Mode & Beauty alle pijlers

stoppen met deo

29-08-2017 11:24 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al sinds jaar en dag verslaafd aan cremetjes en lekkere geurtjes. Ik wil dan ook absoluut niet stinken, dus douche elke dag en gebruikte altijd antitransparant. Nu er een verband is aangetoond tussen aluminium zouten en een verhoogd risico op borstkanker, wil ik eigenlijk geen antitransparant meer gebruiken. Ik ben daarom over gestapt op deo's zonder, maar die vind ik niet prettig. Ik zweet eigenlijk bijna niet, maar ik vind toch dat ik sneller ga stinken (wat ik dus juist wil voorkomen). Ik heb het idee dat ik zonder deo minder/niet stink. als ik bijvoorbeeld 's avonds douche, dan ruik ik de volgende dag nog fris, terwijl ik 's avonds geen deo op doe. Ik vraag me af of de deo er niet juist voor kan zorgen dat je bacteriën op je huid aanbrengt waardoor je sneller ruikt. Ik durf echter eigenlijk niet de deo te laten staan. Ik ben op zoek naar mensen die een goed alternatief hebben gevonden voor de antitransparant of die bijv. hebben ervaren dat bij het weglaten van deo je vanzelf niet meer gaat stinken (er even door heen, al dan niet met een keer extra wassen op een dag).
MonicaG schreef:
31-08-2017 11:28
:HA:

(ik dacht trouwens dat je hart ermee ophield van een overdosis water, iets met magnesium of zo dat wordt weggespoeld)
Dat ook. De concentratie kalium in je bloed wordt minder waardoor signalen niet meer goed doorgegeven kunnen worden en alles als het ware uitvalt.
anoniem_348213 wijzigde dit bericht op 31-08-2017 14:38
0.29% gewijzigd
Ah oké, tnx voor de uitleg :)
FiIee schreef:
30-08-2017 16:40
Ach ja. Zoals ik al eerder zei: van leven ga je dood. Water is ook niet goed voor je. Als je teveel drinkt, kappen je nieren ermee. Als teveel om je heen hebt, verzuip je.
:rofl:
Don't cry, buy a bag and move on.
Heb die deo gemaakt die eerder in het topic werd aangegeven en nu 2 dagen gebruikt en tot nu toe werkt het echt super!
Ik weet niet hoe ik verschillende reacties tegelijk kan quoten, dus geef ik even op deze manier antwoord.

Ik ben het (talkpoeder ipv deo) gaan doen omdat ik dacht dat deo schadelijk was (even heel kort door de bocht: afvalstoffen kunnen er niet uit en slaan daardoor naar binnen, gevolg --> borstkanker.) Nu lees ik hier weer dat je van talkpoeder ook kanker kunt krijgen. Ik had het idee dat talkpoeder vocht absorbeert, en verder vrij 'natuurlijk' is in vergelijking tot chemische troep zoals deodorant. Gezichtspoeder bevat ook voor een groot deel talc, en dat wordt ook vrijwel dagelijks door vrouwen gebruikt.
En die vrouw in Amerika die kanker had gekregen had de talkpoeder volgens mij bij haar vagina gebruikt, niet in haar oksels.

Het is nogal irritant dat werkelijk ALLES schadelijk lijkt te zijn tegenwoordig. Mijn vermoeden is dat je het beste gewoon kunt afwisselen, dan krijg je nooit teveel van 1 bepaalde stof binnen.

O ja, en iemand vroeg ook hoe ik weet dat ik niet stink. :D
Ik check dat door 's avonds als ik mij uitkleed aan mijn kleren te ruiken. Ik weet heus wel hoe een bezweet topje ruikt, zoals na het sporten, en bij mij ruikt mijn kleding aan het eind van de dag gewoon nog fris.
To read is to travel.
inbetween schreef:
31-08-2017 15:54
(even heel kort door de bocht: afvalstoffen kunnen er niet uit en slaan daardoor naar binnen, gevolg --> borstkanker.)
Echt waar? Geloof je dat echt, dat door een laagje onder je oksel, met water/alcohol, wat dus verdampt, je poriën worden afgesloten en dat daardoor afvalstoffen helemaal nergens meer naar buiten kunnen? Heel bijzondere gedachtegang...

Waarom zouden afvalstoffen alleen in je oksels afgescheiden worden?
Ben je dan ook gestopt met gezichtscrème en bodylotion en zo?
Al 4567e keer is op dit forum, andere fora en fb duidelijk gesteld dat er GEEN ENKEL verband is tussen borstkanker en aluminiumzouten.
Met complete artikelen van het KWF.
Ik weet niet hoe ik moet knippen en plakken met mn telefoon, maar die artikelen zijn eenvoudig te googlen.
amarna wijzigde dit bericht op 02-09-2017 18:26
38.01% gewijzigd
inbetween schreef:
31-08-2017 15:54
Ik weet niet hoe ik verschillende reacties tegelijk kan quoten, dus geef ik even op deze manier antwoord.

Ik ben het (talkpoeder ipv deo) gaan doen omdat ik dacht dat deo schadelijk was (even heel kort door de bocht: afvalstoffen kunnen er niet uit en slaan daardoor naar binnen, gevolg --> borstkanker.) Nu lees ik hier weer dat je van talkpoeder ook kanker kunt krijgen. Ik had het idee dat talkpoeder vocht absorbeert, en verder vrij 'natuurlijk' is in vergelijking tot chemische troep zoals deodorant. Gezichtspoeder bevat ook voor een groot deel talc, en dat wordt ook vrijwel dagelijks door vrouwen gebruikt.
En die vrouw in Amerika die kanker had gekregen had de talkpoeder volgens mij bij haar vagina gebruikt, niet in haar oksels.

Het is nogal irritant dat werkelijk ALLES schadelijk lijkt te zijn tegenwoordig. Mijn vermoeden is dat je het beste gewoon kunt afwisselen, dan krijg je nooit teveel van 1 bepaalde stof binnen.

O ja, en iemand vroeg ook hoe ik weet dat ik niet stink. :D
Ik check dat door 's avonds als ik mij uitkleed aan mijn kleren te ruiken. Ik weet heus wel hoe een bezweet topje ruikt, zoals na het sporten, en bij mij ruikt mijn kleding aan het eind van de dag gewoon nog fris.
Dat verhaal klopt. Geen talkpoeder IN de vagina of IN de anus gebruiken. Elders OP het lichaam kan het geen kwaad
Ik gebruik sinds een weekje zo'n aluin stick, even nat maken onder de kraan of op natte oksels na het douchen. Werkt voor de geurtjes heel prima voor mij. Zo in het najaar zweet ik niet zoveel in nattigheid dus dat moet ik nog wel testen als het volgende zomer weer echt warm is, maar tot nu toe wel tevreden. Ik krijg zelf jeuk oksels van zwarte anti transpiratie deo's zoals Rexona als ik die echt elke keer gebruik, dus die pak ik alleen als ik echt zwaar geschut nodig heb.

Heeft voor mij dus niet met de eventuele schadelijke stoffen te maken, maar gewoon puur omdat ik een gevoelige huid heb en deze graag wat milder behandel.
Estranged met een hoofdletter D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven