Man is een sloper

05-09-2017 09:11 148 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben getrouwd met een lieve maar heel onhandige man. In de afgelopen maanden zijn er al talloze spullen kapot gemaakt of kwijt gemaakt, met als klapper een splinternieuwe (dure) koekenpan die na 1 gebruik zo aangekoekt is dat hij weggegooid kan worden. Het gekke is dat zijn familie net zo als hij is - iedere keer als zijn moeder iets leent is het of kapot of kwijt. Ik begin het nu echt zat te worden - omdat het mijn (vaak dure) spullen zijn waar ik hard voor werk.
Hij voelt zich wel schuldig als het zo ver is maar verder haalt hij zijn schouders ervoor op, hij deed het toch niet expres? Nooit word er iets vergoed of opnieuw gekocht. Toen ik hem daarmee confronteerde werd hij ontzettend kwaad. Ik denk dat het is omdat het voor hem niet zoveel waarde heeft ( het is toch maar een koekenpan) maar voor mij is het meer een kwestie van respect. Heb ik gelijk?
tampontouwtje schreef:
06-09-2017 00:41
Hoe houd je het vol? Alsof je een groot kind in huis hebt en je steeds moet moederen tegen je man. Zo niet aantrekkelijk.
Dit.
Ik zou hier helemáál niet tegen kunnen!
Mijn huis staat vol antiek, waar ik respectvol en voorzichtig mee om ga en zou zo'n lompe vent -olifant in porseleinkast- absoluut niet in mijn huis willen.
En dan totaal geen verantwoording nemen als hij weer eens iets sloopt... echt zuhm kotzen. :woa:
Florence, durf jij wel met je man samen bij anderen oo bezoek te gaan?
Ik zou mijn hart vasthouden met zo'n kleuter.
Dus je bent volwassen als je voldoet aan de norm van een ander? Wat heeft dat er nou mee te maken?
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Dus volgens sommige reacties hier moet je zo'n man maar verlaten?
Agapanthus schreef:
06-09-2017 08:52
Dumpen. Meteen. O_o

Ik heb een man die zelden of nooit iets lomps doet. Hij kan je wel enorm minachtend aankijken als je een glas laat omvallen. Mijn kinderen waren doodsbenauwd als ze een keer iets omgooiden toen ze klein waren.

Ik vond dat gezeik. Daar heb je poetsspullen voor. Je weet wel, doekjes en allesreiniger.

Alles heeft zijn voordelen en nadelen. En nee, ik ben niet lomp of onhandig. Maar wel vergeleken bij mijn man.

Als je één aspect onder een vergrootglas legt is iedereen stom. Maar het maakt de wereld lekker overzichtelijk als je mensen kan indelen in goed en slecht, leuk en stom, etc.
Om daarop te reageren (sorry TO ik lijk je topic een soort van gekaapt te hebben)

@TO: het wordt echt beter, het vergt alleen een beetje geduld. Als je die man eenmaal zover hebt dat hij inziet dat hij zelf lomp is, dan maakt dat een wereld van verschil. Hij blijft dan wel lomp maar die bewustwording maakt echt uit. Hij heeft dan (als het goed is) ook beter in de gaten dat hij moet nadenken en voorzichtig moet zijn en de nonchalance is er dan ook af (let wel op, dit duurt een tijdje) Want dat vond ik altijd het ergste, dat 'ach ja kan gebeuren' maar dat is dus weg.

@iedereen die vindt dat je een man niet moet opvoeden: hebben jullie allemaal echt zo'n man die door je lieve schoonmoeder perfect afgeleverd is? Nee geintje, het gaat niet om opvoeden maar om het creeeren van bepaalde gedeelde normen binnen een relatie. In elke relatie willen partners dat er rekening met elkaar gehouden wordt, dit is niet anders.

@BWitched Precies: ja het is irritant, en het is ook frustrerend op sommige momenten, maar als dit het grootste probleem in je relatie is mag je je best gezegend voelen. Als ik hier soms rond lees lijkt het halve forum eerst getrouwd en toen gescheiden te zijn van een narcist, wordt iedereen aan de lopende band bedrogen en worden er ook nog allerlei vrouwen mishandeld op welk vlak dan ook. Mijn man is alleen lomp.

@degene met de ducttape: jij snapt mij

@de vrouw met het antiek: als dit je hobby/passie is en je komt mijn man ooit ergens tegen: vlucht!!!

@iedereen die het grappig vindt: geneer je vooral niet.
Hilarisch topic. Ik herken het deels.

Mijn vriend is ook lomp. Niet omdat hij onhandig is, maar doordat hij van nature een echte doener is (zonder eerst 2 tellen na te denken), in zijn hoofd chaotisch/een warhoofd is (hierdoor mist hij dingen, ziet hij ze niet) en zeer gefocussed op wat hij aan het doen is (hij vergeet de rest om hem heen en kijkt tijdelijk niet verder dan zijn neus lang is). Ik heb wel eens tegen hem gezegd dat dingen per ongeluk stuk/vies maken zijn irritantste eigenschap is ;-D

Maar het grote verschil met de man van TO is, dat hij dat heel goed van zichzelf weet en er rekening mee probeert te houden voor zover hij dat kan. En als er dan toch iets mis gaat, neemt hij de verantwoordelijkheid en lost het zelf op. Hij vindt het dus wel vervelend als hij per ongeluk iets van een ander sloopt.

De achteloosheid en klakkeloos de schouders ophalen zoals de man van TO lijkt te doen, zou me ook ontzettend storen. Dat je iets per ongeluk doet, wil niet zeggen dat je geen verantwoordelijkheid kunt nemen. Dat je daar in een relatie iets van zegt, vind ik niet meer dan logisch.
"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."
@Florence, zonder jou was het topic al dood waarschijnlijk, ;) To (loepje) post niet echt veel in haar eigen topics.

En inderdaad: beter een man die klungelig is maar verder wel een goede partner, dan een man die liegt en bedriegt! (of nog erger)
Agapanthus schreef:
06-09-2017 08:52

Als hij elke keer dingen stuk maakt en zijn schouders daarbij ophaalt, maakt hem dat rete irritant en onaantrekkelijk. Het is gewoon onbeschoft om zo met gezamenlijke of andermans spullen om te gaan. Dat je onhandig bent is 1 ding, dat je daar zo onverschillig over bent zou voor mij niet werken. Lekker voorbeeld voor de kinderen.

Daarnaast je valt toch ook op je man zijn lichaamstaal, houding, etc.? Ik zie steeds dit voor me

http://disney.wikia.com/wiki/File:Quasimodo_KH.png :O
SinDudas schreef:
06-09-2017 12:22
@Florence, zonder jou was het topic al dood waarschijnlijk, ;) To (loepje) post niet echt veel in haar eigen topics.

En inderdaad: beter een man die klungelig is maar verder wel een goede partner, dan een man die liegt en bedriegt! (of nog erger)

Je hebt ook goede partners die niet liegen, niet bedriegen en de spullen heel laten.
Ik heb er ook zo een. Alles raakt kwijt, van jassen tot sleutels, van picknickkleden tot afgerekende boodschappen.
Ook gaat er bij hem veel sneller kapot dan bij een gemiddeld mens. Zo heeft hij elk jaar wel zijn zonnebril gemold, rijdt hij deuken in de auto, etc.
Als hij er een dag op uit gaat met ons kind kan ik er de klok op gelijk zetten dat het arme kind bij thuiskomst weer een paar spullen mist. Drinkbekers, kledingstukken, dekentjes, pakken snoetenpoetsers en flessen dure factor 50. Vraag me af hoe hij het elke keer weer voor elkaar krijgt in hemelsnaam. Dure kinderspullen zoals kinderwagen, maxi cosi etc zijn bij ons ook helemaal niks meer waard omdat ze eruit zien alsof we de tiende eigenaar zijn (terwijl ik alles nieuw gekocht had) dus doorverkopen zat er ook niet in.

Ik erger me er soms ook aan. Hij rijdt bovendien elke maand wel een boete. Het kost ons gewoon geld en ik hou zo van mooie spulletjes. Zijn familie is inderdaad ook zo. Ze zijn gewoon niet zuinig op spullen. Ik heb me erbij neergelegd. Na meer dan 10 jaar heb ik geen enkele verbetering kunnen ontdekken. Dus heb slechte hoop voor je! Haha! Ik hou wel heel veel van de mijne dus ik neem het maar voor lief.
Mijn man is heel zuinig op spullen. Hij koopt daarbij ook nog bij voorkeur rommel en dat gaat dan ook nog nooit kapot.

Soms is slopen zo slecht nog niet. Om even de andere kant te laten zien.
BWitched schreef:
06-09-2017 18:27
Mijn man is heel zuinig op spullen. Hij koopt daarbij ook nog bij voorkeur rommel en dat gaat dan ook nog nooit kapot.

Soms is slopen zo slecht nog niet. Om even de andere kant te laten zien.
Jullie hebben een sloper in de vriendenkring nodig. Die de dingen van jullie leent.
Zo kom jij er ook vanaf :-)
tampontouwtje schreef:
06-09-2017 17:16
Je hebt ook goede partners die niet liegen, niet bedriegen en de spullen heel laten.
Ja natuurlijk, maar als je dan zou moeten kiezen bedoel ik.
tampontouwtje schreef:
Ja. En slopers die ook nog liegen en bedriegen heb je ook.

Iedereen heeft zo zijn rafelrandjes. Je kan een ander niet beoordelen op grond van een eenzijdig berichtje daarvoor op één of ander internet forum.
Gamechanger schreef:
06-09-2017 17:38
Ik heb er ook zo een. Alles raakt kwijt, van jassen tot sleutels, van picknickkleden tot afgerekende boodschappen.
Ook gaat er bij hem veel sneller kapot dan bij een gemiddeld mens. Zo heeft hij elk jaar wel zijn zonnebril gemold, rijdt hij deuken in de auto, etc.
Als hij er een dag op uit gaat met ons kind kan ik er de klok op gelijk zetten dat het arme kind bij thuiskomst weer een paar spullen mist. Drinkbekers, kledingstukken, dekentjes, pakken snoetenpoetsers en flessen dure factor 50. Vraag me af hoe hij het elke keer weer voor elkaar krijgt in hemelsnaam. Dure kinderspullen zoals kinderwagen, maxi cosi etc zijn bij ons ook helemaal niks meer waard omdat ze eruit zien alsof we de tiende eigenaar zijn (terwijl ik alles nieuw gekocht had) dus doorverkopen zat er ook niet in.

Ik erger me er soms ook aan. Hij rijdt bovendien elke maand wel een boete. Het kost ons gewoon geld en ik hou zo van mooie spulletjes. Zijn familie is inderdaad ook zo. Ze zijn gewoon niet zuinig op spullen. Ik heb me erbij neergelegd. Na meer dan 10 jaar heb ik geen enkele verbetering kunnen ontdekken. Dus heb slechte hoop voor je! Haha! Ik hou wel heel veel van de mijne dus ik neem het maar voor lief.
Dat is dus het bizarre, die van mij raakt nooit iets kwijt en rijdt nooit een boete, hij heeft wel al 2 maal een auto gesloopt toen hij er niet in zat maar heeft warempel nog nooit een verkeersongeluk gehad of een te hard rijden boete (gelukkig)
tampontouwtje schreef:
ja, laat ik daar nou weer net niet mee getrouwd zijn....

Iedereen heeft zijn negatieve punten, de vraag is natuurlijk met welke negatieve punten je wel en niet kunt leven. De een vind het sloper zijn echt een no-go, de ander (ik dus) kan daar op zich wel mee leven.
florence13 schreef:
07-09-2017 08:52
ja, laat ik daar nou weer net niet mee getrouwd zijn....

Iedereen heeft zijn negatieve punten, de vraag is natuurlijk met welke negatieve punten je wel en niet kunt leven. De een vind het sloper zijn echt een no-go, de ander (ik dus) kan daar op zich wel mee leven.
Dat weet ik. Er werd net gedaan alsof je als vrouw moet kiezen tussen een klungel die wel lief en betrouwbaar is of geen klungel maar onbetrouwbaar en niet lief. Maar dat is natuurlijk niet zo.
Heel herkenbaar en, hoewel geen oplossing voor TO wel herkenning! Alleen de Jonkheer is zich bewust van zijn onhandigheid en probeert er ook echt iets aan te doen. Maar, hij ziet gewoon niet wat er mis kan gaan.

Jonkheer wilde folie achter de verwarmingen plakken. Best, maar ik had al gezegd dat dat lastig is als die verwarmingen er al hangen, omdat er weinig 'plakruimte' is en veel spinnenwebben.
Hoorde tijdje niks. Hoorde een boenks. Hoorde wat gemompel. Voelde (figuurlijke) nattigheid dus ben even gaan kijken. De Jonkheer had mijn opmerking over het lastig plakken ter harte genomen want hij had gewoon één kant van de verwarming losgeschroefd en "even op de grond gezet". WOEST was ik. Hij had er nooit over nagedacht dat die verwarmingsleidingen niet van rubber zijn en dus (na 50 jaar op dezelfde plek te hebben gehangen) eerder barsten dan buigen als je eraan gaat sjorren BOVEN ONS NET GESTUCTE PLAFOND!

Ohja...ja...oeps.
tampontouwtje schreef:
05-09-2017 19:07
Ik vraag mij dan af..... maakt hij in bed ook alles kapot?
:biggrin:

"Oooh, was dat de baarmoedermond?!"
Oh wat een hilarische verhalen zeg. Mijn man is juist heel zuinig op zijn spullen en ik ben de onhandige van ons 2, maar zo erg als wat ik hier lees, is het hier toch niet gelukkig. Ik zou het alleen wel echt vervelend vinden als ik echt dingen van mijn man (of anderen) zou slopen en er zeker niet mijn schouders over ophalen. Maar bij iets kleins als een beker omstoten, haal ik dus wel mijn schouders op en pak ik een doekje, terwijl mijn man dan wel mopperde. Dat mopperen is nu trouwens wel over sinds we een dreumes hebben rondkruipen ;-D
kerol schreef:
07-09-2017 13:10
:biggrin:

"Oooh, was dat de baarmoedermond?!"

Aiiiiii. :purple:

Ik ben nogsteeds benieuwd, maar daar reageren de dames niet op. Sloopt ie de vrouw ook.
Ik zou onhandigheid niet zo'n groot probleem vinden of in elk geval mijn best doen me daar overheen te zetten. Maar die houding van onverschilligheid, het fornuis de schuld geven, de agressie door steeds met een grotere hamer steeds harder te slaan - dat zou ik wel bloedirritant gedrag vinden.
Gelukkig doet mijn man dat allemaal niet. Hij doet uberhaupt bar weinig in huis. En dat is dan weer mijn ergernis hier ;).
Beter een half motto....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven