Uitgerekend 1-15 februari 2018

28-05-2017 16:04 696 berichten
Voor iedereen die is uitgerekend begin februari 2018 en het leuk vindt om mee te kletsen.
Een topic voor de tweede helft van februari vind je hier: zwanger/uitgerekend-15-28-februari-2018 ... ges/383647

Inlognaam: Februari2018
Wachtwoord: februari
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Babbes 34 2e/3e 1 februari Jongen!
Jongen!
:love: .. januari bevallen! :heart: :heart:
Sunshine85 33 1e 1 februari Jongen! :love: .. januari bevallen! :heart:
theo75 30 2e 2 februari Meisje! :love: 26 januari bevallen! :heart:
Lara89 29 3e 10 februari Jongen! :love: 5 februari bevallen! :heart:
Wannabe79 38 Tweede 15 februari Jongen! :love: 12 februari bevallen! :heart:
Floress 31 Derde 1 februari nnb :heart:
Lawtist 26 1e 1 februari nnb :heart: 1x miskraam
coconutthree7 Tweede 3 februari nnb :heart:
Limbogirly 31 Eerste 4 februari Jongen! :heart: PCOS, spontaan zwanger!
Jarja 23 1e 4 februari Meisje! :heart:
Inspiratie 24 Tweede 6 februari nnb :heart:
Valiente 26 Tweede 7 februari Verrassing! :heart: 2x vroege miskraam
Lilly89 27 Tweede 10 februari nnb :heart: 1e kindje met 32 wk geboren
Lisboeta 29 1e 11 februari nnb :heart:
Jayla2 30 Tweede 13 februari Verrassing! :heart: 6x miskraam, zwanger via IVF
Anoekzo 29 Eerste 14 februari Meisje! :heart:
Kleinmormel 28 Eerste 14 februari nnb :heart:
Sarina87 29 Tweede 14 februari Jongen! :heart: Jan '17 mk
Tiepvout 27 Eerste 14 februari Jongen! :heart: PCOS, spontaan zwanger!
s-sweetheart 26 Eerste 15 februari nnb :heart:
Bluesheep 27 Tweede 17 februari nnb :heart:
:hug: Fitz
:hug: Wished
:hug: Koekjeerbei
:hug: flipje2 :rose:
:hug: leentjes89
:hug: mamamaria81
:hug: Kreukel792
anoniem_347609 wijzigde dit bericht op 22-02-2018 13:08
89.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sunshine, ik ben 3 kg aangekomen, maar dit is er allemaal in de eerste 3 weken bijgekomen toen ik op vakantie was :$ bij de eerste was mijn startgewicht iets hoger dan nu (randje gezond gewicht/licht overgewicht), en toen kwam ik 8.5 kg aan. Hoop dat ik nu weer op max. 10 kg kan houden. Het ligt er ook wel een beetje aan wat je begingewicht is hoeveel je aan gaat komen...

Valiente en Savari, wat snel al dat jullie het kindje voelen, leuk! Hier dacht ik het vorige week ook, maar zullen denk ik toch wel mijn darmen geweest zijn.

Valiente, wij willen hete geslacht ook niet weten. We wisten het bij onze este ook niet, en jullie? Vind het zo'n geweldige verrassing bij de geboorte!

Limbo, fijn dat ze alles goed in de gaten houden, waarom krijg je die OGT? Ik heb daar nog niets over gehoord.

sunshine, net wat Savari zegt hoor, laat je niet gek maken hoor. Kraamzorg en evt kinderopvang is voor nu wel even belangrijk, maar qua inkopen hoef je nog geen haast te hebben.

Babbes, jij had deze week een pretecho toch, heb je hem al gehad? Hoe was het?

Wij hadden 1 week geleden nog een medische echo, ze hebben al veel bekeken als voorloper op de 20 weken echo. Alles wat ze konden zien/beoordelen was goed, echt heel fijn. Volgende week nog een pretecho, niet voor een geslachtsbepaling, maar gewoon voor 'de leuk'. Wij hebben door omstandigheden alle echo's in een academisch ziekenhuis & ik vind het niet zo gepast ons kind dan mee te nemen. En dat kan volgende week wel, en de aanstaande oma's gaan ook mee :)

Afgelopen weekend voor het eerst sinds 3 maanden weer Mom in balance gaan, was leuk, daarna wel flink spierpijn in de benen.
Zijn jullie nog van plan om iets van een zwangerschapscursus of gym of iets dergelijks te gaan doen?
Ik had inderdaad maandag een echo. We krijgen 2 mannetjes :heart: Alles was goed met ze!
Ook ik krijg een suikertest ivm PCOS rond de 24 weken. Ik voel de kleine mannen ook al schoppen, wat bijzonder is dat toch weer...
Whow Babbes wat leuk 2 jongens :heart: :heart: gefeliciteerd!
Wat is het stil hier meiden.... Hoe is het met jullie?

Wij hebben gisteren een pretecho gehad bij 15 weken. Was eerst weer even spannend of alles nog goed was, maar daarna even heerlijk genoten van een spartelende baby :love: Nu 17 cm lang en 120 gram zwaar, maar al helemaal compleet. Wat is het toch bijzonder!
Leuk Jayla, weet je nu ook wat het wordt? :)
Jayla bij onze eerste wisten we het ook niet. Vond het heel bijzonder om er bij de geboorte achter te komen. Leuk dat jij het ook niet weet! Kom weinig mensen tegen die het niet willen weten. Hoezo was het eerst spannend of de echo goed was? Wel leuk om weer te kijken naar je kindje!

Sunshine ik ben nu 2,5 kilo aangekomen, maar er zaten wel 2 kilo meer aan dan bij mijn vorige zwangerschap. Maar toen was ik ook wel heel slank, want dat was net na mijn bruiloft haha!

Hier verder alles goed, maar wel nu al pijn in mijn bekken. Nog niet eens op de helft! Vind het wel spannend of dat goed blijft gaan. Bij de eerste alleen de laatste paar weken last van gehad.
Throw kindness around like confetti
Wat leuk Valiente dat jullie het ook niet willen weten tot aan de geboorte. Hoor je inderdaad steeds minder vaak. Al is het in onze directe omgeving wel gebruikelijker, van de 10 vriendenstellen wilden slechts 3 stellen weten wat het wordt.

Wat balen zeg van je bekkenpijn :| hopelijk wordt het niet erger! Was het bij de eerste na de bevalling weer over?Ik had het bij de eerste ook bij 18 weken, maar toen fysio en tips gehad en na 3 weken was het weg en niet meer terug gekomen. Weet niet of je zoiets ook al heb gehad?

De echo was spannend omdat we al 6 miskramen hebben gehad en dat heeft zijn sporen wel nagelaten. Over 3 weken hebben we de 20 weken echo & hopelijk ga ik die kleine rond die tijd ook wat vaker voelen, zodat ik wat meer vertrouwen op een goede afloop zal krijgen :$
Jayla fijn dat de pret echo goed was en dat hij/zij ook precies wakker was! bij onze pret echo was de eerste echo dat ze aan het slapen was terwijl wij dit echt met een hele groep deelden dus dat was wel een beetje flauw.
hebben jullie nog meer pret echo's gepland? wij twijfelen en weten nog niet zo goed wat wij gaan doen na de 20 weken echo

Wij krijgen trouwens een meisje! :heart:
.
anoniem_348352 wijzigde dit bericht op 17-12-2017 20:45
99.74% gewijzigd
Wat een goede berichten allemaal! Wij hebben vandaag ook een pretecho gehad en het is een mannetje! Super leuk!!! Was hele goede echoscopiste die alvast alles heeft nagelopen kort wat ze bij 20 weken ook doen. Heel fijn om te horen dat alles er goed uit zag! Hebben het gevierd met beschuit met muisjes 😊

Kraamzorg en kinderdagverblijf heb ik beide geregeld. Voelt allebei nog heel abstract.

Sinds enkele weken heb ik een drukkend gevoel in mijn stuitje, dat is volgens de verloskundige mijn bekken. Sinds gisteren echt pijn. Hoop dat het komt omdat ik zaterdag de logeerkamer verplaatst heb met mijn vriend, en dit niet de start is van heftige bekkenpijn. Maak me wel zorgen erom. Kijk het nog even aan en als het niet beter gaat bel ik de verloskundige. Heb nauwelijks een buik dus voelt gek om nu al bekkenpijn te hebben?
Jayla ben afgelopen week begonnen met fysio. Merk daardoor wel ietsje verbetering, maar zeker nog niet weg! Positieve is dat ik in ieder geval niet achteruit ga:)
Spannend dan die echo's he! Ik heb dat na 2 miskramen ook wel hoor. Nu ook nog niks gekocht, eerst de 20weken echo en dan zien we wel verder.

Limbogirly mijn bekkenpijn begon ook met mijn stuitje. Goed in de gaten houden en op tijd aan de bel trekken!

Hier gaat alles verder goed. Volgende week donderdag de 20 weken echo. Vind het enorm spannend en ben heel blij als ik het gehad heb.
Throw kindness around like confetti
Alweer een tijdje geleden :) hebben jullie al kraamzorg geregeld? Ik kan maar niet kiezen... te veel keus en uiteindelijk gaat t er denk ik vooral om dat je straks een goede klik hebt met de kraamhulp. Waar letten jullie zoal op? Ik:

- certificaat bv
- 1 kraamhulp gedurende hele periode
- geen stagiaire, indien niet mogelijk wel met een ervaren kraamhulp erbij (ons 1e kindje, we weten zelf ook bijna niets :) )
Wat is het rustig hier.... Hoe gaat het met iedereen?

Sunshine best lastig hè die keuze voor de Kraamzorg. Vorige keer had ik een grote organisatie gekozen, wat me tijdens de kraamtijd wel duidelijk werd is dat je het met name ook moet treffen welke kraamverzorgster je treft en of het goed klikt. Ik heb met 3 KV's te maken gehad. Ik had een fijne KV die bij de bevalling was (thuisbevalling). De eerste 2 dagen een KV waar ik totaal geen klik mee had, brrrr wat een stom mens. Ik was blij dat ze op vakantie ging en ik een andere kreeg. Daarmee wel goed contact en een fijne klik. De KV's van de bevalling en 2de deel van de kraamtijd zijn nu met 3 collega's voor zichzelf begonnen, en daar heb ik nu voor gekozen. Kortom het is maar net wie er bij je komt, bij elke organisatie heb je denk ik 'pareltjes' en 'horken'. Ze zeggen trouwens wel bij de intake dat je moet bellen als het niet klikt of je een ander wilt.

Babbes, hoe is jouw 20 weken echo gegaan? En jij ook vorige week geweest hè Valiente, hopelijk was je onzekerheid voor niets?
Ik heb morgen de 20 weken echo, vind het ook erg spannend. We hebben een uitgebreide echo in een academisch ziekenhuis, zou blij zijn als alles weer goed gekeurd is.
En limbo vandaag de 20 weken echo zo te zien, veel succes en plezier!

Leuk Jarja, een meisje! Heb je al lekker meisjesgericht geshopt?
En Nagini waarschijnlijk 2 jongens net alles Babbes, leuk hoor! Hebben jullie nog een echo gehad/is het nog bevestigd?
Jayla, wij hadden op een maandag de echo en hebben dat weekend alle winkels leeg gekocht :-$ zoiezo is onze kinderkamer nu (met 21 weken) al helemaal klaar. gordijnen worden op dit moment op maakt gemaakt maar voor de rest hebben we alles al! Zwangerschap zelf valt mij erg zwaar en van een roze wolk is hier nog niet zo veel te bekennen en van shoppen voor de kleine wordt ik wel weer heel vrolijk dus ja het gaat allemaal erg snel.... wel hebben we nog een paar dingen die moeten worden bezorgd maar dat gaat vooral om gepersonaliseerde producten die nog moeten worden gemaakt.

kraamzorg heb ik hier vrij makkelijk gevonden de enigste voorwaarden was dat ik de gehele periode de zelfde persoon kreeg en dat ze aan borstvoeding deden dus dat viel mee.

Jayla ik ben eigenlijk wel benieuw waarom jullie er voor hebben gekozen het geslacht een verassing te houden?
Hi meiden wat is het rustig hier! Wel weer fijne berichten van goede echo's. Goed om te lezen.

Jarja wauw wat vroeg al de kamer klaar! Ik moet nog beginnen en ben ook 20.5wkn nu haha.. Maar lekker hoor, kun je er alvast van genieten!

Hier gaat alles wel redelijk. Ik ervaar deze zwangerschap wel als heel erg zwaar. Uiteraard ook het psychische stuk ivm ziekten van beide schoonouders. Maar ook zeker fysiek heb ik het moeilijk. Heb erg vaak harde buiken en bandenpijn en voel me zooo enorm moe! Dat fijne 2e trimester wat ik me herinner van vorige zwangerschap voel ik nu echt niet.. Maar goed, nu klaagmodus weer uit en leuke dingen, gister 20wkn echo gehad en alles was goed en we krijgen wederom een meisje! Weer klopt ons voorgevoel, toeval?

Zijn er trouwens al meer meiden met bekkenklachten? Zo ja hebben jullie tips? Ik lees wat dingen over steunbroekjes en steunbuikbanden, iemand daar ervaring mee?

En kraamzorg, ik zit bij dezelfde organisatie als vorige keer. Grappige is toen dat er na de supersnelle bevalling van ons minimeisje van 2400gr er in ene een klein meisje(in onze ogen) van net 20 voor de deur stond, onze kraamhulp.. we waren het 5e gezin waar ze zelfstandig aan de slag mocht.... jullie begrijpen misschien de paniek in onze ogen op dat moment... Maar eerlijk is eerlijk, ik ga vragen of ik na deze bevalling weer haar als kraamhulp mag want ze was fantastisch! Het fijne van zo'n vrouw die met van school komt/half nog op school zit, is dat ze alles helemaal volgens het boekje doet en uitlegt.. ze hield ook volledig rekening met onze wensen en alles werd aangepast naar onze manier en wat wij fijn en belangrijk vonden. Dat heb ik 100 keer liever dat een vastgeroeste oude tante met haar eigen ideeën van 40jaar terug die ze er door duwt... (ik weet dat dit wel heel zwart-wit gezegd is, maar ik bedoel ermee te zeggen, schrijf zo'n jong meisje niet direct af want die ik had, was echt geweldig!)
Theo, ik kan me indenken dat de ziekte van je schoonouders een grote emotionele belasting is deze zwangerschap, en dan ook nog lichamelijke kwaaltjes en moe, het zit niet mee... Fijn dat de 20 weken in elk geval goed was & leuk een meisje!
Ik heb (nog) geen bekkenklachten *afkloppen*, vorige zwangerschap wel. En toen was advies van de fysio om mijn bekken zoveel mogelijk recht/naast elkaar te houden. Denk bijv. aan zitten met benen naast elkaar ipv over elkaar, niet teveel traplopen, eerst rechtop/draaien voordat je uit bed/auto stapt. Beetje moeilijk te omschrijven, misschien levert Google wast op?

Zo Jarja, jullie zijn snel zeg met de babykamer! Wel een fijn idee, en leuk om af en toe even in weg te dromen hoe jullie kleintje daar straks in haar bedje zal liggen :)

We willen niet weten wat het wordt, omdat we het leuker vinden dit bij de geboorte pas te ontdekken. Alles in het leven is vaak al gepland/geregisseerd & dit is voor ons juist een mooie verrassing. Maar ik begrijp ook als mensen het wel willen weten, met inkopen doen zou het wel praktisch zijn bijv., maar nu is het ook wel weer een handige rem om niet hélemaal los te gaan op babyspullen :$

Hier was de 20 weken echo vorige week helemaal goed, wat een opluchting! Sinds een dag of 5 voel ik de baby ook meerder keren per dag, zo fijn en geruststellend :love:
Hoiii dames, hoe gaat het? Het is alweer een tijdje geleden :)

Druk bezig met inkopen? Hebben jullie al een babywagen gekocht? Wij zijn nog aan het oriënteren, er is zoveel keus!! Ben benieuwd voor welke jullie zijn gegaan :)
Heey

Leuk weer een bericht hier!
Ik ben vooral druk met mn onbevredigde nesteldrang en dat ik nog even afhankelijk ben van wat klussers die niet opschieten haha.. als die klaar zijn kan ik eindelijk beginnen!

Spullen kopen hoef ik vrijwel niet want het meeste heb ik nog van de eerste, dus het is bij mij meer kleertjes uitzoeken en opnieuw wassen en alles weer uit schuren en van zolder plukken.

Onze wagen is de mutsy EVO urban nomad. Qua prijs een middenmoter, ben er altijd erg blij mee geweest. Al vind ik alles achteraf bizar duur geweest voor de tijd dat wij het gebruikte.. Na 1.5 jaar bleek een fijne buggy toch praktischer op vakantie en met winkelen es. En ook de box ging bij ons na 9 mnd al de kamer uit..

Wel heb ik een kraampakket aangeschaft en binnen.

Wat vraagjes ook voor jullie, waar willen julie bevallen? En gaan jullie voor borst- of flesvoeding?
Ik heb ook alles nog van de eerste, dus ook hier wordt het doorgeschoven. Box staat nog in de kamer, dus die moet alleen tzt omhoog komen.

Ik wil graag weer voor borstvoeding gaan, hopelijk gaat het dit keer van begin af aan goed.

Bevallen word in het ziekenhuis aangezien de eerste uiteindelijk met een keizersnede gehaald is.

Ik heb net ook de zorgverzekering gebeld en daar krijg ik tzt mijn kraampakket van, al zal het ivm. Ziekenhuisbevalling grotendeels ingepakt blijven zitten, denk ik.
Wat leuk weer wat leven hier!

Wij hebben ook alles nog van de eerste, al is die inmiddels een kleuter, dus alles staat opgeslagen achter het luik. We zijn nu het babykamertje aan het schilderen en behangen en over een paar weken halen we de eerste spullen naar beneden. Wassen en inruimen bewaar ik denk ik voor mijn verlof.
Als kinderwagen hebben wij de Joolz, hele fijne wagen. Best prijzig, maar we hebben er zóveel mee gewandeld dat ik het geld echt wel waard vond.

Ik wil graag thuis bevallen, bij de eerste ook en dat is goed 'bevallen'. Had ook een voorspoedige bevalling hoor, 4.5 uur duurde het in totaal. Vond de kraamweek pittiger met weinig slaap/trekkende hechtingen/tepelkloven.mdara kan ik soms wel tegenop zien...

En ik wil borstvoeding geven, bij de eerste 5 maanden gedaan en daarna nog tot 11 maanden deels BV/deel FV. Heb me vanmiddag opgegeven voor de een borstvoedingsavond van La Leche League in januari. En we gaan ook nog 1 avond bevallingsvoorlichting doen, eigenlijk een soort opfrissertje. Gaan jullie nog cursussen of iets dergelijks doen?

Hebben jullie al gedacht over namen? Zijn jullie er al uit? Voor een meisje hebben we nu 3 opties, daar gaan we wel uitkomen. Jongensnamen vind ik lastiger, gelukkig hebben we nog even.
Als alles volgens plan gaat, ga ik dit keer thuis bevallen. Aangezien ik vorige keer net 20 min de auto uit was toen dochter werd geboren, durf ik weer de auto in niet meer aan.

Ook is het plan nu borstvoeding, al vind ik het zelf wel afschuwelijk. Had vorige keer enorme overproductie en ook een pijnlijke melkblaar dus heb ik geen fijne herinneringen aan. Maar na lang denken wil ik het toch wel weer een kans geven. Evt in combi met kv zodra de productie goed gaat.

Cursus denk ik alleen de 'standaard bevalavond van de vk. Verder eigenlijk niet veel behoefte aan.
wat leuk hier ook weer wat drukker!

Baby kamer is bij ons nu helemaal af! het enigste wat ik nog echt wil kwa baby benodigdheden is een baby nestje... die hebben we als kado optie door gegeven dus ja....

maar voor de rest helemaal compleet!

als kinderwagen hier de joolz. Wij denken hem wel veel te gaan gebruiken aangezien de gastouder lopend sneller te bereiken is dan met de auto.

bevallen wil ik in het ziekenhuis. lijkt me toch een beetje troep worden thuis en heb daar niet echt zin in. en stel je voor dat ik toch ge schreeuwen zal ik het ongemakelijk vinden voor mijn buren. ik ben trouwens net begonnen met baby gym! de grootste reden dat ik hier voor heb gekozen is om dat ik het in mijn rug kreeg en ik hier oefeningen van leer die ik kan/mag doen tijdens de zwangerschap om dit te verminderen.

ik wil graag borstvoeding geven. altijd geroepen dat ik dit nooit zou doen, maar helaas is er vorig jaar 2 verschillende borstkanker geconstateerd bij mijn moeder die afgelopen jaar ook pas 50 is geworden. uit onderzoeken is gekomen dat ik nu een verhoogd risico heb en 1 jaar borstvoeding blijkt de kans toch al weer aardig te verminderen.
Hoi Hoi,

Indd erg rustig hier op forum :) Hoe gaat het met iedereeen?
Iedereen inmiddels zijn 20 weken echo gehad?

Ik inmiddels vandaag 25 weken en alles gaat opzich goed hier. Wel wat last van rug en bekken vanaf week 19, hiervoor loop ik bij fysio. Vanaf deze week ben ik wat minder gaan werken, werk in de zorg (echt aan het bed) en dat valt me soms best zwaar, ga nu van 24 naar 16 uur en dan echt maar 2 dagen in de week (hiervoor vaak weken van 4 soms zelfs 5 dagen in de week).
Ook erg moe, had vaak avonddiensten, als ik nu geen avonddienst heb lig ik vaak al na het naar bed brengen van 2 kids ook al om 19.30/20.00 op bed en ben ik vaak in no time vertrokken, soms lig ik 's nachts wel weer paar uur wakker, dus probeer soms overdag als het lukt ook nog tukkie te doen, al lukt dit vaker niet dan wel.

De 20 weken echo was helemaal goed, we verwachten een JONGEN (we hebben nu al dochter (5) en zoon (2))
qua voorbereidingen, de babykamer blijft bijna het zelfde als nu van mijn zoontje, dus die schuift door naar andere kamer, die zijn we nu aan het klussen/behangen/verven. qua grote dingen moeten we alleen nog kledingkasten aanschaffen en verder nog wat kleine dingetjes (boxmatrasje, borstkolf enz.). Als wagen had ik een oude quinny maar die beviel eigenlijk niet goed dus nu tweedehands een Joolz day aangeschaft. Box staat ook al en verder nog wel redelijk wat voorbereiding dingetjes te doen, maar ook eerst nog afhankelijk van was klussen en meubels sjouwen en verschuiven voordat ik los kan gaan.
Naam, en geboortekaartjes hebben we ook nog niet.... kraamzorg wel al geregeld, dezelfde organisatie als bij de eerste 2, die was goed bevallen.
Ben van de beide kinderen in ziekenhuis bevallen, maar overweeg nu thuis, al ben ik wel heeel erg aan het twijfelen.

Merk dat ik lichamelijk wel erg wordt terug gevloten, ik heb erg last van nesteldrang, wil heel veel maar heb de puf en energie er niet voor naast 2 kids en werk, als ik dan wel wat doe, doe ik vaak teveel waardoor ik weer last krijg van bekken en/of rug, dus is echt heel erg verdelen en kleine beetjes per keer, maar voor mijn gevoel schiet het niet op.

Ik wil ook heel graag bij borstvoeding geven, sowieso zolang ik verlof heb, eerlijk gezegd zie ik het niet zitten om op werk te kolven, heb ik bij andere 2 ook niet gedaan, maar de eerst 10 weken wil ik zeker graag proberen weer als het lukt.
Ooh heel lang geleden dat ik wat van me heb laten horen. Hoe gaat het met iedereen? Rustig aan toe werken naar het verlof? Ik nog ruim 2 weken werken en dan zit het er op. Stiekem wel een lekker idee! Word nu allemaal wel wat zwaarder. Jullie al begonnen aan de baby kamer? Hier nog niet echt, moet nog even zin maken :-$ . Heb nu steeds op mn vrije dag genoeg aan mn dochter en het huis even netjes maken. Maar komt straks vast wel in het verlof.

Succes allemaal nog!
Hoe is het met iedereen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven