Mode & Beauty alle pijlers

stoppen met deo

29-08-2017 11:24 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al sinds jaar en dag verslaafd aan cremetjes en lekkere geurtjes. Ik wil dan ook absoluut niet stinken, dus douche elke dag en gebruikte altijd antitransparant. Nu er een verband is aangetoond tussen aluminium zouten en een verhoogd risico op borstkanker, wil ik eigenlijk geen antitransparant meer gebruiken. Ik ben daarom over gestapt op deo's zonder, maar die vind ik niet prettig. Ik zweet eigenlijk bijna niet, maar ik vind toch dat ik sneller ga stinken (wat ik dus juist wil voorkomen). Ik heb het idee dat ik zonder deo minder/niet stink. als ik bijvoorbeeld 's avonds douche, dan ruik ik de volgende dag nog fris, terwijl ik 's avonds geen deo op doe. Ik vraag me af of de deo er niet juist voor kan zorgen dat je bacteriën op je huid aanbrengt waardoor je sneller ruikt. Ik durf echter eigenlijk niet de deo te laten staan. Ik ben op zoek naar mensen die een goed alternatief hebben gevonden voor de antitransparant of die bijv. hebben ervaren dat bij het weglaten van deo je vanzelf niet meer gaat stinken (er even door heen, al dan niet met een keer extra wassen op een dag).
The Ohm Collection No Sweat. google daar eens op. is wel duur maar je doet er zo lang mee. is een poeder. en ik heb veel natuurlijke merken geprobeerd en dit vond ik echt het beste.
Don't cry, buy a bag and move on.
@daenerys79:
sodium bicarbonate, citrus reticulata peel oil*, cedrus atlantica bark oil*, melaleuca alternifolia leaf oil*. ​ *Certified organic ingredients.
Kortom: wat geurtjes en bakpoeder. Bakpoeder is dan wel weer een bekende.

Alleen dat gezever over natuurlijke producten. Alsof dat ook niet kunstmatig geproduceerd is.
Ik smeer gewoon ontsmettingsgel voor de handen onder m'n oksels.
Dat zit vol alcohol en die doodt de bacteriën die geur veroorzaken.

Ben dit beginnen doen toen ik een keer zonder deo zat en ben het blijven doen.
MonicaG schreef:
29-08-2017 18:46

Alsof dat zo gezond is. Zo krijg je dus resistente bacteriën. Niet alle bacteriën zijn slecht hè.

En dan heb ik het nog niet eens over wat alcohol met je huid doet.
Welja, gooi je deo het raam uit! Welkom puur natuurlijke zweetgeuren. :proud:
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik gebruik bijna nooit deo. Eigenlijk alleen bij heel warm weer. Verder zweet ik nooit, en drink ik ook nooit. Aldus manlief
kastella schreef:
29-08-2017 16:15
@daenerys79:
sodium bicarbonate, citrus reticulata peel oil*, cedrus atlantica bark oil*, melaleuca alternifolia leaf oil*. ​ *Certified organic ingredients.
Kortom: wat geurtjes en bakpoeder. Bakpoeder is dan wel weer een bekende.

Alleen dat gezever over natuurlijke producten. Alsof dat ook niet kunstmatig geproduceerd is.
Nee natuuuuuuuurlijk niet... Dat is rechtstreeks vanaf de hei in een potje gedaan... :proud:
FiIee schreef:
29-08-2017 14:34
Ach ja. Van leven ga je dood.

Ik iets eerder dan de rest vanwege risico beroep. Maar dood gaan we allemaal.
Ik denk idd dat de kans dat je 300 wordt als je geen deo meee gebruikt nou niet dermate hoog is...
Mjah als TO dat wel denkt... Mij best.
Tegenwoordig is talk/babypoeder anders dan 20-30 jaar geleden. Het is nu maïzena fijngemalen. Dus daar hoef je ook niet meer bang voor te zijn.
Ik moet altijd zo lachen om dat alleen natuurlijke ingrediënten. De meest afschuwelijke giffen zijn ook puur natuur, maar als het om cosmetica of eten gaat dan is puur natuur opeens supergezond.
Tja, het gif van de koraalslang is ook puur natuur, maar ik blijf er verre van. En aluin is inderdaad een aluminium-mineraal.
Foodb schreef:
30-08-2017 08:37
Tegenwoordig is talk/babypoeder anders dan 20-30 jaar geleden. Het is nu maïzena fijngemalen. Dus daar hoef je ook niet meer bang voor te zijn.
Ik lees op de Zwitsal-site dat babypoeder toch echt talkpoeder is
Ik gebruik ongeveer eenmaal per maand Odorex Dry en pas na een week of drie ruik ik er soms iets doorheen. Aangezien ik bovengemiddeld goed ruik ben ik de enige die dat dan doorheeft. Van gewone deo's ga ik heel veel zweten en heel erg stinken. Dat was echt niet normaal. Plus dat ze altijd lelijke vlekken achterlieten in kleding. Helemaal zonder deo lukt dus niet, maar het wordt nooit meer zo erg als toen ik nog normale deo gebruikte.
aikidoka schreef:
30-08-2017 08:40
Ik moet altijd zo lachen om dat alleen natuurlijke ingrediënten. De meest afschuwelijke giffen zijn ook puur natuur, maar als het om cosmetica of eten gaat dan is puur natuur opeens supergezond.
Tja, het gif van de koraalslang is ook puur natuur, maar ik blijf er verre van. En aluin is inderdaad een aluminium-mineraal.
In de natuur heb je veel meer giftige stoffen dan dat de mens kan maken.
Alicereturns schreef:
30-08-2017 08:28
Nee natuuuuuuuurlijk niet... Dat is rechtstreeks vanaf de hei in een potje gedaan... :proud:
Inclusief gratis aluminium bevattende extra's (uitwerpselen van dieren).
Dollycat schreef:
29-08-2017 11:55
We love the Planet vind ik zelf heel erg fijn en lekker ruiken. Het is een blikje crème op basis van bicarbonaat en kokosolie met een vleugje etherische olie (er is keuze uit verschillende geuren). In tegenstelling tot deodorant met parfum, ga je hier niet extra van ruiken (dat merkte ik ook altijd, in combinatie met zweet vind ik dat echt niet lekker).
Deze heb ik ook al veel te lang in de la liggen omdat ik het zonde vind om weg te gooien, maar ik ben afgehaakt. Ik vind ze vreselijk stinken. Desondanks heb ik ze geprobeerd. Eerste leken ze goed te werken, ma na verloop van tijd niet meer en kreeg ik vlekken in de oksels van mijn kleding.
Ik ben erg te spreken over Sanex (dat er aluminium in zit boeit mij dan weer niet).
FiIee schreef:
30-08-2017 09:33
Ik ben erg te spreken over Sanex (dat er aluminium in zit boeit mij dan weer niet).
Maar daar gaat dan wel weer dit topic over.
MonicaG schreef:
29-08-2017 18:46

dit in combinatie met haar nick en plaatje vind ik zo komisch
Lorem Ipsum
turquasi schreef:
30-08-2017 09:39
dit in combinatie met haar nick en plaatje vind ik zo komisch

Elke gelijkenis met bestaande personen, gebeurtenissen, activiteiten, aangehaalde voorbeelden of namen van personen berust op louter toeval :devil:
Alicereturns schreef:
30-08-2017 08:28
:puh:
Bij de Aldi zag ik ook deo's zonder aluminiumzouten.
Heb ze alleen nog niet geprobeerd, want had een mega hoeveelheid Nivea invisible ingeslagen.
Voor mijn broer koop ik altijd de Lavera deo voor mannen, die vind hij heel goed! (ik heb liever ook niet dat hij die troep gebruikt)

Eigenlijk zou ik ook moeten houden met anti-bacteriele zeep te gebruiken heb ik begrepen van dit forum
FiIee schreef:
30-08-2017 09:09
Inclusief gratis aluminium bevattende extra's (uitwerpselen van dieren).
Uiteraard, als vanzelfsprekend. Natuurlijk is natuurlijk, kom nou...

Even een klein feitje: Op natuurlijke cosmetica kun je net zo goed allergisch reageren als op gewone cosmetica...
kastella schreef:
30-08-2017 10:49
:puh:
:biggrin: Tja, nou ja, dan maar bakpoeder en geurtjes, maar hierdoor stink ik iig niet.
Dan doe je zo je best... Zelfs iets simpels als een ei is ook niet meer goed voor je :-?
Don't cry, buy a bag and move on.
daenerys79 schreef:
30-08-2017 16:25
:biggrin: Tja, nou ja, dan maar bakpoeder en geurtjes, maar hierdoor stink ik iig niet.
Dan doe je zo je best... Zelfs iets simpels als een ei is ook niet meer goed voor je :-?
Ach ja. Zoals ik al eerder zei: van leven ga je dood. Water is ook niet goed voor je. Als je teveel drinkt, kappen je nieren ermee. Als teveel om je heen hebt, verzuip je.
FiIee schreef:
30-08-2017 16:40
Ach ja. Zoals ik al eerder zei: van leven ga je dood. Water is ook niet goed voor je. Als je teveel drinkt, kappen je nieren ermee. Als teveel om je heen hebt, verzuip je.

:HA:

(ik dacht trouwens dat je hart ermee ophield van een overdosis water, iets met magnesium of zo dat wordt weggespoeld)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven