Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

zaterdag 26 augustus 2017 om 15:04
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
De stand van zaken
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
Bezig met behandelingen
.
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1
Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33

Wachten op start | gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18 |
Prikken & slikken | MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo |
Wachten op cryo-tp | windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs |
In de wachtweken | Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989 |
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.

Naam (leeftijd) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behandeling | Status # cryo's |
Locatie |
Dazzle_ (34/36) |
2013 | Mei 2015 | Laag AMH | IVF4 | start 2018 | ? |
flipje2 (29/41) |
okt 2014 | sep 2015 | <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) | ICSI2 | 3 cryos over bij VUmc PGS-traject opstarten in België |
VUmc |
gelukspoppetje | 2014 | Maart 2016 | slechte zwemmers jun '16 IVF1 niet zwanger |
ICSI+PGD | wachten op start | MUMC/AMC |
Animal2307 (37/37) |
2014 | 2016 | Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt |
IVF/ICSI4 | volgende cyclus startl | Dusseldorf |
MevrouwStippel (37/40) |
man hersteloperatie gehad | ICSI+ MESA/TESE |
AMC | |||
Miekje-5 (35/38) |
jan 2017 |
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) | ICSI2 | ICSI 2.2: wachten op cryo-tp | LUMC | |
-Sense-(35/40) | 2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start ICSI2 | ||
Zizo (34/37) |
okt 2014 |
feb 2016 |
matige zaadkwaliteit 6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start icsi2 | |
doces (29/31) |
2015 | 2016 | leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt | ICSI 2 | Wachten op start icsi2 (mrt) | - |
Diamond30 (31/37) |
2014 | sept 2016 | Geen oorzaak gevonden, MK in 2016, in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken |
IVF2 | IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken | |
Labgeek1990 (26/31) |
zeer slecht zaad, mk (10w) | ICSI1 | wachten op cyclus 7 cryo's over |
Amphia/EMC | ||
windmolen (33/39) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) | IVF/ICSI2 | freeze all, 1 cryo, pauze | |
smurff_4 | Nov 2015 | Jan 2017 | slechte zaadkwaliteit | ICSI 1 | 7 cryos, nog 6 over | |
Smurf112 | 2016 | juni 2016 | PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) | ICSI2 | wachten op terugplaatsing | |
Rucio | 2015 | februari 2017 | zeer slecht zaad 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk) |
IVF2 | bezig met nieuwe behandeling | |
Pippeltje (?) |
jul 2017 |
2de kindje |
Tweeling uit eerdere IVF IVF1 (jul '17) mislukt |
IVF2 (met scratch) |
wachten op start | |
Twin84 (33/39) |
dec 2012 |
sep 2016 |
slecht zaad poliep in bm gehad |
ICSI1 | VUmc | |
Gingerspice182 (30 & 27 (m) |
begin 2017 |
juni 2017 | Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 | ICSI1 | Verse TP mislukt, 4 cryo's | OLVG in samenwerking met AMC |
sheela (40 / 43) |
2014 | jan 2016 | Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's | IVF2 | bezig met prikken | |
Mangoest (30 / 39) |
okt 2015 | maart 2017 | slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad | ICSI1 | Bezig met prikken | |
pinguin00 (22 / 32) |
Aug 2014 | ? | Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad | ICSI1 | ||
Thjs (32 / 36) |
juli 16 | nov 17 | slechte zaadkwaliteteit | ICSI 1 | 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus | Olvg-oost in samenwerking met AMC |
Taart1 (29) |
IVF1 | |||||
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom |
ZWANGER!

*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1

freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd
maandag 11 september 2017 om 20:28
F*** ben vanmiddag door m'n rug gegaan bij het opvouwen van de was... Ik bukte en toen ik overeind kwam hoorde / voelde ik 'knak'... Kan bijna niet lopen / staan / overeind komen, vandaag al bezig met pijnstillers / Spiroflor / warme pittenzak. Hopelijk is het morgen over, want dan moet ik weer voor de klas. Ik durf me nooit echt ziek te melden, omdat ik al zo vaak afwezig / later ben. Hopelijk kan ik morgen redelijk vooruit...

maandag 11 september 2017 om 21:10
Dat klinkt pijnlijk doces! Sterkte!
Ging dat beter rojali?
Hier: hcg is gelukkig gezakt. Het is nog 78 nu. Als mijn zwangerschapstest zondag negatief is dan hoef ik waarschijnlijk niet meer langs te komen en kan ik mijn menstruatie afwachten. De echo gaf hetzelfde beeld als vorige week: vocht bij mijn rechter eierstok/eileider. Ze vermoeden dat het toch een bbz is geweest maar dat mijn lichaam het gelukkig zelf oplost. Ik krijg bij een eventuele volgende zwangerschap nog eerder een echo om te kijken of het op de goede plek zit. Dat stelt me erg gerust.
We gaan er lekker een weekje tussenuit, ik denk dat ik daarna wat meer meeschrijf. Heel veel succes allemaal!
Ging dat beter rojali?
Hier: hcg is gelukkig gezakt. Het is nog 78 nu. Als mijn zwangerschapstest zondag negatief is dan hoef ik waarschijnlijk niet meer langs te komen en kan ik mijn menstruatie afwachten. De echo gaf hetzelfde beeld als vorige week: vocht bij mijn rechter eierstok/eileider. Ze vermoeden dat het toch een bbz is geweest maar dat mijn lichaam het gelukkig zelf oplost. Ik krijg bij een eventuele volgende zwangerschap nog eerder een echo om te kijken of het op de goede plek zit. Dat stelt me erg gerust.
We gaan er lekker een weekje tussenuit, ik denk dat ik daarna wat meer meeschrijf. Heel veel succes allemaal!
maandag 11 september 2017 om 22:01
Ah Doces wat balen!!! Je kunt er echt niks aan doen hoor!! Zorg dat je snel in beweging komt (in de zin van wandelen), uiteraard pas als je daartoe in staat bent. Beterschap!
Miekje dat is goed nieuws over de Pregnyl! Ik vind dat glas breken zo stom. Ik was blij met Ovitrelle de laatste ronde.
Rucio wat verdrietig allemaal. Ik hoop voor je dat het lichaam het volledig zelf opruimt. Hoe gaat het mentaal met je?
Rojali fijn dat het beter ging!

Miekje dat is goed nieuws over de Pregnyl! Ik vind dat glas breken zo stom. Ik was blij met Ovitrelle de laatste ronde.
Rucio wat verdrietig allemaal. Ik hoop voor je dat het lichaam het volledig zelf opruimt. Hoe gaat het mentaal met je?

Rojali fijn dat het beter ging!

dinsdag 12 september 2017 om 06:23
Balen... ik moet me vandaag echt ziek melden. Ik probeerde net uit bed te komen om naar de wc te gaan. Dat duurde heel lang en het doet gewoon echt heel veel pijn. Ik kan niet rechtop staan, de pijn schiet door mijn onderrug en straalt uit naar de benen. Belachelijk dit, dat ik me in de tweede schoolweek ziek moet melden. Ik wil er eigenlijk niet aan dat het nodig is, maar ik kan zo echt niet voor de klas...
Hopelijk is het morgen een stuk minder.

dinsdag 12 september 2017 om 08:03
Doces wat heftig! Hopelijk gaat het morgen een stuk beter.... je kan ff niet meer doen dan warm houden, pijnstiller en wel kleine stukjes blijven lopen. Zal je altijd zien dat het aan het begin vh schooljaar gebeurt!
Rucio erg fijn dat ze je de volgende x een vroege echo geven. Fijn dat je lichaam het nu zelf opgelost. Scheelt een hoop ellende, maar blijft heel verdrietig natuurlijk!
Miekje zou fijn zijn als de punctie precies op die dag valt. Komt de tp dag dan ook beetje gunstig uit?
Hier gaan we richting testdag. Ik voel nog niets, maar is normaal. Ik ben natuurlijk erg benieuwd! Ik weet niet of ik het lef heb vrijdag te testen. Ik haat dat
Rucio erg fijn dat ze je de volgende x een vroege echo geven. Fijn dat je lichaam het nu zelf opgelost. Scheelt een hoop ellende, maar blijft heel verdrietig natuurlijk!
Miekje zou fijn zijn als de punctie precies op die dag valt. Komt de tp dag dan ook beetje gunstig uit?
Hier gaan we richting testdag. Ik voel nog niets, maar is normaal. Ik ben natuurlijk erg benieuwd! Ik weet niet of ik het lef heb vrijdag te testen. Ik haat dat

dinsdag 12 september 2017 om 08:11
Doces, bel even met een fysio. Het klinkt mij een beetje of je een wervel niet helemaal goed hebt zitten. Even langsgaan, rechtzetten en het is weer over (hoop ik voor je! Helaas ervaring mee en weet hoe ontzettend veel pijn het doet)
Rucio, fijn dat je de volgende keer een vroege echo krijgt. Wat naar deze extra onzekerheid.... Sterkte meid!
Lilly, houd vol! Je hebt een tp in natuurlijke cyclus? Wanneer is jouw NOD? Je kan natuurlijk altijd 1-2 dagen langer wachten. Ik ben ook geen testheld en zou eerder later dan eerder testen...
Hier nog geen bericht. Baggal, ik denk dat we per cyclus er 1 terug laten plaatsen. In natuurlijke cyclus hebben we natuurlijk ook nog een kans extra... Dus 2 voelt niet zo goed eerlijk gezegd.
Rucio, fijn dat je de volgende keer een vroege echo krijgt. Wat naar deze extra onzekerheid.... Sterkte meid!
Lilly, houd vol! Je hebt een tp in natuurlijke cyclus? Wanneer is jouw NOD? Je kan natuurlijk altijd 1-2 dagen langer wachten. Ik ben ook geen testheld en zou eerder later dan eerder testen...
Hier nog geen bericht. Baggal, ik denk dat we per cyclus er 1 terug laten plaatsen. In natuurlijke cyclus hebben we natuurlijk ook nog een kans extra... Dus 2 voelt niet zo goed eerlijk gezegd.
dinsdag 12 september 2017 om 08:15
Lily wat spannend!! Ik duim mee!! Dat je niets voelt wil helemaal niets zeggen
Rucio, fijn dat je lichaam het vanzelf oplost en dat je volgende keer een snellere opvolging hebt, laat ons hopen dat dat kan helpen! Ik begrijp dat je uit jezelf wel gewoon een cyclus hebt, omdat je zegt dat je je menstruatie moet afwachten? Ik moet namelijk na de miskraam aan de pil voor een maand?! Maar dat is dan misschien omdat ik geen eigen cyclus heb?
Doces aiii, dat klinkt ook ontzettend pijnlijk
neem je rust maar! Begrijp dat je het vervelend vindt maar het is nu niet anders, vervelend maar je gezondheid gaat voor!

Rucio, fijn dat je lichaam het vanzelf oplost en dat je volgende keer een snellere opvolging hebt, laat ons hopen dat dat kan helpen! Ik begrijp dat je uit jezelf wel gewoon een cyclus hebt, omdat je zegt dat je je menstruatie moet afwachten? Ik moet namelijk na de miskraam aan de pil voor een maand?! Maar dat is dan misschien omdat ik geen eigen cyclus heb?
Doces aiii, dat klinkt ook ontzettend pijnlijk

dinsdag 12 september 2017 om 08:56
Sef80 dank je voor de uitleg, zoiets dacht ik idd al. Wow wat gaat het hard 7 weken alweer, heb je al een echo gehad? Wat goed zeg dat je dat doet.
Zizo klopt dat was ook mijn ervaring, ik heb mij bij pregnyl zelfs een keer gesneden aan het glas en toen ging gelijk alles verkeerd, de naald kwam in mijn vinger terecht..poehh ik heb nu ovitrelle daar ben ik blij mee. Maar als ik jullie zo hoor is het een kwestie van doen en dan krijg je er wel handigheid in.
Miekje oh dat is fijn dat ze dat nu ook bij mij pregnyl hebben scheelt heel veel werk.
Doces jeetje zeg veel sterkte!
Rucio goed om te weten dat ze nu een beetje meer duidelijkheid hebben. Heb je nog geen last gehad van erge buikkrampen door de MK? Veel plezier en geniet vooral, mssn wel goed om er even tussenuit te gaan.
Lilly wat spannend zeg! Heel veel succes in je laatste wachtdagen ik duim voor je!
Zizo klopt dat was ook mijn ervaring, ik heb mij bij pregnyl zelfs een keer gesneden aan het glas en toen ging gelijk alles verkeerd, de naald kwam in mijn vinger terecht..poehh ik heb nu ovitrelle daar ben ik blij mee. Maar als ik jullie zo hoor is het een kwestie van doen en dan krijg je er wel handigheid in.
Miekje oh dat is fijn dat ze dat nu ook bij mij pregnyl hebben scheelt heel veel werk.
Doces jeetje zeg veel sterkte!
Rucio goed om te weten dat ze nu een beetje meer duidelijkheid hebben. Heb je nog geen last gehad van erge buikkrampen door de MK? Veel plezier en geniet vooral, mssn wel goed om er even tussenuit te gaan.
Lilly wat spannend zeg! Heel veel succes in je laatste wachtdagen ik duim voor je!
Shine bright like a diamond

dinsdag 12 september 2017 om 09:40
zizo, baggal, diamond, ik heb de 21e echo (volgens mij labgeek ook). Vrij laat, maar kwam beter uit en mijn miskraam was op 7.2 de vorige keer (komende 3 dagen zijn dus errrg spannend) en ik wil dat eerst 'halen' zeg maar. Ik voel me wel totaal anders dan toen, veel meer kwaaltjes en een rustig gevoel. Ik had door de pregnyl/utro al zere borsten, moe en wat duizelig (tenminste, ik weet dat aan de hormonen) en dat is allemaal gebleven na de test (en dus het stoppen van de utro). Het is raar dat na 2 maanden kunstmatig gebeuren, nu mijn lichaam zelf verder gaat...ben sinds deze week ook regelmatig wat misselijk, ben er best trots op 
Doces succes met je rug, ik ken het, vooral niet niezen! Lekker 4x2 p'mol slikken, bouw je mooie spiegel op. En idd toch blijven bewegen. Sterkte!

Doces succes met je rug, ik ken het, vooral niet niezen! Lekker 4x2 p'mol slikken, bouw je mooie spiegel op. En idd toch blijven bewegen. Sterkte!
dinsdag 12 september 2017 om 09:50
Ai Doces - Klinkt pijnlijk. Ik hoop dat je snel opknapt en doe anders je voordeel met het advies van Animal.
Rucio: gegeven de omstandigheden hoop ik dat je lichaam het zelf oplost. En als het idd een BBZ was is het ook prettig dat het snel mis is gegaan en verdere behandeling niet nodig is. De gevolgen van een BBZ zijn soms niet mals.
Selin: Hoe gaat het met je? Moeilijk he - om afscheid te nemen van een zo gewenste zwangerschap. Ik denk aan je.
Lilly: Het aftellen is begonnen! Ik weet nog zo goed hoe bang ik in Juli 2016 was om te testen en toen sleepte je mij er doorheen...als het nodig is geef ik je vrijdag graag dat duwtje!
Rucio: gegeven de omstandigheden hoop ik dat je lichaam het zelf oplost. En als het idd een BBZ was is het ook prettig dat het snel mis is gegaan en verdere behandeling niet nodig is. De gevolgen van een BBZ zijn soms niet mals.
Selin: Hoe gaat het met je? Moeilijk he - om afscheid te nemen van een zo gewenste zwangerschap. Ik denk aan je.
Lilly: Het aftellen is begonnen! Ik weet nog zo goed hoe bang ik in Juli 2016 was om te testen en toen sleepte je mij er doorheen...als het nodig is geef ik je vrijdag graag dat duwtje!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
dinsdag 12 september 2017 om 10:26
Windmolen, fijn dat je cyclus weer op orde is. Dat geeft toch altijd een beetje houvast.
Blossom, welkom hier. Tja, sommigen van ons zijn inderdaad heel lang bezig. Maar bij sommigen is het ook relatief snel raak, wie weet hoor jij wel bij die groep. Ik hoop het voor je. Je hebt in elk geval een goed uitgangspunt met je cryo's. Heel veel succes!
Selin, wat een domper zeg. Heel veel sterkte
. Wees een beetje lief voor jezelf.
Doces, au... dat klinkt pijnlijk. Hoop dat het snel beter gaat.
Diamond Menopur moet je inderdaad zelf mengen, het spuiten an sich stelt niets voor. Mengen is ook niet heel lastig, maar het is wel wat meer gedoe dan GonalF. Ik spoot 450 eh, dan is het mengen wel wat lastiger. Maar het wordt goed uitgelegd en het is echt niet moeilijk. Alleen Menopur kun de daardoor niet zo gemakkelijk meenemen als dat nodig is. Ik heb er wel een paar feestjes voor laten schieten in elk geval.
Hier gaat het goed. Druk bezig met verhuizen, de overdracht van ons huidige huis is over 2 weken en een week daarna krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis. Daar zijn we volgens planning 4-5 maanden bezig met verbouwen voor we daar echt kunnen gaan wonen. Tot die tijd trekken we bij mijn ouders in... dat is lang geleden
. Maar wel erg praktisch en de band is goed, dus dat komt in orde. Vind het alleen een beetje lastig dat ICSI3 gaat plaatsvinden terwijl we bij hen inwonen, ik had dat liever even voor onszelf gehouden. Maar dat gaat nu uiteraard niet lukken.
Volgende week is onze afspraak met de fertiliteitsarts, dus ik moet inmiddels mijn hoofd wat uit het zand gaan halen. We neigen er nu naar om 'gewoon' nog een derde poging in ons huidige ziekenhuis te doen onder het mom van God Zegene De Greep. Wellicht tegen beter weten in, maar ik heb eerlijk gezegd even geen zin in extra onderzoek en meer gedoe. Als deze poging niet lukt, stap ik over van verzekering en laten we volgend jaar waarschijnlijk wel extra onderzoek (in Duitsland) doen. Hopelijk is dat niet nodig. Ik ben wel erg benieuwd wat onze arts gaat zeggen.
Ik heb wel weer een beetje hoop, maar het vertrouwen is er niet meer. Misschien komt dat een beetje terug als ik weer aan het spuiten ben, maar vooralsnog is het geloof dat ik nog een keer zwanger word echt helemaal weg. Ik hoop dat ik komend weekend ongesteld word, dan zou mijn cyclus in elk geval weer redelijk op orde zijn. Dat zou al een beetje helpen in het vertrouwen in mijn lijf. Ik blijf het lastig vinden om al aan ICSI3 toe te zijn. Dat was vorig jaar absoluut mijn eindstation geweest. Nu hopelijk ook maar dan wel met een goede afloop
Blossom, welkom hier. Tja, sommigen van ons zijn inderdaad heel lang bezig. Maar bij sommigen is het ook relatief snel raak, wie weet hoor jij wel bij die groep. Ik hoop het voor je. Je hebt in elk geval een goed uitgangspunt met je cryo's. Heel veel succes!
Selin, wat een domper zeg. Heel veel sterkte

Doces, au... dat klinkt pijnlijk. Hoop dat het snel beter gaat.
Diamond Menopur moet je inderdaad zelf mengen, het spuiten an sich stelt niets voor. Mengen is ook niet heel lastig, maar het is wel wat meer gedoe dan GonalF. Ik spoot 450 eh, dan is het mengen wel wat lastiger. Maar het wordt goed uitgelegd en het is echt niet moeilijk. Alleen Menopur kun de daardoor niet zo gemakkelijk meenemen als dat nodig is. Ik heb er wel een paar feestjes voor laten schieten in elk geval.
Hier gaat het goed. Druk bezig met verhuizen, de overdracht van ons huidige huis is over 2 weken en een week daarna krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis. Daar zijn we volgens planning 4-5 maanden bezig met verbouwen voor we daar echt kunnen gaan wonen. Tot die tijd trekken we bij mijn ouders in... dat is lang geleden

Volgende week is onze afspraak met de fertiliteitsarts, dus ik moet inmiddels mijn hoofd wat uit het zand gaan halen. We neigen er nu naar om 'gewoon' nog een derde poging in ons huidige ziekenhuis te doen onder het mom van God Zegene De Greep. Wellicht tegen beter weten in, maar ik heb eerlijk gezegd even geen zin in extra onderzoek en meer gedoe. Als deze poging niet lukt, stap ik over van verzekering en laten we volgend jaar waarschijnlijk wel extra onderzoek (in Duitsland) doen. Hopelijk is dat niet nodig. Ik ben wel erg benieuwd wat onze arts gaat zeggen.
Ik heb wel weer een beetje hoop, maar het vertrouwen is er niet meer. Misschien komt dat een beetje terug als ik weer aan het spuiten ben, maar vooralsnog is het geloof dat ik nog een keer zwanger word echt helemaal weg. Ik hoop dat ik komend weekend ongesteld word, dan zou mijn cyclus in elk geval weer redelijk op orde zijn. Dat zou al een beetje helpen in het vertrouwen in mijn lijf. Ik blijf het lastig vinden om al aan ICSI3 toe te zijn. Dat was vorig jaar absoluut mijn eindstation geweest. Nu hopelijk ook maar dan wel met een goede afloop

dinsdag 12 september 2017 om 18:35
Na een hele drukke werkweek vorige week en een weekend in NL ben ik weer boven water om hier te reageren! Heb net alles bijgelezen...
Duufje Een lastige beslissing om door te gaan bij hetzelfde ziekenhuis of niet. Ik snap dat je je vertrouwen na de twee ICSIs een beetje kwijt bent. En ICSI 3 nu, een confronterend moment waar je nu bent terechtgekomen als dat eerst echt je eindpunt was. Ik duim voor je dat het nu lukt en je inderdaad niet verder hoeft na te denken over andere stappen! Succes ook met het samenwonen met je ouders, ik heb ook een goede band met ze, maar na een paar dagen m´n ouders hier in huis of ik bij hen, vind ik het altijd wel mooi geweest
Zizo hoop dat de acupunctuur je gaat helpen, ik las dat je het half uurtje al erg rustgevend vindt, dat heb ik zelf idd ook, heerlijk liggen en (bijna) nergens aan denken. Ik vind het ook apart dat ik echt ´dingen´ voel in m´n lichaam door die paar kleine naaldjes in m´n hand of been. Ik ga maandag weer, de voorbereiding op m´n volgende ICSI poging starten.
Rucio en Selin Wat naar om jullie slechte nieuws te lezen! Ik herken erg jullie grote teleurstelling en verdriet dat zo´n klap is na je blijdschap dat het eindelijk gelukt is. Ik hield ook zelf rekening met het slechte scenario, maar dan nog is dat alleen je verstand, je gevoel kun je niet uitschakelen en je bent dus uiteraard zo opgelucht dat het gelukt is, dat je nu ook niet meer wilt dat het van je afgepakt wordt. Ik zag al een paar opmerkingen van andere (helaas) ervaringsdeskundigen dat je na een poosje rust wel weer ´zin´ krijgt in een nieuwe poging, voor zover dat kan. Balen ook Rucio dat je je vakantie moest cancellen, dit was net zo´n moment geweest dat je de rust kan gebruiken. Wij gingen een paar weken na m´n mk op vakantie en dat was wel heel fijn want ik had gewoon doorgewerkt na het weekend van m´n miskraam, dus had echt behoefte aan ontspanning en even met z´n tweeen eruit. Hopelijk komt het er binnenkort toch nog van voor je!
Lilly ik duim voor je vrijdag!
Hier heeft de arts een korte periode van rust of ´detox´ zoals zij het noemde
aanbevolen. Ik ga pas rond eind oktober beginnen met spuiten voor ICSI 2. Nu slik ik allerlei vitamines - o.a. ook waar xkussie het over had (in ieder geval selenium). Na de punctie doe ik dan nog een keer een kleine ingreep (hysteroscopie). Vorig jaar heb ik dat ook gedaan en toen is m´n baarmoeder meer driehoekig gemaakt (hij was enigszins verzakt) en zijn er wat endometriose plekken in de baarmoeder weggehaald. Nu gaan ze voor de zekerheid nog een keer kijken of er nieuwe plekken bij zijn gekomen, zodat de baarmoeder zo ´schoon´mogelijk is voor de terugplaatsing.
De terugplaatsing wordt dan met een cryo gedaan, net als de vorige keer. Dus hopelijk ergens in november zal dat dan plaatsvinden. Het geduld wordt weer ernstig op de proef gesteld, maar we gaan er nog een keer voor. Onze huidige verwachting is dat ICSI 2 onze laatste poging gaat worden, maar daar denk ik nu nog maar niet aan. Net als Duufje hoop ik dat het voor goede redenen de laatste zal worden!
Duufje Een lastige beslissing om door te gaan bij hetzelfde ziekenhuis of niet. Ik snap dat je je vertrouwen na de twee ICSIs een beetje kwijt bent. En ICSI 3 nu, een confronterend moment waar je nu bent terechtgekomen als dat eerst echt je eindpunt was. Ik duim voor je dat het nu lukt en je inderdaad niet verder hoeft na te denken over andere stappen! Succes ook met het samenwonen met je ouders, ik heb ook een goede band met ze, maar na een paar dagen m´n ouders hier in huis of ik bij hen, vind ik het altijd wel mooi geweest

Zizo hoop dat de acupunctuur je gaat helpen, ik las dat je het half uurtje al erg rustgevend vindt, dat heb ik zelf idd ook, heerlijk liggen en (bijna) nergens aan denken. Ik vind het ook apart dat ik echt ´dingen´ voel in m´n lichaam door die paar kleine naaldjes in m´n hand of been. Ik ga maandag weer, de voorbereiding op m´n volgende ICSI poging starten.
Rucio en Selin Wat naar om jullie slechte nieuws te lezen! Ik herken erg jullie grote teleurstelling en verdriet dat zo´n klap is na je blijdschap dat het eindelijk gelukt is. Ik hield ook zelf rekening met het slechte scenario, maar dan nog is dat alleen je verstand, je gevoel kun je niet uitschakelen en je bent dus uiteraard zo opgelucht dat het gelukt is, dat je nu ook niet meer wilt dat het van je afgepakt wordt. Ik zag al een paar opmerkingen van andere (helaas) ervaringsdeskundigen dat je na een poosje rust wel weer ´zin´ krijgt in een nieuwe poging, voor zover dat kan. Balen ook Rucio dat je je vakantie moest cancellen, dit was net zo´n moment geweest dat je de rust kan gebruiken. Wij gingen een paar weken na m´n mk op vakantie en dat was wel heel fijn want ik had gewoon doorgewerkt na het weekend van m´n miskraam, dus had echt behoefte aan ontspanning en even met z´n tweeen eruit. Hopelijk komt het er binnenkort toch nog van voor je!
Lilly ik duim voor je vrijdag!
Hier heeft de arts een korte periode van rust of ´detox´ zoals zij het noemde

De terugplaatsing wordt dan met een cryo gedaan, net als de vorige keer. Dus hopelijk ergens in november zal dat dan plaatsvinden. Het geduld wordt weer ernstig op de proef gesteld, maar we gaan er nog een keer voor. Onze huidige verwachting is dat ICSI 2 onze laatste poging gaat worden, maar daar denk ik nu nog maar niet aan. Net als Duufje hoop ik dat het voor goede redenen de laatste zal worden!
dinsdag 12 september 2017 om 18:35
Och liefje!

Het is zo verdrietig voor je! Ik weet niet wat ik moet zeggen.
Geef jezelf de ruimte om verdrietig te zijn, om dit te verwerken. Een hele dikke knuffel voor jou!

dinsdag 12 september 2017 om 18:45
Duufje wat leuk dat jullie in de verhuisdrukte zitten. Het is ook stressvol, maar aan de andere kant is het goede afleiding. Na al die maanden klussen wordt het wel het huis zoals jullie willen. Ik vind het knap dat je bij je ouders intrekt. Ze zijn me dierbaar, maar ik weet niet of ik dat zou kunnen hoor! Zijn jullie goede klussers?
Ik hoop dat je niet meer mmm nodig hebt na deze poging. Ik snap je keuze voor het vertrouwde zkh. Vooral nu jullie zo'n drukke periode hebben. Het reizen naar DD of Gent is ook pittig. Heel veel succes bij de fertiliteitsarts!
Paloma ik ben benieuwd of ik ook vanalles ga voelen na de acupunctuur. Donderdag ga ik weer. Ga jij een keer per week?
Doces hoe gaat het nu met je rug? Kun je naar een fysio? Sterkte!
Ik hoop dat je niet meer mmm nodig hebt na deze poging. Ik snap je keuze voor het vertrouwde zkh. Vooral nu jullie zo'n drukke periode hebben. Het reizen naar DD of Gent is ook pittig. Heel veel succes bij de fertiliteitsarts!
Paloma ik ben benieuwd of ik ook vanalles ga voelen na de acupunctuur. Donderdag ga ik weer. Ga jij een keer per week?
dinsdag 12 september 2017 om 18:53
Hoi! Ik ben ondertussen 8 dagen Gonal f aan het spuiten. Morgen nog een echo en als het goed is maandag punctie.
Ik lees vooral meiden die niet zoveel last hebben van bijwerkingen, ik fietste er ook aardig makkelijk doorheen maar sinds eergisteren echt algehele malaise. Buikpijn, rugpijn, zo ontzettend moe en voel me grieperig (heb geen koorts oid) en gewoon echt lamlendig. Ook heb ik een ontzettende druk achter mijn ogen. Op de echo gisteren zag alles er goed uit. Zijn er nog meer die zich ook zo k*t voelen of is dit een uitzondering?
Ik lees vooral meiden die niet zoveel last hebben van bijwerkingen, ik fietste er ook aardig makkelijk doorheen maar sinds eergisteren echt algehele malaise. Buikpijn, rugpijn, zo ontzettend moe en voel me grieperig (heb geen koorts oid) en gewoon echt lamlendig. Ook heb ik een ontzettende druk achter mijn ogen. Op de echo gisteren zag alles er goed uit. Zijn er nog meer die zich ook zo k*t voelen of is dit een uitzondering?
dinsdag 12 september 2017 om 18:56
Oh Selin... ik heb er geen woorden voor... ik leef met je mee... 
Zizo, ik heb vandaag veel gelegen (rug plat) en ook tussendoor steeds even gelopen. Geprobeerd toch in beweging te blijven. Assistente van de huisarts gesproken en op haar advies diclofenac gebruikt. Haalt de scherpe kantjes van de pijn af, maar de pijn is niet weg. Moet vanzelf over gaan binnen een paar dagen. Morgenochtend kijken hoe het is als ik wakker word, als het dan niet beter is moet ik me helaas nog een dag ziek melden...

Zizo, ik heb vandaag veel gelegen (rug plat) en ook tussendoor steeds even gelopen. Geprobeerd toch in beweging te blijven. Assistente van de huisarts gesproken en op haar advies diclofenac gebruikt. Haalt de scherpe kantjes van de pijn af, maar de pijn is niet weg. Moet vanzelf over gaan binnen een paar dagen. Morgenochtend kijken hoe het is als ik wakker word, als het dan niet beter is moet ik me helaas nog een dag ziek melden...
dinsdag 12 september 2017 om 18:57
Ohhh Selin - heel herkenbaar en het is ook gewoon ontzettend rot en oneerlijk. Was je eindelijk zwanger en dan gaat het tegen alle verwachtingen in toch nog mis. Geloof me wanneer ik zeg dat de scherpe kantjes er op den duur wel af gaan. Tijd heelt echt de wond, maar nu overheerst de pijn en de teleurstelling van het niet meer zwanger zijn en dat is ook normaal. Voor jou hoop ik dat het lichaam het zelf oplost en dat je op een gegeven moment ook weer verder durft te gaan: echter nu even niet.
Duufje: Opeens weer bij je ouders inwonen klinkt wat studentikoos, al doet mijn broer van 36 het ook weer in zijn omstandigheden (ex woont in zijn huis). Jammer dat je de ICSI poging niet voor jezelf kan houden, maar volgens mij zijn jouw ouders wat ik zo begrepen heb, en in tegenstelling tot jouw man's ouders, redelijk nuchter. Dat opnieuw zwanger worden en dat vertrouwen is gewoon een lasting iets denk ik. Ik heb niet half meegemaakt wat jij hebt moeten doorstaan en toch zijn het gevoelens die ik herken.
Wij hadden vandaag ook een bezichtiging op ons huis. Maar zolang wij niets anders hebben zit een verhuizing er niet in en accepter ik ook geen bod (tenzij het zo'n giga bod is
). Overigens geldt in Engeland dat acceptatie van een bod ook niet bindend is, zoals dat in NL is voor de verkopende partij.
Sef: Volgende week donderdag dus! Nog even aftellen. Snap dat je het ook nog even eng vindt en dat kwaaltjes hebben je wat rust geven. Al zeggen die niet alles, ik stond ook de eerste keer te juichen bij de pleepot toen ik misselijk was
Ik duim voor goede eerste echo's van jou en Labgeek.
Animal: Die NK uitslag laat ook best even op zich wachten. Deze week verwacht je 'em toch?
Donderdag hoop ik een datum door te krijgen voor de C-section. Ik blijf in beginsel werken tot 22/09 al kreeg ik vandaag de vraag of ik het kon pushen tot 29/9
. Dat lijkt mij wat te veel van het goede en ik vind het ook wel even tijd voor wat rust...

Duufje: Opeens weer bij je ouders inwonen klinkt wat studentikoos, al doet mijn broer van 36 het ook weer in zijn omstandigheden (ex woont in zijn huis). Jammer dat je de ICSI poging niet voor jezelf kan houden, maar volgens mij zijn jouw ouders wat ik zo begrepen heb, en in tegenstelling tot jouw man's ouders, redelijk nuchter. Dat opnieuw zwanger worden en dat vertrouwen is gewoon een lasting iets denk ik. Ik heb niet half meegemaakt wat jij hebt moeten doorstaan en toch zijn het gevoelens die ik herken.

Wij hadden vandaag ook een bezichtiging op ons huis. Maar zolang wij niets anders hebben zit een verhuizing er niet in en accepter ik ook geen bod (tenzij het zo'n giga bod is

Sef: Volgende week donderdag dus! Nog even aftellen. Snap dat je het ook nog even eng vindt en dat kwaaltjes hebben je wat rust geven. Al zeggen die niet alles, ik stond ook de eerste keer te juichen bij de pleepot toen ik misselijk was

Animal: Die NK uitslag laat ook best even op zich wachten. Deze week verwacht je 'em toch?
Donderdag hoop ik een datum door te krijgen voor de C-section. Ik blijf in beginsel werken tot 22/09 al kreeg ik vandaag de vraag of ik het kon pushen tot 29/9

A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
dinsdag 12 september 2017 om 19:04
Ik ben nu inderdaad van plan 1x per week te gaan, bij de vorige terugplaatsing ging ik wat vaker omdat ik zo kort voor de terugplaatsing begon met de behandeling. Nu hebben we meer tijd, dus zal 1x pw zeker genoeg zijn. Ik heb trouwens een glutenvrij, lactose-arm en alcohol en frisdrankvrij dieet voorgeschreven gekregen. Veel regels, hoop dat t helptZizo schreef: ↑12-09-2017 18:45Duufje wat leuk dat jullie in de verhuisdrukte zitten. Het is ook stressvol, maar aan de andere kant is het goede afleiding. Na al die maanden klussen wordt het wel het huis zoals jullie willen. Ik vind het knap dat je bij je ouders intrekt. Ze zijn me dierbaar, maar ik weet niet of ik dat zou kunnen hoor! Zijn jullie goede klussers?

dinsdag 12 september 2017 om 22:47
Gingerspice ik heb geen gonal-f maar decapeptyl en Menopur gebruikt. Ik werd er vreselijk labiel en vergeetachtig van. Had ook veel buikpijn, opvliegers en hoofdpijn. Kortom, genoeg last van bijwerkingen. Dat wat jij beschrijft over druk op de ogen herken ik niet. Bij zorgen gewoon de ivf-afdeling bellen!
Baggal: wat raar dat ze je pushen om nog een week langer door te werken. Ik neem aan dat je je mentaal hebt ingesteld op de 22e en daar geen zin in hebt. Bovendien weten ze al maandenlang dat je met verlof gaat. Wat een slechte planning daar. Niet jouw probleem van maken!
Doces dat klinkt niet alsof je morgen weer naar het werk kunt. Een warme kruik tegen je rug kan ook fijn zijn. En Spiroflor. Vaak verkrampen alle spieren rondom de pijnlijke plek, omdat het er zomaar ingeschoten is. Beterschap!
Paloma ik heb geen voedingsadviezen gekregen. Ik zal mijn acupuncturist daar naar vragen. Ik eet al lactosearm ivm intolerantie en ik drink ook weinig. Soms een wijntje als ik net als nu in een wachtperiode zit. Maar als het traject weet begint, laat ik alle alcohol staan.
Ik ben gaan googelen door de berichten van Xkussie en Baggal over de vitamines. Ik vind het lastig om te bepalen wat ik allemaal nog zou kunnen gebruiken en hoeveel. Nog even verder googelen. Er gaat een wereld voor me open.
Baggal: wat raar dat ze je pushen om nog een week langer door te werken. Ik neem aan dat je je mentaal hebt ingesteld op de 22e en daar geen zin in hebt. Bovendien weten ze al maandenlang dat je met verlof gaat. Wat een slechte planning daar. Niet jouw probleem van maken!
Doces dat klinkt niet alsof je morgen weer naar het werk kunt. Een warme kruik tegen je rug kan ook fijn zijn. En Spiroflor. Vaak verkrampen alle spieren rondom de pijnlijke plek, omdat het er zomaar ingeschoten is. Beterschap!
Paloma ik heb geen voedingsadviezen gekregen. Ik zal mijn acupuncturist daar naar vragen. Ik eet al lactosearm ivm intolerantie en ik drink ook weinig. Soms een wijntje als ik net als nu in een wachtperiode zit. Maar als het traject weet begint, laat ik alle alcohol staan.
Ik ben gaan googelen door de berichten van Xkussie en Baggal over de vitamines. Ik vind het lastig om te bepalen wat ik allemaal nog zou kunnen gebruiken en hoeveel. Nog even verder googelen. Er gaat een wereld voor me open.