Mutsige vraag, gas eraf

11-09-2017 17:57 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon voor het eerst in mijn leven in een oud huis sinds december, ik ben nieuwbouw gewend :$ .
Bij mij in de straat, met alleen maar oude huizen, zijn ze bezig met water, riolering en gas.
Morgen moet in huis ivm dat klussen de gashoofdkraan er even af, die weet ik. (Net namelijk gewoon ff aan die gasten gevraagd)
Er lag daar vanmiddag een brief over in de bus.
Daarin staat dat als morgen nadat ze klaar zijn en net gas er weer op gaat je alle pitten van het fornuis (dat is het enige neem ik aan?) even een paar minuten open moet zetten.
Klopt dit of blaas ik dan mn hele huis op :mrgreen: ? (Lijkt me een beetje zonde..)

Ff een mutsige vraag, maar ik woon alleen en ik snap er geen bal van..
Ja, gasknoppen opendraaien en even gas laten lopen.
Lucht moet eruit. Hoeft echt geen uren, minuutje is genoeg
dat kan, zorg wel dat je voldoende ventileert. en ik zou mijn sigaretje dan even niet opsteken ;-)
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Een paar minuten lijkt me overdreven maar een half minuutje of zo om alle leidingen weer vol te krijgen is wel handig. Anders kan je gas 'haperen' en/of uitgaan als je aan het koken bent bv en dat kan onhandig zijn (en uiteindelijk wel gevaarlijk als je het niet doorhebt).
Niets mutserig aan hoor, ik zou het ook niet weten. Aangezien ik, niet zo'n fan ben van gas, zou ik als ik jou was, als je de kans hebt, het morgen even bij de werkmensen checken.
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 11-09-2017 18:06
1.94% gewijzigd
Gasknoppen opendraaien, vonk er bij en zodra de pitten vlam vatten, weet je dat de leidingen ontlucht zijn. En blaas je geen onnodig gas je keuken in.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
Wanneer je een oude CV-ketel hebt kan het wel wat moeite geven om ook die weer aan de praat te krijgen.
Niet geschoten is altijd mis
hamerhaai schreef:
11-09-2017 18:03
dat kan, zorg wel dat je voldoende ventileert. en ik zou mijn sigaretje dan even niet opsteken ;-)
Dat komt goed uit want ik rook niet..

Ok duidelijk. Is dat alles, de verwarming staat hier nog niet aan maar moet er ook iets met de thermosstaat?

Dank mensen! (En idd zo mutserig is het niet, dat klopt. ( ik ben ook meer een fan van inductie of electrisch, dat had ik in mn vorige koopwoning)
En als ik ze opendraai en een vlammetje erbij, dan blaas ik ook niet de hele santekraam de lucht in ;-D ?
Alicereturns schreef:
11-09-2017 18:51
En als ik ze opendraai en een vlammetje erbij, dan blaas ik ook niet de hele santekraam de lucht in ;-D ?
Vraag het alsjeblieft even aan de werkmensen dan hier op het forum.
Alicereturns schreef:
11-09-2017 18:51
Nee, want dan gaan ze dus branden als er weer gas ipv lucht. Als je dat vlammetje niet durft kun je ze ook opendraaien en ruiken. Als je gas gaat ruiken gewoon weer dichtdraaien en even goed ventileren. De geurstof in gas ruik je heel snel, dus als je dat ruikt zit je nog niet in het explosiegebied en ben je dus veilig. Door ventileren raak je het gas kwijt en is alles weer normaal.
aikidoka schreef:
11-09-2017 19:09
Nee, want dan gaan ze dus branden als er weer gas ipv lucht. Als je dat vlammetje niet durft kun je ze ook opendraaien en ruiken. Als je gas gaat ruiken gewoon weer dichtdraaien en even goed ventileren. De geurstof in gas ruik je heel snel, dus als je dat ruikt zit je nog niet in het explosiegebied en ben je dus veilig. Door ventileren raak je het gas kwijt en is alles weer normaal.
Thnx!

Gizzmo, uiteraard vraag ik het wel even na morgen , mits ik daar de kans toe krijg.
Die lui zijn namelijk weg om vijf uur.
o_o hoe zit het met mn cv ketel? Gaat die vanzelf weer aan?
(Gok van wel, vanmiddag liet die man me zien hoe de gaskraan eraf moest.
Warm water doet het nu gewoon weer)

Weet het al...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven