Wordfeud gevaarlijk?

28-08-2017 10:39 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Sinds mei dit jaar heb ik een nieuwe vriendin. In het begin was het natuurlijk dat we elkaar leerde kennen en dat voelde erg vertrouwd en langzamerhand vertelde we elkaar meerdere persoonlijke gebeurtenissen. Zo ook dat mijn vriendin een telefoon kocht via iemand die zij heeft toegevoegd via het spelletje Wordfeud.

Op het moment dat ze elkaar zouden treffen bij een McDonald's, heeft deze man tijdens het gesprek haar bewust geaaid langs haar borst. Ze was er niet van gediend en hij wilde dat nogmaals doen. Nadat ze had aangegeven dat ze dit absoluut niet wilde, zijn ze weg gegaan.

Tijdens gesprekken via de chat functie van Wordfeud heeft mijn vriendin niet haar telefoon nummer gegeven en bij telefonisch contact heeft zij anoniem naar hem gebeld om dus af te spreken bij de McDonald's.

Ik weet niet of ze verteld heeft welk beroep ze uitoefent maar wel verteld waar ze woont, in welke plaats dan.

Ik weet dat ze via het chat programma KiK ook contact hebben gehad en hij was blijkbaar op meer uit en mijn vriendin is hier niet op ingegaan.

Nu sinds een paar dagen heeft zij wederom een uitnodiging gekregen van deze man om een spelletje Wordfeud te spelen terwijl ze wist wie deze man is.

Nadat ik zag dat ze ineens weer begon te spelen vroeg ik naar de persoon met wie ze speelde,uit interesse en ze zei dat het die vent was van de McDonald's. Ik was hier niet vrolijk van geworden en vertelde haar dat ze met deze man moest oppassen! Omdat internet gevaarlijk kan zijn en ze totaal niet weet waar toe deze man in staat zou kunnen zijn. Ik vertelde haar dat wat deze man destijds gedaan heeft bij haar dat dat de puurste sexuele intimidatie is en dat het alleen daarom al gevaarlijk kan zijn.

Ze is heel blij met mijn bezorgdheid, zegt ze, echter blijft ze dit spelletje met deze man spelen. Ze vind het zelf onschuldig omdat wanneer hij haar privé berichtjes stuurt via Wordfeud, ze er niet op reageert.

Texten als: hoe is het met je? En of ze vandaag vrij is, doen bij mij al mijn nek haren recht overeind staan.

Mijn vraag is eigenlijk aan jullie, wat kan ik haar laten zien of lezen dat dit heel gevaarlijk kan zijn, of wellicht wat ik kan doen om haar te overtuigen dat wat ze doet, spelen is met haar eigenwaarde....

Ik hoop dat er een advies kan komen vanaf jullie kant.

Met vriendelijke groet,

Een bezorgde vriend
Wordfeud is niet gevaarlijk, dat is chatten met onbekenden en dan afspreken in het algemeen.

Je kunt er niks aan doen, ik neem aan dat je vriendin een volwassen vrouw is. Jij moet dan overwegen of je hiermee kunt dealen, anders haar (en de relatie) vaarwel zeggen.
Ik neem toch aan dat je vriendin net iets meer dan 1 hersencel heeft en dus prima een online een spelletje kan spelen met iemand zonder daar verder ook maar iets mee te doen?

Als bij teksten als, hoe gaat het met je, en of ze vandaag vrij is jouw nekharen al overeind gaan staan moet je misschien eens iets minder bangig in het leven gaan staan

Als de bakker, de slager, of een oude flirt van haar dat vraagt is er toch ook niets aan de hand?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik vind dat je het nogal in het overdrevene trekt.
Ik schrok al bij de titel, omdat ik dit spelletje zelf ook speel o_o :-D
maar bij jou is er iets anders aan de hand.

Speelt ze alleen met deze man WF of ook met anderen?
Wat ik begrijp uit je bericht is dat zij zijn berichtjes gewoon aan je laat lezen en dat ze nergens op ingaat. Heb je gevraagd waarom ze eigenlijk nog met hem dit spel wil spelen? Hoe gaat het verder tussen jullie?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ik wordfeud al jaren en heb dit soort gesprekken echt nog nooit gehad.
Het is iets dat zij doet en heeft niks met spelletje te maken.
airosol schreef:
28-08-2017 10:39
Mijn vraag is eigenlijk aan jullie, wat kan ik haar laten zien of lezen dat dit heel gevaarlijk kan zijn, of wellicht wat ik kan doen om haar te overtuigen dat wat ze doet, spelen is met haar eigenwaarde....

Zo gevaarlijk is een spelletje Wordfeud niet hoor, je stelt je aan. Ik denk eerder dat het je eigen angst is om je vriendin te verliezen doordat ze misschien in de toekomst meer wil met die man. Vertrouw je haar nog wel?

Wat ik wel raar vind is dat je vriendin gewoon nog contact heeft met die vent. Het lijkt erop dat ze het niet zo erg vond dat hij aan haar borst zat?
Hoe oud zijn jullie to?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
sja.. misschien is het een leuke tegenstander met wordfeud. Aan elkaar gewaagd.

Het spelletje is niet gevaarlijk op zich, voor zover ik in kan schatten. Zelfs chatten is niet gevaarlijk. Afspreken met iemand, die je verder niet kent dan via internet kan gevaarlijk zijn, maar dat ligt niet aan het spelletje, dat ligt aan de persoon. Ze heeft ook op andere sites contact met deze man gehad, dus stoppen met wordfeud zou zinloos zijn, toch?

Waarom denk jij dat dit zo vreselijk gevaarlijk is? Ook zonder dat spelletje weet die man in welke woonplaats je vriendin woont.

Jammer dat jij je vriendin niet meer credits geeft. Ze is waarschijnlijk volwassen. Je hebt haar verteld dat je dit een enge man vindt. Zij spreekt er niet meer mee af maar speelt nog wel een wordfeudspelletje. Dat spelletje is niet eng. Het idee dat jij haar denkt te kunnen verbieden met deze man dat spelletje te spelen misschien wel een beetje.

Laat je vriendin in haar waarde zeg en laat haar een online spelletje spelen.
Later is nu
Misleidende titel zeg. Misschien handig om te werken aan je vertrouwen TO.
Volgens mij is ze binnenkort je ex. Sterkte.
Wat is er zo vreselijk gevaarlijk aan deze man? Ze spreekt toch nooit meer met hem af? Wat kan het dan voor kwaad?

Ben je ook zo bezorgd als een collega vraagt hoe het met haar gaat?
Nou nou, hij aaide haar langs haar borst, zij gaf aan daar niet van gediend te zijn en hij heeft het niet meer gedaan. Wat is dan het probleem? Laat ze lekker WF spelen. Jouw gedachtengang lijkt me gevaarlijker dan die man.
Klinkt eerder alsof je niet durft toe te geven dat je jaloers bent en je bedreigd voelt door dat contact.
Ik vind het vooral raar dat jouw vriendin het nog leuk vindt om met deze man WF te spelen. Rare meid.

En ik vind het raar dat jij dat dan weer niet raar vindt.
Annelleke schreef:
28-08-2017 11:30
Nou nou, hij aaide haar langs haar borst, zij gaf aan daar niet van gediend te zijn en hij heeft het niet meer gedaan. Wat is dan het probleem? Laat ze lekker WF spelen. Jouw gedachtengang lijkt me gevaarlijker dan die man.
Meen je dat serieus? Dat is aanranding, weetjewel. :O
Ik verbaas mij over de reacties. :sigh:
Ik ook! Dat is aanranding hoor. Met zo iemand wil je toch niet nog een leuk spelletje WF spelen.
1 jij bent achterdochtig
2. Zij vertelt niet t hele verhaal want .. zie 1
3. Jullie relatie is geen lang leven beschoren want ... zie 2 en 1
Been there, done that, got the T-shirt.
Och..
Bij wordfeud heb ik tegenstanders waar ik bijna altijd van win
Ik heb ook tegenstanders waar ik bijna altijd van verlies

Dan zijn er nog tegenstanders, waar winnen en verliezen echt om en om gaat. Dat vind ik leuke tegenstanders. Daar zou ik ook gewoon mee blijven spelen. Ze is ook niet hard uit die McDonalds weggerend, voor zover ik kan lezen, toen hij over haar borst streek. Misschien was het verder een leuke vent, die de situatie verkeerd inschatte. Misschien zou dat 'strijken' nog als per ongeluk gezien kunnen worden.
Later is nu
Ja zolang je niet weggerend bent zal het allemaal wel meevallen.
Ik sta er van te kijken dat dat spel überhaupt nog bestaat. Wanneer was die hype, 2011 ofzo toch? Ik kan me nog wel herinneren dat ik het ook speelde toen. Ik wist niet eens dat er een chatfunctie bij zat.

Verder is zo'n appje natuurlijk niet gevaarlijk. En afspreken met mensen die je via internet kent hoeft dat ook niet te zijn, zolang je dat maar op een veilige manier aanpakt.
Verder mag je vriendin zelf weten wat ze doet en vind ik dat je behoorlijk overdrijft.
Dreamer schreef:
28-08-2017 13:28
Och..
Bij wordfeud heb ik tegenstanders waar ik bijna altijd van win
Ik heb ook tegenstanders waar ik bijna altijd van verlies

Dan zijn er nog tegenstanders, waar winnen en verliezen echt om en om gaat. Dat vind ik leuke tegenstanders. Daar zou ik ook gewoon mee blijven spelen. Ze is ook niet hard uit die McDonalds weggerend, voor zover ik kan lezen, toen hij over haar borst streek. Misschien was het verder een leuke vent, die de situatie verkeerd inschatte. Misschien zou dat 'strijken' nog als per ongeluk gezien kunnen worden.
O_o
KalindaSharma schreef:
28-08-2017 10:44
Wordfeud is niet gevaarlijk, dat is chatten met onbekenden en dan afspreken in het algemeen.

Dit dus.
tampontouwtje schreef:
28-08-2017 15:28
O_o
Ja, weet je.. ik hoef dat ook niet te begrijpen. Die vriendin was erbij. Zij gaat door met dit spelletje met die man. Kennelijk vindt zij het minder erg dan enige dames hier. Kan ik ook niets aan doen, ik ben die vriendin niet.

To heeft er ook last van. Aan hem de keus wat hij hier verder mee doet.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven