Lijf & Lijn alle pijlers

Voor wie meer dan 25 kilo wil afvallen (met tabel) deel 4

06-03-2017 14:07 1665 berichten
In verband met het bereiken van 3000 berichten in het vorige topic openen we een nieuwe.

Dit topic is oorspronkelijk geopend in januari 2016 voor lotgenoten die 25 kilo of meer af willen/moeten vallen, deel 2 is in maart 2016 gestart en het derde deel is in augustus van dat jaar geopend.

In dit topic vallen we op een gezonde en blijvende manier af door verandering van eetgewoontes.

De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB aan forumbezoeker samenflinkafvallen. Dit account wordt gezamenlijk beheerd door single1985, Izzy_, Ammennooitniet, Marici en Sterrenkijker zodat de continuïteit gewaarborgd is. Een maand geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.

Format voor doorgeven updates:
  • Nickname:
  • Huidig gewicht:
  • Afgevallen deze week (voor wie dat in de tabel wil hebben):
  • Totaal afgevallen sinds start:
  • Datum update:
llll Er zijn nog genoeg plekjes in de tabel vrij dus wil jij ook 25kg of meer afvallen wees welkom!
NicknameLftLengteGestartStartgewHuidigStreefWeekTotaaUpdate
Ammenooitniet231,66-11367,765- 45,308-10
Cactuss211,8227-05-201796,587,8662,18.716-10
LZHW331.867-11-2016132122100-1002-10
sanseveria301,73?11110686-5,016-10
Sunshine1992251.7123-10-2017115,711370-2,72,707-11
anoniem_303989 wijzigde dit bericht op 29-11-2017 09:19
41.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben deze week 0.2 kg aangekomen maar dat was ook wel logisch. 2 etentjes gehad met veeel eten en het dagje weg. Dus dan vind ik het nog wel meevallen eerlijk gezegd haha.
Vanavond weer 2 uurtjes dansen en morgen 3. Deze week er weer tegen aan.
Ik lukte me niet om te beginnen met afvallen een paar weken geleden. Sinds vandaag ben ik weer van start gegaan. Gister woog ik 104.

Ik heb gister groente voor de week bereid. Hopelijk werkt t allemaal een beetje.
Such-preggers: ik hoopt dat het voorbereiden je helpt. Ik heb slechte ervaringen met niet voorbereid zijn. Ik ga dan bijna altijd gegarandeerd de fout in. Maar soms schiet het er jammergenoeg bij in.

Demilove: Wat voor soort van dansen doe je eigenlijk? Als je vijf uur danst in de week heb je in ieder geval behoorlijk wat beweging binnen :cheer:

Incroyable: klinkt als heel veel dingen tegelijk. Hopelijk valt alles snel op zijn plek.

Marici: lekker zo´n 'beter eten & meer sporten' flow.

Belle: dat waren dan heel belangrijke 4 ons :lol:

Alle anderen zet hem op! We kunnen dit met hulp van elkaar!

Oh, en Single ik hoop dat je weer lekker opgeknapt bent en veel succes morgen (toch?). :thumbsup:

Wat mezelf betreft, is het zoals verwacht deze week belachelijk druk en heb ik zelfs mijn zwemuurtje voor morgen moeten afzeggen vanwege onverwachts werk. Later deze week nog op reis voor mijn werk. Ik vrees het ergste wat de weegschaal betreft deze week. Ik zal blij zijn als ik over een paar weken in wat rustiger vaarwater terecht kom.
Yes. De 0.2 die er bij was door de all you can eat etentjes is er weer af. Nu hopenlijk met een rechte lijn verder naar beneden.
Merci om de tabel aan te passen :)

Hoe waren de danslessen Deeeemilove? Mooi dat de 0,2 er alweer af zijn.

Sterrenkijker: balen dat je het zo druk hebt met werk. Fijn dat je naar een rustigere periode kunt uitkijken.

Such_Preggers: super dat je de groenten voor een week hebt voorbereid. Dat zal het afvallen vast makkelijker maken.

Marici: wauw zoveel afgevallen in één week met feestjes. Goed gedaan :cheer2:

Incroyable: hoop dat je snel wat meer rust en regelmaat in je schema krijgt. Dan krijgt het afvallen vanzelf makkelijker aandacht.

Single: succes met het traject in het ziekenhuis. Hou je ons op de hoogte?

De weegschaal gaf vandaag 1,5 kg minder aan. Of ik moet stoppen met mij meermaals per week te wegen of toch echt een andere weegdag dan de maandag kiezen :idee:
She Believed she could, so she did.
Even een up-date ben best moe dus sorry voor deze ego post. De conditietest en lichamelijk onderzoek waren goed, bloeddruk goed, hart goed en goede conditie. Gesprek met de psycholoog was zwaar enorm door gezaagd ook over hoe ik kwa begeleiding het na traject voor mij zag en dat het gewone traject voor mij niet afdoende zal zijn. Ben gewoon open en eerlijk geweest. De diëtiste viel over het feit dat bij inleveren van mijn eet boekje van de afgelopen weken ik nergens calorieën of gewichten heb geplaatst. Na uitleg snapte ze het nog niet en zou ze zich er nog in verdiepen. En daarna nog iemand gesproken geen idee wie dat was dat ben ik effe kwijt. Het komt er in het kort op neer ik ben waarschijnlijk te fit en voldoe niet aan de bmi grens van 40. Aan de andere kant zal de eetstoornis altijd blijven en zou het juist wel gunstig zijn om in deze goede gezondheid toch te opereren omdat de kans groot is dat ik in de toekomst nog wel terugvallen zal krijgen. Alleen als ze opereren en krijg een terug val waarbij ik mij ga volstoppen dan loop ik een grotere kans dat mini maagje om zeep te helpen. Aan de andere kant juist omdat ik al na heb gedacht en dingen heb uit gezocht over een mogelijk goed na traject buiten wat hun bieden om laat wel zien dat ik dit serieus neem.
Kortom het kan beide kanten op gaan en krijg volgende week de uitslag ja, nee of ander traject met evt daarna een ingreep.
Op maandag was het hiphop en afrodance en de dinsdag wist ik niet goed omdat ik altijd alleen op maandag dans. Maar dat was dus freestyle. En totaaaal niet mijn ding maar wel meegedaan!
@single1985 Ik hoop dat ze iets vinden wat bij je past en wat het beste voor je is. Zij zijn de experts, ik zou van hun oordeel uitgaan. Balen dat je nog zo lang in spanning moet blijven zitten voor wat er gaat gebeuren. We zijn er hier voor je!! <3
Mamavaltaf schreef:
30-08-2017 20:18
@single1985 Ik hoop dat ze iets vinden wat bij je past en wat het beste voor je is. Zij zijn de experts, ik zou van hun oordeel uitgaan. Balen dat je nog zo lang in spanning moet blijven zitten voor wat er gaat gebeuren. We zijn er hier voor je!! <3
+1
Mamavaltaf heeft het al heel mooi verwoord: we zijn er voor je! Ze gaan het best passende traject voorstellen.
Wauw wat heb je een goede conditie Deeeemilove! :thumbsup:
Hier weer een teken van leven. Mijn gewicht staat al een poosje stil. 11 augusutus was ik 100.8, vanochtend 100.4. Ik kan niet wachten tot ik eindelijk onder de 100 duik. Het valt me wel op dat ik niet op een rechte lijn naar beneden afval. Ik tik een keer de 100.8 aan, daarna 101.2, 100.9, 101.4 en nu dus 100.4. Nou ja, al met al gaat het toch wel lekker. Beweeg veel, voel me fit, kan veel leukere kleding aan en ik lijn nog steeds niet. ;-D Geduld is een schone zaak, denk ik dan maar,
single1985 schreef:
30-08-2017 16:06
Even een up-date ben best moe dus sorry voor deze ego post. De conditietest en lichamelijk onderzoek waren goed, bloeddruk goed, hart goed en goede conditie. Gesprek met de psycholoog was zwaar enorm door gezaagd ook over hoe ik kwa begeleiding het na traject voor mij zag en dat het gewone traject voor mij niet afdoende zal zijn. Ben gewoon open en eerlijk geweest. De diëtiste viel over het feit dat bij inleveren van mijn eet boekje van de afgelopen weken ik nergens calorieën of gewichten heb geplaatst. Na uitleg snapte ze het nog niet en zou ze zich er nog in verdiepen. En daarna nog iemand gesproken geen idee wie dat was dat ben ik effe kwijt. Het komt er in het kort op neer ik ben waarschijnlijk te fit en voldoe niet aan de bmi grens van 40. Aan de andere kant zal de eetstoornis altijd blijven en zou het juist wel gunstig zijn om in deze goede gezondheid toch te opereren omdat de kans groot is dat ik in de toekomst nog wel terugvallen zal krijgen. Alleen als ze opereren en krijg een terug val waarbij ik mij ga volstoppen dan loop ik een grotere kans dat mini maagje om zeep te helpen. Aan de andere kant juist omdat ik al na heb gedacht en dingen heb uit gezocht over een mogelijk goed na traject buiten wat hun bieden om laat wel zien dat ik dit serieus neem.
Kortom het kan beide kanten op gaan en krijg volgende week de uitslag ja, nee of ander traject met evt daarna een ingreep.
Spannend, Single! Goed dat ze het van alle kanten bekijken.
Belle1984 schreef:
31-08-2017 08:18
Wauw wat heb je een goede conditie Deeeemilove! :thumbsup:
Nou dat valt reuze mee hoor hahaha. Alles behalve goed eigenlijk. Ook ben ik geen goede danser, begin pas net en met al dat gewicht is het ook veel moeilijker dus het gaat nog niet heel goed. Maar het blijft beweging.
Sorry meiden, ik kon geen lekker moment vinden om even weer mee te schrijven. Het gaat hier wel goed! Weeg nu 68,8, dus over 800 gram zit ik op gezond gewicht en ben ik 45 kilo kwijt :D Ik kom niet helemaal aan mijn doelen m.b.t. groenten en het eten is soms net wat vetter, maar dat komt wel als ik een plekje voor mijzelf gevonden heb.

Jullie hebben niet veel aan mij wat betreft de tabel. Mijn laptop heeft het begeven en wordt gerepareerd. Gelukkig had ik nog garantie. :)
-
Ik snap er niks van. Vorige week was ik 0,2kg aangekomen. Weliswaar een kleine pluisje maar toch. Deze week kon ik de motivatie niet vinden en heb ik het even helemaal los gelaten met het voornemen om er vandaag weer vol voor te gaan. En vandaag was ik dus gewoon 0,9kg lichter dan vorige week! Dat is een leuke verrassing!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
oeps, nog ingelogd onder gezamenlijke nick.
Sterrenkijker
Hoi allemaal, na een veel te drukke week met een raar eetpatroon (maaltijden overslaan, snacks ipv fatsoenlijk eten) ben ik 1,1 minder geworden. Ik moest deze week zelfs mijn zorgvuldig geplande zwemuurtje laten vervallen voor een een spoedvergadering :-( .Gelukkig kon ik op het laatste nippertje een hotelreservering laten vervallen en heb daarvoor in de plek een hotel met fatsoenlijk zwembad geboekt zodat ik vrijdag en zaterdag toch nog kon zwemmen.
Ik ben hondsmoe. Vaak als ik erg moe ben ga ik eten. Ik probeer er deze keer niet aan toe te geven. Deze week gelukkig weinig verplichtingen op het werk. Lekker even op routine werken. Straks even mijn zwemmomenten inplannen.

Ammenooiniet: bijna 45 kilo! Wat goed :cheer2:

Hoe gaat het met de rest?
Het klinkt alsof we het allemaal even wat moeilijker hebben. Misschien vanwege de overgang van vakantie naar werken, ik ben zelf ook wat minder vastberaden dan anders en heb gisteren toegegeven aan mijn trek in Chinees, heel fout want ik heb iets van drie keer opgeschept. Maar het was heerlijk! En daarna heb ik het wel zo gelaten gelukkig. Maar toch baal ik er wel van, ik woog vrijdag 72,4 en was zo blij en nu durf ik niet eens te wegen. Ik ga aankomende vrijdag wel weer en dan maar hopen dat ik in elk geval weer op dat gewicht zit.
Wanneer heb je een vervolgafspraak Single?
Wow Ammenooitniet, wat gaaf! Zo dichtbij een gezond gewicht! Super! Ben je bang om terug te vallen? Ik heb dat wel namelijk. Toch door schade en schande van andere pogingen
Wat goed ammenooitniet!!!

Ik moet even weer goed beginnen en aan de slag gaan want zo half/half bezig zijn werkt averechts! Dat betekent dus alles bijhouden in MFP en een planning maken voor het eten!
Sem_ schreef:
09-05-2017 19:26
Dat komt ervan natuurlijk als je niet beweegt en onregelmatig eet.
Het is alweer een tijd geleden dat ik hier had gereageerd. Toen had ik gevraagd naar tips voor het ontbijt. In de tussentijd is er (gelukkig) wel het één en ander veranderd. Ik eet nog steeds onregelmatig, helaas. Ik ontbijt op werk (fruit!) en ik krijg redelijk veel beweging. :whistle:

Tegenwoordig zit ik op de 20ste verdieping en door een evenwichtsprobleem + lage bloeddruk is de lift nemen geen goede oplossing. Dus ik neem de trap! :rofl:
@Ammenooitniet. OH MY!! Super goed!!!

@sterrenkijker. Fijn dat je dan weer routine kunt aanbrengen. Dat gevoel heb ik ook zo. Is toch veel fijner.

@Saartje. Ja, ik denk ook echt dat het daaraan ligt. Routine is ook gewoon fijn voor jezelf qua eetmomentjes.

@Sem. Jeetje!! Ik ben na 4 trappen op werk al bekaf. ;-D

@Single. Ah jeetje. Dat is wel even schrikken dan. Dat zijn twee uiterste. Keep us posted!
We do not remember days, we remember moments ?
Ik heb gisteravond echt even een flinke dip gehad vanwege omstandigheden. Het kwam er gewoon allemaal even uit. Vandaag was de dag zo voorbij. Enkel zit ik nog wel echt in het dipje. Ook omdat mijn taken op stage niet zo gaan als ik wil. Ik verwacht veel van mezelf. Misschien wel meer dan ik zou moeten doen. Ik weet eerlijk gezegd ook niet zo goed wat ik moet doen om mijn mindset weer om te draaien. Normaal ben ik altijd positief ingesteld, maar heb nu echt een flinke dip wat betreft familie, stage en werk dan. Alles kwam opeens in een keer en ik vind het heel lastig om daar nu mee om te gaan. Ik ben een enorme twijfelkont en perfectionist. Dan vallen deze dingen gelijk erg zwaar. Ondanks dat ik aan familie en werk niet veel kan doen. Ik schommel overigens op de 94 nu, maar gewicht is (gelukkig) het laatste waar ik mezelf nu mee bezig houd.
We do not remember days, we remember moments ?
20 verdiepingen met de trap.Wauw Sem dat is iedere dag een hele workout.

Incroyable: kan mij voorstellen dat als je zoveel aan je hoofd hebt dat je gewicht geen prioriteit is. Wel knap dat je rond hetzelfde gewicht blijft hangen. Dat is toch al positief? Misschien kan je met je stagebegeleider (van school of stage) even praten over je taken. Misschien leg je de lat te hoog? Heb je al feedback gehad over je werkzaamheden?

Mamavaltaf: lukt het om alles bij te houden in de app?

Saartje: een keertje Chinees moet toch kunnen? Als je verder maar gezond gegeten en beweging hebt gehad? Denk wel dat je de nagel op de kop slaat, de overgang vakantie naar werk is weer aanpassen met voeding en beweging.

Single: Heb je de uitslag gekregen van het traject?

Sterrenkijker: wat goed dat je 1,1kg bent afgevallen :thumbsup:

Boannan: Yeeehhh 0,9kg eraf. Goed gedaan :yes:

Ammenooitniet: :cheer2: :cheer2: :cheer2: wat is je gezond gewicht nu heel dichtbij!

Deeemilove: alsnog drie uur dansen (bewegen) is knap gedaan :high5:

Hier een dipje door alle uitjes. Zondag toch voor een stuk chocoladetaart gezwicht en sindsdien zoveel zin in suiker. Ook deze week staat er ook al een etentje en verjaardagsfeestje op de agenda en volgende week ook al twee uitnodigingen. Zucht...
Ga mij vanaf deze week op zaterdag wegen. Dan heb ik ook meer tijd om mijn gewicht door te geven.
Hallo iedereen,

Even wat huishoudelijke mededelingen.
Ik heb even de tijd genomen om de PB´s en pagina´s vanaf begin juni door te spitten om wat overzicht te krijgen. Ja, ja, ik neem mijn taak serieus ;-)

Ingieding heb ik uit de tabel verwijderd omdat ze zich na de oproep op 1-7 niet heeft gemeld.

Ik heb een aantal gegevens geüpdatet in de tabel op basis van gegevens in verschillende berichtjes. Wie precies heb ik niet genoteerd (oeps :-$ ). In ieder geval Ammenooitniet en AliM.

AliM en Dreamy-Butterfly jullie laatste updates zijn van begin juli stuur jullie binnenkort een update? Horen we niks halen we je uit de tabel.

Sijo,Dropsleutel en Takkentrol: lang niets van jullie gelezen of updates ontvangen. Doen jullie nog mee of halen we je uit de tabel?

Een aantal van jullie schrijft meer of minder actief mee. Voor het overzicht in de tabel zou het fijn zijn als jullie een update in sturen per PB. Citterio, FoxyRoxy en Such-Peggers

Flappie55 en Dikkoppie jullie hebben een berichtje achtergelaten de afgelopen weken, maar we hebben geen gegevens per PB ontvangen. Wil je mee in de tabel stuur even een PBt! Jullie zijn van harte welkom!

Sem: Heb je zin om mee actief mee te schrijven en je gegevens in de tabel op te nemen? Stuur dan even een PB.

Hebben we voor 20 september niets van jullie gehoord, halen we je uit de tabel! Hoop dat de PBtjes snel binnenstromen. Mocht het niet lukken via een PB zet het dan hier neer maar gebruik wel het format zoals in de openingspost.

Mocht ik iemand ten onrechte hebben verwijderd of gegevens niet kloppen, wat ik niet hoop, meld je even en ik pas het aan. :)

Sterrenkijker.
Belle, de boog kan niet altijd gespannen staan. Ik probeer de laatste tijd er maar van te genieten als ik over de schreef ga. Liever dat dan wel de calorieen binnen krijgen én een schuldgevoel hebben. Maar dat je er van in een dipje kunt raken, dat ken ik ook maar al te goed. Het blijft oefenen in het vinden van de balans zowel in het wat je eet als hoe je er psychisch in staat. Soms gaat dat beter, som minder goed.

Ik ben de afgelopen dagen weinig met eten bezig geweest. Druk bezig en geen tijd om aan lekkers te denken, laat staan het in huis te halen. Maar vanmorgen heb ik vrij en toch wel veel behoefte aan iets suiker en vet. Gelukkig heb ik niets in huis! Wel nectarines, daar neem er ik er zo dan maar een van.
Ik heb mezelf ook weer voorgenomen om op vrijdagavond met een reep chocola te kopen om daar van te kunnen genieten. Dat er chocola in het verschiet ligt aan het eind van de week maakt het (iets) makkelijker van zoetigheid af te blijven door de week.

Ik zit er over na te denken een FitBit aan te schaffen om meer inzicht te krijgen in mijn bewegingspatroon en hopelijk motiveert het ook? Heeft iemand van jullie ervaringen met een activitytracker?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven