Uitgerekend 1 t/m 10 januari 2018

12-05-2017 11:23 1429 berichten
Gezellig kletsen over zwanger zijn met vrouwen die allen tussen 1 en 10 januari 2018 uitgerekend zijn!

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo :cheer2:
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Awina 29/33 Eerste 6 januari Meisje! :love: 16 december bevallen! :heart:
Wolkje85 32/32 Eerste 10 januari Jongen!
Jongen!
:love: .. december bevallen! :heart:
Nx3 33 Vierde 3 januari Meisje! :love: 28 december bevallen! :heart:
GettingEven 30/40 Eerste 30 december Meisje! :love: 28 december bevallen! :heart:
UkkePuckje2017 31/33 Tweede* 7 januari Meisje! :love: 29 december bevallen! :heart:
happyapple Tweede 2 januari nnb :love: .. december bevallen! :heart:
Mamarjan 31/34 Tweede 3 januari Meisje! :love: 31 december bevallen! :heart:
xkussie 25/28 Eerste 10 januari Meisje! :love: 8 januari bevallen! :heart:
Anais_ 31/31 - .. januari Meisje! :love: 17 januari bevallen! :heart:
Lotte_joy 31/39 Tweede 30 december Jongen! :heart: :duckie:
ASP 28/27 Eerste 30 december Jongen! :heart: :duckie:
Floor789 25/27 Eerste 31 december Jongen! :heart: :duckie:
Lissjay 32/32 Tweede 2 januari Meisje! :heart: :duckie:
Blauwe_Stoel 33/34 Eerste 3 januari Jongen! :heart: :duckie:
SuperPannenkoek 31/39 Tweede 11 januari Jongen! :heart: :duckie:
.
LiefsEmma, Motanah, Belle88, Doortje_16, Xinsia, Borboletas & Autumn87 - jullie zijn zo stil dat we jullie uit de tabel hebben gehaald. Mochten jullie nog meelezen of -schrijven, dan zijn jullie natuurlijk altijd weer welkom!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:26
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
93.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoe klein was jullie dochter bij de geboorte dan mamarjan ?

Gefeliciteerd met je afstuderen en je baan!
gefeliciteerd mamamarjan, heerlijk nu 3 weken vakantie, geniet er lekker van.
hoe klein was je dochter toen bij de geboorte ?
bij mijn middelste zaten ze er flink naast met het schatten van gewicht, ze zeiden dat ze rond de 3 kilo zou wegen bij de geboorte , toen ze geboren was woog ze 4200 gr en was 59 cm lang!! en vol spekkies op der lichaam haha was echt een reusje met maat 62 pfff. kon al mijn kleertjes maat 50/56 weg doen.
Gefeliciteerd Mamarjan! Ik ben ook benieuwd hoe klein je eerste was?

Bij onze eerste hebben ze volgens mij helemaal niet geschat hoe groot/zwaar ze zou worden. Uiteindelijk was ze 55 cm en 4510 gram ! Ik ben zelf amper 1.60 en slank dus de dienstdoende gynaecoloog zei toen het eindelijk klaar was 'oh dat had eigenlijk een keizersnede moeten zijn....

In ieder geval krijg ik nu extra groeiecho's.... maar ze verwachtten wel dat deze keer de 5 kg wel gehaald gaat worden O_O
lotte_joy schreef:
01-09-2017 20:40
Gefeliciteerd Mamarjan! Ik ben ook benieuwd hoe klein je eerste was?

Bij onze eerste hebben ze volgens mij helemaal niet geschat hoe groot/zwaar ze zou worden. Uiteindelijk was ze 55 cm en 4510 gram ! Ik ben zelf amper 1.60 en slank dus de dienstdoende gynaecoloog zei toen het eindelijk klaar was 'oh dat had eigenlijk een keizersnede moeten zijn....

In ieder geval krijg ik nu extra groeiecho's.... maar ze verwachtten wel dat deze keer de 5 kg wel gehaald gaat worden O_O
Jeetje. Dat is flink zeg. Word je dan eerder ingeleid? Of willen ze dan evt een keizersnede doen?
Dan wordt het waarschijnlijk een keizersnede. Eerder inleiden dan 38 weken doen ze liever niet en dan scheelt het qua gewicht niet veel meer.
Oei Lotte, 5kg, dan is een keizersnede wel een uitkomst.

Onze dochter was 2865 gram, 48 cm.
7% van de kinderen in Nederland hebben een lager geboorte gewicht, maar zij had wel bijna 41 wkn gezeten.

ik had een week voor de bevalling een belangrijk tentamen. Wel gehaald met een 8.7, maar misschien iets te veel stress tijdens de laatste weken

Nu heb ik net een nieuwe baan. Ik probeer met 4 weken vooraf met verlof te gaan, anders moet ik na 2 maanden werken al met verlof... maar alleen als de baby goed groeit (al hoeft het voor mij niet meer dan 3500 g te zijn, haha, groot zat)

Wij konden best lang met maat 50 doen. Visite vond het jurkje zo leuk, we antwoorden; eigenlijk is het een truitje, maar ze is nog klein/truitje valt als jurkje
?
anoniem_345221 wijzigde dit bericht op 29-12-2017 00:41
98.95% gewijzigd
mamarjan schreef:
02-09-2017 08:59

7% van de kinderen in Nederland hebben een lager geboorte gewicht, maar zij had wel bijna 41 wkn gezeten.
Valt toch op zich wel mee?!?
Ik was zelf bij de geboorte ook zo groot én zwaar, met 40 weken.

Ben heel benieuwd hoe groot onze kleine wordt.
mamarjan schreef:
02-09-2017 08:59

7% van de kinderen in Nederland hebben een lager geboorte gewicht,
Onze kleine was 300 gram lichter. Dat was dan wel met 37 weken, maar ik vind t eigenlijk ook niet echt een extreem laag gewicht. En zelf was ik ook zoiets met 41 weken. Maar altijd goed dat ze het in de gaten houden natuurlijk. :)
Ik was tijdens mijn kraamperiode ook totaal niet bewust of bezorgd om haar formaat.
De verrassing was ook met name omdat ze ingeschat werd als een p50 kind en een P7 kind bleek te zijn.
Gelukkig had ze er ook totaal geen last van.
Ik zou ons kindje ook niet eerder laten komen omdat het klein is, juist hopen zo lang mogelijk te laten zitten. Maar bij een groei rem na de 20 wkn, zou ik met 6 weken al met verlof gaan, anders pas met 4. Want achteraf denk ik dat ik door mijn actieve leven mijn kindje geremd heb... en dat wil ik deze keer niet laten gebeuren.
Happy Apple, jullie kindje was met 37 een P50 kindje. Wanneer ons kindje al met 37 weken geboren was zou het statistisch gezien 1950gram geweest zijn... al is dat een gok.

Dank voor jullie relativatie, ik maakte me er toen geen zorgen over, nu wil ik bewuster werken/rust nemen. Maar zal zeker blijven kijken naar hoe goed onze mini het doet, met de 20 weken was het perfect en een p50 kindje... dus een top kindje.
Ik bedoelde het niet vervelend ofzo hoor, mamarjan. Lijkt me inderdaad raar als ze ineens zoveel kleiner is dan geschat. Maar mijn kindje is met 37 weken met spoed gehaald en zou ook niet meer verder gegroeid zijn in mijn buik. Dus gezien de situatie en de 37 weken, viel het gewicht van 2500 gram bij ons juist erg mee. Hier met 20 weken ook nog mooi op schema, gelukkig, bij beide zwangerschappen. Ben nu dus wel erg benieuwd naar de 1e groeiecho. Want bij de 1e kwamen ze er dus met 29/30 weken pas achter dat de groei achterliep. En nu krijg ik dus ook al echo's rond de 24 en 28 weken.
Ik weet dat je het niet vervelend bedoeld:) daar is onze groep veel te gezellig voor :)
hoi meiden

hoe gaat het met jullie? het is rustig hier..
vandaag alweer 23 weken, gaat snel (gelukkig).
heb al een aantal dagen hele erge rug/bekken pijn. kan bijna niet meer lopen, word er echt gek van en het ergste moet nog komen pfff.
had gehoopt deze laatste zwangerschap er van te kunnen genieten maar helaas, kan alleen maar denken dat ik het zo snel mogelijk achter de rug wil hebben. kom maar op met de slapeloze nachten haha heb ik nu ook al maar dan van pijn, heb liever dat mijn baby dr oorzaak dan is.
zo genoeg geklaagd haha hopelijk loopt bij jullie alles beter.
Het is inderdaad rustig hier...
Morgen zijn wij alweer 22 weken onderweg, gaat echt snel. Sinds gister ontzettend last van maagzuur en steken in mijn liezen.
Het voelt niet als bandenpijn...
Heeft er iemand tips tegen maagzuur?

Heb je al fysiotherapie Nx3? Misschien dat dat het wat aangenamer voor je kan maken?

Hoe staat het er bij jullie voor met de babykamers? Wij hebben eigenlijk nog steeds niets gedaan... Begint nu wel te kriebelen, maar mijn vriend moet eerst nog even wat verbouwen voordat we kunnen gaan behangen enzo! :D
Aah pannekoek maagzuur is echt zo vervelend. Ik heb dat ook af en toe en gebruik dan omeprazol. Ik weet zo niet uit mijn hoofd wat eerste keuze is bij zwangerschap maar omeprazol kan sowieso veilig gebruikt worden. Kan je kopen in drogist of apotheek en eventueel op recept.

Nx3 ik zou inderdaad ook eens langs de fysio gaan hopelijk helpt dat !

Onze babykamer is helemaal geverfd en de vloer zit erin. Als het goed is komen vanavond de meubeltjes in het kamertje. Ik hoop zo dat de het boven krijgen.. we hebben niet een heel ruim trapgat en de meubeltjes kunnen niet uit elkaar. Dus het wordt nog erg spannend. Het kan ook niet via een raam of andere manier dus ik ga maar duimen dat het lukt.

Inmiddels zitten wij op 23 weken en 3 dagen.. nog 116 dagen tot de uitgerekende datum..
SuperPannenkoek schreef:
06-09-2017 14:46
Het is inderdaad rustig hier...
Morgen zijn wij alweer 22 weken onderweg, gaat echt snel. Sinds gister ontzettend last van maagzuur en steken in mijn liezen.
Het voelt niet als bandenpijn...
Heeft er iemand tips tegen maagzuur?

Heb je al fysiotherapie Nx3? Misschien dat dat het wat aangenamer voor je kan maken?

Hoe staat het er bij jullie voor met de babykamers? Wij hebben eigenlijk nog steeds niets gedaan... Begint nu wel te kriebelen, maar mijn vriend moet eerst nog even wat verbouwen voordat we kunnen gaan behangen enzo! :D
oh maagzuur heb ik ook heel.erg last van , eigenlijk bij alles wat ik eet of drink. ik neem niet snel iets in dus heb er niks voor.
fysio moet ik indd snel een afspraak mee maken , want dit is ook geen pretje meer.

wij hebben ook nog niks gedaan voor de baby , toevallig vandaag wel de bekleding van maxi cosi gewassen. maar dat was het dan ook haha. wil eerst nog verfen etc maarja nog 17 weken te gaan haha
Floor789 schreef:
06-09-2017 15:41
Aah pannekoek maagzuur is echt zo vervelend. Ik heb dat ook af en toe en gebruik dan omeprazol. Ik weet zo niet uit mijn hoofd wat eerste keuze is bij zwangerschap maar omeprazol kan sowieso veilig gebruikt worden. Kan je kopen in drogist of apotheek en eventueel op recept.

Nx3 ik zou inderdaad ook eens langs de fysio gaan hopelijk helpt dat !

Onze babykamer is helemaal geverfd en de vloer zit erin. Als het goed is komen vanavond de meubeltjes in het kamertje. Ik hoop zo dat de het boven krijgen.. we hebben niet een heel ruim trapgat en de meubeltjes kunnen niet uit elkaar. Dus het wordt nog erg spannend. Het kan ook niet via een raam of andere manier dus ik ga maar duimen dat het lukt.

Inmiddels zitten wij op 23 weken en 3 dagen.. nog 116 dagen tot de uitgerekende datum..
oh spannend, ik zal voor jullie mee duimen dat alles gewoon naar boven kan.
gaat snel nu he , moet ook wel eerlijk zeggen dat ik blij ben als we de 24 weken voorbij zijn. mocht er dan iets gebeuren dan doen ze er tenminste iets aan.
morgen naar is even de baby gaan erkennen bij het gemeente huis. moest voor de 24 weken zei me vk.
@Nx3, die 24 weken grens spookt de laatste week ook door mijn hoofd. Wat een eng idee eigenlijk hé!
Wij moeten ook nog de erkenning regelen, maar volgens mij kan dit de gehele zwangerschap hoor. Mijn paspoort is verlopen ( :facepalm: ) en moet eerst nog een nieuwe aanvragen. Maar de openingstijden van die gemeentehuizen zijn zoooo irritant, alleen maar onder werktijd dus stel het steeds uit! :biggrin:

Wij hebben in maart een oud boerderijtje gekocht, en er zitten in de gang van die lelijke glasblokken in de muur van de babykamer om licht in de gang te krijgen. Past absoluut niet bij het huis, dit gaan we er uit halen en een groot oud stalraam plaatsen. Daarna willen we nog het plafond eruit halen om te kijken of er nog mooie oude houtenbalken tevoorschijn komen. Er moet een nieuwe vloer in en daarna willen we alles laten spacken. We hebben nog heel wat plannen voor het boerderijtje, maar we moeten nu dus al bedenken wat met de rest van het huis willen om het wel 1 geheel te laten worden. Best lastig soms...
Mijn vriend stelt het steeds een beetje uit, terwijl ik nu wel begin te drammen dat we tempo moeten gaan maken. De weken vliegen voorbij! :$

@Floor789: Ik ben ook niet zo van de middeltjes nemen en al helemaal niet tijdens de zwangerschap, maar als dit aan blijft houden eet ik straks niets meer. Bij elke hap of slok die ik neem krijg ik last van maagzuur. Dus dan ga ik zeker omeprazol proberen.
Ik hoop voor jullie dat de meubeltjes zonder al te veel problemen naar boven kunnen!
Erkenning kan zeker de hele zwangerschap, maar er wordt aangeraden voor 24 weken, voor het geval de kleine te vroeg geboren wordt. Geloof dat je anders als moeder persé mee moet bij de geboorteaangifte en zeker als je de achternaam nog moet vastleggen.
Wij hebben het al geregeld voor de zekerheid.
hmmm... Misschien moet ik dan toch maar gauw een nieuw paspoort aanvragen! :D
Goedemorgen meiden,

Wat gezellig, weer wat leven hier op het forum. Is rustig geweest. Ben zelf ook afwezig geweest...

Ohhh die 24 weken grens... dat is denk ik bij iedereen wel een dingetje.. Al heb ik zelf meer de 28 weken in mijn hoofd, omdat ik weet dat de baby's dan echt een goede overlevingskans hebben..

En de meeste druk met de babykamer zo te lezen! Pfff, ik zie soms door de bomen het bos niet meer met alle spullen die we moeten aanschaffen. De grote dingen is allemaal wel duidelijk, maar hoeveel beddegoed, rompertjes etc? (en wij krijgen er natuurlijk 2...) wil niet een overdaad aan spullen kopen.. maar ben ook bang dat ik straks te weinig heb...

Maar, gelukkig allemaal wel leuke dingen om mee bezig te zijn!
En goed dat jullie zeggen dat voor de 24 weken kind erkent moet worden, hadden wij ook nog niet geregeld, dus heb mijn vriend snel opdracht gegeven naar gemeentehuis te gaan :)
Geloof wel dat je mee moet naar het gemeentehuis Wolkje85! Of anders moet je een brief meegeven dat je toestemming geeft.

Ik ben ook nog steeds niet begonnen met kleertjes kopen, heb de rompertjes van pannenkoek1 nog wel, maar wil die eigenlijk allemaal weg doen en ze lekker fris en fruitig kopen. Denk dat ik nog niets koop omdat ik het nog niet ergens kwijt kan.. wacht tot de kamer af is denk ik! :D

@Blauwestoel: hoe is het eigenlijk met jou?
Erkening hebben wij al geregeld. Je moet wel samen naar het gemeentehuis wolkje! Wij waren binnen 2 minuten weer buiten. Het is vaak verstandig om een afspraak te maken.

Nee ik snap dat je liever niks neemt pannekoek dat heb ik ook. Maar op een duur heb je zoveel last dat je wel wil. En ik heb goed uitgezocht dat het geen kwaad kan!

De meubeltjes naar boven slepen is uitgesteld naar vanavond.. ik hoop zo dat het lukt!!
Hoi meiden,

Weet niet meer precies wie wat zei en terugscrollen op de telefoon...tja
Maar Rennies mag je ook gewoon nemen tegen maagzuur. Vorige zwangerschap ook gedaan nu gelukkig nog niet zoveel last van. Dan heb je nog een optie ;)
Is het nog gelukt met het naar bovrn krijgen van de meubels?

De babykamer...ik heb alle meubeltjes incl box inmiddels geschilderd, dat was een beste klus. Hopelijk heb ik binnenkort wat tijd om te behangen en dan de andere kant van de muur schilderen. Alleen wacht ik er nog heel even mee. Gisteren bij de vk geweest, alles is goed gelukkig maar vanwege de geslachtsverwarring krijg ik maandag nog een extra echo...hopelijk is het dan nog steeds een meisje anders wordt ik gek en kan de muur niet geschilderd worden haha.
Zit nu op 24+2, gaat echt snel. Baby begint ook flink te bewegen en dat is wel een fijne geruststelling. Volgrns de vk moet ik rustiger aan gaan doen ivm harde buiken. Weet alleen nu al dat dat totaal niet gaat lukken. Ben niet zo'n bankzitter.

Zijn jullie trouwens verzekerd voor de fysio? Vorige zwangerschap ben ik 2x geweest maar vond het erg duur...wordt ook weinig vergoed. Hoe lossen jullie dat op met eventuele klachten?
Lissjay schreef:
07-09-2017 09:05
Hoi meiden,

Weet niet meer precies wie wat zei en terugscrollen op de telefoon...tja
Maar Rennies mag je ook gewoon nemen tegen maagzuur. Vorige zwangerschap ook gedaan nu gelukkig nog niet zoveel last van. Dan heb je nog een optie ;)
Is het nog gelukt met het naar bovrn krijgen van de meubels?

De babykamer...ik heb alle meubeltjes incl box inmiddels geschilderd, dat was een beste klus. Hopelijk heb ik binnenkort wat tijd om te behangen en dan de andere kant van de muur schilderen. Alleen wacht ik er nog heel even mee. Gisteren bij de vk geweest, alles is goed gelukkig maar vanwege de geslachtsverwarring krijg ik maandag nog een extra echo...hopelijk is het dan nog steeds een meisje anders wordt ik gek en kan de muur niet geschilderd worden haha.
Zit nu op 24+2, gaat echt snel. Baby begint ook flink te bewegen en dat is wel een fijne geruststelling. Volgrns de vk moet ik rustiger aan gaan doen ivm harde buiken. Weet alleen nu al dat dat totaal niet gaat lukken. Ben niet zo'n bankzitter.

Zijn jullie trouwens verzekerd voor de fysio? Vorige zwangerschap ben ik 2x geweest maar vond het erg duur...wordt ook weinig vergoed. Hoe lossen jullie dat op met eventuele klachten?
ik ben aanvullend verzekerd en krijg 14 x een bezoek aan de fysio vergoed. heb morgen mijn eerste afspraak staan. want de pijn is bijna niet meer te handelen. ik hoef eigenlijk nooit ergens voor te betalen, alleen voor sommige medicijnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven