Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

zaterdag 26 augustus 2017 om 15:04
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
De stand van zaken
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
Bezig met behandelingen
.
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1
Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33

Wachten op start | gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18 |
Prikken & slikken | MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo |
Wachten op cryo-tp | windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs |
In de wachtweken | Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989 |
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.

Naam (leeftijd) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behandeling | Status # cryo's |
Locatie |
Dazzle_ (34/36) |
2013 | Mei 2015 | Laag AMH | IVF4 | start 2018 | ? |
flipje2 (29/41) |
okt 2014 | sep 2015 | <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) | ICSI2 | 3 cryos over bij VUmc PGS-traject opstarten in België |
VUmc |
gelukspoppetje | 2014 | Maart 2016 | slechte zwemmers jun '16 IVF1 niet zwanger |
ICSI+PGD | wachten op start | MUMC/AMC |
Animal2307 (37/37) |
2014 | 2016 | Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt |
IVF/ICSI4 | volgende cyclus startl | Dusseldorf |
MevrouwStippel (37/40) |
man hersteloperatie gehad | ICSI+ MESA/TESE |
AMC | |||
Miekje-5 (35/38) |
jan 2017 |
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) | ICSI2 | ICSI 2.2: wachten op cryo-tp | LUMC | |
-Sense-(35/40) | 2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start ICSI2 | ||
Zizo (34/37) |
okt 2014 |
feb 2016 |
matige zaadkwaliteit 6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start icsi2 | |
doces (29/31) |
2015 | 2016 | leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt | ICSI 2 | Wachten op start icsi2 (mrt) | - |
Diamond30 (31/37) |
2014 | sept 2016 | Geen oorzaak gevonden, MK in 2016, in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken |
IVF2 | IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken | |
Labgeek1990 (26/31) |
zeer slecht zaad, mk (10w) | ICSI1 | wachten op cyclus 7 cryo's over |
Amphia/EMC | ||
windmolen (33/39) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) | IVF/ICSI2 | freeze all, 1 cryo, pauze | |
smurff_4 | Nov 2015 | Jan 2017 | slechte zaadkwaliteit | ICSI 1 | 7 cryos, nog 6 over | |
Smurf112 | 2016 | juni 2016 | PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) | ICSI2 | wachten op terugplaatsing | |
Rucio | 2015 | februari 2017 | zeer slecht zaad 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk) |
IVF2 | bezig met nieuwe behandeling | |
Pippeltje (?) |
jul 2017 |
2de kindje |
Tweeling uit eerdere IVF IVF1 (jul '17) mislukt |
IVF2 (met scratch) |
wachten op start | |
Twin84 (33/39) |
dec 2012 |
sep 2016 |
slecht zaad poliep in bm gehad |
ICSI1 | VUmc | |
Gingerspice182 (30 & 27 (m) |
begin 2017 |
juni 2017 | Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 | ICSI1 | Verse TP mislukt, 4 cryo's | OLVG in samenwerking met AMC |
sheela (40 / 43) |
2014 | jan 2016 | Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's | IVF2 | bezig met prikken | |
Mangoest (30 / 39) |
okt 2015 | maart 2017 | slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad | ICSI1 | Bezig met prikken | |
pinguin00 (22 / 32) |
Aug 2014 | ? | Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad | ICSI1 | ||
Thjs (32 / 36) |
juli 16 | nov 17 | slechte zaadkwaliteteit | ICSI 1 | 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus | Olvg-oost in samenwerking met AMC |
Taart1 (29) |
IVF1 | |||||
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom |
ZWANGER!

*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1

freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd
zaterdag 9 september 2017 om 09:46
Windmolen: wat fijn dat je cyclus weer als vanouds is! Geniet nog even van je vakantie en ik duim mee dat de volgende een plakker wordt!
Blossom: Welkom hier! Teleurstellend dat je eerste ICSI TP niet meteen tot een zwangerschap heeft geleid, zeker met de IUI's in het voor traject. Wel heel fijn dat je nog zo veel goede cryos hebt! Worden deze teruggeplaatst in je natuurlijke cyclus? Ik heb wel goede ervaringen met cryos. Ik hoop dat het de volgende ronde raak is!!
Selin: Succes!
Blossom: Welkom hier! Teleurstellend dat je eerste ICSI TP niet meteen tot een zwangerschap heeft geleid, zeker met de IUI's in het voor traject. Wel heel fijn dat je nog zo veel goede cryos hebt! Worden deze teruggeplaatst in je natuurlijke cyclus? Ik heb wel goede ervaringen met cryos. Ik hoop dat het de volgende ronde raak is!!
Selin: Succes!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
zaterdag 9 september 2017 om 11:27
Jeetje Selin! Wat ontzettend verdrietig.... Zo werd ineens iedereen zwanger, en gaat het helaas bij velen mis..... Heel erg veel sterkte meid...
Blossom, welkom! Een mislukte tp hakt er altijd heel erg in. Je hebt altijd meer hoop omdat het al zo ver gekomen is... Ik hoop dat je je snel bij een kan rapen en je vol goede moed naar de volgende tp in kan gaan.
Blossom, welkom! Een mislukte tp hakt er altijd heel erg in. Je hebt altijd meer hoop omdat het al zo ver gekomen is... Ik hoop dat je je snel bij een kan rapen en je vol goede moed naar de volgende tp in kan gaan.

zaterdag 9 september 2017 om 13:54
Ow Selin, wat ontzettend kl#te dit! Ik had deze even niet zien aankomen. En ook dat je er dan bij de echo achter moet komen. Ontzettend verdrietig
Je gaat je toch "rijk" rekenen.
Moet je nu aan de pillen om het op te wekken of wacht je af of de natuur het zelf opknapt? Sterkte
Je wenst dit niemand toe, maar al helemaal niet de meiden in de MMM die al zo hard moeten knokken om uberhaupt zwanger te worden

Moet je nu aan de pillen om het op te wekken of wacht je af of de natuur het zelf opknapt? Sterkte

Je wenst dit niemand toe, maar al helemaal niet de meiden in de MMM die al zo hard moeten knokken om uberhaupt zwanger te worden

A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
zaterdag 9 september 2017 om 14:10
Baggal dat vind ik dus ook zo vreemd, ik dacht altijd dat als het niet goed is, dat je dan automatisch wel bloedverlies zou krijgen (zelfs door de utro door als het zou gaan om een echt miskraam na 6-7 weken), maar bij mij gewoon niets bloedverlies, had/heb nog alle zwangerschapskwaaltjes en dat maakt het zo raar en verwarrend

zaterdag 9 september 2017 om 14:16
Sorry crosspost Selin. Kan mij voorstellen dat het verwarrend is je zo zwanger voelen en dan een slechte echo. Een leeg vruchtzakje kan best lang doorgroeien en maakt gewoon hcg aan. Vandaar dat je gewoon zwangerschapsverschijnselen hebt/ houdt. Meestal blijven de zwangerschapsverschijnselen totdat de miskraam op gang is gekomen.
Heb je het met je gynaecoloog al gehad over of je de miskraam natuurlijk laat komen of dat jullie deze opwekken met cytotec? Sterkte meid!
Heb je het met je gynaecoloog al gehad over of je de miskraam natuurlijk laat komen of dat jullie deze opwekken met cytotec? Sterkte meid!
zaterdag 9 september 2017 om 14:22
Ik moet nu in eerste instantie sowieso meteen stoppen met de utrogestan en progynova, en nu even afwachten tot woensdag, heb woensdag opnieuw een afspraak gepland om te kijken hoe of wat.. was nu teveel overstuur om erover na te denken, wilde gewoon naar huis en het laten bezinken.. in elk geval al stoppen met medicatie dus en woensdag weer controle ..
dank jullie wel voor de lieve berichtjes <3, man en ik zijn verslagen.. we liggen allebei op de bank en denk dat we vandaag niet verder komen dan dat... we hadden zoveel plannen voor vandaag, 'na de echo', daar komt nu niets meer van...
dank jullie wel voor de lieve berichtjes <3, man en ik zijn verslagen.. we liggen allebei op de bank en denk dat we vandaag niet verder komen dan dat... we hadden zoveel plannen voor vandaag, 'na de echo', daar komt nu niets meer van...
zaterdag 9 september 2017 om 14:51
@selin Dat bloedverlies komt ook vanzelf, maar niet meteen nadat het mis gaat. Je zwangerschapshormoon 'beschermt' in de prille zwangerschap het jonge embryo tegen afstoting, dus wanneer het misgaat moet eerst het hcg flink dalen voordat de bloeding op gang komt.
Hoe is het nu met jou en je man? Je vertelde destijds dat jullie niet zo goed over de fertiliteitsproblemen konden praten en dat hij wat beschuldigend was naar jou toe, ik hoop dat dat nu niet zo is en dat jullie steun bij elkaar vinden.
Blijf vandaag en morgen maar gewoon lekker op die bank (met veel chocola en een pot thee enzo).
Hoe is het nu met jou en je man? Je vertelde destijds dat jullie niet zo goed over de fertiliteitsproblemen konden praten en dat hij wat beschuldigend was naar jou toe, ik hoop dat dat nu niet zo is en dat jullie steun bij elkaar vinden.
Blijf vandaag en morgen maar gewoon lekker op die bank (met veel chocola en een pot thee enzo).
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
zaterdag 9 september 2017 om 15:06
Dank je wel voor de info, Flipje, dat helpt wel om het n beetje te plaatsen.. ik blijf zeker op de bank vandaag .. chocola kwam ook al langs
hihi
M'n man steunt me wel, hij heeft het zelf ook heel erg moeilijk maar zegt dan tegen mij dat we niet mogen opgeven en gewoon opnieuw zullen proberen. Hij was ook zo intens gelukkig dat ik eindelijk zwanger was, en nu deze domper .. merk dat het voor hem ook erg moeilijk is, maar hij doet z'n best om positief te zijn voor mij, maar ik kan niets anders doen dan huilen
Wil de hoop ook zeker niet opgeven, maar het is nu gewoon even zo onwerkelijk en moeilijk en ik zie weer als een berg op tegen de komende wachtweken waarin alles weer stil ligt, om dan weer van nul te moeten beginnen.. en dan besef ik pas hoe zwaar anderen het hier moeten hebben, zoals jij flipje, en zie ik pas hoe sterk jij bent en heb zoveel bewondering voor jou ...
Ik weet dat ik absoluut nog niet mag klagen na 'nog maar' de tweede IVF poging en met 5 cryo's nog .. dus ik ga gewoon ook jullie voorbeeld volgen en we komen dit wel weer te boven... en dan weer toeleven naar de volgende poging ..

M'n man steunt me wel, hij heeft het zelf ook heel erg moeilijk maar zegt dan tegen mij dat we niet mogen opgeven en gewoon opnieuw zullen proberen. Hij was ook zo intens gelukkig dat ik eindelijk zwanger was, en nu deze domper .. merk dat het voor hem ook erg moeilijk is, maar hij doet z'n best om positief te zijn voor mij, maar ik kan niets anders doen dan huilen

Wil de hoop ook zeker niet opgeven, maar het is nu gewoon even zo onwerkelijk en moeilijk en ik zie weer als een berg op tegen de komende wachtweken waarin alles weer stil ligt, om dan weer van nul te moeten beginnen.. en dan besef ik pas hoe zwaar anderen het hier moeten hebben, zoals jij flipje, en zie ik pas hoe sterk jij bent en heb zoveel bewondering voor jou ...
Ik weet dat ik absoluut nog niet mag klagen na 'nog maar' de tweede IVF poging en met 5 cryo's nog .. dus ik ga gewoon ook jullie voorbeeld volgen en we komen dit wel weer te boven... en dan weer toeleven naar de volgende poging ..
zaterdag 9 september 2017 om 16:09
Och Selin wat verdrietig! Zo zonder bloedverlies en met volop zwangerschapskwaaltjes verwacht je dit al helemaal niet. Hopelijk hebben jouw man en jij steun aan elkaar. Uithuilen, chocola en tijd voor elkaar. Dikke knuffel meis!
Rucio hoe gaat het nu met jou?
Labgeek, gaat het bij jou weer war beter na de overstimulatie? Zit jij nu op zes weken? Sterkte en duimen voor een goede echo.
Baggal het schiet bij jou ook al echt op! Wat spannend dag jij al bijna hoort wanneer jij je meisje vast mag houden.
Ik lees met jullie mee. Het lukt me niet op iedereen te reageren. Ik vergeet momenteel alles.
Geïnspireerd door jullie ben ik gisteren begonnen met acupunctuur. Aangezien het nog een tijdje duurt voordat ik hopelijk mag beginnen met icsi2 kan ik daar wel mee beginnen. Ik vond het wel een beetje wennen. De mevrouw vond mijn buik op een klein stukje koud. Volgens haar kon ik dat zelf ook voelen met mijn hand. Ik probeer het steeds, maar voel geen verschil. Nou ja, ik ben blij dat ik nuvin ieder geval iets doe. En dan dat halfuur stil liggen met die naalden in me, zie ik maar als een rustgevend ontstressend moment. Baat het niet, dan schaadt het niet.

Rucio hoe gaat het nu met jou?

Labgeek, gaat het bij jou weer war beter na de overstimulatie? Zit jij nu op zes weken? Sterkte en duimen voor een goede echo.

Baggal het schiet bij jou ook al echt op! Wat spannend dag jij al bijna hoort wanneer jij je meisje vast mag houden.
Ik lees met jullie mee. Het lukt me niet op iedereen te reageren. Ik vergeet momenteel alles.
Geïnspireerd door jullie ben ik gisteren begonnen met acupunctuur. Aangezien het nog een tijdje duurt voordat ik hopelijk mag beginnen met icsi2 kan ik daar wel mee beginnen. Ik vond het wel een beetje wennen. De mevrouw vond mijn buik op een klein stukje koud. Volgens haar kon ik dat zelf ook voelen met mijn hand. Ik probeer het steeds, maar voel geen verschil. Nou ja, ik ben blij dat ik nuvin ieder geval iets doe. En dan dat halfuur stil liggen met die naalden in me, zie ik maar als een rustgevend ontstressend moment. Baat het niet, dan schaadt het niet.
zaterdag 9 september 2017 om 17:57
Selin: Je man heeft wel een punt: er is geen reden om de handdoek in de ring te gooien. Naast het feit dat je nog cryo's en pogingen hebt is het feit dat je zwanger kan worden wel een goed teken. Daar heb je nu natuurlijk helemaal geen bal aan want het verdriet is er niet minder om. Wat Weija en Flipje zeggen vwb HCG kan ik ook onderstrepen. Toen het bij mij de 2e keer mis ging kwam het bloedverlies pas veel later. Ik wist al dat het mis was omdat het HCG niet steeg, maar zelfs 1,5 week daarna gaf de CB test nog steeds pregnant 1-2 aan...
Wees lief voor jezelf en voor elkaar. En hopelijk kun je over een tijd de moed weer vinden om door te gaan...
Zizo: wat goed dat je acupunctuur bent gaan doen. Ik hoop dat je je snel iets beter voelt.
Ik hoor donderdag as over de vervolg stappen, echo en de (voorlopige) datum.
Wees lief voor jezelf en voor elkaar. En hopelijk kun je over een tijd de moed weer vinden om door te gaan...
Zizo: wat goed dat je acupunctuur bent gaan doen. Ik hoop dat je je snel iets beter voelt.
Ik hoor donderdag as over de vervolg stappen, echo en de (voorlopige) datum.
zaterdag 9 september 2017 om 20:40
Oh nee Selin! Wat erg
ik had zulke goede hoop voor jou, je hcg liep ook zo mooi op. Heel veel sterkte. Wij hangen ook op de bank en ik heb lekker een glas wijn gedronken, al zo lang niet gedaan.
Bedankt voor alle lieve berichtjes! Het gaat hier wel aardig, vandaag voor de zekerheid toch even een test gedaan en het streepje wordt lichter. Hopelijk maandag een goede uitslag. Weet iemand misschien wat het vervolg is? Moet ik bloed blijven prikken tot het hcg op 0 staat? Het gesprek is donderdag een beetje langs me heen gegaan. Ik bloed nog steeds heel licht, gelukkig geen buikpijn maar wel pijnlijke borsten.
zizo succes met de acupunctuur! Ik heb er ook veel over gelezen en alleen al het rustgevende gevoel schijnt heel goed te doen!

Bedankt voor alle lieve berichtjes! Het gaat hier wel aardig, vandaag voor de zekerheid toch even een test gedaan en het streepje wordt lichter. Hopelijk maandag een goede uitslag. Weet iemand misschien wat het vervolg is? Moet ik bloed blijven prikken tot het hcg op 0 staat? Het gesprek is donderdag een beetje langs me heen gegaan. Ik bloed nog steeds heel licht, gelukkig geen buikpijn maar wel pijnlijke borsten.
zizo succes met de acupunctuur! Ik heb er ook veel over gelezen en alleen al het rustgevende gevoel schijnt heel goed te doen!

zondag 10 september 2017 om 07:20
Selin, wat verdrietig. Ook hier (helaas) ervaring met miskraam en geen bloeding. Pas toen ik stopte met de medicatie kwam de bloeding op gang; die hield het blijkbaar toch tegen. Ik hoop dat jij en je man elkaar kunnen steunen. Mijn man was toen ook intens verdrietig, maar is ook altijd enorm van het positieve, 'volgende keer lukt het wel'. Ik heb hem wel eens gezegd dat dat vaak fijn is, maar dat ik soms gewoon wil dat ie mij klaagt hoe sh*t het is.
Ik ben heel benieuwd wat de acupunctuur voor je gaat doen Zizo!
Ik ben heel benieuwd wat de acupunctuur voor je gaat doen Zizo!
zondag 10 september 2017 om 07:25
Hier alweer wakker na een rudteloze nacht.. voel me zo ellendig
wordt nog een dag niets doen denk ik... je ziet plots weer je hele droom uit elkaar spatten en je staat weer op hetzelfde punt als hoe het begon.. zo voelt het toch
Dank je wel dat jullie je ervaringen delen en rucio fijn om te lezen dat het bij jou al wat beter gaat, trek me eraan op.
Voor deze poging wilde ik ook een afspraak maken voor acupunctuur maar toen was daar plots die positieve test en had ik het hele idee late varen maar denk nu dat ik toch ook ga bellen voor een afspraak, hoop dan dat ik daar deze maand nog mee kan starten, dan lijkt het toch dat ik IETS doe..
Fijne zondag dames..
Dank je wel dat jullie je ervaringen delen en rucio fijn om te lezen dat het bij jou al wat beter gaat, trek me eraan op.
Voor deze poging wilde ik ook een afspraak maken voor acupunctuur maar toen was daar plots die positieve test en had ik het hele idee late varen maar denk nu dat ik toch ook ga bellen voor een afspraak, hoop dan dat ik daar deze maand nog mee kan starten, dan lijkt het toch dat ik IETS doe..
Fijne zondag dames..
zondag 10 september 2017 om 07:43
Selin: Mijn ervaring is dat het ook echt wel een paar weken kan duren voordat je je weer enigzins normaal voelt. Je gaat ook van het ene uiterste (in emoties) naar de andere en afscheid nemen van een zo'n gewenste zwangerschap is vreselijk pijnlijk. Ook omdat je je weer moet opladen voor een nieuwe TP, wachtweken en dat soort dingen. Het idee dat er waarschijnlijk iets mis was met het embryo gaf mij altijd een beetje verlichting. Zo van liever een vroege miskraam dan in een later stadium voor een onmenselijke beslissing staan. Hoe dan ook het blijft verdrietig en de omschakeling moeilijk. Dit geldt natuurlijk ook voor jou Rucio. Heel veel sterkte de komende dagen en weken. In jullie geval hoop ik dat het HCG snel minder wordt.