Nog meer plastic i.p.v. minder
dinsdag 5 september 2017 om 18:39
Hallo,
Zojuist scheurde ik een pakje Lassie wonder rijst (builtjes) open en tot mijn grote verbazing zag ik dat ze de porties nu hebben opgedeeld in 1persoons builtje, dat houdt in dat je voor twee personen nu twee builtjes moet gebruiken. Nog meer plastic en dat terwijl we al "eeuwen" minder plastic willen gebruiken i.v.m. het minder belasten van het milieu.
Dit viel me ook al op bij de kartonverpakkingen van vruchtensapjes en melk, waar je eerst de verpakking kon openvouwen zit nu ook een nare milieu verpestende plastic dop.
Wat wil ik met dit topic?
Nou zeggen dat ik het een foute ontwikkeling vind.
Zojuist scheurde ik een pakje Lassie wonder rijst (builtjes) open en tot mijn grote verbazing zag ik dat ze de porties nu hebben opgedeeld in 1persoons builtje, dat houdt in dat je voor twee personen nu twee builtjes moet gebruiken. Nog meer plastic en dat terwijl we al "eeuwen" minder plastic willen gebruiken i.v.m. het minder belasten van het milieu.
Dit viel me ook al op bij de kartonverpakkingen van vruchtensapjes en melk, waar je eerst de verpakking kon openvouwen zit nu ook een nare milieu verpestende plastic dop.
Wat wil ik met dit topic?
Nou zeggen dat ik het een foute ontwikkeling vind.
woensdag 6 september 2017 om 16:46
Maarja, had toch gewoon een pak rijst gekocht, dan stimuleer je ook niet het produceren van die aparte verpakkingen. Of het nou voor éen persoon is of twee personen.Henk-en-Roelie schreef: ↑05-09-2017 20:52Dit.
Mensen, ik koop zelden rijst maar dit viel me op omdat de vorige keer, en dat is alweer een aardig tijdje terug, in een builtje de portie voor twee personen zat.
woensdag 6 september 2017 om 16:49
woensdag 6 september 2017 om 16:58
woensdag 6 september 2017 om 17:00
dat is voor mij nou net niet de reden om biologisch te kopen. Hoewel ik zeker ook een voorstander voor praktisch ben.redbulletje schreef: ↑06-09-2017 16:57Ik zou biologisch voedsel kopen omdat me dat voor mezelf lekkerder en gezonder lijkt. De verpakking moet vooral praktisch zijn en t oog wil ook wat!
woensdag 6 september 2017 om 17:07
Vind ik los staan van elkaar. Ik zou bijv wel bewust kiezen voor een dierlijk product wat geen antibiotica bevat ongeacht de verpakking omdat ik die tenslotte niet hoef op te eten.
woensdag 6 september 2017 om 22:02
"Vroeger" kon je bij de Hema losse koekjes kopen, die gingen in een papieren zakje en thuis in de koektrommel. En ze waren ook nog lekker !!redbulletje schreef: ↑05-09-2017 19:56Zakjes vind ik prima, die nemen geen plaats in in de kliko. Waar ik wél een hekel aan heb zijn al die harde plastic bakjes met fruit of koeken. Die kun je niet opfrommelen. Laat ze die aub gewoon van karton maken met 'n plasticje er over!
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
woensdag 6 september 2017 om 22:06
Bij de bierbrouwerij rondleiding in Gulpen kregen we te horen dat bier het beste in blik kon zitten, dan had het (uv)licht geen invloed op de inhoud, hoewel die behoorlijk te verwaarlozen zou zijn.redbulletje schreef: ↑06-09-2017 17:09Overigens vind ik verpakkingsmateriaal wel invloed kunnen hebben op de smaak. Vroeger zaten kaaswafeltjes in aluminiumverpakking nu in plastic en dat laatste vind ik minder vers smaken.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"