beetje fout. Ik hou ervan, dus ik was in mijn nopjes
.
Hotel bij een metro station is inderdaad aan te raden. Ik hou ook van lopen, maar New York is erg groot. Na 1 dag lopen, deden mijn voeten zeer en de volgende dagen gebruiken we dan toch vaker de metro. Maar anderzijds, is er bijna op iedere straathoek wel een metrostation, dus grote kans dat je hotel daar sowieso al bij in de buurt zit.
Ik weet niet meer wie het zei, maar inderdaad een hotel op Manhattan, onder Central Parc, is eigenlijk altijd een goede locatie. Er zit veel troep tussen, dus check ook even de reviews op Tripadvisor. Wij hebben in het Novotel geslapen, het Sheraton en het Roosevelt Hotel. Alle 3 zeer tevreden over. We gaan vaker naar het Roosevelt, omdat die ligging net wat leuker is (vinden wij). Net buiten de drukte, maar toch in de gezelligheid. Times Square was in de kerstperiode echt ontzettend druk, dus bereid je daarop voor
Ik wil ook weer!
Ik vond het ontzettend leuk, veel lichtjes, kerstbomen en veel in kerstsfeer.
Ik weet niet of je van de echte foute kerstdingen houdt? Maar anders zou ik je de Christmas Spectacular aanraden van de Rockettes. Dat is een show in de Radio City Music Hall. Ontzettend leuk, maar ook wel een beetje fout. Ik hou ervan, dus ik was in mijn nopjes
Hotel bij een metro station is inderdaad aan te raden. Ik hou ook van lopen, maar New York is erg groot. Na 1 dag lopen, deden mijn voeten zeer en de volgende dagen gebruiken we dan toch vaker de metro. Maar anderzijds, is er bijna op iedere straathoek wel een metrostation, dus grote kans dat je hotel daar sowieso al bij in de buurt zit.
Ik weet niet meer wie het zei, maar inderdaad een hotel op Manhattan, onder Central Parc, is eigenlijk altijd een goede locatie. Er zit veel troep tussen, dus check ook even de reviews op Tripadvisor. Wij hebben in het Novotel geslapen, het Sheraton en het Roosevelt Hotel. Alle 3 zeer tevreden over. We gaan vaker naar het Roosevelt, omdat die ligging net wat leuker is (vinden wij). Net buiten de drukte, maar toch in de gezelligheid. Times Square was in de kerstperiode echt ontzettend druk, dus bereid je daarop voor
Ik wil ook weer!
donderdag 24 augustus 2017 om 16:19
O ja, ik heb me nog nooit onveilig gevoeld in New York. Maar wij zijn geen nachtbrakers. Om een uurtje of 7 eten en rond 9 uur naar het hotel. Dan is het nog druk op straat en was het gezellig. Latere tijdstippen heb ik geen ervaring mee.
anoniem_194323 wijzigde dit bericht op 24-08-2017 16:20
0.00% gewijzigd
donderdag 24 augustus 2017 om 16:20
Ik ben 2x naar New York geweest, beide keren 1 blok van 42nd Street af. Heerlijk centraal. Vanaf het vliegveld de shuttlebus genomen naar Port Authority Bus Terminal (daar vandaan gaat ook een metro) en vanaf daar voor beide hotels een paar minuten lopen. Fijn dat ik niet eerst heel Manhattan door moest met m'n koffer.
De 1e keer was verbleef ik in Yotel. Self-service check-in, hoefde geen contact met het personeel te hebben. Heerlijk vond ik dat! Enige puntje is dat de kamer en badkamer gescheiden waren van elkaar door middel van een gordijn. Lijkt me niet fijn als je met z'n tweeën bent, aangezien de wc zich ook in die badkamer bevind.
De 2e keer verbleef ik in het Distrikt Hotel, schuin tegenover de achteringang van Port Authority. Ik vond de ligging echt TOP!
De 1e keer was verbleef ik in Yotel. Self-service check-in, hoefde geen contact met het personeel te hebben. Heerlijk vond ik dat! Enige puntje is dat de kamer en badkamer gescheiden waren van elkaar door middel van een gordijn. Lijkt me niet fijn als je met z'n tweeën bent, aangezien de wc zich ook in die badkamer bevind.
De 2e keer verbleef ik in het Distrikt Hotel, schuin tegenover de achteringang van Port Authority. Ik vond de ligging echt TOP!
donderdag 24 augustus 2017 om 16:48
Daarom kijken naar hotels tussen central park en midtown en dan rondom Broadway en de straten daaromheen . Het is daar niet zo dat je 1 centrum hebt met daaromheen daar verschillende wijken waar niks te doen is.ninanoname schreef: ↑24-08-2017 15:37Als het openbaar vervoer goed te doen is, dan is wat verder weg ook een optie. Maar ik zou het zonde vinden om elke ochtend sowieso al een half uur onderweg te zijn, voordat het een beetje gezellig wordt. Ik zou wel graag in de buurt van het hotel gezelligheid willen, kunnen ontbijten en dineren sowieso, zodat je in het donker 's avonds niet nog ver moet reizen.
Kijk op Google maps en streetview dan zie je hoe het eruit ziet. En op elke straathoek zit een Starbucks.