Disneyland advies

06-09-2017 22:17 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de herfstvakantie willen we met 3 kinderen van 14, 10 en 8 naar Disneyland. Iemand ervaring met de trein naar Disneyland van Antwerpen bijvoorbeeld? Verder nog tips voor hotel? Tips voor in het park? We willen 2 nachten. Hoe gaat dat met de kinderen? Waren jullie kinderen bekaf of ging hry goed? Alle tips en ervaringen zij n welkom!
Voor die leeftijd is het prima te doen. Ik was meer bekaf dan de kinderen :-) Wij zijn naar hotel Sequoia Lodge geweest, prima hotel. Een paar jaar eerder hadden we een stacaravan gehuurd op Le Chene Gris, maar dat vond ik toch minder fijn. Het is prettig als je tussendoor eens terug naar je kamer kunt. Even bijkomen voor het eten en avondprogramma.
Neem de Thalys!
geen treinervaring, wij zijn we 4 x met de auto geweest. en wat minke zegt, de kinderen houden dit langer vol dan jij.
wij zijn vorig jaar geweest, in de zomervakantie .ik hadvia airbnb een apartment gehuurd in parijs voor zes dagen. ik heb in nederland tickets gekocht en zo toen we in parijs waren een dagje naar disneyland geweest. mijn kinderen waren toen 2.5, 4.5 en 6 jaar. we hebben heerlijk genoten. we konden natuurlijk niet overal in maar dat mocht de pret niet drukken. tussendoor hebben we veel gezeten om iets te drinken en in de middag een picknick gehouden. ik had zelf van alles mee want het eten op het park in duur en niet te vreten.

we zijn tot middennacht gebleven om de mooie lichtshow tw zien wcht prachtig...

zowel de kids als mn man en ik waren erg moe aan het einde maar dat is het wrl waar.. wij gaan nog zeker wel terug als de kinderen ouder zijn.
Wij zijn al een paar keer geweest, met de auto. Aan treintips kan ik je niet helpen.....
Onze kinderen zijn nu 6 en 9. Gaat prima! Wij zaten in New York (hotel) dat is wat duurder maar lekker dicht bij het park en goed ontbijt. Bovendien is daar een zwembad, vinden wij fijn om even te doen tussendoor. Even wat anders.....en dat dan op het drukst van de dag zodat je er 's avonds weer lekker tegenaan kunt. Wij hebben de laatste paar keer vooraf restaurants geboekt omdat ik een enorme hekel heb aan buffetten voor warm eten.
Reserveer de restaurants ruim van te voren en niet op de aankomstdag....
Ik ben in de winter met mijn vriend naar Disneyland geweest. We gingen er met de auto heen en verbleven in Newport Bay. Zo'n mooi luxe hotel!! Net alsof je op een boot zit. Neem eten en drinken mee het park in! Want het is gigantisch duur als je een patatje of een hamburger wilt eten. Heel veel plezier en vragen kan je altijd stellen!!
Met de Thalys ben je in 3.18 uur van Amsterdam in hartje Parijs. Vanaf daar gaat een rechtstreeks treintje naar Disneyland.
Wij gaan vrijdag dat herfstvakantie begint en slapen bij Davy Crockett. Wij gaan met de auto en hebben geboekt via de ANWB voor 2 overnachtingen
Silvertjj schreef:
07-09-2017 05:20
Ik ben in de winter met mijn vriend naar Disneyland geweest. We gingen er met de auto heen en verbleven in Newport Bay. Zo'n mooi luxe hotel!! Net alsof je op een boot zit. Neem eten en drinken mee het park in! Want het is gigantisch duur als je een patatje of een hamburger wilt eten. Heel veel plezier en vragen kan je altijd stellen!!
:?:
LOEP ME MAAR aub.
De Davy Crockett ranch is misschien ook nog een idee. Het is een park met sta-caravans. Je kinderen slapen dan wel allemaal op dezelfde kamer, maar je zit daar lekker vrij en midden in het bos. Er is een zwembad bij en ik geloof ook nog wat dingetjes als een kinderboerderij (maar dat weet ik niet 100 procent zeker). Je moet dan wel met eigen vervoer gaan, want er gaat geen bus van de ranch naar het Disneypark (dat is bij sommige hotels wel zo)
Wij zijn eerder dit jaar geweest, drie nachten in dat western-hotel, ik weet de naam even niet meer.

Kinderen vonden het super, ik was minder enthousiast. :P Ik vond veel attracties nogal gedateerd, de horeca ontzettend slecht (kwalitatief, maar ook heel erg duur) en het algehele beeld van Euro Disney viel mij tegen. Had er wellicht meer van verwacht, sowieso gezien de prijs.
promesso schreef:
07-09-2017 09:32
Wij zijn eerder dit jaar geweest, drie nachten in dat western-hotel, ik weet de naam even niet meer.

Kinderen vonden het super, ik was minder enthousiast. :P Ik vond veel attracties nogal gedateerd, de horeca ontzettend slecht (kwalitatief, maar ook heel erg duur) en het algehele beeld van Euro Disney viel mij tegen. Had er wellicht meer van verwacht, sowieso gezien de prijs.
Hotel Cheyenne heet het volgensmij. :-D
Somlloh schreef:
07-09-2017 09:35
Hotel Cheyenne heet het volgensmij. :-D
Ja klopt, thanx!
We willen idd met de thallys gaan. Kun je daarin fatsoenlijk naar het toilet? Is Disneyland te vergelijken met de Efteling? Ik lees gedateerde attracties? Daar schrik ik wel van. Het is idd erg duur dus dan twijfel ik om mss naar Bosrijk Efteling te gaan.
Ik weet niet hoe vaak je in de Efteling komt....wij minimaal 1x per jaar. EuroDisney is toch wel echt anders. En gedateerd....ik herken dat niet.
Een hoop attracties zijn gerenoveerd . Net zoals enkele hotels en restaurants
spacescooter schreef:
07-09-2017 20:43
We willen idd met de thallys gaan. Kun je daarin fatsoenlijk naar het toilet? Is Disneyland te vergelijken met de Efteling? Ik lees gedateerde attracties? Daar schrik ik wel van. Het is idd erg duur dus dan twijfel ik om mss naar Bosrijk Efteling te gaan.
Disneyland is 1000x de efteling. Ik vond Disneyland echt magisch en vrolijk en alles was altijd schoon en perfect. Aan elk detail is gedacht. Echt efteling is er niks bij.
Silvertjj schreef:
08-09-2017 08:25
Disneyland is 1000x de efteling. Ik vond Disneyland echt magisch en vrolijk en alles was altijd schoon en perfect. Aan elk detail is gedacht. Echt efteling is er niks bij.

Typisch, ik vond Disneyland de eerste keer echt ontzettend tegenvallen ten opzichte van de Efteling: klein, benauwd, slecht onderhouden en heel erg Amerikaans. De laatste keer dat ik er was - een jaar of twee, drie terug - waren op een gegeven moment alle achtbanen tegelijk buiten bedrijf. Daar sta je dan met je duurbetaalde kaartje. Ik ben er ook ooit midden in de zomer geweest en toen was het overvol (nergens minder wachttijd dan anderhalf uur en alle fastpasses waren al weg) en was alles vies en vol. Veel asociaal volk ook.
Ik ben ook een paar keer in de winter geweest, toen was het beter te doen. Mooi aangekleed en een stuk rustiger. Toen vond ik het wel een leuk park. Ik blijf er echter bij dat de attracties er erg vaak uit liggen.

Het feit dat het park een stuk kleiner is dan de Efteling maakt het wel iets minder vermoeiend. Mijn tip is om slim met je Fastpasses om te gaan, dat scheelt een hoop wachttijd. Restaurants in het park zijn altijd druk, maar tussen de twee parken in ligt een soort 'winkelstraat' met nog wat restaurants (Rainforest Café vinden kinderen vaak heel erg leuk). Meestal kun je daar wel terecht als je op de dag zelf nog even reserveert.

Als we zelf gaan verblijven we meestal in het Kyriad Torcy (twee keer geweest). Metrostation is vlakbij en het is een minuut of tien naar Disneyland, en een halfuurtje naar het centrum van Parijs. Het hotel is oké, niks bijzonders maar schoon en netjes, het ligt rustig, en is goed te bereiken met de auto en het openbaar vervoer. Tegenover het hotel liggen veel restaurantjes, wat fijn is als je een keer buiten het park wilt eten. Een stuk goedkoper dan verblijven op het park zelf, maar natuurlijk ook minder leuk.
maechtje wijzigde dit bericht op 08-09-2017 09:17
12.60% gewijzigd
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
spacescooter schreef:
We willen idd met de thallys gaan. Kun je daarin fatsoenlijk naar het toilet?
Ja prima voorzieningen.. Zelfs warm water in de WC
spacescooter schreef:
We willen idd met de thallys gaan. Kun je daarin fatsoenlijk naar het toilet?

Ja, de Thalys is echt prima.
Is Disneyland te vergelijken met de Efteling? Ik lees gedateerde attracties? Daar schrik ik wel van. Het is idd erg duur dus dan twijfel ik om mss naar Bosrijk Efteling te gaan.
De attracties zijn wel leuk, maar ze liggen erg vaak stil omdat er een technisch probleem is. Het park een paar weken/maanden dichtgooien en alles aanpakken zou dat oplossen, maar dat doen ze dus niet. Het is qua oppervlakte en aantal attracties te vergelijken met de Efteling, maar de Efteling is ruimtelijker; in Disneyland staat alles enorm dicht op elkaar. Ik vind de restaurants in de Efteling vergelijkbaar, maar Disney is wel duurder (en de Efteling is al niet goedkoop). Verder is het erg Amerikaans terwijl de Efteling juist van Anton Pieck en kneuterig Hollands zijn ding heeft gemaakt.

Een groot nadeel van Disneyland vind ik dat het er altijd druk is - wachttijden van anderhalf uur zijn vrij standaard, al kun je daar met een fastpass wel aardig op bedingen - terwijl je daar in de Efteling een beetje geluk mee moet hebben.

Ik vind de Efteling persoonlijk leuker, maar de hele charme van Disneyland is voor kinderen natuurlijk ook dat het in het buitenland is, en ze al die prinsessen en zo op TV gezien hebben.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Hoezo vanaf antwerpen? Ben je belgisch? Wij zijn vanaf amsterdam met de thalys gegaan. In 3.5 uur in parijs waar je zo overstapt op de trein die bij disney stopt. Heel makkelijk.
Ik vind de Efteling echt vele malen leuker en van hogere kwaliteit dan Disney. Zeker als je kijkt naar prijs/kwaliteit. Ik zou dan zeker naar Bosrijk gaan, veel leuker!

Het is inderdaad altijd ongelooflijk druk, dat kost ook veel tijd. Als je de Efteling handig plant kan dat meevallen. En het Amerikaanse sfeertje in Disney vond ik ook niet fijn, al die merchandise ook. Ik werd gek van al die winkeltjes.

Nou ja, ik ben groot fan van de Efteling. Mijn verwachtingen voor Disney waren hooggespannen maar ik vond het echt tegenvallen. Ik hoef er niet meer heen.
Silvertjj schreef:
08-09-2017 08:25
De Efteling vind ik ook leuk, maar Disney is echt overweldigend leuk en prachtig!
De kritiek in sommige reacties begrijp ik dan ook echt niet. Toen wij er waren was alles schoon, het personeel vriendelijk en ja sommige rijen wel erg lang. Echter lang niet overal dus met een beetje strategisch plannen kun je toch overal in.
De Efteling is een leuk dagje uit, Disney een belevenis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven