Zenuwachtig

08-09-2017 09:41 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik lees en doe al langer mee op dit forum maar ik wou los van mijn eigen account deze vraag stellen als dat mag.
Ik ben 25 en heb anderhalf jaar een relatie met mijn vriend, hij is 40. Wonen nog niet samen.

Vriend is vaak lief maar kan ook erg bot zijn en chagrijnig doen. Ik laat hem.dan meestal. Maar het is ook regelmatig zo dat hij erg stil is en nors voor zich uit zit te kijken op de bank. Ik ben dan bezorgd en vraagt wat er is. Niks, zegt hij dan. Maar hij blijft dan stil en nors. Als ik het dan goedbedoeld nog een keer vraag dan springt hij uit zn vel.

Ik zei toch dat er niks is roept hij dan uit. Vervolgens wordt hij kwaad maar dat komt dan door mij omdat ik twee keer gevraagd heb of er iets is.
Nu is het zo dat ik eigenlijk niet meer durf te vragen of er iets is, dit omdat hij steeds netiger reageert. Ik merk aan mezelf dat ik over weinig dingen meer durf te praten, uit angst voor zijn reactie. Overigens zegt hij nooit sorry, omdat het altijd aan mij ligt.

Hoe kan ik hiermee omgaan?
gewoon weggaan, dan is er echt een keer niks

(ga vooral iets leuks doen met vriendinnen, zodat je weer weet dat je hem daar dus niet voor nodig hebt)
Lorem Ipsum
Niet. Op zoek naar een leuker exemplaar waar je niet op je tenen hoeft te lopen
Lekker dumpen, zo'n stuk chagrijn.
Uitmaken?

Niet om flauw te zijn, maar een uit zijn vel springende chagrijnige oude man klinkt niet leuk.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Eehh..niet 600 x vragen of er wat is, en je realiseren dat mannen nou eenmaal anders communiceren dan vrouwen.
(En het boek 'mannen komen van mars,vrouwen van venus' lezen ;-) )

Tegen je uit gaan vallen is overdreven maar ik zou er eerlijk gezegd ook een beetje gestoord van worden als iemand dit de hele tijd vraagt.
Wil niet zeggen dat hij daarom maar de hele tijd flink uit moet vallen tegen je, dat is gewoon onbeschoft en niet liefdevol.

Probeer je vriend niet te veel te claimen, behoud ook je eigen leven. (Zeker omdat jullie nogal wat schelen in leeftijd, waar ik verder geen oordeel over heb)
Misschien is het beter om sowieso even wat afstand te nemen om uit te vinden wat JIJ wil en of jij hier nog wel blij van wordt. (Zeker als het volgens hem altijd aan jou ligt. Dat is een ontzettende dooddoener en erg kinderachtig)
anoniem_351879 wijzigde dit bericht op 08-09-2017 11:42
27.44% gewijzigd
Het klinkt niet echt gezellig zo. Misschien kun je nog eens een gesprek aangaan op een moment dat hij 'normaal' is, en vragen hoe die sjagerijnige buien bij hem werken.
Of je dit nog moet doen kun je het beste zelf beoordelen.
Ik zou naar huis gaan als iemand meer dan een half uur naast me gaat zitten chagrijnen en er niet over wil praten..kom nou! Er zijn vast leukere dingen die je met je dag/avond kan doen.
oud
agressief
en geeft jou de schuld

weg-we-zen
Jemig. gezellig zeg.
Maar hij is verder wel heel erg lief??
Meid meer man dan kerk op de wereld hoor!
wegwezen daar.
Je vindt hem chagrijnig. Zeg dat dan. Hey, ik vind je wat kortaf en onaardig doen, kun je daarmee ophouden? Of: ik vind het niet fijn als je .... tegen me zegt, ik vind het jammer dat we zo weinig me praat oid. Dan krijg je veel directer antwoord: sorry, ik ben moe, of ja jij deed zus en zo. Daar kun je dan mee verder.
Honingdropje2 schreef:
08-09-2017 09:54
Ik zou naar huis gaan als iemand meer dan een half uur naast me gaat zitten chagrijnen en er niet over wil praten..kom nou! Er zijn vast leukere dingen die je met je dag/avond kan doen.
Ik ook eigenlijk...
je bent 25 zoek gewoon iemand die meer bij jou past qua leeftijd ?
waarom moet je perse weten wat eraan de hand is? soms wil iemand gewoon even zitten en nadenken. dan zit ik er ook niet op te wachten om te gaan praten.

heb je hem wel gevraagd waarom hij zo reageert wanneer hij niet in zo'n bui is? misschien is er wel iets, maar wil hij er niet over praten wanneer hij zo op de bank zit. maar wel op een ander tijdstip.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Dit moet je niet willen TO.
Hij gaat niet veranderen. Oude zuurpruim
Een dag niet gescheten is een dag niet geleefd
Ik twijfel nog, hoor.
Waarom wil je hier mee omgaan eigenlijk?
Communiceren is niet zn sterkste punt? Ik zou dat echt niet accepteren. Hij kan op een normale toon bijv. zeggen: sorry ik ben moe, of ik had geen fijne dag op mn werk, laat me maar even.
No way dat ik me zo liet behandelen dat hij boos wordt.
PlayingTheAngel schreef:
08-09-2017 09:58
Je vindt hem chagrijnig. Zeg dat dan. Hey, ik vind je wat kortaf en onaardig doen, kun je daarmee ophouden? Of: ik vind het niet fijn als je .... tegen me zegt, ik vind het jammer dat we zo weinig me praat oid. Dan krijg je veel directer antwoord: sorry, ik ben moe, of ja jij deed zus en zo. Daar kun je dan mee verder.
Ik vind dit wel een goed idee.
Dan kom je er tenminste achter of hij open staat voor communicatie.

Misschien dat het ook zo is dat hij gewoon soms een chagrijnig hoofd heeft en dat jij te onzeker bent?

En ja, je kunt natuurlijk altijd zeggen dat je daar geen zin in hebt en weggaan. Als jij onzeker bent en hij wil daar niet over praten met jou dan is dat ook geen goede basis voor een relatie lijkt mij.
Dat boos worden is een slechte eigenschap. Zelfs wanneer jij "hem aan zijn kop zeurt", dan nog is dat geen excuus om zo uit te vallen. Natuurlijk is er iets aan de hand, vaak iets dat totaal niets met jullie te maken heeft, zoals hij al had aangegeven, alleen weet hij niet hoe hij dat kan verwoorden omdat hij misschien zelfs het echte probleem nog niet heeft geïdentificeerd. Dus wil hij er ook niet over praten want hij kan er nog niet over praten, maar hoe dan ook, het is dan inderdaad een slechte eigenschap om dan zo tegen jou uit te vallen. Leeftijd heeft er verder niets mee te maken, want dat gedrag komt bij alle leeftijden voor.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
_Amand schreef:
08-09-2017 10:23
Ik twijfel nog, hoor.
:proud:
Ik zei toch dat er niks is roept hij dan uit. Vervolgens wordt hij kwaad maar dat komt dan door mij omdat ik twee keer gevraagd heb of er iets is.
Nu is het zo dat ik eigenlijk niet meer durf te vragen of er iets is, dit omdat hij steeds netiger reageert. Ik merk aan mezelf dat ik over weinig dingen meer durf te praten, uit angst voor zijn reactie. Overigens zegt hij nooit sorry, omdat het altijd aan mij ligt.

Hoe kan ik hiermee omgaan?

Door hem steeds beter te leren lezen en aanvoelen. Door goed lering te trekken uit de momenten dat hij kwaad wordt: analyseer wat je fout gedaan hebt en hoe je het de volgende keer beter kunt doen. Op zich ben je al goed op weg, want je praat al een stuk minder. Maar dat is natuurlijk niet genoeg, want je zult ook moeten leren dat er heel veel andere dingen zijn die jij verkeerd doet/kunt doen (zoals verkeerde kleding, slecht gekookt, verkeerde boodschappen in huis gehaald, niet goed schoongemaakt). Door steeds meer te anticiperen op zijn mogelijke reactie kun je proberen om zijn kwaadheid zoveel mogelijk te voorkomen. Daarnaast is hij ook vaak heel erg lief, dus haal daar je energie en voldoening uit.
Succes :hug: .
S-Groot schreef:
08-09-2017 11:50
Door hem steeds beter te leren lezen en aanvoelen. Door goed lering te trekken uit de momenten dat hij kwaad wordt: analyseer wat je fout gedaan hebt en hoe je het de volgende keer beter kunt doen. Op zich ben je al goed op weg, want je praat al een stuk minder. Maar dat is natuurlijk niet genoeg, want je zult ook moeten leren dat er heel veel andere dingen zijn die jij verkeerd doet/kunt doen (zoals verkeerde kleding, slecht gekookt, verkeerde boodschappen in huis gehaald, niet goed schoongemaakt). Door steeds meer te anticiperen op zijn mogelijke reactie kun je proberen om zijn kwaadheid zoveel mogelijk te voorkomen. Daarnaast is hij ook vaak heel erg lief, dus haal daar je energie en voldoening uit.
Succes :hug: .
:sarcastic:
shisha schreef:
08-09-2017 11:54
:sarcastic:

Wat?
S-Groot schreef:
08-09-2017 11:59
Wat?
Die was je vergeten toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven