Hulp bij indeling babykamer
woensdag 30 augustus 2017 om 14:04
De babykamer is bezorgd maar laten we nog ingepakt aangezien we nog moeten verven, behangen en dergelijke.
Wel ben ik mijn hoofd al aan het breken over de indeling, aangezien de babykamer een vrij lastige ruimte is.
De kamer is 2 meter breed en 2,80 lang.
Helemaal links een naar binnen slaande deur en daar tegenover een schuine wand met schuin dakraam.
Direct links naast de deur is de opening naar onze slaapkamer ( wand gebouwd, dus van 1 kamer hebben wij er 2 gemaakt ).
Deze opening is open zonder deur.
Rechts achterin de slaapkamer is een verwarming met schuin tegen de wand aan verwarmingsbuizen.
Ik heb even zelf een plattegrondje getekend ik hoop dat het lukt om hem te kopiëren.
De meubels hebben de volgende afmetingen :
Ledikantje 125 x 70
Commode 90 x 50
Kast. 75 x 45
Hier de plattegrond
Wel ben ik mijn hoofd al aan het breken over de indeling, aangezien de babykamer een vrij lastige ruimte is.
De kamer is 2 meter breed en 2,80 lang.
Helemaal links een naar binnen slaande deur en daar tegenover een schuine wand met schuin dakraam.
Direct links naast de deur is de opening naar onze slaapkamer ( wand gebouwd, dus van 1 kamer hebben wij er 2 gemaakt ).
Deze opening is open zonder deur.
Rechts achterin de slaapkamer is een verwarming met schuin tegen de wand aan verwarmingsbuizen.
Ik heb even zelf een plattegrondje getekend ik hoop dat het lukt om hem te kopiëren.
De meubels hebben de volgende afmetingen :
Ledikantje 125 x 70
Commode 90 x 50
Kast. 75 x 45
Hier de plattegrond
woensdag 30 augustus 2017 om 14:10
Ik kan me er niet zo veel bij voorstellen hoe je het beschrijft.
Maar kast en commode zou ik in ieder geval tegen een 'rechte' muur zetten.
Bedje kan evt wel onder een schuin dak. Hebben we hier ook, gaat prima.
Heb jd hier trouwens niet over nagedacht voordat je de meubels kocht? Dat lijkt me logischer.
Heb jd hier trouwens niet over nagedacht voordat je de meubels kocht? Dat lijkt me logischer.
woensdag 30 augustus 2017 om 14:13
De indeling heb ik nu zo :
http://nl.tinypic.com/r/bhzy3l/9
Achter de muur waar de commode nu staat op de tekening is de trap die nogal gehorig is, vandaar dat ik daar het ledikantje niet neergezet heb.
Maar hebt ledikantje bij het raam word ook weer afgeraden voor wat ik zo lees vanwege tocht.
Misschien dat ik nog de commode en kledingkast naast elkaar kan zetten op de plek waar nu het ledikantje staat, maar dat vind ik zo rommelig staan ( in mijn gedachten dan voor zover ik het mij kan inbeelden ).
En dan het ledikantje op de plek van de kast nu ?
Achter de muur waar de commode nu staat op de tekening is de trap die nogal gehorig is, vandaar dat ik daar het ledikantje niet neergezet heb.
Maar hebt ledikantje bij het raam word ook weer afgeraden voor wat ik zo lees vanwege tocht.
Misschien dat ik nog de commode en kledingkast naast elkaar kan zetten op de plek waar nu het ledikantje staat, maar dat vind ik zo rommelig staan ( in mijn gedachten dan voor zover ik het mij kan inbeelden ).
woensdag 30 augustus 2017 om 14:18
piepp schreef: ↑30-08-2017 14:10Ik kan me er niet zo veel bij voorstellen hoe je het beschrijft.
Ja ik had al wel zitten nadenken maar het maakt niet veel uit of je het ervoor of erna doet toch?
Een ledikant, commode en kast heb je toch wel nodig
En het kamertje was eigenlijk nog niet de bedoeling maar we konden deze heel goedkoop in de aanbieding krijgen en het was wel precies wat wij wilden dus hebben hem alvast gehaald
in de indeling nu heb ik idd het ledikantje onder de schuine wand, maar wel bij het raam..
En zie veel adviezen om dat niet te doen.
Maar anders kan ik die hele wand niet gebruiken, aangezien ik er ook geen kast of commode tegenaan kan zetten..
woensdag 30 augustus 2017 om 14:40
Ja hier dacht ik ook aan als optie.
Eventueel de kast op onze kamer of op die van ons zoontje te zetten.
En dan de commode op de plek van de kast nu?
Of waar nu het ledikantje staat en dan het ledikantje op de plek van de kast.
woensdag 30 augustus 2017 om 15:28
Ik zou vooral gewoon een beetje 'schuiven' als het opgebouwd is. Ik heb na een paar weken van alles verandert omdat het niet praktisch was. Comode werd hier eigenlijk amper gebruikt. Verschonen en aankleden deden we op bed, op het bankje dat op haar kamer stond (ideaal met voeden) of beneden. Uiteindelijk was de eerste tijd een kamer met bedje eigenlijk genoeg geweest. En een kast omdat het wel handig was om alle babyspullen bij elkaar te hebben, maar dat had ook prima op een andere plek gekund (je moet toch vooraf de spullen pakken. Als ik beperkte ruimte had, had er dus alleen een bedje en bankje gestaan.
Over het raam zou ik me niet te veel zorgen maken, mits het huis oké geïsoleerd is en dubbele beglazing heeft. Vergis je niet, je tekening is niet op schaal maar je hebt straks gewoon niet zo veel ruimte/opties waarschijnlijk?
Over het raam zou ik me niet te veel zorgen maken, mits het huis oké geïsoleerd is en dubbele beglazing heeft. Vergis je niet, je tekening is niet op schaal maar je hebt straks gewoon niet zo veel ruimte/opties waarschijnlijk?
woensdag 30 augustus 2017 om 15:32
Ik zou de kast niet bij je zoon op de kamer zetten. Zul je altijd zien dat hij net ligt te slapen, straf heeft, even alleen wil spelen als de baby zich volledig onder poept. Lijkt me (op termijn) alleen maar gedoe...
woensdag 30 augustus 2017 om 15:45
Mijn jongste had een kamertje van 1,95 x 2,30 toen ze klein was. Haar ledikantje stond voor het raam omdat anders de deur niet meer open kon. Dat ging prima maar ik liet het raam (kiep/kantel) niet open als zij in de kamer was. Verder stond er alleen een (forse) commode met legplanken en laden, waar alle kleertjes in lagen.
woensdag 30 augustus 2017 om 15:45
Bluesheep schreef: ↑30-08-2017 14:13De indeling heb ik nu zo :
Ik zou commode en kast omdraaien, verder prima zo lijkt me.
woensdag 30 augustus 2017 om 15:50
Jawel drie grote laden in de commode maar daar liggen niet alleen kleren in is mijn ervaring.Saga_Röversdotter schreef: ↑30-08-2017 15:42Een kast heb je toch niet nodig voor een baby? Of heb je geen laden in de commode? Ik zou ook niet zo snel bed bij het raam zetten, maar als het niet anders kan, kan het niet anders.
En jasjes, vestjes en schoentjes en dergelijke deed ik bij mijn zoontje altijd in de kast.
Het bedje kan wel anders maar dan staat hij tegen de muur aan waar de trap uitkomt en wat echt gehorig is..
Of schuin tegenover waar hij nu staat en dan tegen de muur naast de deur de kast, maar dat staat voor zover ik het nu zie niet en lijkt me ook minder praktisch.
woensdag 30 augustus 2017 om 16:43
MadameJean schreef: ↑30-08-2017 16:20Een grote commode met een rail met leuke kleertjes erboven kan wel voldoende zijn, vermoed ik. Hier werkte dat prima. Bedje onder raam ook trouwens. Mss kun je er dan nog een stoel voor jezelf bij proppen, vind ik altijd wel fijn.
Oh dit is een goed idee!
Die stoel had ik al helemaal opgegeven maar als ik de kast weg laat past die er weer makkelijk bij.
En inderdaad een stoel is wel heel fijn om te hebben.
De kast kan eventueel ook op onze kamer direct naast de open ingang naar onze kamer zodat ik er alsnog spullen in kwijt kan en daarvoor niet op de kamer van zoontje hoef te zijn.
De kast is gewoon wit dus past ook bij de rest van onze kamer.
woensdag 30 augustus 2017 om 20:46
Dat zou ik ook doen. En dan een (opklap)stoeltje of zo erbij en klaar.
Wij hebben wel altijd de kast veel gebruikt. En aangezien je die toch al hebt en de ruimte hebt, kun je die dus net zo goed neerzetten en gebruiken ook.
woensdag 30 augustus 2017 om 21:32
Die kast ga ik inderdaad wel houden, maar ik denk dan net om het hoekje van de babykamer in onze kamer zodat ik dan toch een stoel erbij kan zettenShaunTheSheep schreef: ↑30-08-2017 20:46Dat zou ik ook doen. En dan een (opklap)stoeltje of zo erbij en klaar.
Wij hebben wel altijd de kast veel gebruikt. En aangezien je die toch al hebt en de ruimte hebt, kun je die dus net zo goed neerzetten en gebruiken ook.
Bij zoon had ik ook echt wel beide kasten nodig ( commode en kledingkast ).
De commode is nu ik nog eens nagekeken heb toch breder dan ik dacht, ondanks dat de tekening op schaal getekend is werd hij toch best breed.
Dus ik denk dat die inderdaad op de plek van de kast gaat komen.