Blij topic over samenwonen.

16-10-2016 20:52 558 berichten
Ik wil het graag met de wereld delen: ik ben gaan samenwonen!

Maar om familie/vrienden niet verder 'lastig' te vallen met hoe leuk het is en hoe we ons nog niet ergeren aan kleine dingen, heb ik maar even dit topic gemaakt.

We wonen ook echt nog pas net-net samen, sinds vorige week ergens. We zijn nog spullen aan het verplaatsen en verhuizen van mijn plek naar zijn/onze plek (we zijn gaan wonen in zijn huis).

maar het bevalt goed.

Nog meer mensen die net zijn samenwonen/getrouwd/etc?
De huizenjacht gaat verder, lag denk wel twee maanden stil, maar zaterdag hebben we weer een bezichtiging. :D
Van de foto's lijkt het een heel leuk huis.
Is er plek voor nog een meeschrijver? Vriend en ik zijn op zoek naar ons eerste (huur)huis samen. Spannend! Onze omgeving weet wel dat we op termijn willen samenwonen, maar niet dat we nu (zij het op een laag pitje) rondkijken. Toch fijn om een plek te hebben om al die kleine (eigenlijk nietszeggende ;-) ) nieuwtjes te kunnen delen en niet constant iedereen ermee lastig te vallen. Eigenlijk heb ik ook nog helemaal niks te melden: vandaag voor het eerst op een huis gereageerd, maar kreeg direct bericht terug dat er al veel reacties waren en dat we in de tussentijd vooral moeten verder kijken. (Maar toch is het spannend :biggrin: )

@Daremanda; veel plezier zaterdag!
@Ibi; gefeliciteerd met jullie aanstaande huwelijk!
@Esstar; wat lief en fijn zo'n handige vriend :-D
@jellybelly; mannen die chocola halen :heart: (de mijne doet dat niet meer sinds ik heb gezegd dat ik minder wil snoepen, soms hoop ik dat hij die wens maar even negeert ;-) )
Ja tuurlijk kan je meeschrijven!
Spannend de zoektocht naar een huis samen! :D

Ik vind huizenjacht samen ook echt leuk, we hebben wel dezelfde eisen/smaken dus ik ga meestal uitgebreid op funda kijken en ''sleep'' hem mee naar de bezichtiging wat hij heel fijn vindt (hij heeft het veel drukker met werk) en dan samen uitgebreid het huis in het echt bekijken!
Blossom_1 schreef:
21-06-2017 12:50
Ik breek even in in dit topic;
Maar op welke leeftijd zijn jullie voor het eerst gaan samenwonen? Ik ben momenteel al ruim 4 jaar samen met mijn vriend, ik ben 21 en hij is 23. Ben toch wel benieuwd wat een 'gangbare' leeftijd is?
Hoi! Ik ben uberhaupt niet op dit forum, en dacht ik antwoord hier ook even op!
Wij wonen nu in een jaar samen, ik ben 22 en hij is 25. Wij hebben allebei ook hiervoor op ons zelf gewoond (op kamers).
Alle reacties Link kopieren
Daremanda schreef:
23-08-2017 12:39
De huizenjacht gaat verder, lag denk wel twee maanden stil, maar zaterdag hebben we weer een bezichtiging. :D
Van de foto's lijkt het een heel leuk huis.
Daremanda, hoe was de bezichtiging?
Let it go
Esstar5 schreef:
28-08-2017 19:37
Daremanda, hoe was de bezichtiging?
Leuk dat je het vraagt!
Het was vooral een heel lief huis, maar qua oppervlakte te klein voor ons helaas.

Zaterdag weer een bezichtiging!
Jaaa!! We hebben de sleutel en het is super! Het is mooi en we zijn zo blij :hello: :loveys:
Let it go
Ik ben ook net gaan samenwonen :D
Silvertjj schreef:
31-08-2017 21:42
Ik ben ook net gaan samenwonen :D
En? Hoe bevalt het? :)
Let it go
Esstar5 schreef:
31-08-2017 21:46
En? Hoe bevalt het? :)
Het is super, eindelijk ons eigen plekje. :cheer2:
Oké, zaterdag een huisbezichtiging, maandag en donderdag.
:hyper:

En ondertussen komt trouwdatum ook steeds dichterbij (46 dagen)
Daremanda schreef:
01-09-2017 19:16
Oké, zaterdag een huisbezichtiging, maandag en donderdag.
:hyper:

En ondertussen komt trouwdatum ook steeds dichterbij (46 dagen)
Oooohhhhh spannend!!!!!!!
En we hebben een huis gekocht :-D :heart: :cheer2:

Half november is de overname.
Wat leuk Daremanda! Gefeliciteerd! Ook met jullie aanstaande huwelijk. Wat een leuke en spannende stappen zetten jullie zo :)

Wij hebben gisteren ons eerste huis bezichtigd. Ik was enthousiast, hij helemaal niet. Maar weer verder kijken dus ;-)
Dankjewel :D Ja, gaat hard hierzo, voel me laatste tijd best volwassen :proud:
We hebben zelfs al op de planning staan wanneer we gaan 'oefenen' voor een kindje. :rofl:
Dus ja.
Het zit ook érg goed, zeg maar perfect. :heart:

Spannend hoor huizenjacht, is het huren of koop?
@Daremanda, gefeliciteerd!

Ik heb hier tig maanden geleden gepost dat mijn vriend en ik op zoek zijn naar een huurappartement. De relatie gaat, na 2x long distance geweest te zijn nog erg goed. Woningjacht daarentegen gaat zeer matig, woningnet utrecht wil na 2 jaar nog steeds niet vlotten.

Vorige keer samenwonen (met mijn ex toen ik 18 was, wat uit liep op een drama) kregen we het eerste waar we op klikten dus ik vrees dat ik mn geluk al opgebruikt heb
@Daremanda; fijn gevoel als het zo goed loopt :) Wij zoeken onze eerste huurwoning samen.

@Cactus; hoe lang zijn jullie nu op zoek? Ik ben ook wel benieuwd hoe lang het bij ons gaat duren.
Hoe gaat het hier?

Hier zijn we al bezig met inpakken.
Donderdag voorlopige koopovereenkomst tekenen, dus dan is het bijna rond!
Leuk, Daremanda! Gaat snel zo. En je bent ook lekker op tijd met inpakken (of nou ja, ik ben altijd laat). Veel succes morgen!

Wij gaan vanavond ergens kijken, maar ik weet niet zeker nog wat ik ervan vind. Qua locatie leuk en netjes afgewerkt, maar ik mis een extra slaapkamer. Even kijken dus hoe het in het echt is. Deze week plannen we ook nog ergens anders een bezichtiging in. Huis voldoet aan de wensen, maar de locatie vind ik zelf niet zo. Wel schot in de zaak dus :-)
Gefeliciteerd Daremanda! Geniet ervan!

Hier gaat het helemaal niet goed. Sterker nog: ik ben aan het zoeken naar een andere woning. De relatie gaat nog steeds oke, maar ik trek het samenwonen gewoon niet. We zijn erg verschillend en ik heb ADD en ik trek de onrust die mijn vriend met zich meebrengt niet. We hebben het er al regelmatig over gehad en willen heel graag meer naar elkaar toe komen, maar ik ga gewoon veel te ver over mijn grenzen en word er heel ongelukkig en heel erg moe van. Mijn vriend is zich van veel dingen niet bewust, wil zich voor een deel wel aanpassen, maar kan zijn karakter natuurlijk niet veranderen (en dat wil ik ook niet!). Het is nooit een probleem geweest, maar nu met het samenwonen lopen we daar gewoon tegenaan. Ik ben continu gespannen.

Helaas is het vinden van een woning echt een hel. Ik heb natuurlijk nu maar een heel korte inschrijfduur opgebouwd en particulier kan ik niet betalen. En ik wil ECHT niet meer met huisgenoten wonen, daar liep ik namelijk tegen hetzelfde aan en dat putte me het laatste jaar ZO uit. Als 18-jarige is dat leuk, maar niet als je aan het werk bent.

Ik zit er nu gewoon even ZO doorheen en ik weet het allemaal niet meer. We zijn al zolang samen en we houden zoveel van elkaar. Echt uit elkaar wil ik dus ook niet, maar ik zie wel een toekomst voor me met kinderen en dan vind ik samenwonen wel van belang.
Wat lastig Luna :( hoop dat jullie tot een oplossing kunnen komen qua toekomstbeeld etc. En dat jij snel een eigen plekje hebt.
Ik ga over 16 dagen trouwen :O
Hallo!

Nieuw account :facepalm:

Inmiddels getrouwd (morgen 1 maand :yes: ) gisteren sleutels nieuwe huis gehad, dit weekend verhuizen. Dus yay.

Hoe gaat het bij de rest?
Hawelry schreef:
16-11-2017 09:10
Hallo!

Nieuw account :facepalm:

Inmiddels getrouwd (morgen 1 maand :yes: ) gisteren sleutels nieuwe huis gehad, dit weekend verhuizen. Dus yay.

Hoe gaat het bij de rest?
Gefeliciteerd!!
Hier gaat het goed. We wonen nu twee maanden samen! Het gaat heel goed en het is nog steeds leuk :D
Hoe is het met de rest?
Let it go
Ik was toevallig net dit topic aan het zoeken, toen ik hier reageerde had ik nog een andere nick.
Maar wij wonen inmiddels al weer een tijd samen, nog steeds met heel veel plezier. Natuurlijk hebben we soms wel wat problemen, maar het grooste deel van de tijd hebben we het ontzettend leuk.

Helaas zit ik nu even een maand thuis, maar het voordeel daarvan is dat ik een aantal klussen weg heb kunnen werken die letterlijk al een paar maanden lagen te wachten zoals het korter maken van de gordijnen, het ophangen van fotolijsten en het (opnieuw) schilderen van een aantal muren in huis. Van die klussen waar je, als je beide een fulltime baan hebt, eigenlijk geen tijd voor hebt.

@Luna: hoe gaat het inmiddels met je. Een nieuw huisje gevonden? Of ben je toch bij je vriend gebleven. Ik herken het wel hoor, ik heb er soms ook wel last van dat ik ADHD heb. Dan wil mijn meneer net knuffelen als ik geen aanrakingen kan verdragen en ik kan niet altijd omgaan met het feit dat hij alles logisch benaderd eerst alles 20 keer wil overdenken.
Valhalla! Where the brave may live Forever!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven