Man is een sloper
dinsdag 5 september 2017 om 09:11
Ik ben getrouwd met een lieve maar heel onhandige man. In de afgelopen maanden zijn er al talloze spullen kapot gemaakt of kwijt gemaakt, met als klapper een splinternieuwe (dure) koekenpan die na 1 gebruik zo aangekoekt is dat hij weggegooid kan worden. Het gekke is dat zijn familie net zo als hij is - iedere keer als zijn moeder iets leent is het of kapot of kwijt. Ik begin het nu echt zat te worden - omdat het mijn (vaak dure) spullen zijn waar ik hard voor werk.
Hij voelt zich wel schuldig als het zo ver is maar verder haalt hij zijn schouders ervoor op, hij deed het toch niet expres? Nooit word er iets vergoed of opnieuw gekocht. Toen ik hem daarmee confronteerde werd hij ontzettend kwaad. Ik denk dat het is omdat het voor hem niet zoveel waarde heeft ( het is toch maar een koekenpan) maar voor mij is het meer een kwestie van respect. Heb ik gelijk?
Hij voelt zich wel schuldig als het zo ver is maar verder haalt hij zijn schouders ervoor op, hij deed het toch niet expres? Nooit word er iets vergoed of opnieuw gekocht. Toen ik hem daarmee confronteerde werd hij ontzettend kwaad. Ik denk dat het is omdat het voor hem niet zoveel waarde heeft ( het is toch maar een koekenpan) maar voor mij is het meer een kwestie van respect. Heb ik gelijk?
dinsdag 5 september 2017 om 09:16
Dan was hij vast een uitverkoopje geweest.
dinsdag 5 september 2017 om 09:19
Wat verwacht je van je man? Hij zal deze trekjes vast ook hebben laten zien toen jullie nog aan het daten/niet getrouwd waren. Blijkbaar vind je hem wel zo lief/leuk/geweldig dat je de rest van je leven met hem wil delen.
Mijn man bijt verschrikkelijk op zijn nagels en daar erger ik me dood aan maar ik heb ook gewoontes die hij dan weer niet leuk vind. Hou van elkaar en maak het jezelf niet te moeilijk. Bewaar echt dure spulletjes voor jezelf als ze veel waarde voor je hebben en zit je man niet zo op zijn huid.
Mijn man bijt verschrikkelijk op zijn nagels en daar erger ik me dood aan maar ik heb ook gewoontes die hij dan weer niet leuk vind. Hou van elkaar en maak het jezelf niet te moeilijk. Bewaar echt dure spulletjes voor jezelf als ze veel waarde voor je hebben en zit je man niet zo op zijn huid.
dinsdag 5 september 2017 om 09:21
En als ik nou zeg dat je gelijk hebt? Is dan je probleem opgelost?
Ik denk niet dat het een gebrek aan respect is, maar zo simpel als "ik deed het toch niet expres" vind ik het ook niet. Ik ben zelf ook een lomperik, omdat ik graag mijn spullen (en die van anderen heel hou) ben ik me heel bewust van wat ik doe. Dit heeft wat jaren geduurd maar nu sloop ik niks meer. Voor de korte termijn: geen spullen meer uitlenen aan familie en geen dure spullen kopen.
Ik denk niet dat het een gebrek aan respect is, maar zo simpel als "ik deed het toch niet expres" vind ik het ook niet. Ik ben zelf ook een lomperik, omdat ik graag mijn spullen (en die van anderen heel hou) ben ik me heel bewust van wat ik doe. Dit heeft wat jaren geduurd maar nu sloop ik niks meer. Voor de korte termijn: geen spullen meer uitlenen aan familie en geen dure spullen kopen.
dinsdag 5 september 2017 om 09:21
Precies, de meest aangekoekte pan krijg je nog schoon door op vuur te zetten met water en een scheut afwasmiddel. Alles kookt dan los
maar wel heel vervelend, iemand die alles molt. Ik zou daar ook gek van worden.
Een ongelukje, oke, maar dit? En niks uitlenen aan zijn familie
dinsdag 5 september 2017 om 09:23
Zijn vrouw?
dinsdag 5 september 2017 om 09:23
Dit is wel grappig, ik zei pas nog tegen mijn vriend: Als je op je nagels zou kluiven was ik niks met je begonnen. Dat vind ik zo irritant en een kinderlijke gewoonteLisianthus schreef: ↑05-09-2017 09:19Wat verwacht je van je man? Hij zal deze trekjes vast ook hebben laten zien toen jullie nog aan het daten/niet getrouwd waren. Blijkbaar vind je hem wel zo lief/leuk/geweldig dat je de rest van je leven met hem wil delen.
dinsdag 5 september 2017 om 09:24
Daarom kan hij iets dat hij kapot maakt toch nog wel vergoeden. Als het regelmatig gebeurt zou ik daar ook niet bljj van worden.nerdopviva schreef: ↑05-09-2017 09:17Dat en waarom zou hij het moeten vergoeden? Hij is toch je man?
Ik vind het onvolwassen en lomp gedrag. Een beetje gebruiksvoorwerp gaat niet zo maar kapot. Daar moet je echt je best voor doen.
dinsdag 5 september 2017 om 09:24
dinsdag 5 september 2017 om 09:25
Ik denk dat To het heeft over spullen die zij van haar eigen geld heeft gekocht? Ik snap wel dat ze daarvan baalt. Ik zou het dan zelf ook logisch vinden dat man zelf gaat zorgen voor vervanging van die spullen.nerdopviva schreef: ↑05-09-2017 09:17Dat en waarom zou hij het moeten vergoeden? Hij is toch je man?
dinsdag 5 september 2017 om 09:26
mijn man was dus ook zo, met de nadruk op 'was'
Ik was het op een bepaald punt zo ontzettend zat dat alles altijd kapot was en dat het hem helemaal niet interesseerde dat ik er klaar mee was. Hij deed het allemaal ook niet met opzet maar vond het gewoon normaal dat dingen zo snel stuk waren (hele familie had het probleem). Ik kreeg hem ook echt niet aan zijn verstand gepeuterd dat het niet normaal is dat spullen zo snel stuk gaan.
Uiteindelijk een keer een heel goed gesprek over gevoerd, en ja daar werd hij boos van want hij zag geen probleem, door de jaren heen is het minder geworden, omdat ik dat 'schouders ophalen' gewoon niet meer accepteerde. Iets duurs stuk door lompe actie: er over praten en dat elke keer. Dus bij elke kapot gevallen laptop, bij elke keer omgestoten televisie, bij elke keer stukke wasmachine en klap op de vuurpijl was compleet servies voor 8 personen. Ik ben dus gewoon elke keer het gesprek aangegaan "nee, dit is niet ok, nee dit is niet gevalletje gebeurt gewoon, dit is niet ok, en dit kan niet". Na een aantal jaar snapte hij het. (en dan heb ik het dus niet over iets banaals als een pen die overgebroken is, dat moet je met zo'n vent gewoon accepteren, ook als hij dat elke week doet)
Ik was het op een bepaald punt zo ontzettend zat dat alles altijd kapot was en dat het hem helemaal niet interesseerde dat ik er klaar mee was. Hij deed het allemaal ook niet met opzet maar vond het gewoon normaal dat dingen zo snel stuk waren (hele familie had het probleem). Ik kreeg hem ook echt niet aan zijn verstand gepeuterd dat het niet normaal is dat spullen zo snel stuk gaan.
Uiteindelijk een keer een heel goed gesprek over gevoerd, en ja daar werd hij boos van want hij zag geen probleem, door de jaren heen is het minder geworden, omdat ik dat 'schouders ophalen' gewoon niet meer accepteerde. Iets duurs stuk door lompe actie: er over praten en dat elke keer. Dus bij elke kapot gevallen laptop, bij elke keer omgestoten televisie, bij elke keer stukke wasmachine en klap op de vuurpijl was compleet servies voor 8 personen. Ik ben dus gewoon elke keer het gesprek aangegaan "nee, dit is niet ok, nee dit is niet gevalletje gebeurt gewoon, dit is niet ok, en dit kan niet". Na een aantal jaar snapte hij het. (en dan heb ik het dus niet over iets banaals als een pen die overgebroken is, dat moet je met zo'n vent gewoon accepteren, ook als hij dat elke week doet)
dinsdag 5 september 2017 om 09:31
Boh word je daar niet moe van? Zou het idee hebben dat ik een puppy op was aan het voeden.florence13 schreef: ↑05-09-2017 09:26mijn man was dus ook zo, met de nadruk op 'was'
Waarom laat je man niet gewoon een vervangend product kopen als hij iets molt? Denk dat hij dan wel meer besef krijgt wat het kost?