Zomermoppers en wintervreugd!

zondag 16 augustus 2015 om 14:18
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?
We komen trouwens hier vandaan.
We komen trouwens hier vandaan.
zaterdag 26 augustus 2017 om 19:27
zaterdag 26 augustus 2017 om 19:45
Wowwwww wat mooi en leuk, je hebt mail terug!!Kapitein_Haak schreef: ↑26-08-2017 18:58Top, ik heb 'mHad idd ook mail voorgesteld in mijn eerdere pb (die dus somehow niet was aangekomen). Ik mail je straks even
![]()
zaterdag 26 augustus 2017 om 21:14
Kapitein_Haak schreef: ↑26-08-2017 19:27Hou vol tanteslankie!Het is bijna september, en dat betekent dat onherroepelijk de herfst nadert.
En bedenk je, ondanks dat de zon inderdaad behoorlijk hysterisch doet: het is in ieder geval geen hittegolf! *klopt voor de zekerheid even af*

Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
-Albert Einstein-
zaterdag 26 augustus 2017 om 22:50
Ik ben er ook zoooo klaar mee....
Doen jullie soms ook sociaal wenselijk? Ik heb niet altijd zin om tegen het vrolijke in te gaan. Ik liep vandaag naar de supermarkt en een hele aardige man hier in de buurt was helemaal vrolijk:'Heerlijk weertje he'
Ik zei maar:'Nou inderdaad'. Ik denk ik zal maar niks zeggen, om nou elke keer mijn stempel erop te drukken
Maar man man man wat kan ik dan balen... Ik heb ook echt last van het felle licht buiten, herkennen jullie dat? Alsof ik niet normaal kan kijken, raak er helemaal overprikkeld van
Ik snak naar regen, wanneer heeft het eigenlijk voor het laatst geregend? Het voelt alweer zo lang geleden.
(ik klink nu heel dramatisch
)
Doen jullie soms ook sociaal wenselijk? Ik heb niet altijd zin om tegen het vrolijke in te gaan. Ik liep vandaag naar de supermarkt en een hele aardige man hier in de buurt was helemaal vrolijk:'Heerlijk weertje he'
Ik zei maar:'Nou inderdaad'. Ik denk ik zal maar niks zeggen, om nou elke keer mijn stempel erop te drukken

Maar man man man wat kan ik dan balen... Ik heb ook echt last van het felle licht buiten, herkennen jullie dat? Alsof ik niet normaal kan kijken, raak er helemaal overprikkeld van

Ik snak naar regen, wanneer heeft het eigenlijk voor het laatst geregend? Het voelt alweer zo lang geleden.
(ik klink nu heel dramatisch

zaterdag 26 augustus 2017 om 23:03
Ik trek het felle licht beter nu omdat ik weet dat het eerder donker wordt. Uiterlijk half negen gaan de lichtjes echt wel aan. En ik ben in het bezit van een heerlijk koele slaapkamer doordat er op 1 raam zwarte raamfolie zit en de slaapkamer is omgeven door hoge gebouwen, daar komt dus geen zon.
In het washok wordt het wel heet maar daar kan ik mee leven, dan droogt de was lekker snel.
Al met al ben ik deze zomer goed doorgekomen, desalniettemin trek ik morgen wel wat luchtigers aan dan vandaag
voor wie er een kan gebruiken!!
In het washok wordt het wel heet maar daar kan ik mee leven, dan droogt de was lekker snel.
Al met al ben ik deze zomer goed doorgekomen, desalniettemin trek ik morgen wel wat luchtigers aan dan vandaag

zaterdag 26 augustus 2017 om 23:07
Vanochtend nog.yesss schreef: ↑26-08-2017 22:50Ik ben er ook zoooo klaar mee....
Ik zei maar:'Nou inderdaad'. Ik denk ik zal maar niks zeggen, om nou elke keer mijn stempel erop te drukken![]()
(ik klink nu heel dramatisch![]()
)

zondag 27 augustus 2017 om 09:20
Heb inderdaad ook het idee dat het al lang niet meer geregend heeft. Hopelijk snel weer.
Het is 9.15 nu en de zon staat zich al weer flink druk te maken.
Sociaal wenselijk doen, daar doe ik niet aan, yesss
Ik verkondig te pas en onpas dat ik een hekel heb aan hitte en zon. Omdat ik weiger mee te doen aan de hallelujah cult.
Volhouden, mensen. De herfst komt steeds dichterbij!
Het is 9.15 nu en de zon staat zich al weer flink druk te maken.
Sociaal wenselijk doen, daar doe ik niet aan, yesss

Volhouden, mensen. De herfst komt steeds dichterbij!
anoniem_349135 wijzigde dit bericht op 29-08-2017 17:12
14.57% gewijzigd
zondag 27 augustus 2017 om 10:14
Ik vond het verrassend goed te doen gisteren, ook al was de gevoelstemperatuur 27 graden
Ik zie dat het warme weer tot woensdag duurt, en dat het daarna weer normaal wordt met 19-22 graden. Ik hoop het, zolang het maar niet opnieuw een hittegolf wordt! Verschrikkelijk is dat als je weer naar school/werk moet. 
Ik vraag me ook af wanneer het voor het laatst heeft geregend. Niet dat we meer een echt tekort aan regen hebben, maar het is best droog de laatste weken. Wellicht valt dat in de herfstmaanden naar beneden

Ik vraag me ook af wanneer het voor het laatst heeft geregend. Niet dat we meer een echt tekort aan regen hebben, maar het is best droog de laatste weken. Wellicht valt dat in de herfstmaanden naar beneden

Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
zondag 27 augustus 2017 om 10:25
zondag 27 augustus 2017 om 11:11
Ik vind een hittegolf evengoed verschrikkelijk als ik vakantie heb. Ik heb dan absoluut geen zin om iets te gaan doen met die smerige zon buiten de hele tijd. In het donker in huis de hitte uitzitten word je echter ook niet vrolijk van. Hoop echt, echt, dat we hierna geen temperaturen meer boven de 25 krijgen. Zoals gezegd: nog immer dankbaar voor de koelte van laatst, maar ik vind het op dit moment gewoon onaangenaam weer, al vallen de temperaturen nog mee.
Idd zeer fijn dat het duidelijk vroeger donker wordt al!!!
Idd zeer fijn dat het duidelijk vroeger donker wordt al!!!
zondag 27 augustus 2017 om 11:14
Yesss dat sociaal wenselijke komt me soms ook de strot uit. Op mijn werk weet iedereen dat ik niet van hitte en felle zon hou (inderdaad vreselijk voor mijn ogen, ik draag echt áltijd een zonnebril, ook als het bewolkt is en je voelt dat ding er gewoon doorheen branden).
Maar dan toch wordt er tegen me gezegd 'Heerlijk he, die zon!'. 'Euhh... nee?!'. 'Ohja je houdt hier niet van he, maar het ziet er wel veel gezelliger uit zo toch buiten?' 'Nou nee! Ik vind donker en grauw gezellig!' En dan word je weer meewarig aangekeken.
Eind volgende week ga ik met mijn moeder 2 dagen op stap in Nederland, en ik zag met angst en beven al die 30 graden tegemoet.
Gelukkig is het nu aangepast naar 18 graden, hopen dat het zo blijft. Ik loop liever in de regen dan in 30 graden.
Verder dit weekend niks gepland, dus kan ik gewoon met de gordijnen dicht in mijn onderbroek rondlopen hier in huis.
Maar dan toch wordt er tegen me gezegd 'Heerlijk he, die zon!'. 'Euhh... nee?!'. 'Ohja je houdt hier niet van he, maar het ziet er wel veel gezelliger uit zo toch buiten?' 'Nou nee! Ik vind donker en grauw gezellig!' En dan word je weer meewarig aangekeken.

Eind volgende week ga ik met mijn moeder 2 dagen op stap in Nederland, en ik zag met angst en beven al die 30 graden tegemoet.

Verder dit weekend niks gepland, dus kan ik gewoon met de gordijnen dicht in mijn onderbroek rondlopen hier in huis.

zondag 27 augustus 2017 om 12:38
Het is hier warm en zonnig dus na het benen epileren en douchen luchtige kleding aangetrokken en tóch zie ik er leuk uit. Heb een lichtgrijze capri-legging aan en een strapless zwart jurkje, beiden uit de Lidl webshop.
Heb gescrubd met Zen White Lotus en gedoucht met Thalasso, die vind ik heerlijk fris voor in de zomer. In de winter graag Hammam. Allemaal van Therme. Hebben jullie ook seizoensgebonden voorkeuren voor bepaalde dingen?
O ja, de ventilator staat op de hoogste stand
Heb gescrubd met Zen White Lotus en gedoucht met Thalasso, die vind ik heerlijk fris voor in de zomer. In de winter graag Hammam. Allemaal van Therme. Hebben jullie ook seizoensgebonden voorkeuren voor bepaalde dingen?
O ja, de ventilator staat op de hoogste stand

zondag 27 augustus 2017 om 12:51
Ja ik ken het CarrieM, het wordt dan toch vaak als iets negatiefs gezien. Of dat mensen dingen voor je gaan bepalen. Want iedereen houd toch van zonnig weer??!
Heel irritant.
Ik zeg het wel vaker hoor, maar ik heb ook niet altijd zin in een discussie of opmerkingen.
Vandaag lekker gesport, boodschappen gedaan, nu blijf ik de rest van de dag binnen. Het voordeel is dat het bij mij binnen heel koel is, ik zou in een trui rond kunnen lopen. Dus ik ga heerlijk het zomerweer negeren
Heel irritant.
Ik zeg het wel vaker hoor, maar ik heb ook niet altijd zin in een discussie of opmerkingen.
Vandaag lekker gesport, boodschappen gedaan, nu blijf ik de rest van de dag binnen. Het voordeel is dat het bij mij binnen heel koel is, ik zou in een trui rond kunnen lopen. Dus ik ga heerlijk het zomerweer negeren

zondag 27 augustus 2017 om 15:18
Oooooo wat heb ik het slecht gehad vandaag. Op mijn werk (thuiszorg) was het een hel. Mijn god wat een hitte in de huizen. Dan moet je in een piepklein benauwd douchehok staan liefst de deur dicht.
Ik was drijfnat van zweten en voelde me akelig en draaierig. Het is vast overdreven maar voor mijn gevoel is het al vanaf maart/april volop zomer.
Ook komende week rond de 30 graden.
Echt meen uit de grond van mijn hart dat ik hoop dat de zon voor eeuwig achter de wolken verdwijnt.
Ik was drijfnat van zweten en voelde me akelig en draaierig. Het is vast overdreven maar voor mijn gevoel is het al vanaf maart/april volop zomer.
Ook komende week rond de 30 graden.

Echt meen uit de grond van mijn hart dat ik hoop dat de zon voor eeuwig achter de wolken verdwijnt.
maandag 28 augustus 2017 om 09:09
Worden jullie ook zo moe van het kleding dilemma in de zomer?
Ik werd er vanmorgen weer zo chagrijnig van. Ik ben ook echt een herfst type en ik heb zulke mooie kleding in de kast in donkere tinten, mooie laarsjes enz. In de zomer voel ik me nooit 100% lekker in wat ik aan heb. Ik zie er vandaag ook heel herfstig uit qua kleding en tinten, maar ik moet daar meer schijt aan hebben. Geen zin in zomerkleding of slippers.
Zo weer even klagen, gelukkig duurt het niet lang meer voor het Herfst gaat worden
Ik werd er vanmorgen weer zo chagrijnig van. Ik ben ook echt een herfst type en ik heb zulke mooie kleding in de kast in donkere tinten, mooie laarsjes enz. In de zomer voel ik me nooit 100% lekker in wat ik aan heb. Ik zie er vandaag ook heel herfstig uit qua kleding en tinten, maar ik moet daar meer schijt aan hebben. Geen zin in zomerkleding of slippers.
Zo weer even klagen, gelukkig duurt het niet lang meer voor het Herfst gaat worden

maandag 28 augustus 2017 om 09:24
Dat geldt voor mij zeer zeker ook. Ik hou niet van die luchtige fladder kleertjes. Het staat me niet, het zit niet lekker en ik voel me er niet lekker in. Ik hou van mooie warme kleren. Mooie kleuren en rijke stoffen. Met schoenen net zo. Ik gruwel van flipflops. Kan er niet op lopen en vind ze vreselijk, zowel bij anderen als bij mezelf. Nog even en we kunnen weer fijne laarzen enzo aan.yesss schreef: ↑28-08-2017 09:09Worden jullie ook zo moe van het kleding dilemma in de zomer?
Zo weer even klagen, gelukkig duurt het niet lang meer voor het Herfst gaat worden![]()
Ik hoop zo dat er niet nog een warme periode komt.
Als het regent is het nat en als het vriest is het glad!

maandag 28 augustus 2017 om 09:29
Het enige dilemma wat ik heb zomers heb, is of ik een jas aan zal trekken of niet.yesss schreef: ↑28-08-2017 09:09Worden jullie ook zo moe van het kleding dilemma in de zomer?
Zo weer even klagen, gelukkig duurt het niet lang meer voor het Herfst gaat worden![]()
maandag 28 augustus 2017 om 14:55
Ik heb ook een sterke voorkeur voor herfst-en winterkleding. En mooie accessoires zoals mooie sjaals en mutsen en draag sowieso het liefste lange mouwen.
Het scheelt echter wel dat ik zo goed als nieuwe zomerkleding heb gekocht op mp twee jaar geleden en ook bij de Lidl. Eerst had ik sowieso geen zomerkleding en liep ik in oversized t-shirts. Nu loop ik er in ieder geval gewoon leuk en fatsoenlijk bij.
Hebben jullie dat ook dat zomerkleding niet al teveel mag kosten? Omdat ik de zomer niet leuk vind wil ik er ook niet teveel aan uitgeven, heb het er gewoon niet voor over. Voor de herfst en winter daarentegen ga ik los!!
Heb ook nooit lente of zomer-decoratie in huis. Ook mijn schilderijen zijn nooit zomers. Heb trouwens het schilderen gebeld en mag eind september terug komen
Het scheelt echter wel dat ik zo goed als nieuwe zomerkleding heb gekocht op mp twee jaar geleden en ook bij de Lidl. Eerst had ik sowieso geen zomerkleding en liep ik in oversized t-shirts. Nu loop ik er in ieder geval gewoon leuk en fatsoenlijk bij.
Hebben jullie dat ook dat zomerkleding niet al teveel mag kosten? Omdat ik de zomer niet leuk vind wil ik er ook niet teveel aan uitgeven, heb het er gewoon niet voor over. Voor de herfst en winter daarentegen ga ik los!!
Heb ook nooit lente of zomer-decoratie in huis. Ook mijn schilderijen zijn nooit zomers. Heb trouwens het schilderen gebeld en mag eind september terug komen

maandag 28 augustus 2017 om 15:02
Eigenlijk heb geen problemen met zomerkleren (het enigste wat ik niet haat aan de zomer) Ondanks ik hou van mijn winterjassen, sjaals , mutsen, sokken en laarzen vind ik het bij warm weer wel fijn om slippers of sandaaltjes te dragen zo hebben mijn voetjes wat vrijheid en lucht.
Pfff morgen 31 graden geen zin in maar ja nog eventjes doorbijten
Pfff morgen 31 graden geen zin in maar ja nog eventjes doorbijten
maandag 28 augustus 2017 om 17:07
Bah wat rot, zeker met lichamelijk zwaar werk is dit weer echt geen pretjeLammy schreef: ↑27-08-2017 15:18Oooooo wat heb ik het slecht gehad vandaag. Op mijn werk (thuiszorg) was het een hel. Mijn god wat een hitte in de huizen. Dan moet je in een piepklein benauwd douchehok staan liefst de deur dicht.
Ook komende week rond de 30 graden.![]()

Vandaag heb ik zo'n dag... Super warm op het werk, slecht geslapen vannacht, daarna in een drukke hete bus. Ik dacht echt dat ik flauw ging vallen en nu lig ik met maagpijn op de bank. Ik snap ook echt niet wat andere mensen hier nou leuk aan vinden, ja op vakantie misschien als je de hele dag niks hoeft te doen en aan het zwembad kan liggen.
maandag 28 augustus 2017 om 17:14
Hier hetzelfde Blue Lagoon, ik investeer eigenlijk nooit echt in zomerkleding omdat ik er nooit 100% blij van wordt, dus vind het zonde van het geld.
In de herfst/winter geef ik gerust veel geld uit aan een mooie tas, vest, laarsjes, jasjes. Ik houd van leerlook broeken, mooie vesten, leren jasjes, stoere bikerboots of zwarte laarsjes met hak. In de zomer ben ik altijd lost wat betreft kleding, kom dan gauw op basics uit.
In de herfst/winter geef ik gerust veel geld uit aan een mooie tas, vest, laarsjes, jasjes. Ik houd van leerlook broeken, mooie vesten, leren jasjes, stoere bikerboots of zwarte laarsjes met hak. In de zomer ben ik altijd lost wat betreft kleding, kom dan gauw op basics uit.
maandag 28 augustus 2017 om 18:19
Morgen de laatste warme dag van het jaar (tenzij september nog bijzonder uitpakt), en dan gaan we echt richting de herfst! Je merkt het al; de zon is minder fel, het koelt 's avonds veel sneller en beter af en 's ochtends vroeg is het nog koud! Ik kreeg vanochtend rond 08:00 uur op de fiets gewoon herfstgevoelens!

Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
maandag 28 augustus 2017 om 18:46
Ik hoop het echt Sebastiaan! Ben echt aan het einde van mijn Latijn...
Dat klinkt misschien heel overdreven, maar zo voelt het echt. Snak echt naar koel weer, lekker fietsen met een sjaal om, de frisse wind, heerlijk met een deken op de bank, donkere grauwe dagen
Tot rust komen.
Weer meer energie hebben, dat nog vooral en weg met die lichamelijke klachten. Heb me de laatste dagen heel beroerd gevoeld en down, heeft 100% met het weer te maken. Zodra het afkoelt ga ik met sprongen vooruit. Ik voel het al een beetje als het 's avonds donker wordt en koeler is, een soort opluchting
Dat klinkt misschien heel overdreven, maar zo voelt het echt. Snak echt naar koel weer, lekker fietsen met een sjaal om, de frisse wind, heerlijk met een deken op de bank, donkere grauwe dagen

Weer meer energie hebben, dat nog vooral en weg met die lichamelijke klachten. Heb me de laatste dagen heel beroerd gevoeld en down, heeft 100% met het weer te maken. Zodra het afkoelt ga ik met sprongen vooruit. Ik voel het al een beetje als het 's avonds donker wordt en koeler is, een soort opluchting