Mutsige vraag, gas eraf
maandag 11 september 2017 om 17:57
Ik woon voor het eerst in mijn leven in een oud huis sinds december, ik ben nieuwbouw gewend
.
Bij mij in de straat, met alleen maar oude huizen, zijn ze bezig met water, riolering en gas.
Morgen moet in huis ivm dat klussen de gashoofdkraan er even af, die weet ik. (Net namelijk gewoon ff aan die gasten gevraagd)
Er lag daar vanmiddag een brief over in de bus.
Daarin staat dat als morgen nadat ze klaar zijn en net gas er weer op gaat je alle pitten van het fornuis (dat is het enige neem ik aan?) even een paar minuten open moet zetten.
Klopt dit of blaas ik dan mn hele huis op
? (Lijkt me een beetje zonde..)
Ff een mutsige vraag, maar ik woon alleen en ik snap er geen bal van..
Bij mij in de straat, met alleen maar oude huizen, zijn ze bezig met water, riolering en gas.
Morgen moet in huis ivm dat klussen de gashoofdkraan er even af, die weet ik. (Net namelijk gewoon ff aan die gasten gevraagd)
Er lag daar vanmiddag een brief over in de bus.
Daarin staat dat als morgen nadat ze klaar zijn en net gas er weer op gaat je alle pitten van het fornuis (dat is het enige neem ik aan?) even een paar minuten open moet zetten.
Klopt dit of blaas ik dan mn hele huis op
Ff een mutsige vraag, maar ik woon alleen en ik snap er geen bal van..
maandag 11 september 2017 om 18:03
maandag 11 september 2017 om 18:45
Dat komt goed uit want ik rook niet..
Ok duidelijk. Is dat alles, de verwarming staat hier nog niet aan maar moet er ook iets met de thermosstaat?
Dank mensen! (En idd zo mutserig is het niet, dat klopt. ( ik ben ook meer een fan van inductie of electrisch, dat had ik in mn vorige koopwoning)
maandag 11 september 2017 om 18:52
Vraag het alsjeblieft even aan de werkmensen dan hier op het forum.Alicereturns schreef: ↑11-09-2017 18:51En als ik ze opendraai en een vlammetje erbij, dan blaas ik ook niet de hele santekraam de lucht in?
maandag 11 september 2017 om 19:09
Nee, want dan gaan ze dus branden als er weer gas ipv lucht. Als je dat vlammetje niet durft kun je ze ook opendraaien en ruiken. Als je gas gaat ruiken gewoon weer dichtdraaien en even goed ventileren. De geurstof in gas ruik je heel snel, dus als je dat ruikt zit je nog niet in het explosiegebied en ben je dus veilig. Door ventileren raak je het gas kwijt en is alles weer normaal.Alicereturns schreef: ↑11-09-2017 18:51En als ik ze opendraai en een vlammetje erbij, dan blaas ik ook niet de hele santekraam de lucht in?
maandag 11 september 2017 om 19:37
Thnx!aikidoka schreef: ↑11-09-2017 19:09Nee, want dan gaan ze dus branden als er weer gas ipv lucht. Als je dat vlammetje niet durft kun je ze ook opendraaien en ruiken. Als je gas gaat ruiken gewoon weer dichtdraaien en even goed ventileren. De geurstof in gas ruik je heel snel, dus als je dat ruikt zit je nog niet in het explosiegebied en ben je dus veilig. Door ventileren raak je het gas kwijt en is alles weer normaal.
Gizzmo, uiteraard vraag ik het wel even na morgen , mits ik daar de kans toe krijg.
Die lui zijn namelijk weg om vijf uur.