Leren autostoelen ervaring
zondag 27 augustus 2017 om 09:24
Al een tijdje ben ik na aan het denken over de aanschaf van een autootje. Nu heb ik gisteren een proefritje gemaakt en dit ging prima, auto reed hartstikke lekker. De stoelen hiervan waren bekleed met stof.
Daarna ben ik nog naar eenzelfde auto wezen kijken, alleen waren precies diezelfde stoelen in de auto met leer bekleed. Wat me gelijk opviel was dat de stoelen wel wat harder leken te zitten in vergelijking met de stoffen stoelen. Nu ben ik wel helemaal weg van de 2e auto en twijfel ik dus heel erg over het zitcomfort van die stoelen. Is dit gewoon iets waar je aan moet wennen? Ik ben mijn hele leven al stoffen autostoelen gewend en kan me voorstellen dat leren stoelen nou net even wat steviger zitten. Misschien worden ze ook wel wat zachter naarmate je er vaker op zit?
En mocht ik er niet aan wennen, wat zou dan een optie kunnen zijn? Volgens mij zijn er wel kussentjes enz. voor op de autostoel maar of dat nou zo ideaal is...
Ik zou het fijn vinden om te horen of iemand hier ervaring mee heeft.
Daarna ben ik nog naar eenzelfde auto wezen kijken, alleen waren precies diezelfde stoelen in de auto met leer bekleed. Wat me gelijk opviel was dat de stoelen wel wat harder leken te zitten in vergelijking met de stoffen stoelen. Nu ben ik wel helemaal weg van de 2e auto en twijfel ik dus heel erg over het zitcomfort van die stoelen. Is dit gewoon iets waar je aan moet wennen? Ik ben mijn hele leven al stoffen autostoelen gewend en kan me voorstellen dat leren stoelen nou net even wat steviger zitten. Misschien worden ze ook wel wat zachter naarmate je er vaker op zit?
En mocht ik er niet aan wennen, wat zou dan een optie kunnen zijn? Volgens mij zijn er wel kussentjes enz. voor op de autostoel maar of dat nou zo ideaal is...
Ik zou het fijn vinden om te horen of iemand hier ervaring mee heeft.
zondag 27 augustus 2017 om 09:42
En het kan ook gaan "plakken" als je een korte broek of een kort rokje draagt.Felix_Urbexicus schreef: ↑27-08-2017 09:27In de zomer heb je kans je billen te branden aan leren stoelen, als je graag iets van een kort rokje draagt. Leer is wel makkelijk om schoon te houden.
zondag 27 augustus 2017 om 09:45
Dan zou ik het er niet om laten hoor!LoveHarmony schreef: ↑27-08-2017 09:31Bedankt voor jullie reacties. Ik heb ook niet persee de voorkeur voor leer, het is meer dat het al in deze auto zit en ik dat er dus bij krijg. Verder zijn de km stand en de technische gegevens erg gunstig voor de prijs die ik betaal.
Ik ben ook altijd gewend geweest aan stoffen stoelen, maar sinds vorig jaar leren stoelen en dat bevalt prima.
Echt geen last van verbrande billen (vraag me af of je dan in je blote kont zit). In de winter is het leer wel koud, moet je echt zelf opwarmen met je lichaam. Tenzij je stoelverwarming hebt zoals ik
zondag 27 augustus 2017 om 09:47
zondag 27 augustus 2017 om 09:49
In mijn huidige auto heb ik voor het eerst leren stoelbekleding. En ik zou nu niet anders meer willen. Inderdaad is het steviger maar dat is allen maar goed voor het sitcomfort. Dat merk je echt bij een langere rit. Je hebt net wat meer steun.
En het is makkelijker mooi te houden. Textiel krijgt na een tijdje toch wat sleetse plakken op de plek waar je billen en benen zitten.
En het is makkelijker mooi te houden. Textiel krijgt na een tijdje toch wat sleetse plakken op de plek waar je billen en benen zitten.
zondag 27 augustus 2017 om 10:00
Wij hebben ook leren bekleding. Ten opzichte van de vorige leren bekleding in onze vorige auto, glijdt deze niet.
Wat ik zelf irritant vind aan leer is dat het koud is, wat bij ons eenvoudig op te lossen is met stoelverwarming. En ja, als je blote benen hebt dan kan het wat gaan plakken. Eigenlijk hetzelfde als een leren bank thuis.
Leren bekleding in de auto is ook makkelijker qua onderhoud. Voor mij persoonlijk vind ik leren bekleding alleen te doen als er stoelverwarming is. Heerlijk is dat!
Wat ik zelf irritant vind aan leer is dat het koud is, wat bij ons eenvoudig op te lossen is met stoelverwarming. En ja, als je blote benen hebt dan kan het wat gaan plakken. Eigenlijk hetzelfde als een leren bank thuis.
Leren bekleding in de auto is ook makkelijker qua onderhoud. Voor mij persoonlijk vind ik leren bekleding alleen te doen als er stoelverwarming is. Heerlijk is dat!
zondag 27 augustus 2017 om 10:19
Dat het kan glijden daar heb ik eigenlijk nog niet over nagedacht. Ik moet zeggen dat ik in die laatste geen proefrit heb gemaakt omdat ik dacht: het is toch dezelfde auto als die eerste. Maar toch ga ik steeds meer twijfelen. Ik moet het alleen morgenochtend wel al doorgeven, anders wordt 'ie misschien aan een ander verkocht...
zondag 27 augustus 2017 om 10:27
Leder absorbeert geen vocht.
Je kan dat een voordeel vinden, maar tijdens langere zomerritten vonden wij het een drama.
We hingen er op den duur badlakens over (met gaatjes in zodat we ze konden ophangen aan de hoofdsteun), trokken voor een feest katoenen shirts aan om ons dan ter plekke om te kleden want anders waren onze goeie kleren doorweekt (ja we hadden airco).
Hier echt nooit meer lederen bekleding.
Sleetse plekken op textiel bekleding is mij totaal vreemd, ik ben nochtans niet echt zuinig op mijn auto
Vlekken vermijden wij door niet (allez, heel zelden dan toch) te eten en geen frisdrank te drinken in de auto, maar dat is niet per sé om de auto schoon te houden maar omdat ik geen zin heb eraan te moeten denken de resten/verpakking uit mijn auto te halen
Je kan dat een voordeel vinden, maar tijdens langere zomerritten vonden wij het een drama.
We hingen er op den duur badlakens over (met gaatjes in zodat we ze konden ophangen aan de hoofdsteun), trokken voor een feest katoenen shirts aan om ons dan ter plekke om te kleden want anders waren onze goeie kleren doorweekt (ja we hadden airco).
Hier echt nooit meer lederen bekleding.
Sleetse plekken op textiel bekleding is mij totaal vreemd, ik ben nochtans niet echt zuinig op mijn auto
Vlekken vermijden wij door niet (allez, heel zelden dan toch) te eten en geen frisdrank te drinken in de auto, maar dat is niet per sé om de auto schoon te houden maar omdat ik geen zin heb eraan te moeten denken de resten/verpakking uit mijn auto te halen
zondag 27 augustus 2017 om 10:39
Wij hebben al heel wat jaren leer in onze auto. Leer is veel makkelijker schoon te maken dan stof. Je moet de stoelen wel af en toe in het leervet zetten. Je hebt ook vloeibaar spul voor de stoelen, dat is minder vet. Niet te dik opbrengen en goed uitwrijven. Als je dat doet blijft het leer mooi en scheurt het niet.
Ik vind leer ook een luxere uitstraling hebben. Leren stoelen is ook duurder, als deze auto niet (veel) duurder is dan de andere krijg je er ook weer meer voor terug als je hem wil verkopen.
Tuurlijk kan het soms warm zijn en in de winter koud. Wij hebben ook stoelverwarming maar voordat die echt warm is vind ik de stoelen al niet meer koud.
Ik vind leer ook een luxere uitstraling hebben. Leren stoelen is ook duurder, als deze auto niet (veel) duurder is dan de andere krijg je er ook weer meer voor terug als je hem wil verkopen.
Tuurlijk kan het soms warm zijn en in de winter koud. Wij hebben ook stoelverwarming maar voordat die echt warm is vind ik de stoelen al niet meer koud.
zondag 27 augustus 2017 om 11:09
Onze stoelen waren al ingezeten want het is een tweedehands auto. Ik vind het niet harder zitten nee.LoveHarmony schreef: ↑27-08-2017 09:47@proudmama33 bedankt voor je reactie! Ik heb gelukkig ook stoelverwarming dus dat is geen probleem. Vond jij het in het begin ook harder zitten dan stoffen autostoelen? En raakte je er snel aan gewend?
Oh wat is beslissen toch moeilijk, haha!
Ik lees over wegglijden, wij hebben daar geen last van gelukkig. Lijkt me heel vervelend!
zondag 27 augustus 2017 om 11:21
Serieus? Nou daar heb ik echt nog nooit last van gehad. eigenlijk vind ik stof dan best vies, aangezien dat zweet daar dan intrekt en nooit gewassen wordt. ik vond het vooral een voordeel dat het geen vocht absorbeert, in verband met een dochter die van baby al ernstig wagenziek is.MonicaG schreef: ↑27-08-2017 10:27Leder absorbeert geen vocht.
Don't cry, buy a bag and move on.
zondag 27 augustus 2017 om 11:22
zondag 27 augustus 2017 om 11:58
Dat ligt dan een de behandeling. Normaal absorbeert leer wel vocht. Als je het waterdicht wilt houden moet je het juist regelmatig behandelen. Ik heb op mijn fiets een leren zadel omdat het vocht opneemt (meteen weer een probleem als je je fiets ergens neer zet en het gaat onverwacht regenen).
zondag 27 augustus 2017 om 12:32
Pieps,
Ik ga eerlijk zijn ik heb de reacties niet gelezen dus misschien val ik in herhaling.
Mijn vriend heeft leren zetels en die zitten wel heel goed hoor! Maar ik prefereer ook liever stoffen zetels. Als wij op reis gaan dan vloek ik op die leren zetels. Je kan er gewoon niet in gaan zitten, mijn billen verbranden gewoon!
Ik vind stoffen zetels mooi, goed zitten en van dat verbranden heb je geen last.
Ik ga eerlijk zijn ik heb de reacties niet gelezen dus misschien val ik in herhaling.
Mijn vriend heeft leren zetels en die zitten wel heel goed hoor! Maar ik prefereer ook liever stoffen zetels. Als wij op reis gaan dan vloek ik op die leren zetels. Je kan er gewoon niet in gaan zitten, mijn billen verbranden gewoon!
Ik vind stoffen zetels mooi, goed zitten en van dat verbranden heb je geen last.
zondag 27 augustus 2017 om 12:46
Je hebt geen proefrit gemaakt? Het gaat om een tweedehands auto neem ik aan? Dan zou ik hem niet zomaar kopen. Dat het zo'n zelfde auto is als die andere, zegt weinig. Die ene kan prima rijden, terwijl je de andere totaal niet fijn vind. Mijn man zijn Peugeot 206 rijdt heel anders dan die van mijn schoonmoeder. Dus ik zou zonder proefrit nooit een tweedehands auto kopen. En al helemaal niet bij een handelaar die je onder druk zet met "je moet het voor dan en dan laten weten, anders is ie weg". Ik zou me daar niet door laten beïnvloeden tot een overhaaste aankoop.LoveHarmony schreef: ↑27-08-2017 10:19Dat het kan glijden daar heb ik eigenlijk nog niet over nagedacht. Ik moet zeggen dat ik in die laatste geen proefrit heb gemaakt omdat ik dacht: het is toch dezelfde auto als die eerste. Maar toch ga ik steeds meer twijfelen. Ik moet het alleen morgenochtend wel al doorgeven, anders wordt 'ie misschien aan een ander verkocht...
zondag 27 augustus 2017 om 13:14
Leer is makkelijker schoon te houden, moet je wel af en toe onderhouden. Maar als je eens onverwacht ongesteld word of je koffie laat vallen ben je héél blij met leer
Verder kun je prima hoezen kopen/maken met eventueel een dun schuimrubberen vulling Dat zit met elastiek strak om de stoel en schuift dan ook niet.
Ik zou dus voor leer, met hoes, gaan.
Verder kun je prima hoezen kopen/maken met eventueel een dun schuimrubberen vulling Dat zit met elastiek strak om de stoel en schuift dan ook niet.
Ik zou dus voor leer, met hoes, gaan.