Een reisdagboek?

14-02-2009 16:36 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, misschien kunnen jullie me helpen..een vriendin van mij wil een reisdagboek voor haar verjaardag hebben waarin ze reiservaringen kan opschrijven en landkaarten inplakken en zo...klinkt op zich niet ingewikkeld, maar ze had zoiets gezien in een tijdschrift. Bestaan er naar jullie weten leuke, voorbewerkte reisdagboeken ofzo? Of moet ik gewoon een blanco album voor haar kopen? Dankjulliewel!
't Is al met al een heel gedoe
zelfs al zijn er vooorbewerkte zou ik voor een losbladig systeem gaan. Bij voorbewerkt heb ja altijd of teveel bladzijdes of te weinig in een bepaald onderdeel
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Je zou ook een schrift met een hard kaft en flink wat blanco bladen kunnen kopen. De buitenkant 'opleuken' met foto's van de vakantiebestemming, vervolgens plakplastic eromheen en alle vrienden/vriendinnen en familie er iets leuks in laten schrijven.
Wil ze het tijdens de reis gebruiken of is het puur voor thuis naderhand? Die harde zijn namelijk niet praktisch en schrijven niet lekker. Als ik weet dat ik weinig kan internetten tijdens 'n reis neem ik 'n schrift op A4 formaat mee. Kun je lekker omvouwen en volpennen.
en eventueel een mapje met showtassen waarin ze al haar papieren zoals rekeningetjes/toegangskaartjes en trein/buskaartjes kan bewaren
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik heb altijd op heeeeel veel plekken op deze aardkloot internet gevonden. Zelfs in de meest afgelegen plekken. Was dit er echter een paar dagen niet, dan had ik mijn moleskin boekje om aantek. te maken die ik later op internet zette. Mijn diepste gedachtes en gevoelens gingen ook in dat boekje en niet op internet. Heb dus alsnog een soort dagboek.

Ik weet het dus niet voor zon schrift. Leuk lijkt het me wel maar ook weer extra bagage.

PS: Fysieke dingen die ik wilde bewaren zoals kaarten of entreekaartjes enz enz deed ik altijd in de LP. Dat was voor mij ook als een soort souvenir, die ik altijd naar huis opstuurde. Daar zitten die dingen dus nog steeds in en het is altijd weer super leuk om door te bladeren.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Bedoel je zo iets?

Een echt grote boekhandel heeft vaak ook mooie (reis)dagboeken.
Ik gebruik altijd een gewoon gelinieerd boekje met harde kaft en spiraal. Elk jaar een nieuwe en daar schrijf en plak ik tijdens elke reis van alles in.

Ben nu grote fan van Paperblanks, die hebben helaas geen spiraal, maar wel een handige magneetsluiting zodat niet alles uit je boekje valt in je tas. En die boekjes zijn supermooi!
Ik plak onderweg juist alles in m'n dagboek: ansichtkaarten, trein- en buskaartjes, toegangskaartjes, muntstukken, enz. Ook laat ik medereizigers en andere mensen die ik tegenkom erin schrijven. Als ik het nl. allemaal bewaar en dan thuis netjes ga inplakken, blijft het ergens in een laatje liggen en komt het er niet meer van...
Als ze een reisdagboek wil dat voorbewerkt is, moet je naar een grote boekwinkel gaan. Daar zijn ze te vinden, geloof ongeveer 12 euro. Heb er toevallig laatst een gekocht voor 4 euro bij zo'n goedkope boekwinkel. Die zitten geloof ik wel in elke stad. Succes ermee!
Okee, bedankt voor de tips allemaal, 'k ga maandag meteen naar de boekwinkel!
't Is al met al een heel gedoe
Bij de boekwinkel zijn reisdagboeken te vinden al vanaf 4,95 en de wat mooiere kosten wat meer. Maar idd de notitieboekjes van paperblanks zijn erg mooi en met een magneetsluiting(handig)alleen best prijzig voor een boekje,het is maar net wat je er aan uit wilt geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven