Mode & Beauty alle pijlers

Flinke Knipbeurt overwegen, tips? Ervaring?

01-09-2017 13:55 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames
Ik heb nu schouder tot mijn oksels ;-) maar zou het graag tot net onder mijn schouders willen... maar is het wel mooi, zal ik het wel doen, is het handig met mijn sport etc etc. Ik ga morgen naar de kapper (heb een nieuwe en ga er voor de eerste keer heen :-o ) dus zal ik save spelen(puntjes: 2-3 cm) of toch een flinke knipbeurt begaan?(7-10 cm eraf) het is een beetje 50 50 bij mij

Schaar der in zetten of toch de puntjes...

Wat zijn jullie ervaringen met drastische haar veranderingen?

Hoor het graag
Just because my path is different doesn't mean I'm lost
Ik vind dit niet een hele drastische verandering. Als het niet bevalt dan is het binnen 4-6 maanden weer aangegroeid. Niet moeilijk doen en gewoon knippen.
Flinke knipbeurt! Ik ben gek op drastische verandering op dat gebied en doe dat ook vaak. Ik word niet blij van een centimetertje eraf an thats it. Doen!
Jij weer...... doe niet moeilijk en ga gewoon naar de kapper :facepalm:
Ik heb het tot mijn onderrug en ga het dit weekend laten knippen tot mijn schouders. Dat vind ik meer een drastische verandering ;)
Angsten overwinnen is simpelweg beginnen
Gewoon eraf. Groeit wel weer aan, hoor.
7-10 cm vind je een flinke knipbeurt? :rofl:
Wie, ik weer? What did I do?
Jufjoke schreef:
01-09-2017 14:03
Wie, ik weer? What did I do?
Nee, TO! Loep maar even :)
Oh! Ik dacht al 'als ik maar niet lady Vintage kwaad heb gemaakt. ' o_o
AnneSophie123 schreef:
01-09-2017 14:02
Ik heb het tot mijn onderrug en ga het dit weekend laten knippen tot mijn schouders. Dat vind ik meer een drastische verandering ;)
Spannend! Ik hoop dat je er blij mee zult zijn!
:HA:
Jufjoke schreef:
01-09-2017 14:11
Oh! Ik dacht al 'als ik maar niet lady Vintage kwaad heb gemaakt. ' o_o
danielle3045 schreef:
01-09-2017 13:55
Hoi dames
Ik heb nu schouder tot mijn oksels ;-) maar zou het graag tot net onder mijn schouders willen...
Aha... een schouder tot aan je oksels.
Interessant.
Maar je wil nu je oksels graag onder je schouders hebben? Of in ieder geval nèt onder je schouders.
Zaten je oksels eerder bovenop je schouders dan?

*probeert het allemaal te begrijpen*
If accidentally read, induce vomiting.
Zo drastisch is dat niet. Ik ben een keer van lengte tot halverwege mijn rug naar korte bobline (tot kaak) gegaan. Geen moment spijt van gehad want het was veel makkelijker te onderhouden.
Ik ben van flink lang naar heel kort gegaan. Maar dat kwam omdat er een verkeerd product was gebruikt waardoor al mijn haar afbrak.

Janken......hier een topic geopend.....drama!

Maarrrr.......bijna iedereen vindt kort zo leuk bij me staan ("het leek eerst zo lijzig..") en nu ben ik er content mee.

Je zou dus ook eens iets echt rigoureus kunnen overwegen. En kort haar is helemaal hip dit jaar! Er zijn zoveel prachtige korte kapsels! :flirting:
Sarcastaballcoach schreef:
01-09-2017 14:13
Aha... een schouder tot aan je oksels.
Interessant.
Maar je wil nu je oksels graag onder je schouders hebben? Of in ieder geval nèt onder je schouders.
Zaten je oksels eerder bovenop je schouders dan?

*probeert het allemaal te begrijpen*
Wil ze haar okselhaar over haar schouders dragen, dat kan ook. Dan herzie ik mijn eerdere advies.
Jufjoke schreef:
01-09-2017 14:23
Wil ze haar okselhaar over haar schouders dragen, dat kan ook. Dan herzie ik mijn eerdere advies.

:rofl:
Ik haal er eens in de paar jaar een vrij groot stuk vanaf. Daar moet ik altijd wel even aan wennen, waardoor ik bijna nooit blij bij de (arme) kapper weg ga. :biggrin: Ergens wil ik wel lang haar hebben, maar ik ben ook gemakzuchtig. Korter haar is veel sneller droog, en er is ook veel makkelijker volume in te krijgen (ik heb vrij dik haar). Ik heb dus in veel minder tijd een veel leuker kapsel. Met sporten gaat het ook prima. Mijn haar komt nu ong. tot m'n schouders en gros ervan kan ik inmiddels wel weer in een staartje doen als ik ga sporten. Ik draag ook altijd een zweetband om m'n hoofd, dat houdt naast zweet de kleine plukjes in bedwang.

Of je nou een stuk eraf moet laten halen bij een nieuwe kapper...alleen als je er vertrouwen in hebt. Ik heb het bij m'n nieuwe kapper wel gedaan omdat hij goed werd aangeschreven. Hij heeft me gelukkig niet teleurgesteld. :thumbsup:
Lady_Vintage schreef:
01-09-2017 14:00
Ik vind dit niet een hele drastische verandering. Als het niet bevalt dan is het binnen 4-6 maanden weer aangegroeid. Niet moeilijk doen en gewoon knippen.

Was ook mijn eerste idee.

Je gezicht verandert er niet echt door, zoals wel het geval zou zijn als je van schouderlang naar een pixie zou gaan.
Ben zelf in het verleden, na een breuk met een vervelend persoon, van redelijk lang, naar halflang, naar kort, naar extreem kort: stekeltjes. Later weer laten groeien.
Wat je doet moet je zelf weten. De schaar erin kan in allerlei gradaties. Misschien eerst eens iets meer dan puntje knippen. Als je kosten een rol spelen en misschien over een paar weken toch wat korters wil, zou je je kunnen laten knippen door een leerling kapster. Gaat onder begeleiding hoor.
Ik vraag met echt af waarom een sport beinvloed kan worden van haar dat 7 centimer korter is. En waarom TO denkt dat wij weten welke sport zij doet. Vragen vragen... iets met aandacht willen ofzo.
Ik vind het ook niet echt een drastische verandering, dus ik zeg: Doen!

Zelf heb ik al regelmatig 30 cm van mijn haar af laten knippen inmiddels. Krijg er altijd goede reacties op. Als je een goede kapper hebt, zullen zij je ook wel zo knippen dat het goed bij je hoofd staat.
Fee-de-Goede schreef:
01-09-2017 14:45
Ik vraag met echt af waarom een sport beinvloed kan worden van haar dat 7 centimer korter is. En waarom TO denkt dat wij weten welke sport zij doet. Vragen vragen... iets met aandacht willen ofzo.
Bij een bob kan het vervelend zijn omdat je dan je haar niet meer kunt vastmaken en het toch nog overal in de weg kan hangen.
Verder zie ik ook niet hoe een kapsel je sport kan beïnvloeden, gevalletje dramaqueen?
Beinvloeden is wat overdreven, maar ik kan me wel een aantal sporten bedenken waarin het niet handig is als je haar bijvoorbeeld niet in een staart kan en voor je gezicht wappert tijdens het beoefenen.
Gewoon afknippen. Is het niet wat groeit het wel weer aan.

Ik heb het vorige week van lang in korte laagjes tot op de schouder laten knippen. Bevalt prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven