Waar slaapt jullie kat?
woensdag 23 augustus 2017 om 16:54
woensdag 23 augustus 2017 om 22:59
De katten van mijn ouders slapen echt overal. Behalve boven/ de slaapkamers, daar mogen ze niet komen. Maar ze slapen op de bank, in de mand, op de vensterbank, in de boekenkast, op de schone was (Helaas), in de winter is de badkamer favoriet vanwege de vloerverwarming en heb er zelfs al wel eens één uit de wasbak in de badkamer moeten halen om mijn handen te kunnen wassen.. Dan denk je he.. wat is dat voor vies zwart iets in de wasbak, is het de kat...
woensdag 23 augustus 2017 om 23:10
Phoe. Ik schrik van alle katten die in bed liggen.... ik vind het eerlijk superschattig maar hier een absolute no-go.
Geen huisdieren in bed is een duidelijke regel hier. Hygiene? Ja absoluut een belangrijk punt maar wij bewaren de slaapkamer buiten dat ook heel graag voor ons 2en

.
En de kat.. die slaapt dus heel braaf in zn mand in de bijkeuken. In het begin ook niet van harte maar nu is het zijn fijnste plekje als hij rust wil. Het kan dus zeker wel
Geen huisdieren in bed is een duidelijke regel hier. Hygiene? Ja absoluut een belangrijk punt maar wij bewaren de slaapkamer buiten dat ook heel graag voor ons 2en
En de kat.. die slaapt dus heel braaf in zn mand in de bijkeuken. In het begin ook niet van harte maar nu is het zijn fijnste plekje als hij rust wil. Het kan dus zeker wel
woensdag 23 augustus 2017 om 23:46
Toevallig zeg, mijn kinderen slapen ook buiten.
woensdag 23 augustus 2017 om 23:57
Mijn katten slapen overal door het huis. Als we naar bed gaan lopen ze mee naar boven. De ene slaapt of in zijn radiator hangmand, in de kledingkast, op de kast of op het voeteneind van het bed. De ander ligt graag op mij of mijn vriend. Die wisselt het altijd een beetje af en soms ligt hij tussenin.
Life is always rocky when you're a gem.
donderdag 24 augustus 2017 om 10:01
donderdag 24 augustus 2017 om 12:22
Mijn 20+er ligt op een vachtje in de vensterbank en op de bank naast me, mijn jongere Poes ligt op het hondenkussen voor de boekenkast, op de bank, op het voetenbankje, vensterbank en in de enige kamer boven waar ze mag komen op een heerlijk groot kussen en 's nachts ligt ze vaak in de hondenmand. En in de schuur ligt een kussen voor d'r, maar daar ligt ze liever op de tuinstoelen waar ook kussentjes op liggen
De huiskamerdeur gaat dicht als ik naar bed ga, hebben ze de woonkamer, keuken en bijkeuken om te verblijven, na een paar dagen gezeur van de jongere Poes is dat helemaal prima. De oude poes komt niet boven.
De huiskamerdeur gaat dicht als ik naar bed ga, hebben ze de woonkamer, keuken en bijkeuken om te verblijven, na een paar dagen gezeur van de jongere Poes is dat helemaal prima. De oude poes komt niet boven.
donderdag 24 augustus 2017 om 14:12
Ja, dat valt mij ook op. Onze kat ligt alleen op ons bed als we vergeten om de deur dicht te doen (dan grijpt ze ook meteen haar kans). Bank, stoelen, zelfs het logeerbed geen probleem, maar no way dat ze op ons bed gaat slapen en al helemaal niet 's nachts.Vichy001 schreef: ↑23-08-2017 23:10Phoe. Ik schrik van alle katten die in bed liggen.... ik vind het eerlijk superschattig maar hier een absolute no-go.
Geen huisdieren in bed is een duidelijke regel hier. Hygiene? Ja absoluut een belangrijk punt maar wij bewaren de slaapkamer buiten dat ook heel graag voor ons 2en.
Overigens zie ik het schattige en gezellige er zeker wel van in, maar dat gaat me te ver.
Overigens slaapt ze op het moment ook graag buiten op de tuinbank onder een stuk plastic. Lekker broeierig
maechtje wijzigde dit bericht op 24-08-2017 15:08
6.22% gewijzigd
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
donderdag 24 augustus 2017 om 14:59
Overdag slaapt ze overal en nergens: op de bank, onder de tafels ( op het kleed, dat wel), op de bedden van de kinderen, in de grote stoelen op een kussentje, en in de winter favoriet: op de vensterbank, lekker warm van de verwarming.
In de zomer ligt ze graag in de badkamer, op de koude tegelvoer, of buiten in de bosjes.. Ze wordt steeds ouder, en ik merk dat ze niet overal meer even handig op kan springen..met name 's avonds als wij naar bed gaan, dan kan ze niet meer goed op ons bed springen, te hoog. Staat me daar dan te miauwen, dus ik help haar dan maar met alle liefde in bed...waar ze dan de gehele nacht rustig blijft slapen
In de zomer ligt ze graag in de badkamer, op de koude tegelvoer, of buiten in de bosjes.. Ze wordt steeds ouder, en ik merk dat ze niet overal meer even handig op kan springen..met name 's avonds als wij naar bed gaan, dan kan ze niet meer goed op ons bed springen, te hoog. Staat me daar dan te miauwen, dus ik help haar dan maar met alle liefde in bed...waar ze dan de gehele nacht rustig blijft slapen
donderdag 24 augustus 2017 om 15:11
Onze katten hebben ook om de zoveel weken een nieuwe favoriete slaapplek. Dat valt verder niet echt te sturen ofzo.
Op bed (let op: niet ín bed) mogen ze overdag. 's Nachts is de rest van het huis voor hun, de slaapkamerdeur gaat dicht. Gek genoeg liggen ze overdag ook zelden op bed, omdat het mag, waarschijnlijk... gekke beesten.
Beneden hebben ze een tijdlang op de rugleuning van de bank gelegen, zodat ze in wakkere toestand de situatie in de straat in de gaten konden houden. Daar hadden we een fleecedeken over gelegd, zodat we bij onverwacht bezoek alleen die deken even weg hoefden te halen om een redelijk kattenhaar-arme zitplek te kunnen bieden. Maar nu gaat één van de twee steeds op één van de zitkussens liggen, vooral als ik daar wil gaan zitten... machtsdingetje, denk ik. Maar dat betekent ook dat de bank vrijwel constant onder de kattenharen zit. Zucht.
Edit: ik zou inderdaad een tweede hondenmand kopen. Poes kan tenslotte maar in één mand tegelijk liggen. Niet raar opkijken als ze beide manden geen blik waardig meer keurt overigens... Kan hond lekker kiezen!
Op bed (let op: niet ín bed) mogen ze overdag. 's Nachts is de rest van het huis voor hun, de slaapkamerdeur gaat dicht. Gek genoeg liggen ze overdag ook zelden op bed, omdat het mag, waarschijnlijk... gekke beesten.
Beneden hebben ze een tijdlang op de rugleuning van de bank gelegen, zodat ze in wakkere toestand de situatie in de straat in de gaten konden houden. Daar hadden we een fleecedeken over gelegd, zodat we bij onverwacht bezoek alleen die deken even weg hoefden te halen om een redelijk kattenhaar-arme zitplek te kunnen bieden. Maar nu gaat één van de twee steeds op één van de zitkussens liggen, vooral als ik daar wil gaan zitten... machtsdingetje, denk ik. Maar dat betekent ook dat de bank vrijwel constant onder de kattenharen zit. Zucht.
Edit: ik zou inderdaad een tweede hondenmand kopen. Poes kan tenslotte maar in één mand tegelijk liggen. Niet raar opkijken als ze beide manden geen blik waardig meer keurt overigens... Kan hond lekker kiezen!
The owls are not what they seem
donderdag 24 augustus 2017 om 15:27
Dit zou ik ook doen, goeie kans dat het poezebeest helemaal niks geeft om het nieuwe mandje. Mijn katten liggen ook overal, bedden, stoelen, op de bankleuning, bovenop kasten, in de badkuip. We hebben zo'n rieten reismand staan waar ook wel eens in geslapen wordt, maar daar ligt wel een schapenvachtje in, dat maakt het wel aantrekkelijker. Volgens mij hebben ze gedurende de dag wisselende voorkeuren voor liggen waar het gezellig, zonnig, beschut of koel is, ik ga niet overal mandjes neerzetten.
donderdag 24 augustus 2017 om 15:33
Het liefst ligt ze op bed maar als ze niet naar boven mag omdat ik het wel zo gezellig vind als ze in de buurt is als ik lekker tv kijk ligt ze op de bank.
Overdag als we er niet zijn ligt ze het liefst in de garage op de vensterbank.
Overdag als we er niet zijn ligt ze het liefst in de garage op de vensterbank.
miriam1981 wijzigde dit bericht op 25-08-2017 10:05
1.72% gewijzigd
vrijdag 25 augustus 2017 om 09:04
In de woonkeuken hebben we een lekker hoekje ingericht met kussen en een doos. Poes 1 ligt eigenlijk altijd op het kussen, poes 2 verkiest de doos en verder de eettafel of de wasbak (??).
Als we ze vrij zouden laten, zouden ze graag boven op ons bed of het logeerbed liggen, of op de bank of grote stoel (die ze vervolgens kapot krabben, helaas). Dus 's nachts beperken wij hun ruimte tot de woonkeuken (nog steeds ruimte zat hoor) en liggen ze heerlijk op hun kussens. De kussens zijn opeens minder lekker als ze gezogen en gewassen zijn, dat snap je
Ik vind katten in/op bed ook niet hygiënisch, soms mogen ze in het weekend 's ochtends bij ons als ik het daarna toch verschoon.
Als we ze vrij zouden laten, zouden ze graag boven op ons bed of het logeerbed liggen, of op de bank of grote stoel (die ze vervolgens kapot krabben, helaas). Dus 's nachts beperken wij hun ruimte tot de woonkeuken (nog steeds ruimte zat hoor) en liggen ze heerlijk op hun kussens. De kussens zijn opeens minder lekker als ze gezogen en gewassen zijn, dat snap je
Ik vind katten in/op bed ook niet hygiënisch, soms mogen ze in het weekend 's ochtends bij ons als ik het daarna toch verschoon.
vrijdag 25 augustus 2017 om 10:14
Als ik zie hoeveel haar er op de stoelen en de bank achterblijft nadat één van de katten daar gezeten heeft én als ik zie hoeveel kattengrit ze mee weten te slepen tot bovenaan de trap (de trap is bekleed met tapijt, alle andere vloeroppervlakken zijn glad) dan hoef ik dat niet ín mijn bed inderdaad. Dat ze op het voeteneind bovenop het dekbed liggen kan ik mee leven.
The owls are not what they seem
vrijdag 25 augustus 2017 om 10:17
Hier mogen ze niet vanwege lichte allergie van partner. Mijn vorige poes mocht wel, omdat ze dat gewend was na diverse woningen zonder slaapkamerdeur, maar met komst van de 2 nieuwe was dat voor partner wel een eis. Nu blijkt dat ze 's ochtends toch wel even op bed mogen.Miriam1981 schreef: ↑25-08-2017 10:04Ik snap eigenlijk niet waarom zoveel mensen het onhygiënisch vinden katten op bed? Of is dit puur vanwege de haren op het bed? (wat ik me wel kan voorstellen) Ik ben van de meeste mensen viezer dan van dieren.
Mijn vorige poes kwam heel af en toe nog weleens zo met haar modderpoten op bed springen, dus als je een buitenkant hebt die van lekker rouwdouwen houdt en zich dan op je maagdelijk witte beddengoed gast zitten schoonlikken, dan snap ik wel dat je dat onhygienisch vindt. Die van mij was een beetje een tutje, dus vond ik het prima.