Geld & Recht alle pijlers

Heeft iemand tips?

30-08-2017 11:58 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik kan helaas niet werken door gezondheids redenen. Ik vroeg mij af of er mensen zijn die thuiswerk doen of misschien iets via internet?

Ookal zijn het maar een paar tientjes in de maand, alles is meegenomen.
Ben je creatief? Misschien een winkeltje beginnen op Etsy? Ik koop daar regelmatig leuke dingen.
Er is in ieder geval een stelregel. Betaal nooit om met thuiswerk te gaan starten. Dat is vaak een aanwijzing dat het niet in de haak is.
Verder is het denk ik erg lastig om thuiswerk te krijgen.

Heb je een uitkering? Dan mag het ook niet maar zo natuurlijk, en moet je je inkomsten opgeven.
Je kunt enquêtes invullen via NIPO of Qassa, invotes. Levert je al met al misschien 5,- in de maand op, maar als je toch de tijd hebt..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
gizzmo-returns schreef:
30-08-2017 12:04
Er is in ieder geval een stelregel. Betaal nooit om met thuiswerk te gaan starten. Dat is vaak een aanwijzing dat het niet in de haak is.
Verder is het denk ik erg lastig om thuiswerk te krijgen.

Heb je een uitkering? Dan mag het ook niet maar zo natuurlijk, en moet je je inkomsten opgeven.
Nee ik heb geen uitkering, daar kom ik ook niet in aanmerking voor helaas. En inderdaad betalen voor thuiswerk doe ik echt niet!
himalaya schreef:
30-08-2017 12:05
Je kunt enquêtes invullen via NIPO of Qassa, invotes. Levert je al met al misschien 5,- in de maand op, maar als je toch de tijd hebt..
Euroclix en GFKpanel.

Verder is er best wel thuis werk, maar dat moet je maar net tegenkomen denk ik. Datatypiste of klantenservice zijn banen die wel vanuit huis gedaan worden, maar dan zit je toch ook met training of een inwerkperiode op kantoor.
Hier vlakbij zit een bedrijf wat verlichting maakt voor fietsen. Ik weet niet of het nu nog zo is, maar 'vroegah' kon je daar een doos onderdelen ophalen en thuis die lampen in elkaar zetten. Voor iedere lamp kreeg je dan een bedrag. Ook dan ben je gewoon in dienst bij zo'n bedrijf natuurlijk.
Waarom kom je niet in aanmerking voor een uitkering als je wegens gezondheidsredenen echt niet kunt werken?

En wat kun je wel? Wat voor werkzaamheden zie je jezelf (thuis) uitvoeren, en waar liggen je grenzen?
Koffiehagedis schreef:
30-08-2017 12:08
Waarom kom je niet in aanmerking voor een uitkering als je wegens gezondheidsredenen echt niet kunt werken?

En wat kun je wel? Wat voor werkzaamheden zie je jezelf (thuis) uitvoeren, en waar liggen je grenzen?
Dat is een heel erg lang verhaal, heb heel lang gestreden bij het uwv maar zonder succes. Ik kan het huishouden bijhouden. Maar lichamelijke ergens heen gaan lukt niet zo goed.
als je geen uitkering hebt, waarvan leef je dan?
en kun je vanwege je gezondheidsredenen helemaal geen enkele werkzaamheid doen? misschien is er met creatief nadenken toch iets te bedenken...

Thuiswerk dat een beetje verdient is denk ik heel lastig.
Je kunt via verschillende sites enquetes invullen voor punten die je vervolgens voor geld of bonnen kunt inwisselen, bv. euroclix, quassa, inderdaad je aanmelden bij het NIPO of meedoenaanonderzoek.nl. Gaat echter niet hard.

Verder inderdaad als je creatief bent, dingen verkopen! Taarten bakken bv.? Zelfgemaakte jam?
Ben je handig met de naaimachine? (kinder)kleding op maat maken?
Een blog beginnen over een onderwerp dat aanspreekt kan eventueel op termijn advertentieinkomsten opleveren, maar dat is een flinke investering om een lezerspubliek te krijgen en velen redden het niet.
Lichte huishoudelijke werkzaamheden is ook geen optie? strijkservice aan huis bv?
gemberpannekoek schreef:
30-08-2017 12:13
als je geen uitkering hebt, waarvan leef je dan?
en kun je vanwege je gezondheidsredenen helemaal geen enkele werkzaamheid doen? misschien is er met creatief nadenken toch iets te bedenken...

Thuiswerk dat een beetje verdient is denk ik heel lastig.
Je kunt via verschillende sites enquetes invullen voor punten die je vervolgens voor geld of bonnen kunt inwisselen, bv. euroclix, quassa, inderdaad je aanmelden bij het NIPO of meedoenaanonderzoek.nl. Gaat echter niet hard.

Verder inderdaad als je creatief bent, dingen verkopen! Taarten bakken bv.? Zelfgemaakte jam?
Ben je handig met de naaimachine? (kinder)kleding op maat maken?
Een blog beginnen over een onderwerp dat aanspreekt kan eventueel op termijn advertentieinkomsten opleveren, maar dat is een flinke investering om een lezerspubliek te krijgen en velen redden het niet.
Lichte huishoudelijke werkzaamheden is ook geen optie? strijkservice aan huis bv?
Ik woon samen met mijn vriend. Ik ben heel beperkt qua beweging, dus het liefst iets op de computer. Ik heb inderdaad veel van die spaarprogramma's geprobeerd. En het duurde maanden en ik had nog niet veel gespaard. En ik heb totaal geen skills :lol:
Ik heb bij GFK echt bijna eens per maand een bon van €10. Die loont echt wel vind ik! Euroclix en die andere sites duren inderdaad langer.
_melon schreef:
30-08-2017 12:22
Ik heb bij GFK echt bijna eens per maand een bon van €10. Die loont echt wel vind ik! Euroclix en die andere sites duren inderdaad langer.
Ik zal er even naar kijken, is dat alleen met cadeaubonnen?
TNS Nipo voor enquetes invullen is al genoemd, maar ze hadden vroeger op hun website ook vacatures voor telefonisten staan. Je kan dan vanuit huis telefonisch mensen opbellen en enquetes afnemen bij mensen die zich daarvoor hebben opgegeven. Dat is een echte baan, dus levert meer op dan die spaarprogramma's.

Het heet echter nu Kantar TNS en op de nieuwe website kan ik het niet meer vinden.
misschien je aanbieden om interviews, notulen etc. uit te typen? daar heb je verschillende online bedrijfjes in, misschien dat die wel eens iemand zoeken. En dat kan thuis, en is achter de computer...
gemberpannekoek schreef:
30-08-2017 12:33
misschien je aanbieden om interviews, notulen etc. uit te typen? daar heb je verschillende online bedrijfjes in, misschien dat die wel eens iemand zoeken. En dat kan thuis, en is achter de computer...
Ik kan wel snel typen ja.
Silvertjj schreef:
30-08-2017 12:31
Ik zal er even naar kijken, is dat alleen met cadeaubonnen?
Ja, maar HEMA zit er bijvoorbeeld ook tussen. Daar kan je opzich wel veel belangrijke dingen halen.
Is gastouder een optie? Dat kan ook thuis. Of misschien is er een bedrijf in de buurt waar ze een receptioniste of telefoniste nodig hebben, dat is zittend werk, en als het in de buurt is, lukt het misschien wel.

Wat je ook zou kunnen vragen bij het uwv/de gemeente: of je opgenomen kunt worden in het Doelgroepenregister. Dan kom je in aanmerking voor (betaalde) aangepaste banen bij reguliere bedrijven.
Het is misschien wat onconventioneel, maar wat dacht je van werken voor een seks(sms)lijn? Vroeger deed een vriendin van mij dat voor een seks-sms-lijn. Zij zat rustig op haar pc een beetje schunnige berichtjes te typen en verdiende echt lekker. En als je het aan durft te bellen, lijkt het me dat dat nog beter verdient.
Tiswa schreef:
30-08-2017 13:59
Het is misschien wat onconventioneel, maar wat dacht je van werken voor een seks(sms)lijn? Vroeger deed een vriendin van mij dat voor een seks-sms-lijn. Zij zat rustig op haar pc een beetje schunnige berichtjes te typen en verdiende echt lekker. En als je het aan durft te bellen, lijkt het me dat dat nog beter verdient.
Dit. Al vallen de verdiensten behoorlijk tegen hoor, maar 100-150 euro per maand moet je er met de sms'jes wel uit kunnen slepen.
Tiswa schreef:
30-08-2017 13:59
Ik zat daar inderdaad aan te denken. Maar dan chatten idd. Alleen mijn vriend wilt niet dat ik dat doe.
blueeyes*3 schreef:
30-08-2017 13:36
Is gastouder een optie? Dat kan ook thuis. Of misschien is er een bedrijf in de buurt waar ze een receptioniste of telefoniste nodig hebben, dat is zittend werk, en als het in de buurt is, lukt het misschien wel.

Wat je ook zou kunnen vragen bij het uwv/de gemeente: of je opgenomen kunt worden in het Doelgroepenregister. Dan kom je in aanmerking voor (betaalde) aangepaste banen bij reguliere bedrijven.
Ik zat in het doelgroep register, toen ik in bezwaar ging bij het uwv hebben ze me eruit gehaald en me laten gaan. :(
Waarom ben je in bezwaar gegaan en waarom hebben ze je uit dat register gehaald?
blueeyes*3 schreef:
30-08-2017 14:33
Waarom ben je in bezwaar gegaan en waarom hebben ze je uit dat register gehaald?
Omdat ik niet kan werken en hun wilde dat niet zien. Ik ben in bezwaar gegaan omdat ik van hun geen uitkering kreeg. Na de hoorzitting hebben ze een brief gestuurd dat ik 3 uur per dag kan werken en dus niet arbeidsongeschikt bent (terwijl het voor het bezwaar wel zo was)
_melon schreef:
30-08-2017 12:22

Nou ik niet hoor, hangt van je profiel af denk ik wat je aangeboden krijgt

En inderdaad zijn het bonnen.
ik begrijp niet zo goed waarom je wel thuis computerwerk kunt doen en niet op een kantoor bv? simpel administratief werk voor een paar uur per dag, is dat niet haalbaar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven