yara/jarah/sarah/lara

12-09-2017 12:49 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
We verwachten binnenkort een kindje. Nu hebben we als meisjesnaam: Sarah. Het is alleen nu zo dat mijn schoonzus een dochtertje heeft: Lara.
Bij onze vrienden is er nu pas een Jarah geboren en ook andere vrienden hebben een Yara.

Wat vinden jullie; gewoon deze naam houden, kan dat? of is dat teveel van hetzelfde? Lara en Sarah in 1 familie?
En Sarah + Jarah/Yara binnen vriendengroep?
Heeft iemand anders nog leuke/vergelijkbare namen een beetje uit diezelfde categorie?
We zijn aan het nieuwe namen verzinnen begonnen, maar dat lukt nog niet zo goed.
Gewoon doen als Sarah de naam is voor jullie.
Ik zou lekker bij Sarah blijven! Mooi klassiek, veel leuker dan die andere namen. De kans is groot dat je dochter later niks met de kinderen van vrienden te maken heeft, en Sarah & Lara binnen de familie is leuk toch, klinkt als een kinderboek.
Ik zou ze allevier doen.
Ik ben het eens met Oliv. Als Sarah voor jullie de naam is, dan zou ik 'm gewoon doen.

Overigens heb ik mijn eigen favoriete meisjesnaam niet aan mijn dochter gegeven. Een nicht van mijn man heeft dezelfde voornaam en de achternaam zou ook nog eens hetzelfde zijn, dus hij viel helaas af. Twee Marieke Jansens in een familie is te veel!
Naar vrienden zou ik helemaal niet kijken, wie weet of je hen over een paar jaar nog ziet.
En verder, als je die naam leuk vindt, ook niet naar de familie. "vroeger"werden de kinderen altijd naar opa of oma genoemd, dus in ieder gezin was wel een Jan Piet of Riet
En anders noem je haar Saar, klinkt net even anders
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Te veel ara's in de omgeving. Verzin iets anders.
Mooie naam, Sarah.

En ik vind dat gewoon kunnen. Het is niet eens dezelfde naam.

In de klassen van mijn kinderen zitten er bij beide kinderen met dezelfde namen. En twee daarvan zijn niet eens van die veel voorkomende namen trouwens, meer een mode naam van die tijd.
Gewoon kiezen wat jullie willen! Er zal altijd wel iets zijn. Of misschien wel niets. Niet teveel over nadenken. En ook niet over wat anderen over die naam zullen denken.
Sarah is toch wel de mooiste naam uit dit rijtje. Ik zou ook gewoon bij Sarah blijven als jullie dat willen.
Of misschien een af geleiding ervan. Officiele naam Sarah, en roepnaam Saar ofzo. Vind ik persoonlijk wel lekker stoer klinken.
Als je ook nog moet nadenken of een kindernaam niet rijmt op andere bekende kinderen dan eindig je straks mer muck of met xexx

Beter sara houden hoor (zonder h natuurlijk want dan moet ze haar hele leven zeggen met een h)
absor schreef: ↑
12-09-2017 13:16
Als je ook nog moet nadenken of een kindernaam niet rijmt op andere bekende kinderen dan eindig je straks mer muck of met xexx

Beter sara houden hoor (zonder h natuurlijk want dan moet ze haar hele leven zeggen met een h)
Nee, juist wel met een h!
Zo hoort die naam geschreven te worden, lekker klassiek. Anders blijft ze haar hele leven zeggen "zonder h".
Combineer een nog niet gebruikte letter met -ara: Bara, Dara, Fara, Gara, etc. Of zonder beginmedeklinker: Ara.
World of Warcraft: Legion
Ik zou me niks aantrekken over een naam die jullie mooi vinden voor jullie kind (indien het een normale naam is natuurlijk en dat hebben jullie). Gewoon doen dus.
Saar, Sarah, Soraya, Sare, Sahra, Sahar, Sahir, Saro, Sauro, Serhiy, Shahir, Shari, Sher, Shir, Shree, Siar, Siarhei, Siraç, Siyar, Sükrü, Sarai, Saraï, Sari, Sayra, Seher, Sera, Serah, Seray, Serra, Shira
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Saar, Sarah, Soraya, Sare, Sahra, Sahar, Sahir, Saro, Sauro, Serhiy, Shahir, Shari, Sher, Shir, Shree, Siar, Siarhei, Siraç, Siyar, Sükrü, Sarai, Saraï, Sari, Sayra, Seher, Sera, Serah, Seray, Serra, Shira
VOORNAMEN DIE PASSEN BIJ SARAH

Statistisch bewezen: deze voornamen passen bij Sarah. Mensen die hun kind Sarah noemen geven hun andere kinderen vaak deze namen:

BROERTJES VAN SARAH ZUSJES VAN SARAH
Aaron, Adam, Benjamin, David, Ewoud, Joseph, Lucas, Nathan, Samuel Emma, Esther, Eva, Hannah, Julia, Liza, Rebecca, Ruth, Sophia, Sophie
BRON: VOORNAAMWIJZER, NRC GEBOORTEREGISTER
ANAGRAMMEN VAN SARAH

Deze voornamen hebben dezelfde letters als Sarah:

Arash, Arsha, Ashar, Rasha, Sahar, Sahra, Sarha, Shara
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik vind het vooral hondennamen.

Verder inderdaad teveel ara(h)'s in de familie. Ik zou iets originelers bedenken.
Iphi schreef: ↑
12-09-2017 13:19
Nee, juist wel met een h!
Zo hoort die naam geschreven te worden, lekker klassiek. Anders blijft ze haar hele leven zeggen "zonder h".
In de bijbel was het anders al Sara, zonder h. Dus dat is best klassiek, zou ik zo denken. Pas sinds een jaar of twintig zie ik de variant met h oprukken, volgens mij onder invloed van het Engels, de pop- en filmsterren die zo heten. Maar daarvoor was het vrijwel altijd Sara.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Dana schreef: ↑
12-09-2017 14:04
In de bijbel was het anders al Sara, zonder h. Dus dat is best klassiek, zou ik zo denken. Pas sinds een jaar of twintig zie ik de variant met h oprukken, volgens mij onder invloed van het Engels, de pop- en filmsterren die zo heten. Maar daarvoor was het vrijwel altijd Sara.

In het Nederlands is het inderdaad Sara. In het Engels is het Sarah. :)
Thnx voor de reacties :) we houden het eerst op Sarah tenzij er nog wat anders leuks te binnen schiet.
GinnyJones schreef: ↑
12-09-2017 13:55
Ik vind het vooral hondennamen.

Verder inderdaad teveel ara(h)'s in de familie. Ik zou iets originelers bedenken.
En de namen die BGB opnoemde? Is dat niet wat?
World of Warcraft: Legion
Kvind Capibara wel leuk klinken...
Ik vraag me vooral af waarom dit niet op de pijler zwanger staat (of op kinderen)...
Verder zou ik maar jullie eigen voorkeur voor naam volgen. Immers: hoe vaak zullen Lara, Yara Jarah en Sarah samen zijn? Zal niet zo vaak voorkomen, lijkt me. De naam van je kind zul je elke dag vaak uitspreken. Dan kun je maar beter de mooiste naam uitzoeken toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven