Telefoon partner

29-08-2017 21:57 237 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even kort, ik vroeg ( om te testen of hij het zou doen) de telefoon van mijn partner, en hij wilde het niet geven, voelde zich gecontroleerd.

Mijn vraag , mogen jullie ten alle tijden in de telefoon van partner kijken?
wij weten van elkaar de inlogcode en gebruiken elkaars telefoon als dat nodig is om te bellen of een contact op te zoeken ofzo. We vragen dan wel eerst ' mag ik je tel even gebruiken?'
Als hij zou zien dat ik al zomaar zijn apps lees zou hij dat echter niet waarderen. En andesom ook niet. Maar als we willen kunne we elkaar controleren, beiden hebben we niks te verbetgen ( ik iig niet :))
Nou die van mij word pis link... en voelt zich dan ook gecontroleerd... ben laatst ook achter bepaalde dingen gekomen waar ik niet achter mocht komen (Had intensief contact met een andere vrouw) sindsdien is hij daar boos over terwijl dat toch echt andersom zou moeten zijn! Als je niets te verbergen hebt zou het niet uit hoeven te maken...
Danie82 schreef:
30-08-2017 09:36
Als je niets te verbergen hebt zou het niet uit hoeven te maken...
Als je elkaar kunt vertrouwen zou het niet uit hoeven maken...
Ja hoor, ik kan in zijn telefoon een email en hij in de mijne.
Geen idee of hij het doet (ik laat het ding overal slingeren) maar volgens mij niet.
Ik kijk soms wel in de zijne, bv op zijn FB wall omdat hij daar andere dingen (filmpjes) heeft dan ik. Of app gespreken met gemeenschappelijke vrienden. Geen probleem lijkt mij.
Als hij mij wil bedonderen kan dat ook met geheime email accounts, dus het is niet als controle en ik ben ook niet op zoek naar geheime dingen.
Maar openheid is wel belangrijk voor mij in mijn relatie.
Als mijn vriend zomaar out of the blue om mijn telefoon zou vragen, dan zeg ik waarschijnlijk of nee of waarom? Een antwoord, gewoon om even te kijken of zomaar, krijgt zeker een nee. En ja, ik zou waarschijnlijk wel geirriteerd over zijn, want ik zou echt het idee hebben dat hij mij controleert. En ik heb niets te verbergen, maar ik vind privacy wel belangrijk en vertrouwen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ja ik mag mijn partners telefoon gewoon gebruiken.
ik vind dat het moet kunnen... maar dat het ook wel leuk is als je erna sorry zegt of beter nog, sorry 'doet' ;)
Lorem Ipsum
Danie82 schreef:
30-08-2017 09:36
Als je niets te verbergen hebt zou het niet uit hoeven te maken...
Waarom staat de behoefte aan privacy gelijk aan iets te verbergen hebben?
Ik poep ook niet midden op de Dam, maar heb niets te verbergen.
Ik seks ook binnenshuis met ramen en deuren dicht, maar ik seks niet met kindertjes, dus heb ik niets te verbergen.
In mijn neus pulken doe ik ook alleen als ik alleen ben, maar ook daar heb ik niets mee te verbergen.

Ik heb graag een eigen leven, ik ben geen twee-eenheid met mijn partner, we doen niet alles samen en we delen niet alles samen.
Vroeger mocht ik nooit in de telefoon van mijn vriend kijken, hij werd pislink als ik dat toch deed. Toen ik via zijn telefoon achter kwam dat ie vreemd was gegaan is het nu geen issue meer en mag ik gewoon in zijn telefoon kijken.
Nu het gewoon mag heb ik er gelijk veel minder behoefte aan om te kijken. Maar ik kijk heel soms toch want zal hem nooit 100% meer vertrouwen.
Ik kan altijd in mijn man zijn telefoon als ik wil, maar ik kijk nooit. Zelfde geldt voor hem.
Nee, mag niet altijd. Hij denk dat ik dat ding op de grond gooi of laat vallen of iets anders mee doe en hem kapot maak. Wat nog altijd ironisch is, want hij is juist degene die onhandig is en niet ik. Maar goed, af en toe mag ik hem wel hebben, onder toezicht van hem ;-)
appelientjex schreef:
30-08-2017 11:00
Vroeger mocht ik nooit in de telefoon van mijn vriend kijken, hij werd pislink als ik dat toch deed. Toen ik via zijn telefoon achter kwam dat ie vreemd was gegaan is het nu geen issue meer en mag ik gewoon in zijn telefoon kijken.
Nu het gewoon mag heb ik er gelijk veel minder behoefte aan om te kijken. Maar ik kijk heel soms toch want zal hem nooit 100% meer vertrouwen.
Hij is nu slim genoeg om allee gelijk te wissen.
MoirenPhae schreef:
30-08-2017 13:00
Hij is nu slim genoeg om allee gelijk te wissen.
Haha ja misschien is dat het O_O
Wij kunnen in elkaars telefoon maar doen het niet zomaar. Tevens weet ik de wachtwoorden van zijn facebook, mail en digid. Hij overigens niet van mij. Hij mag het wel maar weet amper hoe het voor hem zelf werkt. Ik doe veel administratie voor hem en reageer voor hem op mail en soms zelfs Facebook. (Hij heeft weer vele andere kwaliteiten die ik niet beheers :-D )

Als ik zou vragen of ik zijn telefoon even mag gebruiken en hij zou zeggen nee dan zou ik toch wel even raar staan te kijken.

Kortom zoveel mensen zoveel manieren.
Je reageert op fb terwijl je doet alsof je hem bent?
Dat is raar.
Zijn telefoon ligt open en bloot hier op tafel, heb zijn code en fingerprinttoegang is ook ingesteld.

Zou ik hem willen controleren zou hij boos zijn. Kan en mag zijn telefoon wel gebruiken.
anoniem_277599 wijzigde dit bericht op 30-08-2017 16:59
0.79% gewijzigd
ik vroeg ( om te testen of hij het zou doen)

Ja vast.

En ja uiteraard mag ik zijn telefoon.
Elifantje schreef:
29-08-2017 22:06
Nee. En hij ook niet in de mijne. We hebben niet wat te verbergen voor elkaar, maar het is meer het gevoel dat de een zich met de appjes/gesprekken/whatever van de ander bemoeit.

Daar heeft mijn man echt totaal geen interesse in. En vice versa.
Perzina schreef:
29-08-2017 22:15
Ja tuurlijk een eigen emailadres. Vind ik altijd zo suf: peter.mieke.jansen@hotmail.com

Een gezamelijke Facebookpagina is nog erger :rofl:
Billy74 schreef:
29-08-2017 22:56
Ik vraag mij af welke indruk ik af geef, ikben puur benieuwd hoe andere met elkaaromgaan wat betreft , telefoon en privacy, heb niet de indruk dag boos reageer of zeer afwijzend, hij is boos omdat hij het gevoel heeft dat ik hem wantrouw, dat kan ik mij voorstellen maar waarom boos worden, daarmee maak jehet zeker beladen

Dat doe je toch ook? Anders zou je er geen probleem mee hebben dat hij 'spastisch' doet.
Is dit dezelfde man als die van je topic in juli TO of alweer een nieuwe?
Star² schreef:
30-08-2017 14:22
Een gezamelijke Facebookpagina is nog erger :rofl:
Ik zag deze week een gezamenlijke LinkedInpagina... die vond ik heeeeel bijzonder.
Vroeg me af of ze de baan dan ook delen :-D
Mijn vriendin en ik kunnen in elkaars telefoon kijken mocht dat nodig zijn, maar we doen het nooit omdat er geen zinnige reden voor is.

Ik zou dus ook best pissed off kunnen reageren als ik die vraag van jou om in mijn telefoon te mogen kijken krijg, Als je me wantrouwt mag je me dat vertellen inclusief het waarom, en dan bied ik je vervolgens mijn telefoon aan om na te kijken waar je behoefte aan hebt. Om je daarna duidelijk te maken dat je hoogstpersoonlijk een vertrouwensbreuk in de relatie hebt gebracht. Je hebt later in dit topic al aangegeven dat je zijn gedrag met zijn telefoon raar vindt, dus doe nou niet alsof je hem niet wantrouwt. Natuurlijk is hij daar pissed off over.

Overigens snap ik het wel dat raar gedrag met de telefoon nieuwsgierigheid wekt. Maar kom daar gewoon rond voor uit in plaats van quasi-onschuldig te ontkennen dat het een controlevraag is. Als mijn partner een redelijke aanleiding heeft (en dat heb ik best al meegemaakt) en eerlijk een onzekerheid op tafel legt, heb ik niets liever dan dat ze in mijn telefoon kijkt als dat de onzekerheid weg kan nemen. Als dat tenminste incidenteel een keer gebeurt, niet als elke scheet een aanleiding is om te controleren.
Sleutels schreef:
30-08-2017 14:17
Wij kunnen in elkaars telefoon maar doen het niet zomaar. Tevens weet ik de wachtwoorden van zijn facebook, mail en digid. Hij overigens niet van mij. Hij mag het wel maar weet amper hoe het voor hem zelf werkt. Ik doe veel administratie voor hem en reageer voor hem op mail en soms zelfs Facebook. (Hij heeft weer vele andere kwaliteiten die ik niet beheers :-D )

Als ik zou vragen of ik zijn telefoon even mag gebruiken en hij zou zeggen nee dan zou ik toch wel even raar staan te kijken.

Kortom zoveel mensen zoveel manieren.
Idd zo werkt het bij ons ook, Vriendlef 'vergeet' veel dingen en dan zoek ik het op op zijn telefoon, zo ook met de bankzaken etc. Hij weet wel dat het moet maar ik ben 'sneller' en regel dat soort dingen eerder. Omgekeerd kijkt vriendlief bij mij haast nooit, maar weet wel mijn inlog. Dat ik meer bij hem kijk komt ook doordat ik pas sinds een jaar een smartphone heb en daarvoor ook al bij hem mee las op de app.
Ik ben heel alert op mijn telefoon, en doe spastisch als iemand erin wil kijken. en ja dat is omdat ik wat te verbergen heb. ik zou dus oppassen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven