Schoolzomervakantie duurt te lang!!!
maandag 28 augustus 2017 om 10:19
Mijn tante zei dat vroeger (wanneer weet ik niet) de schoolvkantie in de zomer 4 weken duurde.Lijkt me lang genoeg.
Ik merk dat om mij heen de jeugd zich rot verveelt...meesten gaan helemaal niet op vakantie en geen geld om leuke dingen te doen.
Gevolg: vernielingen, blowen en de wat jongere jeugd deurtje bellen en 20 keer heen en weer rennen door de galerij..
Wie heeft die ervaring ook?
Ik merk dat om mij heen de jeugd zich rot verveelt...meesten gaan helemaal niet op vakantie en geen geld om leuke dingen te doen.
Gevolg: vernielingen, blowen en de wat jongere jeugd deurtje bellen en 20 keer heen en weer rennen door de galerij..
Wie heeft die ervaring ook?
maandag 28 augustus 2017 om 10:25
maandag 28 augustus 2017 om 10:29
Ik vind de vakantie eerder te kort dan te lang. En de vakantiespreiding achterhaald. Ik zou willen gaan voor acht tot negen weken en dan iedereen tegelijk. Omdat ouders toch moeten overleggen met collega's krijg je vanzelf vakantiespreiding. En dan minder van die kleine vakanties tussendoor.
Hier geen last van kinderen die zich vervelen. Niet mijn eigen niet die van anderen.
Hier geen last van kinderen die zich vervelen. Niet mijn eigen niet die van anderen.
maandag 28 augustus 2017 om 10:32
Vier weken zou ik ook prima vonden, vooral omdat ik maar drie weken heb en man twee. Veel kinderen gaan net als die van ons naar de bso vakantieopvang of grootouders. Ik zou liever 4 weken zomervakantie hebben een dan die andere twee weken nog op een ander moment. Of nog beter.. Flexibel op te nemen!
Onze kinderen vervelen zich gelukkig niet, maar wij hebben ook het budget voor af en toe een uitje en we zijn een week weg geweest. Verder hebben ze voldoende speelgoed.
Gisteren hadden ze een hangdag. We weten niet wat we moeten doen! Heb ze naar de schuur gestuurd om het buitenspeelgoed uit te zoeken. Leg alles wat te kinderachtig is, maar op een stapel voor jullie neefjes. Binnen tien tellen hadden ze een oud beachball setje gevonden, waar ze een uur mee gespeeld hebben.
Eerder gaf ik ze ook wel klusjes (kozijnen schoonmaken, auto wassen), krijgen ze daarna geld voor een doos waterijsjes (zelf te halen bij de supermarkt).
Kortom, af en toe een uitje, af en toe een zetje ter stimulans een dan lukt het wel. Deze week is hun laatste week. Ze gaan nog één dag naar de bso en één dag naar grootouders, de rest van de tijd thuis en dan zit het er alweer op.
Onze kinderen vervelen zich gelukkig niet, maar wij hebben ook het budget voor af en toe een uitje en we zijn een week weg geweest. Verder hebben ze voldoende speelgoed.
Gisteren hadden ze een hangdag. We weten niet wat we moeten doen! Heb ze naar de schuur gestuurd om het buitenspeelgoed uit te zoeken. Leg alles wat te kinderachtig is, maar op een stapel voor jullie neefjes. Binnen tien tellen hadden ze een oud beachball setje gevonden, waar ze een uur mee gespeeld hebben.
Eerder gaf ik ze ook wel klusjes (kozijnen schoonmaken, auto wassen), krijgen ze daarna geld voor een doos waterijsjes (zelf te halen bij de supermarkt).
Kortom, af en toe een uitje, af en toe een zetje ter stimulans een dan lukt het wel. Deze week is hun laatste week. Ze gaan nog één dag naar de bso en één dag naar grootouders, de rest van de tijd thuis en dan zit het er alweer op.
maandag 28 augustus 2017 om 10:33
Typisch vanuit de ouders geredeneerd. Kinderen hebben die kleinere vakanties ook nodig om even op adem te komen.
In Spanje duurt de zomervakantie drie maanden, en hebben ze tussendoor bijna geen vrij. Gevolg: oververmoeide kinderen, een heel jaar lang. Wordt niemand blij van.
maandag 28 augustus 2017 om 10:34
maandag 28 augustus 2017 om 10:37
.canvas schreef: ↑28-08-2017 10:33Typisch vanuit de ouders geredeneerd. Kinderen hebben die kleinere vakanties ook nodig om even op adem te komen.
In Spanje duurt de zomervakantie drie maanden, en hebben ze tussendoor bijna geen vrij. Gevolg: oververmoeide kinderen, een heel jaar lang. Wordt niemand blij van.
Uh nee hoor! Met kleine vakanties bedoel ik dan die twee dagen met Hemelvaart, het lange weekend met Pinksteren, dat soort onregelmatige weken doen kinderen ook niet altijd goed in de maand mei.
maandag 28 augustus 2017 om 10:40
Ja, die laatste periode is altijd een rommeltje.
Maar goed, het zijn wel weer officiële vrije dagen.
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 28-08-2017 10:41
7.65% gewijzigd
maandag 28 augustus 2017 om 10:41
Mijn kinderen (basisschool) hebben die kleine vakanties inderdaad echt nodig. De zomervakantie vind ik aan de lange kant. Vooral omdat je als ouders niet de volledige zes weken vrij kunt nemen, zodat je ze dus toch weer ergens moet onderbrengen. Dan kunnen ze imo net zo goed naar school. Wat me in dit kader ook irriteert zijn de studiedagen. Die zouden in de vele schoolvakanties moeten worden gepland, niet gedurende het schooljaar. Onze basisschool heeft na twee weken les alweer een studiedag ingeplandcanvas schreef: ↑28-08-2017 10:33Typisch vanuit de ouders geredeneerd. Kinderen hebben die kleinere vakanties ook nodig om even op adem te komen.
Van vervelende rondhangende kinderen hebben we hier gelukkig geen last. Gewoon buitenspelende kinderen hier die af en toe wat schreeuwen.
maandag 28 augustus 2017 om 10:43
maandag 28 augustus 2017 om 10:47
Dat verschilt per kind. Mijn zoon vindt juist het omschakelen moeilijk. Hij heeft altijd een paar dagen nodig om aan vakantie te wennen en ook weer wat tijd om aan school te wennen. Voor hem is dus minder vakanties maar wel langere vakanties fijner. Dan hoeft hij minder te wennen, verliest minder leertijd en heeft echt iets aan zijn vakanties. Zeker de rommelige weken aan het eind van het jaar vind hij echt niet leuk.canvas schreef: ↑28-08-2017 10:33Typisch vanuit de ouders geredeneerd. Kinderen hebben die kleinere vakanties ook nodig om even op adem te komen.
Mijn dochter maakt het niks uit. Die heeft het liefst 12 maanden vakantie