Voor wie meer dan 25 kilo wil afvallen (met tabel) deel 4

maandag 6 maart 2017 om 14:07
In verband met het bereiken van 3000 berichten in het vorige topic openen we een nieuwe.
Dit topic is oorspronkelijk geopend in januari 2016 voor lotgenoten die 25 kilo of meer af willen/moeten vallen, deel 2 is in maart 2016 gestart en het derde deel is in augustus van dat jaar geopend.
In dit topic vallen we op een gezonde en blijvende manier af door verandering van eetgewoontes.
De afvallers:
Wijzigingen graag doorgeven via PB aan forumbezoeker samenflinkafvallen. Dit account wordt gezamenlijk beheerd door single1985, Izzy_, Ammennooitniet, Marici en Sterrenkijker zodat de continuïteit gewaarborgd is. Een maand geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.
Format voor doorgeven updates:
Dit topic is oorspronkelijk geopend in januari 2016 voor lotgenoten die 25 kilo of meer af willen/moeten vallen, deel 2 is in maart 2016 gestart en het derde deel is in augustus van dat jaar geopend.
In dit topic vallen we op een gezonde en blijvende manier af door verandering van eetgewoontes.
De afvallers:
Wijzigingen graag doorgeven via PB aan forumbezoeker samenflinkafvallen. Dit account wordt gezamenlijk beheerd door single1985, Izzy_, Ammennooitniet, Marici en Sterrenkijker zodat de continuïteit gewaarborgd is. Een maand geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.
Format voor doorgeven updates:
- Nickname:
- Huidig gewicht:
- Afgevallen deze week (voor wie dat in de tabel wil hebben):
- Totaal afgevallen sinds start:
- Datum update:
Nickname | Lft | Lengte | Gestart | Startgew | Huidig | Streef | Week | Totaa | lUpdate |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ammenooitniet | 23 | 1,66 | - | 113 | 67,7 | 65 | - | 45,3 | 08-10 |
Cactuss | 21 | 1,82 | 27-05-2017 | 96,5 | 87,8 | 66 | 2,1 | 8.7 | l16-10 |
LZHW | 33 | 1.86 | 7-11-2016 | 132 | 122 | 100 | - | 10 | l02-10 |
sanseveria | 30 | 1,73 | ? | 111 | 106 | 86 | - | 5,0 | 16-10 |
Sunshine1992 | 25 | 1.71 | 23-10-2017 | 115,7 | 113 | 70 | -2,7 | 2,7 | l07-11 |
anoniem_303989 wijzigde dit bericht op 29-11-2017 09:19
41.71% gewijzigd

dinsdag 19 september 2017 om 09:00
Hey allemaal!
Single: Wat balen dat je een negatief advies gekregen hebt van de chirurg. Goed dat je psycholoog contact opgenomen heeft met het ZH en dat ze hier voor openstaan. Denk dat er ook diëtisten zijn die zich kunnen vinden in geen kcal tellen. Dat zou nu wel een uitkomst zijn.
AliM: De eerste 10 kg eraf!
Ook qua cm is het een mooi resultaat! Het duurt altijd even voor je echt verschil ziet. Misschien kan je wel een max zetten op wat je tijdens je vrijdagmiddagborrel mag? Ik ken het wel de vrijdagmiddagborrels, ze zijn altijd veel te gezellig en daardoor is het wel heel verleidelijk om voluit mee te doen met drankjes en hapjes.
Such_Preggers: goed voornemen om meer gebruik van je fitnessabonnement te maken.
Saartje; wat een topresultaat dat je behaalt hebt sinds begin dit jaar!
Sterrenkijker: Voel je je al een beetje beter? Als je lichaam zo roept om rust kun je soms beter gaan slapen dan nog te gaan bewegen. (ik hou mij altijd voor dat voldoende slaap ook helpt met afvallen
)
Ammenooitniet: heel begrijpelijk dat je op dit moment niet heel actief bezig bent met meeschrijven en afvallen. Je eetlijstje ziet er wel weer heel goed uit!
Ik ben weer aan het struggelen. Door de feestjes weer meer zin in suiker gekregen en daar een paar keer goed door de bocht gegaan. En vorige week kwam weer een naast familielid dat in het ziekenhuis te liggen. In de wachtzaal van het ziekenhuis kreeg ik plots ook angst (het greep mij echt naar de keel)dat als ik niet afval (gezond leef) dat ook mijn toekomst kan worden. Er zijn nu zoveel familieleden die hiermee te maken hebben gehad. De knop lijkt weer om te zijn, oef! Vanaf nu is zaterdag mijn weegdag. Afgelopen weekend was heel druk en heb ik mezelf niet gewogen. Vanaf zaterdag geef ik weer door!
Single: Wat balen dat je een negatief advies gekregen hebt van de chirurg. Goed dat je psycholoog contact opgenomen heeft met het ZH en dat ze hier voor openstaan. Denk dat er ook diëtisten zijn die zich kunnen vinden in geen kcal tellen. Dat zou nu wel een uitkomst zijn.
AliM: De eerste 10 kg eraf!

Such_Preggers: goed voornemen om meer gebruik van je fitnessabonnement te maken.
Saartje; wat een topresultaat dat je behaalt hebt sinds begin dit jaar!
Sterrenkijker: Voel je je al een beetje beter? Als je lichaam zo roept om rust kun je soms beter gaan slapen dan nog te gaan bewegen. (ik hou mij altijd voor dat voldoende slaap ook helpt met afvallen

Ammenooitniet: heel begrijpelijk dat je op dit moment niet heel actief bezig bent met meeschrijven en afvallen. Je eetlijstje ziet er wel weer heel goed uit!
Ik ben weer aan het struggelen. Door de feestjes weer meer zin in suiker gekregen en daar een paar keer goed door de bocht gegaan. En vorige week kwam weer een naast familielid dat in het ziekenhuis te liggen. In de wachtzaal van het ziekenhuis kreeg ik plots ook angst (het greep mij echt naar de keel)dat als ik niet afval (gezond leef) dat ook mijn toekomst kan worden. Er zijn nu zoveel familieleden die hiermee te maken hebben gehad. De knop lijkt weer om te zijn, oef! Vanaf nu is zaterdag mijn weegdag. Afgelopen weekend was heel druk en heb ik mezelf niet gewogen. Vanaf zaterdag geef ik weer door!
She Believed she could, so she did.

dinsdag 19 september 2017 om 12:03
samenflinkafvallen schreef: ↑06-09-2017 11:08Hallo iedereen,
Even wat huishoudelijke mededelingen.
Ik heb even de tijd genomen om de PB´s en pagina´s vanaf begin juni door te spitten om wat overzicht te krijgen. Ja, ja, ik neem mijn taak serieus![]()
Ingieding heb ik uit de tabel verwijderd omdat ze zich na de oproep op 1-7 niet heeft gemeld.
Ik heb een aantal gegevens geüpdatet in de tabel op basis van gegevens in verschillende berichtjes. Wie precies heb ik niet genoteerd (oeps). In ieder geval Ammenooitniet en AliM.
AliM en Dreamy-Butterfly jullie laatste updates zijn van begin juli stuur jullie binnenkort een update? Horen we niks halen we je uit de tabel.
Sijo,Dropsleutel en Takkentrol: lang niets van jullie gelezen of updates ontvangen. Doen jullie nog mee of halen we je uit de tabel?
Een aantal van jullie schrijft meer of minder actief mee. Voor het overzicht in de tabel zou het fijn zijn als jullie een update in sturen per PB. Citterio, FoxyRoxy en Such-Peggers
Flappie55 en Dikkoppie jullie hebben een berichtje achtergelaten de afgelopen weken, maar we hebben geen gegevens per PB ontvangen. Wil je mee in de tabel stuur even een PBt! Jullie zijn van harte welkom!
Sem: Heb je zin om mee actief mee te schrijven en je gegevens in de tabel op te nemen? Stuur dan even een PB.
Hebben we voor 20 september niets van jullie gehoord, halen we je uit de tabel! Hoop dat de PBtjes snel binnenstromen. Mocht het niet lukken via een PB zet het dan hier neer maar gebruik wel het format zoals in de openingspost.
Mocht ik iemand ten onrechte hebben verwijderd of gegevens niet kloppen, wat ik niet hoop, meld je even en ik pas het aan.![]()
Sterrenkijker.
Siste up voor dit bericht, morgen werk ik de tabel bij. (sterrenkijker)

donderdag 21 september 2017 om 13:12
Dag allemaal, mag ik uit de tabel? Het lukt me op dit moment niet om regelmatig te forummen of mee te schrijven. Inmiddels is er wel bijna 15 kg af, dus afvallen lukt gelukkig wel goed. Na een slome start heb ik nu een ritme te pakken waarbij het vrij moeiteloos gaat eigenlijk. Zolang ik maar netjes regelmatig en gezond blijf eten, heb ik mijn emo snaaitrek ook beter onder controle. En soms ook niet en dan sneuvelt er een reep chocola. Gelukkig is dat niet genoeg om terug te zien op de weegschaal.
Iedereen heel veel succes met afvallen.
Iedereen heel veel succes met afvallen.

donderdag 21 september 2017 om 17:27
Het is een dieet

En per week mag je 2 keer snoepen.

vrijdag 22 september 2017 om 08:28
Ik ben op dit moment beter bezig met de tabel bijhouden dan met gezond eten. Er zit weer ruim een kilo aan
Ik kan mezelf niet samenpakken. Veel behoefte aan zoet en vet. Ik weet dat het komt doordat ik te veel hooi op mijn vork heb en alsmaar moe ben. Moe zijn is mijn grootste valkuil, helaas.
Op mijn werk (op initiatief van werkgever) de afspraak gemaakt dat ik nog een week het schip drijvende probeer te houden (dwz halve kracht werken en alleen urgente klussen managen) en er dan drie weken tussenuit kan. Na die afspraak voel ik me nog vermoeider, net alsof het nu plotseling mag.
Even geen puf op jullie berichtjes te reageren. Binnenkort meer...

Ik kan mezelf niet samenpakken. Veel behoefte aan zoet en vet. Ik weet dat het komt doordat ik te veel hooi op mijn vork heb en alsmaar moe ben. Moe zijn is mijn grootste valkuil, helaas.
Op mijn werk (op initiatief van werkgever) de afspraak gemaakt dat ik nog een week het schip drijvende probeer te houden (dwz halve kracht werken en alleen urgente klussen managen) en er dan drie weken tussenuit kan. Na die afspraak voel ik me nog vermoeider, net alsof het nu plotseling mag.
Even geen puf op jullie berichtjes te reageren. Binnenkort meer...
vrijdag 22 september 2017 om 08:33
Hey Sijo: wat goed dat het afvallen zo soepel verloopt! Veel succes nog verder.
Het klinkt wel als een haalbaar dieet en als dit je op weg helpt om toch de operatie te krijgen is het misschien wel de beste optie. Het lijkt ook jouw drang om te gaan tellen wat bij veel andere diëten wel vaak is, te beperken. Ben je er al mee gestart? Valt het mee?
Gisteren in de fout gegaan, Maltezers do I need to say more?
Het klinkt wel als een haalbaar dieet en als dit je op weg helpt om toch de operatie te krijgen is het misschien wel de beste optie. Het lijkt ook jouw drang om te gaan tellen wat bij veel andere diëten wel vaak is, te beperken. Ben je er al mee gestart? Valt het mee?
Gisteren in de fout gegaan, Maltezers do I need to say more?

vrijdag 22 september 2017 om 09:31
Sterrenkijker pas op je grenzen spreek met jezelf die tabel loopt niet weg
kies even voor jezelf. En focus je op jezelf en het gezonde eten.
Belle ik ben inmiddels begonnen het is echt even zoeken gevoelsmatig mag ij enorm veel eten. Ze hebben er ook een app van daarin hou ik het bij omdat om nog zoekende ben wat hoort in wel me groep. En heb nu het boek gekocht want daar staan ook weekmenu in dat start makkelijker voor mij.
Heb je er wel van genoten Belle?

Belle ik ben inmiddels begonnen het is echt even zoeken gevoelsmatig mag ij enorm veel eten. Ze hebben er ook een app van daarin hou ik het bij omdat om nog zoekende ben wat hoort in wel me groep. En heb nu het boek gekocht want daar staan ook weekmenu in dat start makkelijker voor mij.
Heb je er wel van genoten Belle?
maandag 25 september 2017 om 20:10
@Single, bodyboost klinkt goed. Fijn dat je een plan hebt, nu kun je vanaf hier verder. Ik ben benieuwd hoe het je bevalt.
@Alim, wat heerlijk dat er 10 kg af is. Dat geeft de burger moed. Wil je nog veel afvallen?
@Belle, ik worstel op dit moment ook erg met feestjes en dat soort dingen. Vastberadenheid van de eerste maanden is er nu wat minder. Maar we zetten door en naar de wake-up call die jij kreeg in het ziekenhuis kan ik me voorstellen dat je wel weer heel gemotiveerd bent. Probeer dat vast te houden, je kunt het.
Hier zoals gezegd moeite met wat feestjes. Als ik dan iets heb genomen dan ga ik thuis ook makkelijker overstag. Niet goed natuurlijk. Maar vandaag weer alles volgens het boekje gedaan en ik probeer er weer echt voor te gaan. Ik ben zo dichtbij mijn streefgewicht, ik had verwacht dat ik tot het einde toe gemotiveerd zou zijn. Maar blijkbaar is het feit dat ik zo dichtbij mijn streefgewicht ben juist een reden om af en toe toe te geven. Ach misschien is het ook maar gewoon menselijk.
Wat ik af en toe wel zat wordt is dat mensen je lijken te willen demotiveren door vrij negatief te zeggen dat het lastigste nog komt en dat is stabiel blijven. Daar ben ik me ook wel van bewust, maar probeer wel positief te blijven. Anders kan ik er net zo goed niet aan beginnen. Hebben jullie dit ook vaak?
@Alim, wat heerlijk dat er 10 kg af is. Dat geeft de burger moed. Wil je nog veel afvallen?
@Belle, ik worstel op dit moment ook erg met feestjes en dat soort dingen. Vastberadenheid van de eerste maanden is er nu wat minder. Maar we zetten door en naar de wake-up call die jij kreeg in het ziekenhuis kan ik me voorstellen dat je wel weer heel gemotiveerd bent. Probeer dat vast te houden, je kunt het.
Hier zoals gezegd moeite met wat feestjes. Als ik dan iets heb genomen dan ga ik thuis ook makkelijker overstag. Niet goed natuurlijk. Maar vandaag weer alles volgens het boekje gedaan en ik probeer er weer echt voor te gaan. Ik ben zo dichtbij mijn streefgewicht, ik had verwacht dat ik tot het einde toe gemotiveerd zou zijn. Maar blijkbaar is het feit dat ik zo dichtbij mijn streefgewicht ben juist een reden om af en toe toe te geven. Ach misschien is het ook maar gewoon menselijk.
Wat ik af en toe wel zat wordt is dat mensen je lijken te willen demotiveren door vrij negatief te zeggen dat het lastigste nog komt en dat is stabiel blijven. Daar ben ik me ook wel van bewust, maar probeer wel positief te blijven. Anders kan ik er net zo goed niet aan beginnen. Hebben jullie dit ook vaak?

zaterdag 30 september 2017 om 07:47
Saartje: mensen kunnen inderdaad makkelijk negatief reageren omdat ze jaloers zijn of omdat ze gewoon negatief denken. Probeer je doel voor ogen te houden en positief te denken, je gaat je streefgewicht halen!
Single: lukt het met bodieboost?
Hier een heel drukke periode achter de rug en dat is op de weegschaal te merken. Vorige week stabiel gebleven, deze week weeg ik 200gr meer (wel de tijd van de maand/de tijd van kwijlen bij chocolade). Merk dat ik eten echt moet plannen. Ook al heb ik weinig gesnoept, door drukte toch vaak een belegd broodje gekocht en s avond voor makkelijk eten gekozen ipv uitgebreid koken. Blijkbaar blijf ik dan op gewicht hangen. Ga vandaag boodschappen doen en mijn weekmenu's weer in het weekend plannen. Dat gaat vast helpen.
Stuur een pb.
Single: lukt het met bodieboost?
Hier een heel drukke periode achter de rug en dat is op de weegschaal te merken. Vorige week stabiel gebleven, deze week weeg ik 200gr meer (wel de tijd van de maand/de tijd van kwijlen bij chocolade). Merk dat ik eten echt moet plannen. Ook al heb ik weinig gesnoept, door drukte toch vaak een belegd broodje gekocht en s avond voor makkelijk eten gekozen ipv uitgebreid koken. Blijkbaar blijf ik dan op gewicht hangen. Ga vandaag boodschappen doen en mijn weekmenu's weer in het weekend plannen. Dat gaat vast helpen.
Stuur een pb.

maandag 2 oktober 2017 om 07:37
Welkom Lizard Brain! Tof dat je komt meeschrijven in dit topic.
Je plannen klinken goed! Interessant zo'n OneFit kaart. Ga eens checken of wij iets dergelijks ook in de buurt hebben. Alvast veel plezier vanavond met de dans-workout. Is het de eerste keer dat je iets met dansen gaat doen?
Iedereen in dit topic heeft wel zijn verhaal waarom de kilo's er aangekomen zijn, terwijl we eigenlijk zo goed weten hoe je kunt afvallen. Ik vind het altijd interessant om te lezen welke pogingen iemand al heeft ondernomen en wat je nu anders wil gaan doen, maar je staat helemaal vrij om hierover te schrijven.
Je plannen klinken goed! Interessant zo'n OneFit kaart. Ga eens checken of wij iets dergelijks ook in de buurt hebben. Alvast veel plezier vanavond met de dans-workout. Is het de eerste keer dat je iets met dansen gaat doen?
Iedereen in dit topic heeft wel zijn verhaal waarom de kilo's er aangekomen zijn, terwijl we eigenlijk zo goed weten hoe je kunt afvallen. Ik vind het altijd interessant om te lezen welke pogingen iemand al heeft ondernomen en wat je nu anders wil gaan doen, maar je staat helemaal vrij om hierover te schrijven.

maandag 2 oktober 2017 om 08:28
Belle je pb is niet aangekomen
Lizard als je gelijk ook de rest van de gegevens wil geven dan zet ik je in de tabel.
Naam
Lengte
leeftijd
gestart
startgewicht
Huidig gewicht
streef
deze week afgevallen
totaal afgevallen
datum update
Ow en natuurlijk van harte welkom leuk dat je mee komt schrijven.
Klopt het trouwens dat ik al 2 weken geen pb`s in deze inbox heb ontvangen?
Groetjes Single
Lizard als je gelijk ook de rest van de gegevens wil geven dan zet ik je in de tabel.
Naam
Lengte
leeftijd
gestart
startgewicht
Huidig gewicht
streef
deze week afgevallen
totaal afgevallen
datum update
Ow en natuurlijk van harte welkom leuk dat je mee komt schrijven.
Klopt het trouwens dat ik al 2 weken geen pb`s in deze inbox heb ontvangen?
Groetjes Single

maandag 2 oktober 2017 om 15:33
dinsdag 3 oktober 2017 om 07:58