Ex contacteren?

27-08-2017 11:52 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen,

Ik heb drie jaar een relatie gehad met mijn ex, het is intussen nu 1,5 maand uit. Maar ik mis haar nog ontzettend en zou het graag nog een kans hebben gegeven. Nu wil ik haar contacteren, maar ik weet nog niet zo goed of ik dat nu moet doen, en hoe ik dat moet aanpakken. Hier zou ik graag wat advies over willen krijgen.

Ik zal mij situatie wel even uitleggen hoe de breuk is gegaan. Ongeveer naar 1,5 in de relatie begon ik mijn twijfels te krijgen over onze relatie, ik ben zo’n persoon dat altijd al een plan had voor de toekomst. Ik wou een bepaalde richting op en in dat plaatje paste ze niet. Ik heb het toen destijds meerdere keren uitgemaakt en gezegd dat ik ruimte nodig had. Wat ik niet kreeg op dat moment, ze wou blijven doorvechten en daardoor kreeg ik niet echt bepaald rust. Uiteindelijk hebben we besloten dat we het weer wouden proberen. En sindsdien ben ik alleen maar meer verliefder op haar geworden en besloten dat mij toekomst niet definitief is en we er best over kunnen comprimeren. Maar het contact was heel slecht toen tussen ons, en het leek alsof ze steeds meer met haar vriendinnen omging en dingen alleen wou gaan doen. Ze begon ook opeens allemaal dingen te gaan eisen van mij wat voorheen nooit nodig was, het leek bijna wel of ze wou dat ik iemand anders was. Dus ik probeerde toen des tijds met haar daarover te communiceren, maar die communicatie was meer eenzijdig, als ik haar vroeg of ze nog verliefd op me was zei ze dat ze het niet wist. Dit vrat mij helemaal op, hierdoor werd ik een tijd erg depressief en wist ik niet zo goed wat ik met mijzelf aan moest. We hebben toen nog een tijd door gedate, maar alles was stukken minder, haast geen seks, ze zei nooit dat ze van me hield, had bijna geen tijd voor me. Na een tijd vond ik dat ik er wat aan moest doen, dus ik vroeg haar als ze het niet wist, wat ze dan wel wou en hoe we het beter zouden maken. Dat wist ze ook niet. Ik voelde me toen heel erg aan het lijntje gehouden. Ze kwam er toen zelf mee om over een week nog een keer te gaan praten over ons. En ik zei van te voren tegen mijzelf, als ze het dan nog steeds niet weet, dan moet ik weg en haar de ruimte geven om alles uit te vogelen. Ze wist het nog steeds niet en ze vertelde me dat ze niet zoveel de tijd had gehad om er over na te denken. Ik ben toen met een gebroken hart en huilend weggegaan met het gevoel dat we ff op onszelf moeten focussen.

Nu is het 1,5 maand later we hebben na 1x dat ik haar dronken geappt heb, geen contact met haar gehad. Ik vertelde haar in het what’s appje dat mijn gevoelens nog steeds niet veranderd waren en dat ik niet verder wil gaan. Zij zei toen dat we niet aan elkaar vast moeten plakken, maar dat ze dat gevoel ook wel een beetje had. We hadden toen afgesproken als ze er weer klaar voor is, dat ze me zou contacteren en dat we dan een bakje koffie zouden doen. Daarna heb ik haar helemaal niet meer gecontacteerd en van elk social media verwijderd om mezelf rust te geven.
Maar dit is nou waar ik mee zit, als ik wacht tot zij mij contacteert, is het dan niet te laat? Ik heb het gevoel dat ze me pas zou contacteren als ze het gevoel heeft dat we verder kunnen als vrienden. Dat is niet wat ik wil. Ik zou graag haar willen zien en het weer een kans geven of ik zou graag een definitief antwoord willen dat ik verder moet gaan en beter als ik weet het niet.

Maar hoe moet ik dit aanpakken? Moet ik haar wel contacteren? Of moet ik nog even wachten? Wat is jullie inzicht op deze situatie. Alvast bedankt voor de tijd dat je dit gelezen hebt.

Groet,
Jesse
Ze Wil Niet.
Als mijn vriend het meerdere keren zou uitmaken, mij geen tijd gunt zou ik nu ook niet meer zitten te springen om contact of zelfs meer.
Je hebt al een duidelijk antwoord gehad. Ze wil je niet meer. En ik snap niet dat jij nog wel wilt. Wat een hoop gedoe zeg.
Geldt de Wet van Wuiles ook over het opnemen van contact met exen?
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Je wil het nog maar weer eens een keer aanmaken? Stop er toch eens mee.
Uitmaken is geen effectieve manier om zin te krijgen.
Waarom wil je haar nog? Dit is toch allemaal reuze vermoeiend? Eerst was jij niet zeker, nu is zij niet zeker. Ik zou zeggen: begin opnieuw, met iemand anders. Uiteraard pas nadat je een tijdje alleen geweest bent en je aan een andere relatie toe bent.
Mind the gap
Je hebt jezelf op het beruchte wachtbankje gezet. Ze lijkt niet meer te willen. Je hebt het zelf meerdere keren uitgemaakt, dus heel gek is dat niet.
Bovendien liep het toch allemaal niet zo lekker, zo te lezen.
Stap van het bankje af en ga door met je leven. Maak jezelf niet zo afhankelijk van haar.
Let it goooo let iT gooooo
Een dag niet gescheten is een dag niet geleefd
_Amand schreef:
27-08-2017 11:54
Ze Wil Niet.
Precies!
Ze is ook geen jojo, die maar blijft wachten totdat jij er een keer uit bent.

Het is over dus accepteer dat en ga verder met je leven en zie dit als een les voor de volgende keer.
Ze is er (door jouw eigen toedoen!) achter gekomen dat ze prima zonder jou kan. Helaas voor jou, jij bent van je sokkel gevallen.

Laat haar gaan. Jij hebt al genoeg ellende veroorzaakt. Want dit gaat allemaal over jou. Niet over in hoeveel onzekerheid zij wéken heeft moeten zitten en afwachten, omdat jíj niet wist wat je wilde.

Ik heb ooit in vergelijkbare schoenen gestaan als jou ex. En ik werd pislink toen 'meneer' mij zielig begon te appen, terwijl was afgesproken dat niet te doen. Voordeel: het kleine beetje respect dat ik nog voor hem had, stroomde weg in het afvoerputje. Dus in dat opzicht zeg ik: Goed idee, vooral doen!
Kinder kinder kinderen. Er zijn meerderen vissen in een vijver. Geniet van je jong zijn.
Bam!!!!
_Amand schreef:
27-08-2017 11:54
Ze Wil Niet.

Ik twijfel nog hoor.
Wat is er dan veranderd waardoor het nu wel zou werken?

Dat is naar mijn idee de voorwaarde voor het slagen van een doorstart: dat de oorzaak dat het uit is gegaan is veranderd/weggenomen.
En los daarvan kan er ook gewoon teveel gebeurd zijn.
Maechtje schreef:
27-08-2017 12:02
Geldt de Wet van Wuiles ook over het opnemen van contact met exen?
Contacteren he, contacteren
Frankly my dear, I don"t give a damn
ik wil je OP niet eens lezen dus eens met de rest

ZE WILT NIET !!
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
niet doen. ze is er klaar mee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven