Makkelijke manier van handwerken

02-09-2017 15:54 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedendag,

Aangezien ik helaas in de ziektewet zit met psychische klachten zoek ik een beetje afleiding /ontspanning.

Ik ben helaas van de generaties dat ik geen les heb gehad ik breien, halen etc.

Ik wil heel graag een handwerkje doen maar dan iets wat makkelijk en laagdrempelig te leren is, evt met een tool.

Heeft iemand tips?
Een fijne muts of col gaan breien met een breiring. Die dingen liggen volop bij de Wibra en Action. Bij diezelfde winkels ook wol tegen lage prijzen.

Youtube heeft veel tutorials staan.
Bij de action heb ik hele leuke diamond painting dingen gezien. Dan plak je diamantjes en dan hoef je niet na te denken gewoon lekker plakken en dan word het een plaatje. Ik vind dat zelf heel erg fijn voor ontspanning.
Het stikt van de you tube filmpjes met duidelijke voorbeelden. Je zou kunnen gaan haken, Begin je met pannenlappen of zoiets, gewoon om te oefenen in gelijkmatig haken.
of ga breien, een das, of om te beginnen is er misschien wel een kind in de buurt of in de familie dat broodnodig een poppendeken nodig heeft(kan ook gehaakt worden) Knuffels in alle soorten en maten heb je ook. Bij action, zeeman en boekenvoordeel heb je goedkope katoen.
en als je in de buurt woont kan ik je wel haken leren, breien niet, want dat kan ik zelf niet.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Voor een beginnend breier of haker zou ik geen katoen doen (dat splijt heel makkelijk), maar een acrylmix.
Tvp
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
https://www.youtube.com/watch?v=eXZ9Sm0kD0U

In youtube zoeken op "leren haken" en je vindt van dit soort filmpjes. Haaknaalden/wol vind je bij Zeeman/Action/Hema.
Je kan ook proberen te handletteren. Alles wat je nodig hebt is een gum, potlood, papier en een fineliner.
Of inderdaad diamond painting, ook hele leuke te vinden op ali express.
If you can dream it, you can do it.
Breiring kopen bij de Zeeman, hebben ze ook goedkope wol.

Lekker haken? Ze hebben haaknaalden voor een euro bij de zeeman. En bij Aliexpress een hele set voor 2 euro.

Kleuren? Hoeft ook niet duur. Blik bruijnzeel voor een 10 tje een een kleurboek.

Diamond painting? Is ook niet duur als je bij Ali koopt, duurt alleen wel 1,5 week tot 3 weken.

Youtube en Pinterest is echt leuk om te bekijken voor gratis handwerklessen en patronen, kleurplaten ect.
Decoupage is ook leuk om te doen: zie youtube en de spullen zoals modge pod en verf zijn voor een prikkie te koop bij de Xnos. Je hebt alleen nog wat lege glazen potjes nodig en je kunt los gaan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Borduren met kruissteek is erg eenvoudig. Er bestaan ook lapjes waarbij al voorgedrukt staat wat je moet doen. Je moet dan zelf alleen de kruisjes in de juiste kleur borduren,
Tekenen of Zentanglen of Doodelen heb je alleen wit papier en zwarte( antivlek) pen voor nodig. En ook veel uitleg en voorbeelden te vinden op het internet.
Haken !
Heel makkelijk te leren , haaknaalden zijn niet duur.
Zou als beginner niet met acryl haken sowieso geen acryl tenzij een katoen/acrylmix .
Kruisteken borduren inderdaad.
Laatst mee begonnen en het is heel makkelijk.
Xenos had wat pakketten waar alles inzit voor een goede prijs, leuk om eens te proberen.
Tvp
Nou heb geprobeerd het haken onder de knie te krijgen via eindeloze youtube filmpjes maar zonder succes :( :(. Mijn hersens vliegen ervan in de knoop lijkt het wel. Maar verder best wel wat leuke tips , misschien is borduren toch een optie
Haken, granny squares zijn heel makkelijk en je kunt er een deken van maken. Haaknaalden kun je kopen op Ali, bij de xenos, zeeman, wibra of action. Garen ook. Op YouTube kun je filmpjes vinden.

Breien, met of zonder ring. Wol en garen vindt je bij xenos, zeeman, wibra of action.

Kleuren. Kleurplaten kun je printen of je koopt bij xenos, action, boekenvoordeel of de boekhandel een kleurboek. Doos bruynzeel (blokker heeft de 45 voor 10 euro) of bestel een set op Ali.

Borduren. Er zijn eenvoudige patroontjes te vinden via pinterest, of je koopt een pakketje (online, even googelen).

Strijkkraaltjes. Spullen zijn te koop bij Ikea of de speelgoedwinkel. Patroontjes via pinterest.

Sierraden maken. Rijg kraaltjes, vlecht bandjes... boekjes te koop bij de boekenvoordeel, materialen online.

O, en ik wil even zeggen dat ik het heel goed vind dat je dit doet! Zowel dat je om hulp durft te vragen hier, als dat je wil gaan freubelen. Het is echt heel goed voor je herstel!
meissie22 schreef:
02-09-2017 16:31
Nou heb geprobeerd het haken onder de knie te krijgen via eindeloze youtube filmpjes maar zonder succes :( :(. Mijn hersens vliegen ervan in de knoop lijkt het wel. Maar verder best wel wat leuke tips , misschien is borduren toch een optie
is er geen tante, oma, buurvrouw die het je voor kan doen? Misschien dat het dan wat makkelijker wordt.
Wat je ook doet, doe iets waar je iets aan hebt, uren borduren en het dan in de kast leggen omdat je niet weet wat je er mee moet doen, werkt niet motiverend.
geen idee of je een kerstboom zet, en hoe je die dan verstiert, maar daarvoor zijn ook genoeg patroontjes, ballen, haken borduren of breien.
Of kerstkaarten maken met de technieken die hier al voorgesteld zijn.
Allemaal dingen die wat tijd betreft te overzien zijn, en als je dat leuk vindt ga je aan de grotere projecten, en zo niet dan kun je altijd nog legpuzzels gaan maken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik heb bij de zeeman wol en een haaknaald gekocht, en voor nog geen 20 euro een grand foulard gehaakt op de bank met verschillende kleuren.
Veel youtube filmpjes kijken en zo oefenen gaan.
Ik ben best trots op mojn eigen gehaakte deken die bijna af is en het begint nu al wat kouder te worden in de avond.
Heb je een kringloopwinkel in de buurt? Die liggen vol met boeken over breien en haken. Er zijn ook facebook groepen
Ik wou een kersttafereel diamondpainting kopen maar ik zoek nog naar een wat inheemser landschap.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Zeeman had mohairwol voor sjaals. Ik weet niet of het er nog is. De echt goede breiwolaanbiedingen moeten nog komen denk ik.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Heel erg bedankt voor de (lieve) reacties! De diamand painting lijkt me erg leuk maar wel prijzig en nog niet veel aanbod misschien heeft action wat liggen. Daarnaast kwam ik origami vouwen tegen dat sprak me ook wel aan. Denk dat ik te weinig geduld heb om nu echt te leren haken of breien dus ik ga gewoon de makkelijkere kant op :).

Als de handen maar bezig zijn zodat het hoofd wat rustiger kan worden haha.
meissie22 schreef:
03-09-2017 00:03
Heel erg bedankt voor de (lieve) reacties! De diamand painting lijkt me erg leuk maar wel prijzig en nog niet veel aanbod misschien heeft action wat liggen. Daarnaast kwam ik origami vouwen tegen dat sprak me ook wel aan. Denk dat ik te weinig geduld heb om nu echt te leren haken of breien dus ik ga gewoon de makkelijkere kant op :).

Als de handen maar bezig zijn zodat het hoofd wat rustiger kan worden haha.
Je kan ze wel heel goedkoop bestellen bij Aliexpress. Ik zou een kleintje lokaal/online kopen en als je het wat vind gewoon bij Ali kopen voortaan.

Origamiuitleg is ook veel te vinden op Pinterest.
Borduren hoeft helemaal niet in kruissteek of in andere bijzondere steken hè. Teken iets op een simpel lapje katoen, pak borduurnaalden en borduurgaren en volg met steekjes je tekening, of kleur het in met steekjes. Of begin gewoon vanuit het niets met rondjes te borduren, of vierkantjes, of net wat je wil. Een borduurring is in het begin handig om de draad niet te strak te trekken, zodat je stof samentrekt.

Kun je een beetje naaien? Een beetje kunnen naaien (gewoon met de hand) is al voldoende om van lapjes oude spijkerbroek een sprei te maken bijvoorbeeld.

En wat vind je van kleuren voor volwassenen? Dat is geen echt handwerk zoals jij het bedoelt, maar wel lekker zen, met je verstand op nul.
Dat de diva's even hun device erbij melden is het devies.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven