stoppen met deo
dinsdag 29 augustus 2017 om 11:24
Ik ben al sinds jaar en dag verslaafd aan cremetjes en lekkere geurtjes. Ik wil dan ook absoluut niet stinken, dus douche elke dag en gebruikte altijd antitransparant. Nu er een verband is aangetoond tussen aluminium zouten en een verhoogd risico op borstkanker, wil ik eigenlijk geen antitransparant meer gebruiken. Ik ben daarom over gestapt op deo's zonder, maar die vind ik niet prettig. Ik zweet eigenlijk bijna niet, maar ik vind toch dat ik sneller ga stinken (wat ik dus juist wil voorkomen). Ik heb het idee dat ik zonder deo minder/niet stink. als ik bijvoorbeeld 's avonds douche, dan ruik ik de volgende dag nog fris, terwijl ik 's avonds geen deo op doe. Ik vraag me af of de deo er niet juist voor kan zorgen dat je bacteriën op je huid aanbrengt waardoor je sneller ruikt. Ik durf echter eigenlijk niet de deo te laten staan. Ik ben op zoek naar mensen die een goed alternatief hebben gevonden voor de antitransparant of die bijv. hebben ervaren dat bij het weglaten van deo je vanzelf niet meer gaat stinken (er even door heen, al dan niet met een keer extra wassen op een dag).
dinsdag 29 augustus 2017 om 16:15
@daenerys79:
sodium bicarbonate, citrus reticulata peel oil*, cedrus atlantica bark oil*, melaleuca alternifolia leaf oil*. *Certified organic ingredients.
Kortom: wat geurtjes en bakpoeder. Bakpoeder is dan wel weer een bekende.
Alleen dat gezever over natuurlijke producten. Alsof dat ook niet kunstmatig geproduceerd is.
sodium bicarbonate, citrus reticulata peel oil*, cedrus atlantica bark oil*, melaleuca alternifolia leaf oil*. *Certified organic ingredients.
Alleen dat gezever over natuurlijke producten. Alsof dat ook niet kunstmatig geproduceerd is.
dinsdag 29 augustus 2017 om 18:47
Alsof dat zo gezond is. Zo krijg je dus resistente bacteriën. Niet alle bacteriën zijn slecht hè.
En dan heb ik het nog niet eens over wat alcohol met je huid doet.
woensdag 30 augustus 2017 om 08:28
Nee natuuuuuuuurlijk niet... Dat is rechtstreeks vanaf de hei in een potje gedaan...kastella schreef: ↑29-08-2017 16:15@daenerys79:
woensdag 30 augustus 2017 om 08:32
woensdag 30 augustus 2017 om 08:40
Ik moet altijd zo lachen om dat alleen natuurlijke ingrediënten. De meest afschuwelijke giffen zijn ook puur natuur, maar als het om cosmetica of eten gaat dan is puur natuur opeens supergezond.
Tja, het gif van de koraalslang is ook puur natuur, maar ik blijf er verre van. En aluin is inderdaad een aluminium-mineraal.
Tja, het gif van de koraalslang is ook puur natuur, maar ik blijf er verre van. En aluin is inderdaad een aluminium-mineraal.
woensdag 30 augustus 2017 om 08:44
woensdag 30 augustus 2017 om 08:46
Ik gebruik ongeveer eenmaal per maand Odorex Dry en pas na een week of drie ruik ik er soms iets doorheen. Aangezien ik bovengemiddeld goed ruik ben ik de enige die dat dan doorheeft. Van gewone deo's ga ik heel veel zweten en heel erg stinken. Dat was echt niet normaal. Plus dat ze altijd lelijke vlekken achterlieten in kleding. Helemaal zonder deo lukt dus niet, maar het wordt nooit meer zo erg als toen ik nog normale deo gebruikte.
woensdag 30 augustus 2017 om 09:05
In de natuur heb je veel meer giftige stoffen dan dat de mens kan maken.aikidoka schreef: ↑30-08-2017 08:40Ik moet altijd zo lachen om dat alleen natuurlijke ingrediënten. De meest afschuwelijke giffen zijn ook puur natuur, maar als het om cosmetica of eten gaat dan is puur natuur opeens supergezond.
woensdag 30 augustus 2017 om 09:09
Inclusief gratis aluminium bevattende extra's (uitwerpselen van dieren).Alicereturns schreef: ↑30-08-2017 08:28Nee natuuuuuuuurlijk niet... Dat is rechtstreeks vanaf de hei in een potje gedaan...![]()
woensdag 30 augustus 2017 om 09:31
Deze heb ik ook al veel te lang in de la liggen omdat ik het zonde vind om weg te gooien, maar ik ben afgehaakt. Ik vind ze vreselijk stinken. Desondanks heb ik ze geprobeerd. Eerste leken ze goed te werken, ma na verloop van tijd niet meer en kreeg ik vlekken in de oksels van mijn kleding.Dollycat schreef: ↑29-08-2017 11:55We love the Planet vind ik zelf heel erg fijn en lekker ruiken. Het is een blikje crème op basis van bicarbonaat en kokosolie met een vleugje etherische olie (er is keuze uit verschillende geuren). In tegenstelling tot deodorant met parfum, ga je hier niet extra van ruiken (dat merkte ik ook altijd, in combinatie met zweet vind ik dat echt niet lekker).
woensdag 30 augustus 2017 om 09:39
dit in combinatie met haar nick en plaatje vind ik zo komisch
Lorem Ipsum
woensdag 30 augustus 2017 om 10:18
woensdag 30 augustus 2017 om 10:49
Alicereturns schreef: ↑30-08-2017 08:28Nee natuuuuuuuurlijk niet... Dat is rechtstreeks vanaf de hei in een potje gedaan...![]()
woensdag 30 augustus 2017 om 13:47
Bij de Aldi zag ik ook deo's zonder aluminiumzouten.
Heb ze alleen nog niet geprobeerd, want had een mega hoeveelheid Nivea invisible ingeslagen.
Voor mijn broer koop ik altijd de Lavera deo voor mannen, die vind hij heel goed! (ik heb liever ook niet dat hij die troep gebruikt)
Eigenlijk zou ik ook moeten houden met anti-bacteriele zeep te gebruiken heb ik begrepen van dit forum
Heb ze alleen nog niet geprobeerd, want had een mega hoeveelheid Nivea invisible ingeslagen.
Voor mijn broer koop ik altijd de Lavera deo voor mannen, die vind hij heel goed! (ik heb liever ook niet dat hij die troep gebruikt)
Eigenlijk zou ik ook moeten houden met anti-bacteriele zeep te gebruiken heb ik begrepen van dit forum
woensdag 30 augustus 2017 om 14:35
woensdag 30 augustus 2017 om 16:40
Ach ja. Zoals ik al eerder zei: van leven ga je dood. Water is ook niet goed voor je. Als je teveel drinkt, kappen je nieren ermee. Als teveel om je heen hebt, verzuip je.daenerys79 schreef: ↑30-08-2017 16:25Tja, nou ja, dan maar bakpoeder en geurtjes, maar hierdoor stink ik iig niet.
Dan doe je zo je best... Zelfs iets simpels als een ei is ook niet meer goed voor je![]()
donderdag 31 augustus 2017 om 11:28
(ik dacht trouwens dat je hart ermee ophield van een overdosis water, iets met magnesium of zo dat wordt weggespoeld)