Napraattopic deel 89
woensdag 26 juli 2017 om 15:47
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
vrijdag 25 augustus 2017 om 01:30
vrijdag 25 augustus 2017 om 01:34
En waarom zou ik dat niet mogen beweren? Dat is mijn mening.MarokkaanseVent schreef: ↑25-08-2017 01:30De Heer bepaald nog altijd zelf of hij iemand wenst te genezen. Zijn wegen zijn ondoorgrondelijk en zijn wijsheid evenmin.
Je kunt , als je echt gelovig bent, niet beweren dat de Heer iedereen maar moet genezen.
Helemaal niet op een gebiedende wijze.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
vrijdag 25 augustus 2017 om 02:25
Zieltjeswinnen op 't Viva forum! Mooi man hoe al die verschillende godsdiensten hun gelovigen op marketingmissies sturen.
En als je volgens de regeltjes van je geloof leeft, word je beloond! Als je dood bent dus, met toegang tot de hemel. Soort uitgestelde beloning.
Moet je als werkgever proberen: je krijgt je salaris als je dood bent. Geniaal.
En als je volgens de regeltjes van je geloof leeft, word je beloond! Als je dood bent dus, met toegang tot de hemel. Soort uitgestelde beloning.
Moet je als werkgever proberen: je krijgt je salaris als je dood bent. Geniaal.
vrijdag 25 augustus 2017 om 02:47
vrijdag 25 augustus 2017 om 04:31
Ik las laatst een interessant artikel: het ging erover dat elke religie die een mannelijk figuur als een soort van vader aanbidt, meer grip krijgt onder mensen die hun vader hebben moeten missen.MarokkaanseVent schreef: ↑25-08-2017 02:47Zieltjes winnen? Het is de meest snel groeiende religie en ik ben echt niet het boegbeeld of ambassadeur.
Topic ging toevallig over innerlijke rust. Sommige mensen kiezen voor genotsmiddelen en andere materiele wereldse zaken om het te sussen, ik zei dat remedie in het geloof ligt
En laat dat in oorlogsgebieden nu juist het geval zijn (geweest).
Maar ook als kinderen dus hun vaders moeten missen als gevolg van een vechtscheiding of als hun vader er om een andere reden niet echt voor hen was, zullen zij eerder geneigd zijn om een patriarchaal geloof aan te hangen.
Dus veel van die religies moe(s)ten het hebben van oorlog, waarbij veel (jonge) mannen sterven.
Ik zie religie als iets om een leegte op te vullen. Wat op zich niet goed of slecht hoeft te zijn.
Maar praatjes vullen geen gaatjes en dat gepreek dus uiteindelijk ook niet.
Innerlijke rust kan niet worden verworven door gepreek van buitenaf.
En ik persoonlijk heb er vrede mee gevonden om te denken: we zijn hier in leven zonder reden en zonder doel en dat is oké.
vrijdag 25 augustus 2017 om 08:52
Wat een zwaktebod. Zeker na wat je zellf allemaal je toetsenbord uit weet te krijgen.Kinase3000 schreef: ↑25-08-2017 04:05Grappig toch hoe jouw religie tot innerlijke rust zou moeten leiden en je me probeert te beledigen. Zie je hier de ironie van in?
vrijdag 25 augustus 2017 om 09:21
Ik zit - zo goed als ik kan - op mijn handen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
vrijdag 25 augustus 2017 om 09:22
"Praten tegen brandhout voor de hel" vind ik toch echt van een andere orde dan "Zieltjes winnen op het Viva-forum", en ook behoorlijk tegenstrijdig met het goede dat de 'heer' voor ons zou zijn.
vrijdag 25 augustus 2017 om 09:32
Ik had vannacht mijn bericht gewist omdat ik je manier van discussiëren erg onprettig vind maar dit slaat echt alles. Vind je het normaal om dit soort dingen te zeggen? Nooit geleerd dat je je naasten lief dient te hebben? En nog los daarvan, dit is geen normale omgang met elkaar. Alleen omdat ik een andere mening heb over je o zo geliefde Heer ben ik brandhout voor de hel? Koekoek.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
vrijdag 25 augustus 2017 om 09:51
Trek het je niet aan.-Kia-Ora- schreef: ↑25-08-2017 09:32Ik had vannacht mijn bericht gewist omdat ik je manier van discussiëren erg onprettig vind maar dit slaat echt alles. Vind je het normaal om dit soort dingen te zeggen? Nooit geleerd dat je je naasten lief dient te hebben? En nog los daarvan, dit is geen normale omgang met elkaar. Alleen omdat ik een andere mening heb over je o zo geliefde Heer ben ik brandhout voor de hel? Koekoek.
Die vent is niet goed wijs.
vrijdag 25 augustus 2017 om 09:56
Je moet je naasten liefhebben ALS JE ZELF. Het zegt dus vooral iets over hoe hij zichelf 'liefheeft'.-Kia-Ora- schreef: ↑25-08-2017 09:32Ik had vannacht mijn bericht gewist omdat ik je manier van discussiëren erg onprettig vind maar dit slaat echt alles. Vind je het normaal om dit soort dingen te zeggen? Nooit geleerd dat je je naasten lief dient te hebben? En nog los daarvan, dit is geen normale omgang met elkaar. Alleen omdat ik een andere mening heb over je o zo geliefde Heer ben ik brandhout voor de hel? Koekoek.
Try something new today. For example: make a good decision.
Week 13 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 13 van de Extremely Demotivational Calendar