Lange vlucht, tips?
zondag 13 augustus 2017 om 17:02
Verre reizen zijn leuk maar die lange vluchten wat minder. De laatste keer dat ik een lange vlucht had wist ik gewoon niet hoe ik moest zitten op een gegeven moment want mijn opblaasbaar nekkussentje zat voor geen meter, mijn broek begon irritant te zitten etc.
Wat zijn jullie tips om lange vluchten zo aangenaam mogelijk te maken als je moeite hebt met slapen in het vliegtuig?
Wat zijn jullie tips om lange vluchten zo aangenaam mogelijk te maken als je moeite hebt met slapen in het vliegtuig?
dinsdag 22 augustus 2017 om 10:38
ik vind 1 enkel vlucht van 6 uur niet zo lang hoor, dat is goed te doen. Het wordt pas wat als je bijv. 2x 6 uur of in 1x meer dan 9 uur vliegt, met name omdat dat veelal vluchten zijn waarbij je ook met tijdverschil te maken hebt.Mystery schreef: ↑21-08-2017 19:58Ik ben net gisteren aangekomen na een vlucht van zo'n 6 uur. Het toestel was oud: onder de stoel voor me zat een stalen box / ding, daardoor kon ik mijn benen alleen zijlings er langs doen. Gelukkig ben ik niet heel lang.
Het entertainment systeem was oud en niet gebruiksvriendelijk. Maar ik heb ontdekt dat op Netflix items kunnen worden gedownload, en heb heerlijk op de ipad mijn favoriete serie gekeken.
Ook nog zo'n 2 uur geslapen met Bose noise cancelling oordoppen in en zo'n verduisteringsding over mijn ogen.
Qua kleding een makkelijke spijkerbroek, instapschoene, lang t shirt en een vest. De schoenen heb ik uitgedaan, en sokken (uit een ooit gekregen business class pakketje) aan.
Ik was wat huiverig nog voor drukte op Schiphol, maar had echt niemand voor me bij de security check![]()
Zowel mijn trolley als handtas moesten wel worden doorzocht, maar alles prima. Had nog ruim tijd over om nog even een broodje te halen.
dinsdag 22 augustus 2017 om 13:34
Ik vermaak me altijd prima met het entertainment-systeem en het eten wat langs komt. Ik draag wel altijd travel-socks. Ik heb last van restless legs anders. Krijg onbedwingbare kriebels in mijn benen waardoor ik MOET bewegen. Dus ik loop ook af en toe een rondje, maar met die sokken gaat het een stuk beter. Fijne broek aan idd en een lekkere trui of vest. E-reader mee en gezellig gezelschap. Ik kom de tijd wel door met ouwehoeren, films kijken, eten en gewoon relaxen
dinsdag 22 augustus 2017 om 14:45
Welk merk travel-socks heb jij? Ik krijg tijdens een lange vlucht ook altijd last van onrustige benen. nu ga ik binnenkort naar Curaçao en wil ik een paar aanschaffen, maar er zijn er zoveel en ik zie door de bomen het bos niet meer.Whomi schreef: ↑22-08-2017 13:34Ik vermaak me altijd prima met het entertainment-systeem en het eten wat langs komt. Ik draag wel altijd travel-socks. Ik heb last van restless legs anders. Krijg onbedwingbare kriebels in mijn benen waardoor ik MOET bewegen. Dus ik loop ook af en toe een rondje, maar met die sokken gaat het een stuk beter. Fijne broek aan idd en een lekkere trui of vest. E-reader mee en gezellig gezelschap. Ik kom de tijd wel door met ouwehoeren, films kijken, eten en gewoon relaxen![]()
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
dinsdag 22 augustus 2017 om 17:52
Een vlucht van bijna 19 uur!CharlotteAnnaSophie schreef: ↑20-08-2017 20:06Vorige week nog een vlucht gehad van bijna 19 uur. En nee heb niet de hele tijd op mijn beeldscherm gekeken hoor. Maar toch 1 film en 2 documentaires gezien. Zoals ik al aangaf neem ik mijn oordoppen en slaapmasker ook mee. Neem aan dat het wel duidelijk is waar ik die voor gebruik.
Wow!
Van waar naar waar?
ANWB heeft ook 'flight support socks' http://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/flig ... okken.html
dinsdag 22 augustus 2017 om 18:01
Nou dat zal down under zijn of nieuw Zeeland.Beter.Laat schreef: ↑22-08-2017 17:52Een vlucht van bijna 19 uur!
Wow!
Van waar naar waar?
ANWB heeft ook 'flight support socks' http://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/flig ... okken.html
dinsdag 22 augustus 2017 om 18:46
Maak regelmatig treinreizen van 5 uur. Zie nooit mensen hun schoenen uitdoen en speciale sokken aantrekken, of in trainingspak de coupé binnenkomen omdat ze anders de reis niet uithouden, of slaapmaskertjes, opblaaskussentjes, en andere parafernalia tevoorschijn halen. Die mensen zitten ook gewoon 5 uur in de trein, gaan af en toe even naar het toilet, maar eerlijk gezegd zie ik nooit dat die mensen opeens het nodig hebben om door de trein te gaan wandelen omdat ze "het anders niet uithouden". Het merendeel zit te lezen, iets op de laptop te doen, naar buiten te kijken, bestelt af en toe wat bij de boordsteward, maar dat is het dan wel.Mystery schreef: ↑21-08-2017 19:58Ik ben net gisteren aangekomen na een vlucht van zo'n 6 uur. Het toestel was oud: onder de stoel voor me zat een stalen box / ding, daardoor kon ik mijn benen alleen zijlings er langs doen. Gelukkig ben ik niet heel lang.
Het entertainment systeem was oud en niet gebruiksvriendelijk. Maar ik heb ontdekt dat op Netflix items kunnen worden gedownload, en heb heerlijk op de ipad mijn favoriete serie gekeken.
Ook nog zo'n 2 uur geslapen met Bose noise cancelling oordoppen in en zo'n verduisteringsding over mijn ogen.
Qua kleding een makkelijke spijkerbroek, instapschoene, lang t shirt en een vest. De schoenen heb ik uitgedaan, en sokken (uit een ooit gekregen business class pakketje) aan.
Ik was wat huiverig nog voor drukte op Schiphol, maar had echt niemand voor me bij de security check![]()
Zowel mijn trolley als handtas moesten wel worden doorzocht, maar alles prima. Had nog ruim tijd over om nog even een broodje te halen.
Waarom is het in een vliegtuig dan opeens wél nodig in joggingpak te verschijnen, schoenen uit te doen, speciale sokken aan te trekken, en je te gedragen over het algemeen alsof je een expeditie door de Gobi-woestijn moet doorstaan ofzo?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
dinsdag 22 augustus 2017 om 19:03
Deze, van Jobst. Blijven goed in de was en gaan lang mee. Ik heb ze bij de apotheek gekocht
dinsdag 22 augustus 2017 om 20:36
dinsdag 22 augustus 2017 om 20:40
5 Uur in 'n trein is natuurlijk minder heftig dan 10-12 uur in 'n vliegtuig. Bovendien zit je in 'n vliegtuig als sardientjes op elkaar geplet tenzij je geld hebt voor businessclass. Een joggingbroek doe ik nooit aan, gewoon 'n stretch jeans. En bij 'n vlucht langer dan 6 uur doe ik ook mijn schoenen gewoon uit. Op korte binnenlandse of Europese vluchtjes niet.pejeka schreef: ↑22-08-2017 18:46Maak regelmatig treinreizen van 5 uur. Zie nooit mensen hun schoenen uitdoen en speciale sokken aantrekken, of in trainingspak de coupé binnenkomen omdat ze anders de reis niet uithouden, of slaapmaskertjes, opblaaskussentjes, en andere parafernalia tevoorschijn halen. Die mensen zitten ook gewoon 5 uur in de trein, gaan af en toe even naar het toilet, maar eerlijk gezegd zie ik nooit dat die mensen opeens het nodig hebben om door de trein te gaan wandelen omdat ze "het anders niet uithouden". Het merendeel zit te lezen, iets op de laptop te doen, naar buiten te kijken, bestelt af en toe wat bij de boordsteward, maar dat is het dan wel.
Waarom is het in een vliegtuig dan opeens wél nodig in joggingpak te verschijnen, schoenen uit te doen, speciale sokken aan te trekken, en je te gedragen over het algemeen alsof je een expeditie door de Gobi-woestijn moet doorstaan ofzo?
dinsdag 22 augustus 2017 om 21:10
Businessclass lukt me ook niet altijd, maar dan ga ik in elk geval voor comfort economy, met meer beenruimte en meer zitruimte. In de normale economy zie je mij niet zitten voor reizen van meer dan 2-3 uur.redbulletje schreef: ↑22-08-2017 20:405 Uur in 'n trein is natuurlijk minder heftig dan 10-12 uur in 'n vliegtuig. Bovendien zit je in 'n vliegtuig als sardientjes op elkaar geplet tenzij je geld hebt voor businessclass. Een joggingbroek doe ik nooit aan, gewoon 'n stretch jeans. En bij 'n vlucht langer dan 6 uur doe ik ook mijn schoenen gewoon uit. Op korte binnenlandse of Europese vluchtjes niet.
Vond het alleen héél apart dat mensen blijkbaar in normale kleding wél 4 tot 6 uur in een trein kunnen zitten, en dat in vliegtuigen voor dezelfde tijd opeens campingkleding nodig is, en speciale sokken, en maskertjes en kussentjes, en weet ik wat niet nog meer. Nog nooit meegemaakt in de trein van Den Haag naar Parijs, of in de trein van Düsseldorf naar Berlijn, bijvoorbeeld, terwijl je daar toch nét zo lang in zit...
woensdag 23 augustus 2017 om 19:09
Sorry als het zo overkomt. Zal de jetlag nog wel zijn.
zondag 27 augustus 2017 om 02:46
Tja, niet iedereen kan dat betalen en dan is vliegen wat minder prettig dan in de luxe waarin jij kennelijk vliegt.pejeka schreef: ↑22-08-2017 21:10Businessclass lukt me ook niet altijd, maar dan ga ik in elk geval voor comfort economy, met meer beenruimte en meer zitruimte. In de normale economy zie je mij niet zitten voor reizen van meer dan 2-3 uur.
Vond het alleen héél apart dat mensen blijkbaar in normale kleding wél 4 tot 6 uur in een trein kunnen zitten, en dat in vliegtuigen voor dezelfde tijd opeens campingkleding nodig is, en speciale sokken, en maskertjes en kussentjes, en weet ik wat niet nog meer. Nog nooit meegemaakt in de trein van Den Haag naar Parijs, of in de trein van Düsseldorf naar Berlijn, bijvoorbeeld, terwijl je daar toch nét zo lang in zit...
Ik neem op lange vluchten altijd een extra setje kleding mee. Nadat iemand ooit zijn glas bier over mij heen kieperde vond ik het toch wel erg fijn dat ik toen droge kleding aan kon trekken. Verder een goede koptelefoon, veel leesvoer, make-up reiniger, crème, tandenborstel en make-up. Oxazepammetje erin na de eerste maaltijd en daarna hopelijk lang slapen.
zondag 27 augustus 2017 om 03:04
In de trein zit je ten eerste stuk comfortabeler en meer ruimte.
Als ik maar paar uur vlieg doe ik ook dagelijkse kleding aan, maar voor lange vluchten echt niet.
Zelfde met nachttreinen en bussen, dan doe ik ook iets makkelijks aan.
Maar eigenlijk snap ik niet waarom je er toch zo druk om maakt. Kan jou het schelen hoe een ander eruit ziet
Als ik maar paar uur vlieg doe ik ook dagelijkse kleding aan, maar voor lange vluchten echt niet.
Maar eigenlijk snap ik niet waarom je er toch zo druk om maakt. Kan jou het schelen hoe een ander eruit ziet
zondag 27 augustus 2017 om 16:36
Voor de gein eens opgezocht en kwam dit artikel tegen: https://nos.nl/artikel/2156582-ruim-16- ... okken.html
Het record is momenteel een 18 uur durende vlucht van Singapore naar Newark (16.600 kilometer).
Pivot! PIVOT!!!
zondag 27 augustus 2017 om 16:40
Van de week las ik ook nog ergens dat er een vlucht komt van Londen naar Sydney. Althans, als dat technisch gaat lukken.
https://www.volkskrant.nl/buitenland/qa ... ~a4513023/
lijkt me echt hell, vind 13 uur max direct wel genoeg
https://www.volkskrant.nl/buitenland/qa ... ~a4513023/
lijkt me echt hell, vind 13 uur max direct wel genoeg
zondag 27 augustus 2017 om 17:52
Ik ga ook altijd in de "overgeven-zombie" stand.
Voor een vliegreis in Europa neem ik altijd twee battery-packs mee. Voor mijn telefoon en tablet.
Erg fijn om te ontdekken dat op de vlucht naar Amerika er in de stoel voor me
een stekker zat voor je mobiel om op te laden.
Hier helemaal op ingesteld, had ik dat op de terugvlucht niet (andere maatschappij).
Toen kwamen de battery-packs wel goed van pas.
Ik heb een man, die (ook al zitten we 1,5 uur in het vliegtuig) gaat slapen.
Ik moet er wel bij zeggen dat hij ook degene is die heen rijdt en op de plek van bestemming rijdt.
Maar hij slaapt ook als we worden gereden
.
Ik heb op lange vluchten een lange legging met zwarte sneakers aan, en een jurkje met vest.
Lekker comfortabel. Ik loop op mijn werk ook niet supersjiek rond, alleen bij bruiloft of iets dergelijks.
Ik heb nog nooit iemand gezien die met zijn witte sokken & saunaslippers in het vliegtuig zat.
Maar al zou hij of zij dat wel doen, wie ben ik om daar over hardop te oordelen.
Ik zou het zelf niet doen, maar een ander wil misschien niet dood gevonden willen worden
in mijn zwarte sneakers, legging, jurkje en vest.
Downloaden van Netflixseries is een goed idee (zorg inderdaad voor goede oordopjes of headset),
tijdschriften en e-reader.
Telefoon met offline spelletjes die simpel, maar verslavend zijn zoals candycrush, coindozer,
zoek de verschillen, vlaggen van de wereld, Backgammon, Skip-Bo, Labyrinth of Triominos.
Met een google Playcard zet je makkelijk betaalde apps of boeken op je telefoon of tablet
En voor de terugreis, een app om foto's te bewerken: - Blend pictures DSLR of Picsart.
Voor een vliegreis in Europa neem ik altijd twee battery-packs mee. Voor mijn telefoon en tablet.
Erg fijn om te ontdekken dat op de vlucht naar Amerika er in de stoel voor me
een stekker zat voor je mobiel om op te laden.
Hier helemaal op ingesteld, had ik dat op de terugvlucht niet (andere maatschappij).
Toen kwamen de battery-packs wel goed van pas.
Ik heb een man, die (ook al zitten we 1,5 uur in het vliegtuig) gaat slapen.
Ik moet er wel bij zeggen dat hij ook degene is die heen rijdt en op de plek van bestemming rijdt.
Maar hij slaapt ook als we worden gereden
Ik heb op lange vluchten een lange legging met zwarte sneakers aan, en een jurkje met vest.
Lekker comfortabel. Ik loop op mijn werk ook niet supersjiek rond, alleen bij bruiloft of iets dergelijks.
Ik heb nog nooit iemand gezien die met zijn witte sokken & saunaslippers in het vliegtuig zat.
Maar al zou hij of zij dat wel doen, wie ben ik om daar over hardop te oordelen.
Ik zou het zelf niet doen, maar een ander wil misschien niet dood gevonden willen worden
in mijn zwarte sneakers, legging, jurkje en vest.
Downloaden van Netflixseries is een goed idee (zorg inderdaad voor goede oordopjes of headset),
tijdschriften en e-reader.
Telefoon met offline spelletjes die simpel, maar verslavend zijn zoals candycrush, coindozer,
zoek de verschillen, vlaggen van de wereld, Backgammon, Skip-Bo, Labyrinth of Triominos.
Met een google Playcard zet je makkelijk betaalde apps of boeken op je telefoon of tablet
En voor de terugreis, een app om foto's te bewerken: - Blend pictures DSLR of Picsart.
zondag 27 augustus 2017 om 18:44
Kan me ook niet schelen, verbaas me er alleen over. Ik verwacht echt niet dat mensen in driedelig pak en geklede japon het vliegtuig binnen stappen, maar mijn hemel, in joggingbroek en op witte sportsokken en dergelijke kleding? Zo ga ik nog niet eens naar de supermarkt op de hoek, en tuurlijk trek ik comfortabele kleding aan voor een reis, maar dat kan ook gewoon een lekker zittende jeans met een nette sweater zijn, nergens voor nodig om in te stappen alsof je net uit je caravan op de camping komt.Robinson schreef: ↑27-08-2017 03:04In de trein zit je ten eerste stuk comfortabeler en meer ruimte.
zondag 27 augustus 2017 om 19:02
Ga je even naar het toilet, niks mis mee. Maar dat hoeft echt niet elk half uur. In een concertzaal of schouwburg zitten mensen ook gewoon 2 uur aan één stuk op hun stoel, en die krijgen ook geen spontane trombose. Dus inderdaad, elke 2 uur even opstaan en heen en weer lopen naar het toilet, prima, maar meer is niet nodig.
Overigens ook genoeg mensen die gewoon 4-6 uur (of langer) in de auto zitten als ze naar Spanje gaan ofzo, maakt ook geen mens zich druk om trombose vanwege het lange zitten, want ze moeten/willen vooral zo snel mogelijk ter plaatse zijn. Dan hoor je daar ook geen mens over.
zondag 27 augustus 2017 om 19:05
Ik zit geen 4 uur achter elkaar stil in een auto.
Ik zit sowieso niet zo lang in een auto zonder een keer uit te stappen.
In de auto kan ik meer bewegen. In het vliegtuig kan ik in mijn stoel nauwelijks bewegen.
Ik zit nooit langer dan 10 minuten in 1 houding.
Dus loop ik wat vaker heen en weer en dan is een slechte blaas een mooi excuus.
En ook nog op mijn zwarte badstof sokken.
Zonder Crocs.
Die laat ik thuis.
En wat een ander doet, het zal me boeien.
Ik zit sowieso niet zo lang in een auto zonder een keer uit te stappen.
In de auto kan ik meer bewegen. In het vliegtuig kan ik in mijn stoel nauwelijks bewegen.
Ik zit nooit langer dan 10 minuten in 1 houding.
Dus loop ik wat vaker heen en weer en dan is een slechte blaas een mooi excuus.
En ook nog op mijn zwarte badstof sokken.
Zonder Crocs.
Die laat ik thuis.
En wat een ander doet, het zal me boeien.
anoniem_338027 wijzigde dit bericht op 27-08-2017 19:11
0.22% gewijzigd