Voor wie mag ik kaarten leggen

21-12-2016 11:20 2498 berichten
Inmiddels open ik losse topics waarin ik dan steeds de eerste 3 vragen beantwoord.

Reacties, feedback of het wel of niet klopt of blijkt te kloppen waardeer ik zeer en dan wel graag in dit topic Kloppen de kaarten van Tomcat
anoniem_3997 wijzigde dit bericht op 21-02-2018 14:23
66.60% gewijzigd
Armbandkraaltje schreef:
05-09-2017 14:36
Zou je voor mij een kaartje kunnen leggen op het gebied van werk en inkomen?
Kan je de situatie wat meer toelichten?
Alle reacties Link kopieren
Beste Tomcat,
Hopelijk gaat het inmiddels beter met je.
Als je tijd / zin hebt, zou je dan voor mij kaarten kunnen leggen? Ik ben benieuwd wat de kaarten over mijn situatie kunnen vertellen.

Wat betreft werk, ik twijfel regelmatig of ik nog op mijn plek zit in mijn huidige baan. Soms heb ik het gevoel dat ik toe ben aan iets nieuws. Andere keren zie ik weer groeimogelijkheden in mijn huidige baan. Mijn tijdelijke contract loopt af begin volgend jaar. Doe ik er goed aan om te gaan solliciteren? Liggen er nog kansen in mijn huidige baan?
Dat hangt samen met onze kinderwens. Mijn man en ik willen graag een (eerste) kind krijgen samen. Hopelijk is het ons gegeven om kinderen te krijgen. Is zoeken naar een andere baan nu slim?

Dank je wel.
Wow, dank voor je uitgebreide reactie met uitleg! Als ik het goed lees toch nog best positief. Ik ben net begonnen met loopbaanbegeleiding en moet diverse tests gaan doen/maken. Ik denk dat het iets heel anders zal gaan worden dan wat ik tot nu toe heb gedaan.
Wat een tweede kindje betreft, hmm, dat is dus nog een lastige. Ik bedoel qua keuze of eigenlijk is deze deels al gemaakt. Wij zijn
gestopt met IVF, willen dit niet meer gaan doen. Dus ja, dan blijft er 1 ding over ...... toch nog maar zelf proberen. Lastig, want wij hebben nog geen 10% MET IVF, laat staan hoe weinig kans zonder IVF. Mazzel zou wel een keer heel prettig zijn!
Hoewel wij natuurlijk al ontzettend veel geluk hebben (gehad) met de komst van onze dochter.
Nogmaals heel erg bedankt voor je tijd en moeite!
francieneke schreef:
05-09-2017 15:12
Hee Tomcat, wat fijn dat je je weer beter voelt! En ik zie dat je meteen al een spervuur aan vragen te verwerken krijgt.
Omdat je mij een heel waarschijnlijk raak antwoord hebt gegeven op mijn vraag over werk....via allerlei spontane contacten zou ik op een spoor komen waar ik me qua werk prettiger bij zou kunnen voelen.......(ik zal je, hier zodra alles wat duidelijker is, hier meer over vertellen), wil ik je nog wat vragen.
Het is iets waar ik al jarenlang heel erg mee zit en waar ik me soms wanhopig en "doods" door voel.
Op het gevaar af dat mensen zich verbazen dat ik dat allemaal maar open en bloot gooi met nota bene mijn eigen foto als avatar, maar weet je, dat boeit me niet.
En misschien dat er mensen zijn die zich er toch ook wel in herkennen, in dit, zeker op Viva, grote taboe,

Al heel lang voel ik me lichamelijk koud en kil, in die zin dat ik een enorme aversie voel tegen seks en alleen de gedachte al dat ik ooit nog met seks te maken ga krijgen. Mannen trekken me totaal niet meer aan, wel als mens als ze leuk zijn, maar helemaal niet meer als man. Ik word niet meer verliefd en dat is inderdaad lekker rustig, maar het maakt ook dat ik me soms doods en ongelukkig voel.
Nu weet ik dat ik, wanneer ik verliefd word, ook wel weer lichamelijke gevoelens krijg, maar de laatste jaren gebeurt dat niet meer,niet echt/ intens. Daarvoor nog wel wat (hoewel die seks van mij niet perse hoefde), maar echt heel verliefd ben ik de afgelopen vijftien jaar niet meer geweest. Ik heb wel serieus geprobeerd verliefd te worden, maar tot mijn teleurstelling (in mezelf) gebeurde dat niet.

Als dit zo door blijft gaan blijf ik alleen. De kinderen worden ook volwassen en straks heb ik ze niet meer dagelijks om me heen. Vrienden en vriendinnen heb ik zeker, en ik ben ook niet bang om alleen te zijn, maar ik ervaar die lichamelijke kilheid als een diep gemis.

Wat zie jij in de toekomst (en wees eerlijk wanneer je dit niet ziet verbeteren): kom ik nog iemand tegen door wie ik ook op dit gebied weer ga "leven", of blijf ik het type "verzuurde muts"?
Ik zie iemand die door wijsheid en ervaring compleet in controle is, wat er ook gebeurt, het wordt opgelost en loopt op rolletjes.
Tegelijk een twijfel of het niet eens tijd wordt voor wat anders, het besef dat het huidige niet lang meer blijft voldoen
En een invloed die speelt op de verschillende rollen die we in ons leven invullen, maagd, moeder en wijze oude vrouw..besef je onder deze invloed dat je alle rollen in je draagt en dat alle rollen zich manifesteren wanneer ze ruimte krijgen of nodig zijn..is de 1 meer nodig dan krijgt de ander minder ruimte. De wijze oude vrouw hangt in je energie bij wat ik eerder noemde..misschien neemt zij teveel ruimte waardoor de minnares wordt weggedrukt?

In je toekomst ligt energie voor het oogsten van het oude en de wedergeboorte van het nieuwe. Tijd om de vruchten te plukken uit het verleden en de zaden te planten voor de toekomst, vernieuwing, verjonging, wedergeboorte is de invloed in je toekomst.

Je gaat jezelf weer vinden op dat gebied, en dat begint met begrip en besef in het heden.
Later weer verder!

Ik heb de PB's gezien maar geef in de regel voorrang aan de vragen hier in het topic, en daar ben ik nog niet helemaal doorheen.
tomcat schreef:
05-09-2017 12:55
Wil je de situatie wat meer toelichten?
Natuurlijk Tomcat, de relatie met m'n vriend is verbroken, ben nu nog alleen, met het idee om me volledig op mijn opleiding te focussen, maar ondertussen heb ik ook weer iemand ontmoet. Maar ik vind het moeilijk om in te schatten wat de intenties van deze man zijn.
Wow, wat klink je sterk zeg! Binnen een maand jezelf herpakt. Wat een mooie eigenschap van je om mensen op deze manier te helpen. Denk wel ook goed aan jezelf. Ik ben paar jaar geleden zwaar depressief geweest en liet toen allerlei readingen doen en dat heeft me onwijs geholpen om mezelf weer terug te vinden. Dus wat jij hier doet vind ik prachtig! Vergeet je zelf alleen niet telkens aan te vullen, want het kost vaak aardig wat energie.

Mooi hoor!! :heart:
lievelieveke66 schreef: ↑05-09-2017 13:10
Graag Tomcat, als je tijd hebt! Mijn vragen zijn;

- Komt een (langdurig en pijnlijk) conflict tussen mij en een van mijn kinderen goed of moet ik het voor mijn eigen bestwil (voorlopig) loslaten?
- Is er uitzicht op een betere situatie financieel?
- Gaat mijn leven wat stabieler en leefbaarder worden?
- Zie je nog iets over een geliefde? Maakt niet uit wat.

Mocht je nog andere dingen in de kaarten zien hoor ik die ook graag! Bedankt alvast, ben heel erg benieuwd!

kan je een van deze situaties uitkiezen en die wat meer toelichten? (het staat je vrij om alle 4 te doen maar niet tegelijk en zonder toelichting ;) )

Oke, waar ik voor nu het meeste houvast of een leidraad voor nodig heb is de vraag of mijn leven wat stabieler en leefbaarder word in de (nabije) toekomst. Ik heb zo ontzettend veel verdriet en tegenslagen te verwerken gehad, klinkt wellicht dramatisch maar vanaf voor mijn geboorte eigenlijk al tot nu toe, kom net uit een diep dal en wil er voor gaan maar eigenlijk heb ik er diep in mijn hart nog weinig vertrouwen in. Ik geef niet op en blijf proberen dmv vrijwilligerswerk en een thuiscursus. Ik doe wat ik kan voor anderen, dor te helpen help ik mezelf. Ik streef naar een betaalde baan maar acht de kans klein met mijn 50 jaar. Ik wil leven, doe er alle moeite voor maar ben diep van binnen bang dat mislukken the story of my life is. Dat remt me enigzins af.

Ik ben allang niet online geweest en heb dus gemist dat je ziek was zo te lezen? Het gaat beter nu naar ik begrijp? Fijn! Ik vind het oprecht bewonderingswaardig (sorry voor de spelling) dat je nog steeds een leidraad voor anderen wil zijn! Hoop dat wat voor problemen je ook had/hebt het vanaf nu in stijgende lijn omhoog zal blijven gaan!
Eens met Ikkuz (en dank je voor je reactie op mij).

Ik zie dat je intussen heel veel vragen hebt gekregen. De mijne heeft geen haast, het duurt allemaal toch al heel lang, maar ik hoop dat je er tzt wel tijd voor hebt. Mijn vraag: komt het ooit nog goed tussen mij en mijn kinderen? Ik weet niet of je mijn situatie kent; ik wil 'm anders per pb wel verder toelichten als dat nodig is of als je dat fijner vindt.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ach Elmervrouw; weet niet wat er speelt maar hier iets soortgelijks, een conflict met een van mijn kinderen. een groter verdriet bestaat er niet voor mijn gevoel. Woorden zij vaak zo leeg, nietszeggend en ontoereikend en in het ergste geval onbedoeld kwetsend. Ik zeg het toch maar met in gedachten dat je dat begrijpt, liever een troostend woord dan geen woord. Sterkte, ik herken je pijn (denk ik) :hug:

Voel je vrij om een pb te sturen als je behoefte hebt om je verdriet te delen wat bijna niet te delen valt.
Lieve tomcat,

We staan op een T-splitsing...
Wat denk jij, gaat dat derde kindje nog komen? Of moeten we een andere weg inslaan en onze zegeningen tellen?
Hoi lieve Tomcat!
Ik had je laatst gepd maar die doet het niet dus denk niet dat het aangekomen is.
Wat je eerder voorspeld had was dacht ik, (kan ook zijn dat dat nog komt, geduld is niet mijn sterkste punt) uitgekomen maar heeft nogal een dramatische omslag gehad. Heeft ook voordelen, ik voel me sterk maar voor de rest snap ik weer ff niks van mijn leven geloof ik.. 😅
Dus als je zin hebt, ga je gang! (Onderwerp eigen ontwikkeling en de liehiefde... ;-) )
Hallo Tomcat,
Ik heb nog nooit zoiets gedaan maar ben hier nu toch wel erg benieuwd naar. Op dit moment ben ik zoekende wat ik wil wat betreft (het beginnen van) mijn carrière. Ga ik werk doen waar ik voor gestudeerd heb, of ga ik wat anders doen, misschien zelfs op een ander niveau? Waar liggen mijn kansen en voorop, mijn geluk?
Ga ik binnenkort zekerheid krijgen hierover?
Hoi Tomcat,

Op dit forum noem ik mezelf hummer_91:).

Ik zou graag wel wat inzichten willen. Een half jaar terug is mijn vriend plotseling overleden aan de gevolgen van een hersenbloeding. Hij was pas 32, ik ben 26.
Momenteel heb ik het gevoel dat ik vast loop. Ik zag een toekomst met hem en dat is plotseling weggevallen - hij was mijn spiegel en ik de zijne; ik ervaar een enorm gemis en zou niet weten of ik nog gelukkig word. Mijn vraag is dan ook: word ik ooit nog gelukkig in de liefde?
anoniem_200665 wijzigde dit bericht op 05-09-2017 22:39
Reden: Spelfoutje
0.10% gewijzigd
Hoi tomcat, fijn dat het wat beter gaat met je. Ik wil een grote financiële verplichting aangaan. Gaat dat nu lukken en is dit het juiste tijdstip?
Gewijzigd wegens herkenbaarheid.
anoniem_343821 wijzigde dit bericht op 28-09-2017 06:09
Reden: Herkenbaarheid
93.29% gewijzigd
Hoi Tomcat. Ik zag je topic met je vraag of je kaartleggingen klopte. Ik ben ervan onder de indruk. Zie dat je veel aanvragen hebt, en ben zelf ook benieuwd dus hoop dat je tijd/zin hebt om voor mij kaarten te leggen. Ik vraag mij af of ik nu op de goede weg ben met mijn werk, ik ben zelfstandige en heb hard moeten werken om na een flinke dip weer alles op de rit te krijgen. Nu dat lijkt te lukken merk ik dat ik bijna geen inspiratie meer heb. Komt dit weer goed of sla ik een andere weg in en zal dit gunstig zijn.
Dankjewel Tomcat. Ik hoor vaker dat ik het zelf prima weet, maar ik kan maar niet bij die kennis blijkbaar... Frustrerend.
hummer_91 schreef:
05-09-2017 22:33
Hoi Tomcat,

Op dit forum noem ik mezelf hummer_91:).

Ik zou graag wel wat inzichten willen. Een half jaar terug is mijn vriend plotseling overleden aan de gevolgen van een hersenbloeding. Hij was pas 32, ik ben 26.
Momenteel heb ik het gevoel dat ik vast loop. Ik zag een toekomst met hem en dat is plotseling weggevallen - hij was mijn spiegel en ik de zijne; ik ervaar een enorm gemis en zou niet weten of ik nog gelukkig word. Mijn vraag is dan ook: word ik ooit nog gelukkig in de liefde?
:hug: :hug: :hug: wat verschrikkelijk!!!
Wat moet dat ontzettend moeilijk zijn! Ik wens je alle kracht en liefde toe.
tomcat schreef:
05-09-2017 20:08
De invloeden die er hangen geven aan dat je misschien wel meer invloed op de situatie hebt dan je denkt, het lijkt aan jou om de situatie te laten lopen zoals hij is of om verandering aan te brengen. Daarbij hangt ook een invloed van huiselijk geluk, maar ook een invloed van zaken niet helemaal zien voor wat ze zijn. Het loont de moeite om bij bepaalde zaken toch even wat verder te kijken of je het wel goed ziet of dat er zaken zijn die verborgen blijven omdat je ze niet ziet voor wat ze zijn.

De toekomst geeft aan dat er een periode aankomt waarin alles goed lijkt te gaan, die leuke baan komt eraan.
hoi Tomcat, dank je voor je antwoord, dat klinkt goed! Ik heb inderdaad wel het gevoel dat ik zelf moet gaan bepalen of ik veranderingen door wil voeren.
Ik zal opletten of ik de dingen wel goed zie.
tomcat schreef:
05-09-2017 20:32
Ik zie iemand die door wijsheid en ervaring compleet in controle is, wat er ook gebeurt, het wordt opgelost en loopt op rolletjes.
Tegelijk een twijfel of het niet eens tijd wordt voor wat anders, het besef dat het huidige niet lang meer blijft voldoen
En een invloed die speelt op de verschillende rollen die we in ons leven invullen, maagd, moeder en wijze oude vrouw..besef je onder deze invloed dat je alle rollen in je draagt en dat alle rollen zich manifesteren wanneer ze ruimte krijgen of nodig zijn..is de 1 meer nodig dan krijgt de ander minder ruimte. De wijze oude vrouw hangt in je energie bij wat ik eerder noemde..misschien neemt zij teveel ruimte waardoor de minnares wordt weggedrukt?

In je toekomst ligt energie voor het oogsten van het oude en de wedergeboorte van het nieuwe. Tijd om de vruchten te plukken uit het verleden en de zaden te planten voor de toekomst, vernieuwing, verjonging, wedergeboorte is de invloed in je toekomst.

Je gaat jezelf weer vinden op dat gebied, en dat begint met begrip en besef in het heden.

Ha Tomcat, bedankt voor je mooie duiding. Het klopt inderdaad dat ik al jaren vooral moeder ben (de kinderen gaan voor) en de laatste pakweg vijf jaar besef ik dat ik ouder word, dat ze gaan uitvliegen en ik vrees de toekomst omdat zij zo'n groot deel van mijn leven waren. Praktisch gezien is dat al niet meer zo en ik mis heel erg mijn gezin zoals het vroeger was.
Dat alles op rolletjes loopt is niet zo, met mijn middelste heb ik zeer zware problemen gehad waardoor het hele gezin werd beschadigd. De grootste problemen zijn nu voorbij, maar dat heeft diepe sporen bij me achtergelaten. Het is goedgekomen, maar ik voel me best uitgeblust.

Misschien dat dat ook de wijze oude vrouw is...een soort berusting dat het nou eenmaal zo gegaan is. Ik ben heel benieuwd naar mijn "vernieuwing" in de toekomst. En ik houd je zeker op de hoogte!
Beste Tomcat,

Wat fijn dat jouw toko weer geopend is en fijn dat jij kaarten wil leggen.

Zou jij voor mij ook willen leggen?
Ik ben heel erg nieuwsgierig hoe het mij in de liefde vergaat.
Ik ben inmiddels een aantal jaren gescheiden, heb tussendoor een korte relatie gehad. Maar merk dat ik het vertrouwen in het ontmoeten van een nieuwe liefde aan het kwijtraken ben.
Ik hoop dat een legging mij wat inzicht kan geven.

Alvast bedankt!
Beste tomcat, een hele tijd geleden heb je wat rake uitspraken gedaan adhv je kaarten voor mij. Nu weer een vraag: ik voel dat het tijd is voor verandering op werkvlak. Dat gevoel wordt vooral gevoed door onrust op de afdeling. Soms denk ik dat ik best toe ben aan iets nieuws, soms vraag ik me af of ik financieel gezien niet de stabiele factor moet blijven thuis en dus beter vast kan houden wat ik heb.. ook twijfel ik of ik in huidige vakgebied verder moet of juist iets nieuws moet gaan zoeken.. hopelijk kun jij me weer op een goed denkspoor zetten! Alvast dank!
lievelieveke66 schreef:
05-09-2017 21:50
Voel je vrij om een pb te sturen als je behoefte hebt om je verdriet te delen wat bijna niet te delen valt.
Dat wil ik best doen, maar ik kan je volgens mij niet pb-en? Bedankt voor je lieve woorden. Jij ook veel sterkte. In mijn situatie speelt ouderverstoting een grote rol. Heel pijnlijk.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Oh super je bent er weer! Fijn dat het beter gaat.
En ik heb weer dezelfde vraag eigenlijk.
Werk van mijn man. Heel veel hoop dat hij eind deze week, of volgende week positief bericht krijgt en dat hij wordt aangenomen. Zou het misschien kunnen, of is het weer helaas een ander?

Financieel hebben we nu grote tegenslagen te verwerken. Kunnen we dit oplossen, of blijft het zo slecht?
Bedankt weer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven