Napraattopic deel 89

26-07-2017 15:47 3014 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Bruise schreef:
24-08-2017 23:03
Mooie bijdrage van jou aan het topic.
Vond ik ook :)
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
De Heer bepaald nog altijd zelf of hij iemand wenst te genezen. Zijn wegen zijn ondoorgrondelijk en zijn wijsheid evenmin.
Je kunt , als je echt gelovig bent, niet beweren dat de Heer iedereen maar moet genezen.
Helemaal niet op een gebiedende wijze.
MarokkaanseVent schreef:
25-08-2017 01:30
De Heer bepaald nog altijd zelf of hij iemand wenst te genezen. Zijn wegen zijn ondoorgrondelijk en zijn wijsheid evenmin.
Je kunt , als je echt gelovig bent, niet beweren dat de Heer iedereen maar moet genezen.
Helemaal niet op een gebiedende wijze.
En waarom zou ik dat niet mogen beweren? Dat is mijn mening.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Je mag van alles beweren wat er in dat hoofd van jou opkomt.
Ik geef aan dat het niet helemaal strookt met religieuze principes en beginselen.
[...]
Zieltjeswinnen op 't Viva forum! Mooi man hoe al die verschillende godsdiensten hun gelovigen op marketingmissies sturen.

En als je volgens de regeltjes van je geloof leeft, word je beloond! Als je dood bent dus, met toegang tot de hemel. Soort uitgestelde beloning.

Moet je als werkgever proberen: je krijgt je salaris als je dood bent. Geniaal.
Zieltjes winnen? Het is de meest snel groeiende religie en ik ben echt niet het boegbeeld of ambassadeur.
Topic ging toevallig over innerlijke rust. Sommige mensen kiezen voor genotsmiddelen en andere materiele wereldse zaken om het te sussen, ik zei dat remedie in het geloof ligt
Ja dat is uiteindelijk het eeuwige leven. Een mensenleven stelt niet veel voor. Vraag het de bejaarden in een bejaardentehuis hoe snel dat ging.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-08-2017 09:35
Reden: op de man
96.72% gewijzigd
[...]

Grappig toch hoe jouw religie tot innerlijke rust zou moeten leiden en je me probeert te beledigen. Zie je hier de ironie van in?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-08-2017 10:10
Reden: ivm op de man
44.44% gewijzigd
MarokkaanseVent schreef:
25-08-2017 02:47
Zieltjes winnen? Het is de meest snel groeiende religie en ik ben echt niet het boegbeeld of ambassadeur.
Topic ging toevallig over innerlijke rust. Sommige mensen kiezen voor genotsmiddelen en andere materiele wereldse zaken om het te sussen, ik zei dat remedie in het geloof ligt
Ik las laatst een interessant artikel: het ging erover dat elke religie die een mannelijk figuur als een soort van vader aanbidt, meer grip krijgt onder mensen die hun vader hebben moeten missen.
En laat dat in oorlogsgebieden nu juist het geval zijn (geweest).
Maar ook als kinderen dus hun vaders moeten missen als gevolg van een vechtscheiding of als hun vader er om een andere reden niet echt voor hen was, zullen zij eerder geneigd zijn om een patriarchaal geloof aan te hangen.

Dus veel van die religies moe(s)ten het hebben van oorlog, waarbij veel (jonge) mannen sterven.

Ik zie religie als iets om een leegte op te vullen. Wat op zich niet goed of slecht hoeft te zijn.
Maar praatjes vullen geen gaatjes en dat gepreek dus uiteindelijk ook niet.
Innerlijke rust kan niet worden verworven door gepreek van buitenaf.

En ik persoonlijk heb er vrede mee gevonden om te denken: we zijn hier in leven zonder reden en zonder doel en dat is oké.
Kinase3000 schreef:
25-08-2017 04:05
Grappig toch hoe jouw religie tot innerlijke rust zou moeten leiden en je me probeert te beledigen. Zie je hier de ironie van in?
Wat een zwaktebod. Zeker na wat je zellf allemaal je toetsenbord uit weet te krijgen.
shisha schreef:
25-08-2017 04:31

Maar ook als kinderen dus hun vaders moeten missen als gevolg van een vechtscheiding of als hun vader er om een andere reden niet echt voor hen was, zullen zij eerder geneigd zijn om een patriarchaal geloof aan te hangen.
Ik zit - zo goed als ik kan - op mijn handen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Tarlin schreef:
25-08-2017 08:52
Wat een zwaktebod. Zeker na wat je zellf allemaal je toetsenbord uit weet te krijgen.
"Praten tegen brandhout voor de hel" vind ik toch echt van een andere orde dan "Zieltjes winnen op het Viva-forum", en ook behoorlijk tegenstrijdig met het goede dat de 'heer' voor ons zou zijn.
MarokkaanseVent schreef:
25-08-2017 02:48
[...]
Ik had vannacht mijn bericht gewist omdat ik je manier van discussiëren erg onprettig vind maar dit slaat echt alles. Vind je het normaal om dit soort dingen te zeggen? Nooit geleerd dat je je naasten lief dient te hebben? En nog los daarvan, dit is geen normale omgang met elkaar. Alleen omdat ik een andere mening heb over je o zo geliefde Heer ben ik brandhout voor de hel? Koekoek.
Oh gezellig is de mathO van de andere kant hier nu ook al aanwezig?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
-Kia-Ora- schreef:
25-08-2017 09:32
Ik had vannacht mijn bericht gewist omdat ik je manier van discussiëren erg onprettig vind maar dit slaat echt alles. Vind je het normaal om dit soort dingen te zeggen? Nooit geleerd dat je je naasten lief dient te hebben? En nog los daarvan, dit is geen normale omgang met elkaar. Alleen omdat ik een andere mening heb over je o zo geliefde Heer ben ik brandhout voor de hel? Koekoek.
Trek het je niet aan.
Die vent is niet goed wijs.
Mafketel
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Oudblond schreef:
25-08-2017 09:21
Ik zit - zo goed als ik kan - op mijn handen.
Hier idem.
Try something new today. For example: make a good decision.
Week 13 van de Extremely Demotivational Calendar
Jonari schreef:
25-08-2017 09:51
Trek het je niet aan.
Die vent is niet goed wijs.
Weet ik hoor, wilde het toch even gezegd hebben.
-Kia-Ora- schreef:
25-08-2017 09:32
Je moet je naasten liefhebben ALS JE ZELF. Het zegt dus vooral iets over hoe hij zichelf 'liefheeft'.
Try something new today. For example: make a good decision.
Week 13 van de Extremely Demotivational Calendar
Calm your tits.
Dat is al de tweede keer dat ik deze term hier lees is dat jongere taal?
Wat moet ik mij hierbij voorstellen?
KyloRen schreef:
25-08-2017 11:50
Calm your tits is internettaal :proud: Betekent gewoon dat je rustig moet doen :)
Ik begin te oud te worden. :facepalm:
KyloRen schreef:
25-08-2017 11:50
Calm your tits is internettaal :proud: Betekent gewoon dat je rustig moet doen :)
Wat zeggen mannen dan tegenwoordig?
Calm your balls of zoiets?
shisha schreef:
25-08-2017 12:06
Wat zeggen mannen dan tegenwoordig?
Calm your balls of zoiets?
:rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven