Lijf & Lijn alle pijlers

Iemand bekend met de Citroensapkuur

08-09-2017 15:43 67 berichten
Hoi,
Is iemand bekend met de citroensapkuur. Hoor er eigenlijk vrij weinig over.
Vroeg me af of iemand hier ervaring mee had?

Thnx
Alle reacties Link kopieren
Ja, Google is natuurlijk nogal commercieel gedreven. En er zijn veel mensen die van alles willen verkopen.
nounou
S-Meds schreef:
08-09-2017 16:05
een boost geven aan wat? Zo'n kuur is niet gezond hoor. Sommige mensen denken dat ze "ontgiften" met een kuur maar dat is flauwekul, je lever gaat niet ineens harder werken van wat citroensap. En ook scheiden mensen niet meer gifstoffen uit. Die wituitgeslagen tong komt door zwavel en bacterien die zich daar ophopen omdat je mond droog wordt door voedselgebrek. Vroeger dachten we dat dat betekende dat alle gifstoffer eruit kwamen. Ja we waren gek hoor. Ook is het gevaarlijk, omdat je niks eet zal je lichaam energie gaan halen uit je spieren. Je eet dus je eigen spierweefsel op. Je hart is ook een spier
Precies dit. Je lijf, lever, darmen wat dan ook krijgen echt geen boost. Wat is in dit geval een boost überhaupt? De organen gaan inderdaad heus niet beter functioneren door geen voeding geven maar wel citroensap . Ongezond, ongezellig, en nog onnuttig ook. Gewoon niet doen.
Bedenk eens wat ontslakken is. Geen idee? Bestaat ook niet.....
dus je neemt citroensap dat zuur is, dat komt in je maag, waar het maagsap nog zuurder is, en dat maagsap laat dat citroensap ongehinderd passeren om in je darmen zijn werk te gaan doen?
Heb ik het zo goed begrepen?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
ImMorticia schreef:
08-09-2017 16:37
Bedankt voor jullie feedback.. overweeg nu ook serieus om te stoppen.. ben wel een beetje geschrokken van de vooral negatieve feedback hier want als je googled, valt de negatieve feedback eigenlijk wel mee.. en zijn ook wel recente reviews ook..
Mensen geven niet graag toe dat ze voor niets 3 weken hebben afgezien, honger geleden en nu stinken. Het moet wel "het waard" zijn geweest.
Oef- doorknallen, ImMorticia ? Beetje lief zijn voor jezelf. Of ben ik een ouwe taart aan het worden dat ik je woordgebruik niet vat ? ;-D
nounou
nlies schreef:
08-09-2017 16:41
dus je neemt citroensap dat zuur is, dat komt in je maag, waar het maagsap nog zuurder is, en dat maagsap laat dat citroensap ongehinderd passeren om in je darmen zijn werk te gaan doen?
Heb ik het zo goed begrepen?
Per 0.5 l flesje 5 lepels citroensap + 5 lepels ahorn siroop en vleugje cayenne peper om precies te zijn
Felix_Urbexicus schreef:
08-09-2017 16:41
Mensen geven niet graag toe dat ze voor niets 3 weken hebben afgezien, honger geleden en nu stinken. Het moet wel "het waard" zijn geweest.
Daar zit wat in...
zazamaenade schreef:
08-09-2017 16:45
Oef- doorknallen, ImMorticia ? Beetje lief zijn voor jezelf. Of ben ik een ouwe taart aan het worden dat ik je woordgebruik niet vat ? ;-D
Haha, daarmee bedoel ik.. vol enthousiasme (vanwege de afgevallen kilos en geschoonde organen - wat blijkt dat dus nu niet zo is).. doorgaan naar gezond eetpatroon.. en erbij met regelmaat sporten.. niks extreems hoor.. de citroensapkuur is wat mij betreft t extreemste waar ik aan begonnen ben en twijfel nu erg door de comments.. bedoel kan niet zo zijn dat doordat je gezond wil zijn.. je zo in doorslaat dat je gewoon ongezonder wordt
Ooit zo'n groente/fruitsapkuur gedaan.
Behalve buikloop, hield ik er niets goeds aan over.
Ik snap dit soort dingen gewoon echt niet. Ga gewoon gezond eten, veel bewegen, en stop met ongezonde tussendoortjes, snoep, koek etc. Dan zul je je al snel beter voelen en meer energie krijgen plus kilo's kwijtraken. Waarom jezelf uithongeren met een dergelijke, belachelijke sapkuur??
lolly-pop schreef:
08-09-2017 16:54
Ik snap dit soort dingen gewoon echt niet. Ga gewoon gezond eten, veel bewegen, en stop met ongezonde tussendoortjes, snoep, koek etc. Dan zul je je al snel beter voelen en meer energie krijgen plus kilo's kwijtraken. Waarom jezelf uithongeren met een dergelijke, belachelijke sapkuur??
Nou lolly-pop, niet iedereen heeft diezelfde discipline helaas. I wish... Ik heb vaak iets extreems nodig als het ware om de knop om te zetten, naar echte waardering voor gezond voedsel. Mijn ervaring is dat dit wel lukt..heb het op andere manieren gedaan, maar nog nooit zo een sapkuur geprobeerd en vandaar dat ik naar ervaring vraag.
ImMorticia schreef:
08-09-2017 16:39
............
Wilde het overigens doen puur voor detoxen en cleansen maar de kilos die je er mee kwijt zou raken was ook niet onaardig! En daarna doorknallen.........(met gewoon - gezond- voedsel)
Detoxen en cleansen, zoals jij het noemt, kan je natuurlijk wel doen, maar dan door een maand of zo alleen maar functioneel te eten, dus gewone maaltijden en geen snoep, geen alcohol, koffie en zelf je eten bereiden, zodat alles zo vers en onbewerkt mogelijk is. En genoeg water, of thee te drinken.
Dan geef je je lever en je nieren de kans rustig hun werk te doen.
Maar dat lijkt wel erg op advies uit de oude doos, en daar verkoop je natuurlijk geen levensstijl met aanverwante hippe, dure producten mee.

Ja, hoor Ouwe Taart hier !
nounou
ImMorticia schreef:
08-09-2017 16:58
Nou lolly-pop, niet iedereen heeft diezelfde discipline helaas.
Discipline kun je jezelf aanleren.
Gek hoor. Om een week op citroensap te kunnen leven zou je toch ook een ijzeren discipline verwachten.
Een vriendin heeft dit gedaan vlak voor haar huwelijk. Sindsdien verdraagt ze geen lactose meer. Nu kun je niet plots lactose intolerant worden, maar ze zwelt toch echt op.

Ikzelf heb het 8 dagen volgehouden. Kg's vlogen er vanaf, maar zag er ongezond uit en was zo intens moe. Bij opnieuw eten flink aan de dunne. Overigens deed ik het 100% voor vlot resultaat. Niet perse voor blijvend resultaat.
O, en als je gaat stoppen : ahornsiroop niet weggooien, hoor.
Dat is erg lekker op pannenkoeken. Maar daar wil je nu natuurlijk helemaal niet aan denken. Sorry ! ;-D
nounou
zazamaenade schreef:
08-09-2017 17:01
Detoxen en cleansen, zoals jij het noemt, kan je natuurlijk wel doen, maar dan door een maand of zo alleen maar functioneel te eten, dus gewone maaltijden en geen snoep, geen alcohol, koffie en zelf je eten bereiden, zodat alles zo vers en onbewerkt mogelijk is. En genoeg water, of thee te drinken.
Dan geef je je lever en je nieren de kans rustig hun werk te doen.
Maar dat lijkt wel erg op advies uit de oude doos, en daar verkoop je natuurlijk geen levensstijl met aanverwante hippe, dure producten mee.

Ja, hoor Ouwe Taart hier !
Oude taart of niet...gelijk heb je wel.
Ik wil ook graag afvallen maar detoxen dat is klinkklare onzin. :)
best raar, zeggen dat je geen discipline hebt en dan het meest extreme dieet ooit gaan volgen
ImMorticia schreef:
08-09-2017 16:02
Heftig.. ja ik ben er indd nu mee bezig.. dag 1 en tot nu toe gaat het wel.. als ik me onwel voel stop ik er echter onmiddellijk mee... hoewel ik er niet veel over gelezen heb leek hhet voor sommige mensen goed te werken.. wil daarna ook gewoon door met gezond eten , alleen zo een boost en gelijk met 'schone lei' beginnen zou fijn zijn
Kun je ook doen door gewoon 2 dagen te vasten en alleen water te drinken. Veel goedkoper. Daarna weer beginnen met eten maar gezond, niet te mager en niet te weinig.
S-Meds schreef:
08-09-2017 17:44
best raar, zeggen dat je geen discipline hebt en dan het meest extreme dieet ooit gaan volgen
Daar hoeft hij niet bij na te denken.
Als je kiest voor een gezond eetpatroon moet je voortdurend keuzes maken.
Dat hoeft bij zo'n sapkuur niet,
Mental non discipline.
Klinkt eigenlijk best goed, toch?
karin12345 schreef:
08-09-2017 18:02
Mental non discipline.
Klinkt eigenlijk best goed, toch?
Ik rook me te pletter en voel me rot.
Waarom stop je niet?
Antwoord: MND
Ik heb zwaar overgewicht en eet alleen fast food.
Waarom ga je niet gezond eten?
Antwoord: ik heb last van MND.
Ik heb weleens van een citroen-afvalkuur gehoord.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
ImMorticia schreef:
08-09-2017 16:48
Per 0.5 l flesje 5 lepels citroensap + 5 lepels ahorn siroop en vleugje cayenne peper om precies te zijn
Deze ja. Ik geloof dat ik die op TV heb gezien.

Alle afval-diëten helpen, zolang je ze strikt opvolgt. Maar ik vind deze toch wel heel onaantrekkelijk.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ja.. overal is wat voor te zeggen en indd om dit vol te houden heb je ook discipline nodig maar wat iemand hierboven zei vond ik ook belangrijk... ik kies hier indd eerder voor omdat ik niet hoef na te denken.. daarom zijn dieeten als cambridge bijv voor sommigen ook zo aantrekkelijk (heb ik ook gedaan).. qua honger gevoel is het best te doen. Saai is het wel, maar misschien is dat ff wat ik nodig heb. Zit nu op de bank te netflixen.. nou guess wat ik normaal daarbij at .. pff moet echt afkicken en daarom ga ik er nu, zolang ik me goed voel, toch mee door.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven