Budget wintersport
maandag 11 september 2017 om 14:19
Volgend jaar willen wij voor het eerst met een vriendengroep op wintersport. Echter de budgetten lopen nogal sterk uiteen. Nu vroeg ik mij af wat ongeveer een "gemiddeld" budget is voor een week wintersport. We zijn door twee leraren gebonden aan de schoolvakantie.
Vriend en ik komen op ongeveer:
Hotel met half pensioen en skipas 900 euro
Skihuur 150 euro
Overige 200 euro (nog ongeveer 30 euro per dag voor drinkjes en lunch)
Totaal ongeveer 1250
Vervoer is gratis omdat een aantal een lease-auto hebben.
Is dit heel onrealistisch?
Vriend en ik komen op ongeveer:
Hotel met half pensioen en skipas 900 euro
Skihuur 150 euro
Overige 200 euro (nog ongeveer 30 euro per dag voor drinkjes en lunch)
Totaal ongeveer 1250
Vervoer is gratis omdat een aantal een lease-auto hebben.
Is dit heel onrealistisch?
maandag 11 september 2017 om 14:23
maandag 11 september 2017 om 14:26
Ik denk dat je erg optimistisch bent. Het ligt er wel aan of je in een groot of klein gebied zit. Wij zijn met z'n tweeen 350 euro kwijt voor de passen, 200 voor de skihuur. Wij hebben altijd een appartement en dat redden we niet voor 700 euro voor een week. Maar het zal er erg aan liggen waar je naar toegaat, denk ik.
Find people who will make you better (M. Obama)
maandag 11 september 2017 om 14:34
Dan zullen jullie moeten kijken naar een klein gebied, dat scheelt wel in prijs. Er zullen toch ergens concessies gedaan moeten worden. En laat de mensen met het kleinste budget de zaken opzoeken, dan krijgen ze meteen een idee van de prijzen. Vervolgens met elkaar een keuze maken.
Find people who will make you better (M. Obama)
maandag 11 september 2017 om 14:39
Ik zou zelf niet op vakantie gaan met een groep waarvan de budgetten en ideeen zo ver uit elkaar liggen. Hoe lief ik ze ook vind. Zou veels te bang zijn dat mensen zich gaan irriteren.
Wij hebben dit jaar 7500 in gedachten voor skivakantie. 2 volw. 3 kids
Huisje gehuurd voor 8 pers 3500
3x skiles. 450
Huur spullen 600
5x skipas 750
Sochtends ontbijten in het huisje. Lunchen op de piste. Savonds uit eten.
We zitten in een klein beginnersgebied ivm de kinderen.
Wij hebben dit jaar 7500 in gedachten voor skivakantie. 2 volw. 3 kids
Huisje gehuurd voor 8 pers 3500
3x skiles. 450
Huur spullen 600
5x skipas 750
Sochtends ontbijten in het huisje. Lunchen op de piste. Savonds uit eten.
We zitten in een klein beginnersgebied ivm de kinderen.
waaromzijndebananenkrom wijzigde dit bericht op 11-09-2017 14:41
6.48% gewijzigd
maandag 11 september 2017 om 14:40
Voor dat bedrag kan ik ook twee keer op wintersport (wel buiten de vakanties, dus dat scheelt wel iets).
Frankrijk is bijvoorbeeld veel goedkoper dan Zwitserland (Oostenrijk zit ertussen in). Materiaal is via marktplaats vaak goedkoper te kopen dan te huren. Wat veel scheelt is een appartement (zelf koken en biertjes drinken in het appartement ipv in een apres skibar) dat niet direct aan de piste ligt (betekent dus wel met de auto of skibus naar de piste). Ook skilessen maken een wintersport duur.
Uit eten is overigens vaak relatief goedkoop dus in een appartement zelf koken en een restaurant afwisselen is misschien een middenweg?
Dure gebieden als Lech, St Moritz, Ischgl en Serfaus worden lastig voor dat bedrag, maar een goedkoper gebied in Oostenrijk of bv Les Sybelles in Frankrijk is echt wel haalbaar.
Frankrijk is bijvoorbeeld veel goedkoper dan Zwitserland (Oostenrijk zit ertussen in). Materiaal is via marktplaats vaak goedkoper te kopen dan te huren. Wat veel scheelt is een appartement (zelf koken en biertjes drinken in het appartement ipv in een apres skibar) dat niet direct aan de piste ligt (betekent dus wel met de auto of skibus naar de piste). Ook skilessen maken een wintersport duur.
Uit eten is overigens vaak relatief goedkoop dus in een appartement zelf koken en een restaurant afwisselen is misschien een middenweg?
Dure gebieden als Lech, St Moritz, Ischgl en Serfaus worden lastig voor dat bedrag, maar een goedkoper gebied in Oostenrijk of bv Les Sybelles in Frankrijk is echt wel haalbaar.
maandag 11 september 2017 om 14:47
Sophia, we gaan naar Oostenrijk dat wil iedereen daar is geen discussie over. De meesten hebben eigen materiaal dus daar geven we ook niks aan uit, skilessen ook niet. Inderdaad het wordt keuze maken en wat waarom aangeeft het gaat hem niet worden ben ik bang: een aantal van ons wil iets meer luxe en dus geen skibus en koken in het appartement.
Je noemt net 3 gebieden waar we aan het kijken zijn
.
Je noemt net 3 gebieden waar we aan het kijken zijn
maandag 11 september 2017 om 14:58
Voor €1250 Ischgl, Lech of Serfaus tijdens een vakantie op basis van halfpension? Vertel me maar als je wat gevonden hebt aan de piste, dan hoor ik het ook graagNereah32 schreef: ↑11-09-2017 14:47Sophia, we gaan naar Oostenrijk dat wil iedereen daar is geen discussie over. De meesten hebben eigen materiaal dus daar geven we ook niks aan uit, skilessen ook niet. Inderdaad het wordt keuze maken en wat waarom aangeeft het gaat hem niet worden ben ik bang: een aantal van ons wil iets meer luxe en dus geen skibus en koken in het appartement.
Je noemt net 3 gebieden waar we aan het kijken zijn.
Serfaus is het goedkoopste van de 3, waarbij Fiss minder leuk is maar wel betaalbaarder. Ik ken in Serfaus 1 heel betaalbare optie (Haus Chrysanth), dat is klein hotel incl ontbijt. Diner is dan uit eten ergens, maar dat is in Serfaus best betaalbaar.
maandag 11 september 2017 om 15:06
Dus je wilt eigenlijk voor een dubbeltje op de eerste rang. En in de schoolvakantie en op loopafstand van de piste en een redelijk luxe hotel. Nou succes.
De gebieden die jij noemt zijn onbetaalbaar. Neem bijvoorbeeld Ladis ipv Fiss, dat is het goedkoopste dorp van de 3 en daar is ook een lift, waarmee je weer aan kunt sluiten op het hele gebied. Maar zelfs Ladis is al vrij prijzig. Is die €900 per persoon of per stel?
Ga in ieder geval kijken voor de kerstweek, die is een stuk goedkoper dan Oud en Nieuwe en krokusvakantie, vooral omdat de Duitsers met kerst niet gaan skiën.
Verder zul je toch ook concessie moeten doen aan bijvoorbeeld de ligging van het hotel. Wij zijn jarenlang naar Bruck am Grossglockner gegaan. Wij gingen dan altijd met de auto naar de Areitbahn in Schuttdorf/Zell am See, was prima te doen. Bus zou ook kunnen, maar wij vinden auto prettiger. Daar kun je nog best een hotel krijgen met halfpension voor weinig.
Of zonder de stellen gaan die aan de vakanties gebonden zijn, accomodatie is bijvoorbeeld half januari ongeveer 1/3 van de prijs van Oud en Nieuw.
De gebieden die jij noemt zijn onbetaalbaar. Neem bijvoorbeeld Ladis ipv Fiss, dat is het goedkoopste dorp van de 3 en daar is ook een lift, waarmee je weer aan kunt sluiten op het hele gebied. Maar zelfs Ladis is al vrij prijzig. Is die €900 per persoon of per stel?
Ga in ieder geval kijken voor de kerstweek, die is een stuk goedkoper dan Oud en Nieuwe en krokusvakantie, vooral omdat de Duitsers met kerst niet gaan skiën.
Verder zul je toch ook concessie moeten doen aan bijvoorbeeld de ligging van het hotel. Wij zijn jarenlang naar Bruck am Grossglockner gegaan. Wij gingen dan altijd met de auto naar de Areitbahn in Schuttdorf/Zell am See, was prima te doen. Bus zou ook kunnen, maar wij vinden auto prettiger. Daar kun je nog best een hotel krijgen met halfpension voor weinig.
Of zonder de stellen gaan die aan de vakanties gebonden zijn, accomodatie is bijvoorbeeld half januari ongeveer 1/3 van de prijs van Oud en Nieuw.
maandag 11 september 2017 om 15:27
Dat scheelt niet iets, dan scheelt enorm veel.sophiax schreef: ↑11-09-2017 14:40Voor dat bedrag kan ik ook twee keer op wintersport (wel buiten de vakanties, dus dat scheelt wel iets).
maandag 11 september 2017 om 15:30
@sofia voor 1250 een week helfpension per persoon lukt wel hoor en dan inclusief skipas. Ik heb wel 3 a 4 dingen gevonden op 300 meter van de piste.
@ladiss is vrij sfeerloos. En skieen met kerst kan ook niet veel willen er thuis zijn.
Nogmaals ik wou even kijken of mensen tips hadden voor die 800, maar conclusie is gewoon dat dat niet mogelijk is en dat we niet met de huidige samenstelling kunnen gaan skieen. Er zijn er ook een aantal die qua budget rond 1300/1400 zitten en niet gebonden zijn aan schoolvakanties dus dat is een stuk makkelijker.
@ladiss is vrij sfeerloos. En skieen met kerst kan ook niet veel willen er thuis zijn.
Nogmaals ik wou even kijken of mensen tips hadden voor die 800, maar conclusie is gewoon dat dat niet mogelijk is en dat we niet met de huidige samenstelling kunnen gaan skieen. Er zijn er ook een aantal die qua budget rond 1300/1400 zitten en niet gebonden zijn aan schoolvakanties dus dat is een stuk makkelijker.
maandag 11 september 2017 om 15:49
@dolfje dat kan, maar het ideale plaatje was om met zijn allen in hetzelfde hotel met halfpension te zitten, zodat wel lekker na het apres-skieen.
Waarschijnlijk zullen met maar een deel van de groep gaan in een andere (goedkopere week) waar iedereen minimaal een budget heeft van 1400 euro voor een week. Dat scheelt nogal.
Waarschijnlijk zullen met maar een deel van de groep gaan in een andere (goedkopere week) waar iedereen minimaal een budget heeft van 1400 euro voor een week. Dat scheelt nogal.
maandag 11 september 2017 om 20:37