Billen kweken

dinsdag 12 september 2017 om 20:50
Hardlopen gaat voor je billen weinig doen. De beste oefeningen: Alle typen squats (gewone, sumo, een trap op), alle typen lunges (walking, side, rechtuit) en legraises (op handen en knieën je been gebogen of gestrekt omhoog gooien). En dan in de vorm van hiit training om z.s.m. spiermassa te kweken. Kijk bijvoorbeeld eens naar plyometric booty workout.

dinsdag 12 september 2017 om 21:08
Wat enora zegt. En ik zou er wat gewicht bij doen als je de oefeningen doet. Zoveel gewicht dat je niet meer dan 6 (of 10) herhalingen kunt doen. Dus niet 100 squats zonder gewicht, maar zoveel herhalingen als je kan met 15 kg (om te beginnen). Als je dan met dat gewicht meer dan 6 (10) herhalingen kunt doen verhoog je het gewicht.
dinsdag 12 september 2017 om 21:21
Wat hierboven ook gezegd wordt, hardlopen gaat je geen ronde billen opleveren. Krachttraining doet dat wel. Crossfit is enorm geschikt. Als je thuis iets wilt doen dan zijn er genoeg crossfitoefeningen, maar let dan wel op je houding. Echt mooie billen krijg je denk ik het makkelijkste met oefeningen waarbij je gewicht gebruikt (back squat, front squat, kettlebell swing, deadlift). Alleen air squats en lunges zijn dan niet genoeg.
dinsdag 12 september 2017 om 21:45

dinsdag 12 september 2017 om 22:29
Ik doe een soort crossfit in kleine groepjes met een trainer en de meeste mensen die daar trainen zeggen gewoon dat een lekker strak en ook sterk lijf, mooie houding en figuur de reden zijn dat ze trainen. Waarom ook niet? Als je wilt dat je programma past bij je doelen lijkt het mij handig om je doelen eerlijk te vertellen. Als je traint voor een marathon heb je echt een ander programma nodig dan wanneer je een sterke rug wilt ivm eerdere blessures.
dinsdag 12 september 2017 om 22:31
dinsdag 12 september 2017 om 22:42
Variatie is sowieso goed, maar voor echt ronde billen heb je ook echt krachttraining nodig (en dus gewichten!) en goede genen of een goede plastisch chirurg natuurlijk.Evenzowantja schreef: ↑12-09-2017 22:14Dank allen voor de tips! Donkey kicks doe ik nu 5 minuten per dag. Maar misschien is wat variatie ook slim

Ik heb ronde billen, maar daar moet ik echt wel voor trainen anders wordt het model pannenkoek.
Mijn training van vandaag (om je een idee te geven):
10x burpee jump over
40 lunges
20 push ups
20 jumping lunges
30 air squats
20 jumping squats
40 sit ups
40 mountain climbers
20 Jack knifes
3 minuten lage plank
25x back squat met 25kg
20x met 30 kg
12x met 35 kg
8x met 38 kg
6x met 40 kg
2x 25 sit ups met 17kg op borst
Dit soort trainingen doe ik 4x per week.

woensdag 13 september 2017 om 07:05
Je kunt ook een rugzak met flessen water vullen, of iets anders zwaars gebruiken natuurlijk, als je geen gewichten in huis hebt, zo lang je je rug maar goed recht houdt. Het gaat er om dat de beweging die je maar zwaarder wordt door het extra gewicht dat je spieren omhoog moeten duwen.Evenzowantja schreef: ↑13-09-2017 06:59Ik Google net even op gewichten en back Squad maar ik zie dat je dan met een hele stang in je nek moet. Doen jullie dat thuis ook of kan ik gewoon van die handgewichten gebruiken?

woensdag 13 september 2017 om 07:19
Kijk, wat een goede tips!tiramisuusje schreef: ↑13-09-2017 07:05Je kunt ook een rugzak met flessen water vullen, of iets anders zwaars gebruiken natuurlijk, als je geen gewichten in huis hebt, zo lang je je rug maar goed recht houdt. Het gaat er om dat de beweging die je maar zwaarder wordt door het extra gewicht dat je spieren omhoog moeten duwen.
woensdag 13 september 2017 om 08:26
Ik ken eigenlijk geen enkele bilspieroefening waarbij ook niet andere spieren, bijvoorbeeld je hamstrings zwaar worden belast. Hamstrings buigen je benen en spelen een rol in het strekken van je benen. Vooral de oefeningen waarbij je rug naar beneden is gekeerd en je met je voeten op de grond drukt zoals bij bridges en hip thrusts doen een zwaar beroep op de hamstrings. Hamstrings zijn erg pijngevoelig.
Je moet de zwaarte van de oefeningen dus zeer geleidelijk opvoeren om bijbehorend bindweefsel de kans te geven om sterker te worden. Dat duurt altijd wel meerdere maanden. Anders kan je lelijke blessures krijgen. Met een blessure is de constructie achteruit gegaan in plaats van vooruit, dus ben je verder van je doel dan ooit.
Er zijn ook oefeningen waarbij je op de voorkant van je romp rust maar dan wordt je rug zwaar belast en dan span je toch ook weer je hamstrings aan. Het is haast niet van elkaar te scheiden. De zwaartekracht dient altijd om je af te zetten en het gaat om enorme krachten die op de weefsels worden uitgeoefend.
Je moet de zwaarte van de oefeningen dus zeer geleidelijk opvoeren om bijbehorend bindweefsel de kans te geven om sterker te worden. Dat duurt altijd wel meerdere maanden. Anders kan je lelijke blessures krijgen. Met een blessure is de constructie achteruit gegaan in plaats van vooruit, dus ben je verder van je doel dan ooit.
Er zijn ook oefeningen waarbij je op de voorkant van je romp rust maar dan wordt je rug zwaar belast en dan span je toch ook weer je hamstrings aan. Het is haast niet van elkaar te scheiden. De zwaartekracht dient altijd om je af te zetten en het gaat om enorme krachten die op de weefsels worden uitgeoefend.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
woensdag 13 september 2017 om 08:28
Hardlopen om billen te kweken raad ik je af,want daar worden je billen kleiner van ipv groter. Ik spreek uit ervaring.
Al moet ik er wel bij zeggen dat elk lichaam natuurlijk anders is.
Ik had +/- anderhalf jaar geleden best gespierde billen/benen, gekweekt door ruim 2 jaar intensief te trainen (door veel krachttraining en gebruik van ZWAAR gewicht) en periodes van bulken/cutten, maar toen ik dat gespierde lichaam had waar ik van droomde vond ik dat toch niet mijn ding.
Dus ben ik gestopt met krachttraining en begonnen met 3x per week hardlopen (wat ik opbouwde na 5x per week en later weer afbouwde naar 3x per week) en paste ik mijn voeding volledig aan (om de opgebouwde spiermassa wat te kunnen gaan verminderen).
Door de afname van vet/spiermassa dmv hardlopen werden mijn billen kleiner,mijn benen smaller,is mijn taille smaller en is buik ook platter geworden omdat mijn vetpercentage lager is. Ik heb nog steeds gespierde billen/benen maar wel veel minder dan eerst omdat ik nu minder vet/spiermassa op mijn billen/benen heb. Mijn buikje kreeg ik niet weg dmv krachttraining en die is nu dankzij het hardlopen en aanpassen van voeding weg.

Al moet ik er wel bij zeggen dat elk lichaam natuurlijk anders is.
Ik had +/- anderhalf jaar geleden best gespierde billen/benen, gekweekt door ruim 2 jaar intensief te trainen (door veel krachttraining en gebruik van ZWAAR gewicht) en periodes van bulken/cutten, maar toen ik dat gespierde lichaam had waar ik van droomde vond ik dat toch niet mijn ding.
Dus ben ik gestopt met krachttraining en begonnen met 3x per week hardlopen (wat ik opbouwde na 5x per week en later weer afbouwde naar 3x per week) en paste ik mijn voeding volledig aan (om de opgebouwde spiermassa wat te kunnen gaan verminderen).
Door de afname van vet/spiermassa dmv hardlopen werden mijn billen kleiner,mijn benen smaller,is mijn taille smaller en is buik ook platter geworden omdat mijn vetpercentage lager is. Ik heb nog steeds gespierde billen/benen maar wel veel minder dan eerst omdat ik nu minder vet/spiermassa op mijn billen/benen heb. Mijn buikje kreeg ik niet weg dmv krachttraining en die is nu dankzij het hardlopen en aanpassen van voeding weg.

woensdag 13 september 2017 om 08:56
Dat ze ook andere spieren traint met oefeningen gericht op de billen is toch geen probleem?retrostar schreef: ↑13-09-2017 08:26Ik ken eigenlijk geen enkele bilspieroefening waarbij ook niet andere spieren, bijvoorbeeld je hamstrings zwaar worden belast. Hamstrings buigen je benen en spelen een rol in het strekken van je benen. Vooral de oefeningen waarbij je rug naar beneden is gekeerd en je met je voeten op de grond drukt zoals bij bridges en hip thrusts doen een zwaar beroep op de hamstrings. Hamstrings zijn erg pijngevoelig.
woensdag 13 september 2017 om 09:13
Ligt eraan hoeveel zwakke punten daarin zitten door gebrek aan gewone dagelijkse belasting. De hoeveelheid plekken waar een blessure kan optreden wordt daarmee uitgebreid.tiramisuusje schreef: ↑13-09-2017 08:56Dat ze ook andere spieren traint met oefeningen gericht op de billen is toch geen probleem?
Als je zwakke plek is de onderkant van je knieën dan ben je mooi de klos.

Het gaat dus niet alleen om de gluteus waar je pijn kan krijgen.
woensdag 13 september 2017 om 09:17
Kan je een voorbeeld geven?