Kruimeldief + hooi =

05-09-2017 10:28 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goede combinatie? Ik heb namelijk twee konijnen in huis lopen, en die verspreiden nogal wat hooi via hun vacht. Als ik dat opzuig kan ik elke keer mijn zak vervangen, en dat vind ik wat te veel van 't goede. Dus, ik zat te denken aan een kruimeldief, omdat je die snel pakt, makkelijk leegt en geen zak nodig hebt. Kruimeldief wil ik dus echt voor het grovere spul zodat de stofzuiger kan doen waar hij voor bedoeld is: stof-zuigen. :p
Maar zie ik dat wel goed? Of kan ik beter een zakloze stofzuiger kopen?
ik zou vegen, dan zit je niet met het zakken probleem en ben je overal vanaf.
Ohja, dat ben ik vergeten toe te voegen. Ik veeg soms wel ja, alleen stoft het daarna heel erg en het hooi blijft in de bezemharen zitten.

Maar het zakkenprobleem heb ik toch niet bij een kruimeldief?
Ik begrijp niet waarom je elke keer de zak van je stofzuiger zou moeten vervangen?
Vegen is denk ik handiger
Kirikou schreef:
05-09-2017 10:56
Ik begrijp niet waarom je elke keer de zak van je stofzuiger zou moeten vervangen?
Omdat hij dan vol zit misschien?
Oddish schreef:
05-09-2017 11:11
Omdat hij dan vol zit misschien?
Geen idee, daarom vroeg ik het :)
Is het zoveel dan? Dan red je het met een kruimeldief ook niet. Tenzij je die tussendoor 3x leegt.
Ik zou vegen en dan de laatste restjes opzuigen.
Zijn het echt van die lange hooi stengels? of kleine stukjes?
Ik heb zelf ratjes en toen ik nog bodembedekking gebruikte kon ik rond de kooi prima met een kruimeldief zuigen.
Internagelaktisch
Maaique schreef:
05-09-2017 11:23
Zijn het echt van die lange hooi stengels? of kleine stukjes?
Ik heb zelf ratjes en toen ik nog bodembedekking gebruikte kon ik rond de kooi prima met een kruimeldief zuigen.
Kortere stukken vooral. Gelukkig heb ik ook geen bodembedekking voor ze, scheelt een hoop rommel en ze missen het (denk ik) ook niet.

Het is niet perse super veel hoor, maar mijn stofzuiger is vrij klein (vind ik) en hooi neemt veel ruimte in.

Misschien moet ik het gewoon gaan proberen.
Ik gebruik er eentje van dirt devil. Kan goed voor het opzuigen van hooi hoor! Hij moet wel vaker aan de lader dan ik zou willen en dat duurt wel een paar uurtjes. Maar ik gebruik hem bijna dagelijks. Niet bij lange stukken hooi inderdaad, het gaat dan echt om de restjes en kortere stukjes.

Echter heb ik ook een zakloze stofzuiger wat ook erg handig is! Aanrader.
Wij gebruiken de kruim3ldief voor het opzuigen van het zaagsel uit de kooi
Ideaal
Wij gebruiken de kruim3ldief voor het opzuigen van het zaagsel uit de kooi
Ideaal
Hier ook zo'n handstofzuiger van Dirt Devil. Ideaal ding en goede zuigkracht. Gebruik hem trouwens niet voor hooi maar voor een kind wat nogal smeert met eten. Maar als ik hem soms gebruik op langharige vloerbedekking dan raken die borstels in de war door die lange draden. Dus gebruik hem eigenlijk alleen op gladde ondergrond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven