Rare ervaring huisarts
dinsdag 5 september 2017 om 17:22
Ik had tot voor kort echt een hele fijne huisarts alleen is zij helaas ernstig ziek dus werkt niet meer.
Vandaag ben ik voor het eerst bij de vervangster geweest en heb daar toch een raar gevoel aan over gehouden.
Ik heb vanmorgen naar de prakrijk gebeld en duidelijk aan de assistent verteld dat ik voor 2 klachten (oorpijn en maagklachten) een afspraak wou maken. Ik kon vanmiddag terecht.
De nieuwe vrouw liep 20 minuten uit maar goed dat ben ik gewend.
Ik zat nog niet of ze zegt ja ik heb het heel druk en ik heb maar tijd voor 1 probleem kies maar welke je nu wilt bespreken. Ik was een beetje overdonderd en heb nog wel gezegt dat ik aan de telefoon duidelijk had gezegt voor 2 dingen te willen komen maar er was geen discussie mogelijk ze had maar weinig tijd.
Nouja 1 ding gekozen en voor het andere moest ik maar even een andere afspraak maken bij de assistent.
Maar nu achteraf heb ik er toch een vreemd gevoel over. Ik voelde me ten eerste niet erg welkom ze was vrij kortaf in haar toelichting. En ik vind het toch ook een beetje een rare gang van zaken dus ik vraag me af of ik hier nu wat mee moet of dat ik overdrijf en dit eigenlijk normaal is.
Vandaag ben ik voor het eerst bij de vervangster geweest en heb daar toch een raar gevoel aan over gehouden.
Ik heb vanmorgen naar de prakrijk gebeld en duidelijk aan de assistent verteld dat ik voor 2 klachten (oorpijn en maagklachten) een afspraak wou maken. Ik kon vanmiddag terecht.
De nieuwe vrouw liep 20 minuten uit maar goed dat ben ik gewend.
Ik zat nog niet of ze zegt ja ik heb het heel druk en ik heb maar tijd voor 1 probleem kies maar welke je nu wilt bespreken. Ik was een beetje overdonderd en heb nog wel gezegt dat ik aan de telefoon duidelijk had gezegt voor 2 dingen te willen komen maar er was geen discussie mogelijk ze had maar weinig tijd.
Nouja 1 ding gekozen en voor het andere moest ik maar even een andere afspraak maken bij de assistent.
Maar nu achteraf heb ik er toch een vreemd gevoel over. Ik voelde me ten eerste niet erg welkom ze was vrij kortaf in haar toelichting. En ik vind het toch ook een beetje een rare gang van zaken dus ik vraag me af of ik hier nu wat mee moet of dat ik overdrijf en dit eigenlijk normaal is.
Life is like an hourglass glued to the table.
dinsdag 5 september 2017 om 17:26
dinsdag 5 september 2017 om 17:31
dinsdag 5 september 2017 om 17:35
Ik heb maandag dus een afspraak voor de maagklachten en denk dat ik het dan wil.aankaarten. het is een groepspraktijk dus ik kan als het weer zo raar gaat wel switchen van huisarts denk ikouwewijsneus schreef: ↑05-09-2017 17:31zeer vreemd, bij mij nog een kans en als ik niet tevreden ben dan ga ik naar een andere praktijk
Life is like an hourglass glued to the table.
dinsdag 5 september 2017 om 17:45
Dan nog. Als dat bij mijn huisarts gebeurt maakt ze daar geen punt van. Dan loopt ze nog maar tien minuten extra uit, dat hoort er nou eenmaal bij.
Ik heb liever een huisarts waarbij ik af en toe een halfuurtje moet wachten dan eentje die me het gevoel geeft dat ik niet welkom ben.
Ik heb liever een huisarts waarbij ik af en toe een halfuurtje moet wachten dan eentje die me het gevoel geeft dat ik niet welkom ben.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
dinsdag 5 september 2017 om 17:48
Blijkbaar had TO het duidelijk aangegeven en wist de HA bij aanvang ook dat ze voor 2 dingen kwam. Lijkt me sterkt dat er wel 2 dingen door de assistent zijn doorgegeven maar er maar 1x 10 minuten geblockt was.stofzuiger123 schreef: ↑05-09-2017 17:37als de assistente maar een enkel consult heeft ingepland, dan snap ik dat je maar een probleem mag en kan bespreken
dinsdag 5 september 2017 om 17:50
Ugh! Ken ik
Bij een ziekenhuis dan wel vrouw en stagaire heel druk met bellen en elkaar ik kon mijn verhaal niet eens doen en toen ze eindelijk luisterden was de tijd om en moesten ze echt verder, destijds was mijn moeder mee en dat werd een hoop gescheeuw
Het was namelijk een serieus probleem wat nu nog niet is opgelost 3 jaar geleden tot de dag van vandaag niet serieus genomen bij dokters of ziekenhuizen.
Als ik jou was gewoon opnieuw gaan of het even aan de telefoon melden, klacht afgeven als het meer gebeurt zijn ze hoop ik snel weer vervangen, maar ja dokters hebben ook enorme tijds druk denk ik tegenwoordig
Bij een ziekenhuis dan wel vrouw en stagaire heel druk met bellen en elkaar ik kon mijn verhaal niet eens doen en toen ze eindelijk luisterden was de tijd om en moesten ze echt verder, destijds was mijn moeder mee en dat werd een hoop gescheeuw
Het was namelijk een serieus probleem wat nu nog niet is opgelost 3 jaar geleden tot de dag van vandaag niet serieus genomen bij dokters of ziekenhuizen.
Als ik jou was gewoon opnieuw gaan of het even aan de telefoon melden, klacht afgeven als het meer gebeurt zijn ze hoop ik snel weer vervangen, maar ja dokters hebben ook enorme tijds druk denk ik tegenwoordig
Rozen zijn rood viooltjes zijn blauw ik ben gek op mezelf maar ook wel eem beetje op jou
dinsdag 5 september 2017 om 17:51
Tja, dat gebeurt helaas toch vaak als de agenda al erg vol staat. Moet de huisarts uiteraard beter afspreken met assistente.Fee-de-Goede schreef: ↑05-09-2017 17:48Blijkbaar had TO het duidelijk aangegeven en wist de HA bij aanvang ook dat ze voor 2 dingen kwam. Lijkt me sterkt dat er wel 2 dingen door de assistent zijn doorgegeven maar er maar 1x 10 minuten geblockt was.
In ieder geval moet de assistente aan de patient melden dat er maar tijd voor 1 klacht is. Maar in de praktijk wordt dan toch vaak 10 minuten ingepland, al zet de assistente er wel even bij wat aan de telefoon gemeld is. (Zal bij een vervanger ook vaker voorkomen dan bij een huisarts die met zijn eigen vaste assistente werkt.)
dinsdag 5 september 2017 om 17:56
Dit.Maechtje schreef: ↑05-09-2017 17:45Dan nog. Als dat bij mijn huisarts gebeurt maakt ze daar geen punt van. Dan loopt ze nog maar tien minuten extra uit, dat hoort er nou eenmaal bij.
Ik heb een super fijne huisarts.
Ik kom soms met een paar dingen tegelijk die ik niet van te voor heb gemeld.Maar hij neemt gewoon de tijd voor me.
Mijn beste vriendin had een huisarts daar kreeg je een snauw van de assistente als je na een bepaalde tijd belde om medicijnen te bestellen.
Want dat moest daar voor een bepaalde tijd.
Ik ben een keer met haar meegeweest en zij kwam voor 3 klachten.Dit was ook zo ingepland.
Na de 2e klacht te hebben besproken vermelde de huisarts dat ze voor haar derde klacht maar even een andere afspraak moest maken want hij had geen tijd meer.En dat was juist de belangrijkste klacht.
Verder was het ook een enorme sukkel.
Ze is ook naar een andere huisarts overgestapt.
dinsdag 5 september 2017 om 17:59
Erg ongepast. Mijn huisarts loopt altijd en eeuwig uit (wie ik ook tref binnen de praktijk), dus ik wacht doorgaans ook vaak twintig minuten tot een half uur (of langer, als ik 's middags een afspraak heb). Helaas moet ik er een keer of zes per jaar heen, maar ik neem een boekje o.i.d. mee en ben blij dat hij / zij me geen opgejaagd gevoel geeft, ookal loopt het spreekuur uit. Overigens moet de assistent bij de triage een inschatting maken van een enkel (10 minuten) of dubbel spreekuur, maar dat is puur op basis van de informatie die de assistent dan krijgt. De ervaring leert dat sommige mensen zoiets hebben van "o, als ik er nu tóch ben..., etc."
dinsdag 5 september 2017 om 18:03
Tja?ika35 schreef: ↑05-09-2017 17:51Tja, dat gebeurt helaas toch vaak als de agenda al erg vol staat. Moet de huisarts uiteraard beter afspreken met assistente.
In ieder geval moet de assistente aan de patient melden dat er maar tijd voor 1 klacht is. Maar in de praktijk wordt dan toch vaak 10 minuten ingepland, al zet de assistente er wel even bij wat aan de telefoon gemeld is. (Zal bij een vervanger ook vaker voorkomen dan bij een huisarts die met zijn eigen vaste assistente werkt.)
Wat gebeurt er als de agenda vol staat? Maar 1x blocken door de assistente? Dat valt wel mee. En oor en maagklachten kan misschien ook wel in 10 minuten. Nu mocht ze maar 1 klacht kiezen. Dat is debiel.
Je gaat toch geen mensen bijna een week verzetten als ze maagklachten hebben?
dinsdag 5 september 2017 om 18:05
Ik vind dit ontzettend raar. Op zich zal oorpijn en maagklachten niet met elkaar te maken hebben, maar wellicht heb je soms 2 klachten die dat wel hebben. Je maakt een afspraak omdat je ergens last van hebt. Wellicht is een klacht binnen een minuut op te lossen/te verklaren, een andere keer 20 minuten. De afspraken duren gemiddeld zo lang, je gaat echt niet de 10 minuten vol kletsen als dat niet nodig is. Ik vind wederzijds begrip van patiënten heel belangrijk. Iedereen wil graag goed worden geholpen. Je weet nooit of er daarvoor een spoedgeval is geweest waardoor de huisarts is uitgelopen. Uitloop is vervelend, maar als jij een keer het spoedgeval bent, zal het begrip ook hoger worden.
Veel vertrouwen in deze huisarts zou ik niet hebben. Hier een hele fijne huisarts, maar helaas assistentes die het minder goed begrijpen. Belde enkele weken geleden i.v.m. hevige benauwdheid van mijn kind. Mocht op afspraak komen 5 uur later! Gezegd dat ze in zijn dossier moest kijken en dat ik anders wel rechtstreeks naar de kinderafdeling zou bellen. Kon, na overleg van 10 seconden met de huisarts, gelijk komen. Vervolgens alsnog doorgestuurd naar de kinderafdeling...
Veel vertrouwen in deze huisarts zou ik niet hebben. Hier een hele fijne huisarts, maar helaas assistentes die het minder goed begrijpen. Belde enkele weken geleden i.v.m. hevige benauwdheid van mijn kind. Mocht op afspraak komen 5 uur later! Gezegd dat ze in zijn dossier moest kijken en dat ik anders wel rechtstreeks naar de kinderafdeling zou bellen. Kon, na overleg van 10 seconden met de huisarts, gelijk komen. Vervolgens alsnog doorgestuurd naar de kinderafdeling...
dinsdag 5 september 2017 om 18:10
Ik snap dat je wat overrompelt was. Helaas ontbreekt het sommige artsen soms nogal aan 'manieren'. Dat maakt ze in principe niet minder capabel..al lopen ze natuurlijk wel het risico dat patienten hierdoor niet duidelijk of alle klachten bespreken wat kan helpen in de behandeling van de patient.
Dus nee, ik vind niet dat je overdrijft, ik zou zelf de vervangster nog een kans willen geven maar als dat weer zo gaat dan voortaan gewoon ergens anders heen.
Dus nee, ik vind niet dat je overdrijft, ik zou zelf de vervangster nog een kans willen geven maar als dat weer zo gaat dan voortaan gewoon ergens anders heen.
dinsdag 5 september 2017 om 18:15
Heb ook zo iets mee gemaakt,eigen h,a was met vakantie, afspraak bij een vervanger,
bij het bezoek vroeg hij....had dit niet kunnen wachten tot je eigen h,a weer terug is.
Keek hem aan en stapte op, dacht krijg het heen en weer,was bijna buiten kwam hij achter
me aan en bood z,n excuses aan ,ben toen maar weer mee gelopen, maar heb er eigenlijk
nog steeds spuit van,
Natuurlijk hebben ze het druk, maar het haalt toch niet uit wie er voor het bureau zit?
wordt toch wel 5 uur.
bij het bezoek vroeg hij....had dit niet kunnen wachten tot je eigen h,a weer terug is.
Keek hem aan en stapte op, dacht krijg het heen en weer,was bijna buiten kwam hij achter
me aan en bood z,n excuses aan ,ben toen maar weer mee gelopen, maar heb er eigenlijk
nog steeds spuit van,
Natuurlijk hebben ze het druk, maar het haalt toch niet uit wie er voor het bureau zit?
wordt toch wel 5 uur.
dinsdag 5 september 2017 om 18:34