Eenzaam alleen wonend

11-09-2017 00:57 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Ben 24 en woon sinds kort alleen. Nou is dit iets waar ik onwijs uit naar heb gekeken en waar ik ook heel blij mee ben, maar merk nu dat het soms best eenzaam is... Tuurlijk er komen regelmatig mensen langs en heb contact met buren waar ik af en toe ook ga eten, ik sport in de sportschool een paar keer in de week en ik werk fulltime waar ik ook nog naast een studie volg. Toch voel ik mij soms heel erg alleen. Nu zat ik te denken om iets van een wekelijkse activiteit erbij te gaan doen, het liefst waar ik dan ook weer wat nieuwe mensen ontmoet van mijn leeftijd. Alleen wat? Kan niks vinden wat echt bij mij past. Wil niet (perse) een sport erbij doen, aangezien ik ook al naar de sportschool ga. Zondag of maandag zou het beste uitkomen. Voor de rest is het ook leuk als het beetje omgeving Nieuwegein is waar ik woon namelijk. Iemand die mij een handje kan helpen met wat ideeen? :kneel:
Is het niet handiger om gewoon te wennen en leren alleen te zijn, je leven klinkt al aardig vol.
Dat je eraan moet wennen is helemaal niet raar hoor. Maar als je ervoor gaat wegrennen door steeds maarvooral bezig te zijn en met anderen, en straks in een relatie die misschien ooit over gaat moet je straks op je 45e nog leren alleen te zijn. Niet prettig niet handig niet aan te raden.
Leer het nu daar heb je de rest van je leven profijt van. Het went , heus. Maar het idd wennen in begin en dat mag best. Verdriet en zo daarover mag ook best. Hopelijk ga je het over eentijdje vanzelf waarderen en heerlijk vinden!
Het kan namelijk echt zo fijn zijn!
Verder is een kookclub misschien een idee.
Of neem 2 katjes... Dat deed bij mij wonderen. Dat het 'ertoe doet' of je thuiskomt of niet zeg maar. Ze redden zich samen prima een werkdag. En bieden zoveel gezelligheid. Dat had ik voor die tijd nooit kunnen bedenken.
Als je full time werkt en daarnaast nog een studie volgt, heb je toch niet zoveel uurtjes meer over?
En voor de rest erg eens met hobbelster... Ga het aan. Het maakt je heel krachtig om te leren het met jezelf leuk te hebben. Zorg dat het fijn is om thuis te zijn. Dat wil ik eigenlijk zeggen 😉 Het klinkt alsof je al best vaak weg bent.
vrijwilligers werk!

meestal is er wel een soort van vrijwilligers vacature bank...
Ga op een teamsport in plaats van naar de sportschool? Je week klinkt inderdaad al aardig vol.

En daarnaast is het gewoon wennen. Geef jezelf de tijd en probeer er niet teveel voor weg te lopen.
Leer jezelf als je beste vriendin te zien. Kook 'ns lekker, steek de kaarsjes aan en ga lekker netflixen/een boek lezen etc.
redbulletje schreef:
11-09-2017 07:22
Leer jezelf als je beste vriendin te zien. Kook 'ns lekker, steek de kaarsjes aan en ga lekker netflixen/een boek lezen etc.

Eens. Je kunt en zou niet mogen verwachten dat je altijd iemand anders nodig hebt om het leuk te hebben.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
redbulletje schreef:

Aah, dit! Echt genieten als je weet hoe.
Misschien kan je huisvriendin worden van een stelletje..
contact/ben-jij-die-leuke-huisvriendin/ ... ges/390467
masala schreef:
11-09-2017 08:24
Misschien kan je huisvriendin worden van een stelletje..
contact/ben-jij-die-leuke-huisvriendin/ ... ges/390467
:facepalm:
himalaya schreef:
11-09-2017 07:50
Eens. Je kunt en zou niet mogen verwachten dat je altijd iemand anders nodig hebt om het leuk te hebben.
Precies dit
patchouli_ schreef:
11-09-2017 07:09
Ga op een teamsport in plaats van naar de sportschool? Je week klinkt inderdaad al aardig vol.

En daarnaast is het gewoon wennen. Geef jezelf de tijd en probeer er niet teveel voor weg te lopen.
Dit.

Sportschool sporten is enorm eenzaam. Je kunt ook hardlopen in een groep, dat is wel individueel maar hardlopers in een groep zijn over het algemeen erg sociaal.

Zou ik dus doen. Wennen aan alleen thuis zijn en in een sociale omgeving sporten.
redbulletje schreef:

Dit is de beste tip die je kunt krijgen. Ongeacht de hoeveelheid vrienden, vriendinnen en partners, je zult het toch je hele leven met jezelf moeten doen, altijd. Dus zorg dat je je een beetje kunt vermaken in je eentje, daar heb je je hele leven profijt van.
Het is echt een kwestie van wennen, dat duurt enkele maanden.
En verder wat al gezegd is, leren jezelf thuis te vermaken.

Een huisdier werkt ook trouwens.
Ik denk ook dat je inderdaad moet leren alleen te zijn en jezelf te vermaken. Ik zou persoonlijk gillend gek worden van jouw drukke agenda, en dan echt snakken naar thuis alleen zijn.

Hoe komt het dat je altijd mensen om je heen nodig hebt?
jellybelly schreef:
11-09-2017 09:55
Ik denk ook dat je inderdaad moet leren alleen te zijn en jezelf te vermaken. Ik zou persoonlijk gillend gek worden van jouw drukke agenda, en dan echt snakken naar thuis alleen zijn.

Hoe komt het dat je altijd mensen om je heen nodig hebt?
Zou daar ook echt niet tegen kunnen. En werken én studeren én sporten én ook nog regelmatig mensen op bezoek. Pffff, je zou me voor minder kunnen laten opnemen.
Met dit al drukke leefpatroon zou ik overigens zeker geen huisdier nemen, want daar heeft ze helemaal geen tijd voor met dat drukke leven.
Ben met de anderen eens: leer om er van te genieten om alleen thuis te zijn en jezelf te vermaken.
Als je je agenda nog voller propt, loop je weg voor je eigen gevoel van "ik ben alleen thuis en voel me eenzaam" terwijl je er mee om moet leren gaan.
Gemakkelijk? Nee, niet altijd.
Ik heb het ook moeten leren en het was verdraaid handig dat ik het geleerd had toen ik langdurig ziek werd en van de 7 dagen in de week er minimaal 5 niemand anders zag en alleen thuis was.
Ook binnen een relatie heb je momenten en soms dagen/weken dat je alleen thuis bent en je je zelf moet vermaken.
katinke schreef:
11-09-2017 01:05
Of neem 2 katjes... Dat deed bij mij wonderen. Dat het 'ertoe doet' of je thuiskomt of niet zeg maar. Ze redden zich samen prima een werkdag. En bieden zoveel gezelligheid. Dat had ik voor die tijd nooit kunnen bedenken.
Hier heb ik ook over nagedacht en overweeg het nu serieus. Goede tip, bedankt!
Hobbelster schreef:
11-09-2017 01:02
Verder is een kookclub misschien een idee.
Ook een goed idee! Ga is op zoek of zoiets bij mij in de buurt is :) bedankt!
Mevrouw75 schreef:
11-09-2017 08:32
Dit.

Sportschool sporten is enorm eenzaam. Je kunt ook hardlopen in een groep, dat is wel individueel maar hardlopers in een groep zijn over het algemeen erg sociaal.

Zou ik dus doen. Wennen aan alleen thuis zijn en in een sociale omgeving sporten.
Ja zit ik ook aan te denken, ga is verdiepen welke verenigingen op latere leeftijd nog beginners aanemen! Hardlopen zou ook nog kunnen inderdaad. Bedankt voor de tips
Nesnaj1993 schreef:
15-09-2017 20:51
Hier heb ik ook over nagedacht en overweeg het nu serieus. Goede tip, bedankt!
Niet doen als je weinig thuis bent!
Wat vind je van de andere reacties, dat je moet leren soms alleen te zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven