Graag een 3e kindje willen.

05-09-2017 11:21 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik ben een moeder van 2 kindjes....een meisje (8) en een jongen (2)
Nu is mijn verlangen en een wens voor een derde kindje heel groot. ( en idd ik ben al heel rijk met een meisje en een jongen maar het gevoel/ verlangen zet je niet zomaar even uit!)

Mijn vriend zegt geen definitief Nee ( meer zo "zeg nooit nooit" ) maar staat niet te juichen gelijk😔.

Laat volgende week mijn implanon verwijderen i.v.m de vele symptomen die ik er van heb.
Wil dan eerst mijn lichaam de kans geven zichzelf te vinden qua cyclus.

Ben benieuwd of er meer vrouwen zijn op deze forum die met het zelfde gevoel / situatie zitten, zodat we iets aan elkaar kunnen hebben mischien 😊

Groetjes
Trotse moeder.
ik vind dat je alleen een kindje moet krijgen waar beide ouders echt echt achter staan
Vergeet geen condoom te gebruiken als je sex heb.
Je vriend wil niet, ga dus ook niet 'per ongeluk' zwanger worden alsjeblieft..
Internagelaktisch
Leuk! Ben momenteel ongeveer 7 weken zwanger van de derde.
Heb een zoontje van 5 jaar en een dochtertje van 16 maanden.
Heel lang over nagedacht, want de wens is er bij ons beide maar ik had erg veel "wat als...." vragen.
De keus voor een tweede kind is toch net even wat vanzelfsprekender als een derde.
Uiteindelijk de knoop doorgehakt want de wens bleef toch sterk.
Hopelijk wil je vriend ervoor gaan, als je de wens hebt, poets je die niet zomaar weg.
anoniem_299875 wijzigde dit bericht op 05-09-2017 11:36
17.53% gewijzigd
Je vriend wil niet maar je laat je implanon verwijderen en wil je lichaam de kans geven je cyclus te hervinden? Om zwanger te worden dus?
Evda2016 schreef:
05-09-2017 11:34
Leuk! Ben momenteel ongeveer 7 weken zwanger van de derde.
Heb een zoontje van 5 jaar en een dochtertje van 16 maanden.
Heel lang over nagedacht, want de wens is er bij ons beide
en dat is precies waarom het bij TO dus niet kan en bij jou wel
Ik ben zoooo benieuwd wat voor soort topic jij gaat openen over laten we zeggen ongeveer 9 maanden.

Waarom zou je lichaam je cyclus eigenlijk kwijt zijn?
Route88 schreef:
05-09-2017 11:48
Ik ben zoooo benieuwd wat voor soort topic jij gaat openen over laten we zeggen ongeveer 9 maanden.

Waarom zou je lichaam je cyclus eigenlijk kwijt zijn?
Binnen paar maanden al... zwanger maar hij wil niet, wat nu?
IJskoffie schreef:
05-09-2017 11:34
Je vriend wil niet maar je laat je implanon verwijderen en wil je lichaam de kans geven je cyclus te hervinden? Om zwanger te worden dus?

Dit. Onnavolgbare (hormonale?) logica.
Nee, je gevoel zet je niet zomaar uit. Je kunt wel stoppen met het voeden. Door na die implanon gewoon weer aan de anticonceptie te gaan. En je man niet onder druk te zetten.
lastig voor je! lijkt me heel vervelend als je die wens hebt, maar je partner niet! Misschien goed, maar waarschijnlijk hebben jullie dat al gedaan, om heel concreet te krijgen wat de argumenten van je vriend zijn? Misschien zijn er wel oplossingen of kunnen jullie samen tot ideeën komen om de problemen aan de kant te zetten. Hoop iig dat jullie tot elkaar komen en er samen wel of niet voor kunnen gaan. Succes!
Alles waar je aandacht aan geeft groeit.. Heb ik ergens eens gelezen en dat zette me wel even aan het denken. Ik besef ook dat het klopt. Zolang jij je er zo gefocust op bent dan wil je het alleen maar meer. En zeg nu eerlijk? Wil je dadelijk zwanger zijn en dan wetende dat je partner er niet achter staat? Wil je hem voor de gek houden? Wil je dat jullie relatie aan doen?

Probeer het positieve te zien, je hebt nu twee hele gezonde kinderen. Praat er met je partner over maar open en eerlijk, dwing hem niet maar je kan er altijd over praten. Ga geeeeeen gekke dingen doen!
lilalinda schreef:
05-09-2017 11:24
ik vind dat je alleen een kindje moet krijgen waar beide ouders echt echt achter staan

Ik vind dat een recht wat ieder kind heeft. En ik heb jarenlang in jouw schoenen gestaan TO, dus ik weet wat het is. Toch heb ik dat altijd heel goed voor ogen gehouden. Daardoor zit er een behoorlijk leeftijdsverschil tussen nummer 2 en nummer 3, maar ik had het niet anders willen benaderen.
Even voor de duidelijkheid, ik heb vreselijk veel symptomen van de implanon, haaruitval, bulten op huid, stemmingswisseling,maar mijn zin in sex is ook compleet weg! Dat is de reden dat het eruit gaat.

En zeker gaan we het met condoomgebruik doen en zet ik mijn man absoluut niet onder druk voor een 3e want wil hij niet dan is het zo.

Ik ben aan de pil geweest meerdere maar die werken bij mij niet naar behoren, bovendien kwam ik er erg veel van aan.

Ik wil weten wil weten wat mijn natuurlijke cyclus is zonder hormonen en pillen e.c..... Zodat ik ook nog met mijn kinderen kan zwemmen (tampon kan ik niet namelijk) ik wil weten hoe mijn lichaam reageert zonder dat spul, of mijn bulten echt verdwijnen en mijn stemmingswisseling en of mijn zin terug komt.

Ik zit mezelf hier nu te verantwoorden tegenover jullie terwijl ik vroeg om vrouwen die net als ik ook de wens hebben voor een 3e, nu krijg ik berichten dat ik mijn man niet moet dwingen en niet stiekem zwanger moet worden enz........ Beetje jammer.
Ik zal niet zwanger raken zolang hij twijfelt of nee zegt..... Zo ben ik niet zou mezelf niet eens in de spiegel kunnen kijken als ik zoiets zou flikken bij hem.

Sorry dat ik dit bericht heb geplaatst,
Dacht dat ik lotgenoten kon vinden daarintegen vind ik op 1 of 2 na alleen mensen die me de les lezen.
Zodat ik ook nog met mijn kinderen kan zwemmen (tampon kan ik niet namelijk)

Off topic want daar kan ik je verder geen raad over geven.. maar is wellicht een menstruatiecup een idee wanneer je niet tegen tampons kan? Ik vind het zelf ideaal en je kunt gewoon blijven zwemmen!
ik stuur je effe een pb trotsemoeder

O kan niet zie ik, denk dat je dat uit hebt staan. Als je wilt, kun je me een pb sturen;)
Mijn tweede is net 2 maanden oud. Vreselijke zwangerschap, alleen maar ziek geweest en bekkeninstabiliteit. Bevalling eindigde op de OK en ook erna tal van problemen. Vaginaal bevallen sws geen optie meer. Man wil niet meer. Begrijp ik. Ik weet het niet, maar ben ook nog steeds onder invloed van hormonen. Wie weet over een paar jaar. Of niet. Ik verhuis de babykleertjes nog even naar zolder want echt wegdoen kan ik nog niet.
Overigens wel mee eens dat je beiden moet willen.
Een wens kan ook voorbij gaan, twee prachtige gezonde kinderen is natuurlijk heel fijn.
Wil je wens niet bagatelliseren hoor. Lastig
Je zegt in een paar zinnen dat je een enorme wens voor een derde hebt, dat je vriend niet wil, en dat je je implanon hebt laten verwijderen. Vind je de reacties echt zo enorm onvoorstelbaar?
Dat hele implanon verhaal heeft er toch geen klap mee te maken? Waarom noem je het in je OP?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven