Geld & Recht alle pijlers

Heeft iemand tips?

30-08-2017 11:58 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik kan helaas niet werken door gezondheids redenen. Ik vroeg mij af of er mensen zijn die thuiswerk doen of misschien iets via internet?

Ookal zijn het maar een paar tientjes in de maand, alles is meegenomen.
blueeyes*3 schreef:
30-08-2017 20:54
En toch kan die bij het juridisch loket iets anders zeggen. Doe nu maar. Of bel ze eens. Of mail ze.
Dat heeft geen zin als bezwaar en beroepsprocedure is afgerond.
Silvertjj schreef:
30-08-2017 20:56
Huishouden en hond gaat goed, maar meer ook niet. Mijn migraine is niet voortgekomen uit stress, ik heb het al vanaf altijd, ik krijg migraine van stress, dat is heel wat anders en dat is normaal voor migraine patiënten. En sorry maar huishouden is toch even wat anders dan een heel revalidatietraject
Dan is extra geld verdienen ook onmogelijk. Heel simpel.
spuit_111 schreef:
30-08-2017 20:59
Plus een baantje, want daarvoor opende je dit topic. Waarin je ook zei: 'Ik ben gewoon een gevoelig persoon en dat ben ik altijd al geweest, door stress krijg ik migraine.'
Maar goed, wat ik al zei: jouw leven. Ga je niet naar een klinisch psycholoog, wat de meest logische weg zou zijn voor een aandoening uit de DSM, ga je niet revalideren en leg je je erbij neer dat dit het is.
Even een paar tientjes bijverdienen noem ik nou niet echt een baantje.
Het probleem is echt dat je alles zelf moet doen als volwassen persoon, al val je er bijna bij neer. Het is niet anders.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Goed, nog 1 tip: je zou kunnen kijken of de gemeente de kosten voor dat centrum en het vervoer heen en terug op zich wil nemen. Bijzondere bijstand aanvragen dus.
blueeyes*3 schreef:
30-08-2017 21:11
Goed, nog 1 tip: je zou kunnen kijken of de gemeente de kosten voor dat centrum en het vervoer heen en terug op zich wil nemen. Bijzondere bijstand aanvragen dus.
:( ookal geprobeerd. Kom ik ook niet voor in aanmerking.
Dan verdient je vriend dus genoeg voor jullie twee samen. Dan zeg ik: andere afspraken over geld gaan maken. Of stoppen met samenwonen en gaan latten.
blueeyes*3 schreef:
30-08-2017 21:28
Dan verdient je vriend dus genoeg voor jullie twee samen. Dan zeg ik: andere afspraken over geld gaan maken. Of stoppen met samenwonen en gaan latten.
We gaan niet stoppen met samenwonen want hij heeft het huis gekocht, dus heeft niet veel zin. We zijn inderdaad bezig met geld besparen maar hij verdient echt niet zoveel dat ik ook nog allemaal ziektekosten kan maken.
Ik wil je heel veel sterkte wensen. Mijn vriendin heeft CVS en dat wens je je ergste vijand nog niet toe.
runningmonster schreef:
30-08-2017 22:23
Ik wil je heel veel sterkte wensen. Mijn vriendin heeft CVS en dat wens je je ergste vijand nog niet toe.
Dankjewel dat is heel lief van je.
Ook super veel sterkte met je vriendin, als zij ooit wilt praten moet je het maar zeggen! En jij natuurlijk ook.
Xx
retrostar schreef:
30-08-2017 21:03
Het probleem is echt dat je alles zelf moet doen als volwassen persoon, al val je er bijna bij neer. Het is niet anders.
Tja..
Silvertjj schreef:
30-08-2017 21:42
We zijn inderdaad bezig met geld besparen maar hij verdient echt niet zoveel dat ik ook nog allemaal ziektekosten kan maken.

Tsja, soms moet dat nu eenmaal om beter te worden.
Als je de energie die je nu in je huishouden en hond steekt in je revalidatie zou stoppen kun je daarna (op termijn) misschien wel volwaardig bijdragen aan het gezinsinkomen. Of wil je de rest van je leven zo doorploeteren?
Tr0tter schreef:
01-09-2017 07:44
Tsja, soms moet dat nu eenmaal om beter te worden.
Als je de energie die je nu in je huishouden en hond steekt in je revalidatie zou stoppen kun je daarna (op termijn) misschien wel volwaardig bijdragen aan het gezinsinkomen. Of wil je de rest van je leven zo doorploeteren?
Sorry maar huishouden en mijn hond is heel wat anders dan een heel revalidatietraject.
Silvertjj schreef:
01-09-2017 07:56
Sorry maar huishouden en mijn hond is heel wat anders dan een heel revalidatietraject.

Dat geloof ik wel. Maar ik kan me niet voorstellen dat ze bij een revalidatietraject geen rekening houden met je belastbaarheid. Waarom zou je het niet proberen? Misschien lukt het wel. Als je zo doorgaat weet je in ieder geval zeker dat er nooit iets verandert.
Tr0tter schreef:
01-09-2017 08:01
Dat geloof ik wel. Maar ik kan me niet voorstellen dat ze bij een revalidatietraject geen rekening houden met je belastbaarheid. Waarom zou je het niet proberen? Misschien lukt het wel. Als je zo doorgaat weet je in ieder geval zeker dat er nooit iets verandert.
Het gaat nu al beter dan vroeger, dus er veranderd wel wat. Ik vind het zonde om geld in iets te stoppen waarvan ik niet eens weet of het werkt, terwijl ik nu ook gewoon langzamerhand beter word.
Zolang je het niet eens probeert weet je niet of het niet werkt.
Onbegrijpelijk dat geld, je huishouden en je hond blijkbaar allemaal belangrijker zijn dan je gezondheid. :nope: En dat terwijl je juist zelf geld zou kunnen gaan verdienen als je weer gezond bent.
Tr0tter schreef:
01-09-2017 08:08
Zolang je het niet eens probeert weet je niet of het niet werkt.
Onbegrijpelijk dat geld, je huishouden en je hond blijkbaar allemaal belangrijker zijn dan je gezondheid. :nope: En dat terwijl je juist zelf geld zou kunnen gaan verdienen als je weer gezond bent.
In mijn andere topic heb ik dit allemaal al uitgelegd. Het gaat al veel beter met me dan eerst, ik ga langzaam vooruit. De dichtbijzijnde centrum is 100 km verderop en daar moet je alles zelf betalen. Ik kan niet eens met de bus naar een winkel toe.
Silvertjj schreef:
01-09-2017 08:12
Ik kan niet eens met de bus naar een winkel toe.

Maar wel stofzuigen en je hond uitlaten? Goh.
Tr0tter schreef:
01-09-2017 08:15
Maar wel stofzuigen en je hond uitlaten? Goh.
Dat is toch heel wat anders. Het gaat ook om de hoeveelheid prikkels die je op de dag krijgt. Ik krijg in huis de minste prikkels, en met de hond lopen kan gelukkig nog net, het is ook beter om een hond te hebben want anders kom ik helemaal niet meer buiten.
-
anoniem123456123456 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 19:44
0.00% gewijzigd
Anoniem123456123456 schreef:
01-09-2017 08:33
Ik wilde reageren met tips. Maar na het hele topic te hebben gelezen denk ik dat het geen zin heeft. To wil niks doen en kaatst alles af
Ik wil graag tips, maar dan vooral over werk.
Ik heb inmiddels je andere topic helemaal gelezen en ik snap nu nog minder waarom je liever een klein baantje zou willen dan aan je herstel werken. Vooral niet omdat je blijkbaar nergens energie voor hebt.
Als een ritje met de bus al teveel prikkels veroorzaakt lijkt een bezoekje aan een psych me toch niet onverstandig. Je kunt zelf wel denken dat je klachten niet psychisch zijn, maar die prikkels gecombineerd met je opmerkingen over depressief zijn en het niets willen zitten echt wel tussen je oren. En ook van een depressie kun je moe en lamlendig worden.
Tr0tter schreef:
01-09-2017 11:20
Ik heb inmiddels je andere topic helemaal gelezen en ik snap nu nog minder waarom je liever een klein baantje zou willen dan aan je herstel werken. Vooral niet omdat je blijkbaar nergens energie voor hebt.
Als een ritje met de bus al teveel prikkels veroorzaakt lijkt een bezoekje aan een psych me toch niet onverstandig. Je kunt zelf wel denken dat je klachten niet psychisch zijn, maar die prikkels gecombineerd met je opmerkingen over depressief zijn en het niets willen zitten echt wel tussen je oren. En ook van een depressie kun je moe en lamlendig worden.
Ik heb geen depressie en dat heb ik ook niet gezegd. Ik wil inderdaad iets bijverdienen omdat ik het niet leuk vind dat ik afhankelijk ben. Ik heb ook al heel erg vaak gezegd dat het al beter met mij gaat dus ik werk op mijn eigen tempo aan mijn herstel.
Ik zit nu aan m'n 5de cadeaubon van GFK dit jaar (omgerekend €50) en heb bij Euroclix ook al €35 verdiend dit jaar. Het loont echt wel en er zijn nog tig meer van dit soort sites.
Probeer het gewoon eens een jaar als het puur om die kleine extraatjes gaat.
En sowieso idd goede afspraken met je vriend. Hij zal het toch ook niet eerlijk vinden hoe het nu gaat?
Via Annie kun je vanuit huis callcenterwerk doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven