Disneyland advies
woensdag 6 september 2017 om 22:17
In de herfstvakantie willen we met 3 kinderen van 14, 10 en 8 naar Disneyland. Iemand ervaring met de trein naar Disneyland van Antwerpen bijvoorbeeld? Verder nog tips voor hotel? Tips voor in het park? We willen 2 nachten. Hoe gaat dat met de kinderen? Waren jullie kinderen bekaf of ging hry goed? Alle tips en ervaringen zij n welkom!
vrijdag 8 september 2017 om 10:30
Het feit dat jij het nog Euro Disney noemt is pas gedateerd
Ik vind de Efteling ontzettend leuk! Ga er graag heen en geniet er altijd volop. En ik ben gek op Disney, kom daar minstens zo vaak. De Efteling heeft iets kneuterigs en sprookjesachtigs. Disneyland is magisch (ook door de parade en show op het einde van de dag) en dat is echt tot in het detail doorgevoerd. Ik zou beide parken nooit met elkaar vergelijken, omdat ze in mijn ogen niet in dezelfde categorie vallen.
vrijdag 8 september 2017 om 12:17
Ik ben zelf eind mei geweest met een busreis. Hebben geslapen in hotel Kyriad. Was prima, goede busservice, prima onbijt. Wij hadden geen last van lange wachttijden. De langste wachtrij was 75 minuten voor Crush' Coaster, maar als je voor opening bij het Studio's Park bent en gelijk naar Crush gaat is het goed te doen. Parade is echt heel leuk en hetzelfde geldt voor de vuurwerkshow.
vrijdag 8 september 2017 om 13:47
spacescooter schreef: ↑07-09-2017 20:43We willen idd met de thallys gaan. Kun je daarin fatsoenlijk naar het toilet? Is Disneyland te vergelijken met de Efteling? Ik lees gedateerde attracties? Daar schrik ik wel van. Het is idd erg duur dus dan twijfel ik om mss naar Bosrijk Efteling te gaan.
Ik heb een hekel aan de Efteling, maar niet aan Disneyland. Ik vind het niet te vergelijken.
De hotels vind ik afschuwelijk, kies beter een wat luxer hotel in de buurt (Radisson bijvoorbeeld).
vrijdag 8 september 2017 om 14:52
vrijdag 8 september 2017 om 21:08
Ik vind Disneyland Parijs echt magisch. De shows, de mainstreet, alles is schoon en mooi. Voor mij valt de Efteling hierbij echt in het niet.
Wij zijn vorig jaar geweest (en ik ben er zelf al 6 of 7x eerder geweest) met de kinderen die toen net 4 en 6 waren. Ging prima. Wij gingen met de auto omdat we niet aan tijden van treinen etc gebonden wilden zijn en het goedkoper is om zelf te rijden. Ik vond het heel fijn om een hotel bij het park te hebben, om eind van de middag even bij te komen (de kinderen in bad zetten om op te warmen, want het was heel koud) en dan 's avonds weer terug voor de lichtjesparade en het vuurwerk enzo. Wij zaten in Santa Fe, in een gezinskamer en dat was prima.
Wij zijn vorig jaar geweest (en ik ben er zelf al 6 of 7x eerder geweest) met de kinderen die toen net 4 en 6 waren. Ging prima. Wij gingen met de auto omdat we niet aan tijden van treinen etc gebonden wilden zijn en het goedkoper is om zelf te rijden. Ik vond het heel fijn om een hotel bij het park te hebben, om eind van de middag even bij te komen (de kinderen in bad zetten om op te warmen, want het was heel koud) en dan 's avonds weer terug voor de lichtjesparade en het vuurwerk enzo. Wij zaten in Santa Fe, in een gezinskamer en dat was prima.
vrijdag 8 september 2017 om 21:18
Dit herken ik juist niet. Ik vind Disney veel minder schoon dan de Efteling.
Bij Disney is het gewoon de totaalbeleving die het maakt. Het hele park in hetzelfde thema, de boulevard, de parade, de lichtshow..... Ik vind ze echt met elkaar vergelijkbaar maar ik kan niet kiezen
vrijdag 8 september 2017 om 21:36
Ik ben deze zomer in Disneyland geweest, we zaten op een camping (geen Disneyding) in de buurt. Ik vond het park leuk, netjes en verzorgd. Die Amerikanen weten gewoon hoe entertainment werkt. Dat merk je aan alles. De wachttijden vielen me ook mee voor de periode van het jaar. Met fast pass, single rides, slimme planning en een beetje geluk kom je een heel eind. En van sommige attracties, zoals Pirates of the Carribean en Ratatouille (in het park naast Disneyland) was ik echt onder de indruk, zo ingenieus gemaakt.
Maar die enorme mensenmassa overal waar je kijkt, maakt dat er van magie weinig sprake is. Ook de zwaar bewapende militairen die er rondlopen helpen niet. En dat een smerige hotdog er 8 euro kost is ook wel een minpunt.
Maar die enorme mensenmassa overal waar je kijkt, maakt dat er van magie weinig sprake is. Ook de zwaar bewapende militairen die er rondlopen helpen niet. En dat een smerige hotdog er 8 euro kost is ook wel een minpunt.