Napraattopic deel 90
vrijdag 25 augustus 2017 om 16:37
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
vrijdag 8 september 2017 om 14:18
Slettebak tegen iemand met wie je een goede band hebt hier op het forum kan dus soms inderdaad wel, maar dat ligt dus helemaal aan de context.Katalina schreef: ↑08-09-2017 14:10Maar het probleem hiermee is dat anderen die grens voor je bepalen.
Ik zei laatst bijvoorbeeld slettebak ofzo tegen iemand, diegene kon daarom lachen.
Maar het had ook heel goed gekund dat iemand anders dat ging staffen omdat ze zo'n opmerking niet vinden kunnen. En er zijn er hier genoeg die daar gewoon op liggen te azen. Ik vind dat echt gekkigheid hoor.
Ik kan irl ook tegen een bepaalde vriendin rustig slettebak zeggen, met een knipoog erachter of niet, want ze weet toch wel dat ik het goed bedoel.
Maar ik kan dat niet tegen mijn buurvrouwtje zeggen, zelfs niet met een hele vette knipoog erachteraan...
Je moet altijd goed weten tegen wie je dat soort dingen zegt, het kan pas als er al een soort van verstandhouding is.
Met geschreven taal is het al wat moeilijker, vandaar ook de emotiecons, om te laten merken of je bvb echt boos bent, of gespeeld plagend bezig bent. Dus hier op het forum moet je soms een beetje harder je best doen om de ander niet onbedoeld voor het hoofd te stoten door er bvb een:
En de meelezers snappen het dan zelfs ook nog en zullen je niet onnodig staffen.
vrijdag 8 september 2017 om 14:31
vrijdag 8 september 2017 om 14:32
Tenzij je iemand treft die je een ban wil aannaaien en jouw post met slettebak erin staft.shisha schreef: ↑08-09-2017 14:18Slettebak tegen iemand met wie je een goede band hebt hier op het forum kan dus soms inderdaad wel, maar dat ligt dus helemaal aan de context.
Ik kan irl ook tegen een bepaalde vriendin rustig slettebak zeggen, met een knipoog erachter of niet, want ze weet toch wel dat ik het goed bedoel.
Maar ik kan dat niet tegen mijn buurvrouwtje zeggen, zelfs niet met een hele vette knipoog erachteraan...
Je moet altijd goed weten tegen wie je dat soort dingen zegt, het kan pas als er al een soort van verstandhouding is.
Met geschreven taal is het al wat moeilijker, vandaar ook de emotiecons, om te laten merken of je bvb echt boos bent, of gespeeld plagend bezig bent. Dus hier op het forum moet je soms een beetje harder je best doen om de ander niet onbedoeld voor het hoofd te stoten door er bvb een:achter te zetten of zoiets. Kleine moeite vind ik dat.
En de meelezers snappen het dan zelfs ook nog en zullen je niet onnodig staffen.
vrijdag 8 september 2017 om 14:35
Oke, misschien doen ze dat toch, maar waarom zouden ze dat doen als jij gewoon een beetje normaal forumt over het algemeen?
Laatst was er iemand hier die was gestaft en bijna een ban had en na overleg door de moderators onderling toch weer gewoon kon inloggen.
Ze bekijken het dus echt nog wel, die moderators.
Anders had zij toen gewoon een ban gehad van een maand of zoiets.
Volgens mij valt het dus nog wel mee met dat beleid.
Die moderators weten heus wel dat het hier een kippenhok is, denk je niet?
Ik heb er nog wel een beetje vertrouwen in in elk geval.
Het zal heus niet altijd helemaal even eerlijk gaan, maar dat is in het leven altijd zo, dit forum is daarin niet beter of slechter lijkt mij.
En eerlijk gezegd lijkt het mij ook saai als iedereen met een beetje kantje-boord-humor hier zou moeten verdwijnen, dus dat hoop ik niet.
Maar echt gemene. achterbakse opmerkingen en denigrerende vijandelijkheden, dat soort dingen, daar mag van mij best ergens een rem op zitten hoor.
vrijdag 8 september 2017 om 14:44
Ik denk dat er soms best naar de context en waarheid van een bericht wordt gekeken.
Heb ik onlangs ervaren (heb er wel een mmm hoe noem ik dat, contrastaf tegenaan gegooid voor de zekerheid).
Heb ik onlangs ervaren (heb er wel een mmm hoe noem ik dat, contrastaf tegenaan gegooid voor de zekerheid).
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
vrijdag 8 september 2017 om 14:50
Ik kreeg laatst een ban voor een opmerking tegen een medeforumster die die medeforumster geen probleem vond.shisha schreef: ↑08-09-2017 14:35Oke, misschien doen ze dat toch, maar waarom zouden ze dat doen als jij gewoon een beetje normaal forumt over het algemeen?
Laatst was er iemand hier die was gestaft en bijna een ban had en na overleg door de moderators onderling toch weer gewoon kon inloggen.
Ze bekijken het dus echt nog wel, die moderators.
Anders had zij toen gewoon een ban gehad van een maand of zoiets.
Volgens mij valt het dus nog wel mee met dat beleid.
Die moderators weten heus wel dat het hier een kippenhok is, denk je niet?
Ik heb er nog wel een beetje vertrouwen in in elk geval.
Het zal heus niet altijd helemaal even eerlijk gaan, maar dat is in het leven altijd zo, dit forum is daarin niet beter of slechter lijkt mij.
En eerlijk gezegd lijkt het mij ook saai als iedereen met een beetje kantje-boord-humor hier zou moeten verdwijnen, dus dat hoop ik niet.
Maar echt gemene. achterbakse opmerkingen en denigrerende vijandelijkheden, dat soort dingen, daar mag van mij best ergens een rem op zitten hoor.
Dus heeft er iemand anders gestaft.
Die medeforumster heeft zelfs nog gemaild (of in het modteam iets gepost) over de onterechtheid van mijn ban, maar de ban bleef staan.
En ja, ik zie ook best wel eens terechte bannen, maar het meeste vind ik toch echt kleuterschoolniveau: juhuuuffffff, zij doet niet lief.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
vrijdag 8 september 2017 om 14:55
De juuns forummen gewoon mee met een eigen nick inderdaad.
vrijdag 8 september 2017 om 14:56
Ja dat is dan wel vervelend.Solomio schreef: ↑08-09-2017 14:50Ik kreeg laatst een ban voor een opmerking tegen een medeforumster die die medeforumster geen probleem vond.
Dus heeft er iemand anders gestaft.
Die medeforumster heeft zelfs nog gemaild (of in het modteam iets gepost) over de onterechtheid van mijn ban, maar de ban bleef staan.
En ja, ik zie ook best wel eens terechte bannen, maar het meeste vind ik toch echt kleuterschoolniveau: juhuuuffffff, zij doet niet lief.
Jij bent wel een beetje een hoge-boom-die-veel-wind vangt op dit forum.
Een echte toonzetter.
Van de ene kant iets om trots op te zijn, maar ook een zekere verantwoordelijkheid.
Een geboren leider zijn heeft soms ook nadelen misschien.
vrijdag 8 september 2017 om 15:03
Haha, ik een leider, dat past niet bij me.
Maar ik ben natuurlijk wel een oudgediende.
Eén van de leukere, dat dan weer wel.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
vrijdag 8 september 2017 om 15:07
vrijdag 8 september 2017 om 15:17
vrijdag 8 september 2017 om 15:21
Dan houden ze zich niet aan hun eigen regels.
vrijdag 8 september 2017 om 15:25
Psies.
Als je ook niet heeeeeeel duidelijke smileys gebruikt kan tegenwoordig ook nooit iemand meer bedenken " he, BGB maakt een geintje. Of dat probeert ze . " welnee, ik ben bot, vijandig en aanmatignd en voel me te goed voor alles en iedereen. Welja. Ook goed.
Misschien valt het zelfs nog wel te staffen ook, met een goed verhaal.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.