Twijfel over ex
donderdag 14 september 2017 om 11:25
Ik ben een man van 26 jaar... heb sinds 2 maanden de relatie verbroken met mijn ex. Ze was 2 jaar jonger dan ik ben. We hebben een super relatie achter de rug en ik heb zielsveel van haar gehouden. We maakten mooie momenten mee en zij maakte mij echt aan het lachen. Ik heb een lastige baan, waardoor ik soms weken/maanden van huis ben! Bij ieder vertrek zag ik haar breken en dat deed me intens veel pijn. Inmiddels wist ze er wat beter mee om te gaan gelukkig. Ik heb hiervoor wel wat kortere relaties gehad, maar die stelden niets voor bij deze relatie. Zij is mijn eerste grote liefde en ik zal altijd om haar blijven geven. Ik heb 1,5 jaar eerder ook al eens getwijfeld over de relatie. Ik was weg en het viel haar zo zwaar dat ik toen ook gevoelens begon te verliezen voor haar... omdat ze niet meer die gezellige vrouw was als ik weg was. Ze was dan vaak verdrietig. Maar deze gevoelens kwamen al snel weer terug doordat ik dit deelde met haar. Ze schrok daarvan en we hebben toen samen er heel hard aan gewerkt. Daarna heb ik geen twijfels meer gehad. Sterker nog... ik wist zeker dat ik mijn gevoelens nooit meer zou verliezen. Een halfjaar geleden stopte de seks bijna volledig. Dit had zo zijn redenen en ik vond dit eerst niet erg. Maar ik merkte dat mijn ego toch steeds verder weg zakte. Daarnaast had ze het super druk en had ze hierdoor in de weekenden wat tijd nodig om lekker te niksen. Ik miste daarin dat stel wie we waren: altijd in voor leuke dingen. Mijn gevoel is toen 3 maand voor het uitging verdwenen. Ik sloot me af voor haar. Ze zei me vaak of er wat was en ik zei dan nee! Ergens wilde ik haar niet kwijt, maar gelukkig was ik ook niet meer. De dag dat het uitging kregen we een kleine ruzie. We hebben eigenlijk nooit ruzie. Het was voor mij de druppel... ik zag het toen niet meer beter worden en ik maakte het uit. Eigenlijk uit een impuls, want we hadden juist net plannen gemaakt voor het kopen van een huis, omdat ik ergens juist wel met haar verder wilde. Ik heb het ook uitgemaakt omdat ik denk dat ik haar niet gelukkig kan maken met mijn baan en ik denk in de toekomst ook niet.
Echter... nu merk ik aan haar dat ze er helemaal kapot van is. En ik ook. Het voelt heel erg alleen in 'ons' huis... ze woont inmiddels al ergens anders. Ik merk aan de ene kant dat het goed zo is... maar ik realiseer me ook dat ik er de laatste maanden niks aan gedaan heb om het gevoel weer terug te krijgen. Ze is mijn grote liefde en ik twijfel of ik haar niet te vroeg heb laten gaan. Zij betekent super veel voor mij en ergens kan ik me niet voorstellen dat er iemand beter bij mij past dan zij... Zou ik het niet rustig aan moeten proberen? En kijken of het gevoel op die manier weer terug komt? Ik houd zielsveel van haar en ik mis haar soms echt wel veel!
Echter... nu merk ik aan haar dat ze er helemaal kapot van is. En ik ook. Het voelt heel erg alleen in 'ons' huis... ze woont inmiddels al ergens anders. Ik merk aan de ene kant dat het goed zo is... maar ik realiseer me ook dat ik er de laatste maanden niks aan gedaan heb om het gevoel weer terug te krijgen. Ze is mijn grote liefde en ik twijfel of ik haar niet te vroeg heb laten gaan. Zij betekent super veel voor mij en ergens kan ik me niet voorstellen dat er iemand beter bij mij past dan zij... Zou ik het niet rustig aan moeten proberen? En kijken of het gevoel op die manier weer terug komt? Ik houd zielsveel van haar en ik mis haar soms echt wel veel!
donderdag 14 september 2017 om 11:30
donderdag 14 september 2017 om 11:32
donderdag 14 september 2017 om 11:40
dus... zij moet er maar tegen kunnen dat je er vaak niet bent
maar als je er wel bent sluit je je ook voor haar af en laat haar ondertussen in de waan dat jullie een huis gaan kopen
nu heeft ze een ander huis en denk jij ineens 'hm ik vind dit wat ongezellig zo'
volgens mij is ze beter af nu zonder dat onduidelijke, afstandelijke en egoistische gedoe van jou
maar als je er wel bent sluit je je ook voor haar af en laat haar ondertussen in de waan dat jullie een huis gaan kopen
nu heeft ze een ander huis en denk jij ineens 'hm ik vind dit wat ongezellig zo'
volgens mij is ze beter af nu zonder dat onduidelijke, afstandelijke en egoistische gedoe van jou
Lorem Ipsum
donderdag 14 september 2017 om 12:19
Het ging in de relatie inderdaad veel over mijn baan. Ik was vaak maanden van huis en we misten elkaar dan extreem. Ook was ik doordeweeks van huis voor mijn baan en alleen in de weekenden thuis... ik wilde dan vaak van alles doen. Zij wilde dan juist tijd met mij doorbrengen. Ze was er altijd voor mij, andersom kon ik er door mijn baan niet altijd voor haar zijn. Het is een prachtige lieve vrouw... ze was misschien soms wel te lief voor me. Hierover voelde ik me vaak schuldig. Want ik kon het haar niet terug geven op de manier wat zij wel verdient.turquasi schreef: ↑14-09-2017 11:40dus... zij moet er maar tegen kunnen dat je er vaak niet bent
donderdag 14 september 2017 om 12:37
Dat laatste blijkt uit alles, dus gun haar een lievere vriend.Sorry01 schreef: ↑14-09-2017 12:19Het ging in de relatie inderdaad veel over mijn baan. Ik was vaak maanden van huis en we misten elkaar dan extreem. Ook was ik doordeweeks van huis voor mijn baan en alleen in de weekenden thuis... ik wilde dan vaak van alles doen. Zij wilde dan juist tijd met mij doorbrengen. Ze was er altijd voor mij, andersom kon ik er door mijn baan niet altijd voor haar zijn. Het is een prachtige lieve vrouw... ze was misschien soms wel te lief voor me. Hierover voelde ik me vaak schuldig. Want ik kon het haar niet terug geven op de manier wat zij wel verdient.
Je voelde je schuldig maar schoffeert haar tegelijkertijd hier door te zeggen dat ze niet de 'gezellige" vrouw was die lekker op pad wilde. Naast dat je werk nogal en zware wissel trok op je relatie, was ook de balans verstoord; zij moest vooral geven en jij nam vooral.
donderdag 14 september 2017 om 12:41
kon het niet of wilde niet?Sorry01 schreef: ↑14-09-2017 12:19Het ging in de relatie inderdaad veel over mijn baan. Ik was vaak maanden van huis en we misten elkaar dan extreem. Ook was ik doordeweeks van huis voor mijn baan en alleen in de weekenden thuis... ik wilde dan vaak van alles doen. Zij wilde dan juist tijd met mij doorbrengen. Ze was er altijd voor mij, andersom kon ik er door mijn baan niet altijd voor haar zijn. Het is een prachtige lieve vrouw... ze was misschien soms wel te lief voor me. Hierover voelde ik me vaak schuldig. Want ik kon het haar niet terug geven op de manier wat zij wel verdient.
mijn baan baan baan baan, zit je dan met je geld in je huis, in je eentje
maar hee je hebt tenminste je baan
Lorem Ipsum
donderdag 14 september 2017 om 12:45
"...maar ik realiseer me ook dat ik er de laatste maanden niks aan gedaan heb om het gevoel weer terug te krijgen."
?????
Gevoel heb je of heb je niet. Volgens mij DENK je dat ze de ware is maar VOEL je dat eigenlijk niet zo.
En als het zo is dat je gevoel steeds verdwijnt en je ego belangrijker is, dan ga je haar in de toekomst ook niet gelukkig maken..
Als het anders is, probeer dan of je haar terug kan krijgen. Maar voeg dan ook de daad bij het woord en laat zien dat het menes is en ga op zoek naar een andere baan..
?????
Gevoel heb je of heb je niet. Volgens mij DENK je dat ze de ware is maar VOEL je dat eigenlijk niet zo.
En als het zo is dat je gevoel steeds verdwijnt en je ego belangrijker is, dan ga je haar in de toekomst ook niet gelukkig maken..
Als het anders is, probeer dan of je haar terug kan krijgen. Maar voeg dan ook de daad bij het woord en laat zien dat het menes is en ga op zoek naar een andere baan..
donderdag 14 september 2017 om 12:50
Waar schoffeert hij haar? Hij zegt enkel dat ze verschillende dingen wilden doen, niet dat hij zijn zin doordrijft, of dat hij het 'ongezellig' vindt wat zij wilde.vivautrecht85 schreef: ↑14-09-2017 12:37Dat laatste blijkt uit alles, dus gun haar een lievere vriend.
Je voelde je schuldig maar schoffeert haar tegelijkertijd hier door te zeggen dat ze niet de 'gezellige" vrouw was die lekker op pad wilde. Naast dat je werk nogal en zware wissel trok op je relatie, was ook de balans verstoord; zij moest vooral geven en jij nam vooral.
Ook zie ik niet dat hij vooral nam en zij vooral gaf. Wel was de balans verstoord, doordat ze qua gevoelens niet meer helemaal wisten wat ze met elkaar aan moesten. En ik lees dat TO juist naar die balans op zoek is.
TO, ik weet eerlijk gezegd ook niet of je het weer zou moeten proberen met haar en of het deze keer wel zou lukken. Wat wil zij eigenlijk? Heeft een goed gesprek, eventueel onder professionele begeleiding, waarin jullie elkaar vertellen wat je nu eigenlijk wil, misschien nog zin?
donderdag 14 september 2017 om 13:08
Dat ik er niks aan gedaan heb bedoel ik dat ik me juist afsloot, mijn gevoel niet met haar deelde en er niks aan deed om ook maar weer wat gevoel voor haar te krijgen. Dit is me eerder wel gelukt door het te delen en samen erover te praten en leuke dingen te doen met elkaar. Nu sloot ik me ervoor af en heb ik 'ons' geen kans gegeven.Pango schreef: ↑14-09-2017 12:45"...maar ik realiseer me ook dat ik er de laatste maanden niks aan gedaan heb om het gevoel weer terug te krijgen."
?????
Ja, gevoel heb je... of je hebt het niet. Maar ik geef echt om haar. Daar twijfel ik niet over.
Ik weet juist niet waar ik goed aan doe. Mijn gevoel voor haar is sterk, maar als we terug samen komen en ik of zij zet er dan weer een punt achter, dan doet dat extra pijn.
donderdag 14 september 2017 om 13:14
Ik heb inderdaad juist begrip voor hoe zij het wil. En ook ik vond het heerlijk om samen met haar te zijn. Dat was voor mij ook het leukste aan het weekend.Wilhetnietweten schreef: ↑14-09-2017 12:50Waar schoffeert hij haar? Hij zegt enkel dat ze verschillende dingen wilden doen, niet dat hij zijn zin doordrijft, of dat hij het 'ongezellig' vindt wat zij wilde.
Ook zie ik niet dat hij vooral nam en zij vooral gaf. Wel was de balans verstoord, doordat ze qua gevoelens niet meer helemaal wisten wat ze met elkaar aan moesten. En ik lees dat TO juist naar die balans op zoek is.
TO, ik weet eerlijk gezegd ook niet of je het weer zou moeten proberen met haar en of het deze keer wel zou lukken. Wat wil zij eigenlijk? Heeft een goed gesprek, eventueel onder professionele begeleiding, waarin jullie elkaar vertellen wat je nu eigenlijk wil, misschien nog zin?
Zij kan het niet loslaten en houdt zielsveel van mij. Zij zou het graag nog een kans willen geven. Wel zegt ze dat ik haar hiermee erg veel pijn heb gedaan en dat ze het moeilijk vind mij nu te vertrouwen, omdat ik een huis met haar ging kopen, zei dat ik met haar oud wilde worden, maar het wel uit maakte.
donderdag 14 september 2017 om 13:35
Wat hebben vrouwen toch met het stoppen van seks. Zij kan wel zeggen dat ze gekwetst is dat je het uit hebt gemaakt, het zal best.Sorry01 schreef: ↑14-09-2017 11:25Ik ben een man van 26 jaar... heb sinds 2 maanden de relatie verbroken met mijn ex. Ze was 2 jaar jonger dan ik ben. We hebben een super relatie achter de rug en ik heb zielsveel van haar gehouden. We maakten mooie momenten mee en zij maakte mij echt aan het lachen. Ik heb een lastige baan, waardoor ik soms weken/maanden van huis ben! Bij ieder vertrek zag ik haar breken en dat deed me intens veel pijn. Inmiddels wist ze er wat beter mee om te gaan gelukkig. Ik heb hiervoor wel wat kortere relaties gehad, maar die stelden niets voor bij deze relatie. Zij is mijn eerste grote liefde en ik zal altijd om haar blijven geven. Ik heb 1,5 jaar eerder ook al eens getwijfeld over de relatie. Ik was weg en het viel haar zo zwaar dat ik toen ook gevoelens begon te verliezen voor haar... omdat ze niet meer die gezellige vrouw was als ik weg was. Ze was dan vaak verdrietig. Maar deze gevoelens kwamen al snel weer terug doordat ik dit deelde met haar. Ze schrok daarvan en we hebben toen samen er heel hard aan gewerkt. Daarna heb ik geen twijfels meer gehad. Sterker nog... ik wist zeker dat ik mijn gevoelens nooit meer zou verliezen. Een halfjaar geleden stopte de seks bijna volledig. Dit had zo zijn redenen en ik vond dit eerst niet erg. Maar ik merkte dat mijn ego toch steeds verder weg zakte. Daarnaast had ze het super druk en had ze hierdoor in de weekenden wat tijd nodig om lekker te niksen. Ik miste daarin dat stel wie we waren: altijd in voor leuke dingen. Mijn gevoel is toen 3 maand voor het uitging verdwenen. Ik sloot me af voor haar. Ze zei me vaak of er wat was en ik zei dan nee! Ergens wilde ik haar niet kwijt, maar gelukkig was ik ook niet meer. De dag dat het uitging kregen we een kleine ruzie. We hebben eigenlijk nooit ruzie. Het was voor mij de druppel... ik zag het toen niet meer beter worden en ik maakte het uit. Eigenlijk uit een impuls, want we hadden juist net plannen gemaakt voor het kopen van een huis, omdat ik ergens juist wel met haar verder wilde. Ik heb het ook uitgemaakt omdat ik denk dat ik haar niet gelukkig kan maken met mijn baan en ik denk in de toekomst ook niet.
Maar zij kwetst jou ook door niet meer intiem te zijn. Dat jij drie maanden later je gevoel verliest is daar misschien wel een logisch gevolg van.
Ik weet niet wat voor rede ze heeft, maar geen seks in je relatie is het begin van het einde.
Daarbij ervaren mannen liefde anders dan vrouwen heb ik gehoord. Mannen ervaren liefde door SEKS.
Het zal niet constant soeps zijn geweest met jullie, maar dit lijkt me een grote schadepot.
donderdag 14 september 2017 om 13:55
Hij noemt haar "niet meer gezellig', daar maak ik dan ongezellig van. Jij dus niet?Wilhetnietweten schreef: ↑14-09-2017 12:50Waar schoffeert hij haar? Hij zegt enkel dat ze verschillende dingen wilden doen, niet dat hij zijn zin doordrijft, of dat hij het 'ongezellig' vindt wat zij wilde.
De OP komt op mij over alsof hij inderdaad zijn zin wilde doordrijen met betrekking tot het erop uit gaan, terwijl zij vooral met hem wilde chillen omdat ze hem zo gemist had.
donderdag 14 september 2017 om 14:05
Ze begreep maar al te goed dat het vervelend was voor ons. Ook voor haar. Ze wilde ook liever wel intiem zijn. Dit heeft ze heel vaal tegen mij gezegd. Ze probeerde ook wel vaak of haar pijn over was. Ze bloedde en is daarvoor naar de huisarts en ziekenhuis gegaan. Ze blijkt onrustige cellen te hebben en een ontsteking. Ze moet onder controle blijven voor die cellen. Best een reden om geen seks te hebben. Ik wil haar natuurlijk geen pijn doen. Ze baalde er zelf ook van dat we weinig seks hadden en probeerde op haar betere dagen dit wel te doen.GlitterWitch schreef: ↑14-09-2017 13:35Wat hebben vrouwen toch met het stoppen van seks. Zij kan wel zeggen dat ze gekwetst is dat je het uit hebt gemaakt, het zal best.
Maar zij kwetst jou ook door niet meer intiem te zijn. Dat jij drie maanden later je gevoel verliest is daar misschien wel een logisch gevolg van.
Ik weet niet wat voor rede ze heeft, maar geen seks in je relatie is het begin van het einde.
Daarbij ervaren mannen liefde anders dan vrouwen heb ik gehoord. Mannen ervaren liefde door SEKS.
Het zal niet constant soeps zijn geweest met jullie, maar dit lijkt me een grote schadepot.
donderdag 14 september 2017 om 14:56
Ik heb het idee, dat jij een beetje moeite hebt met het plaatsen van een uitdrukking in de juiste context. Zij was 'niet meer de gezellige vrouw', als hij van huis was vanwege zijn werk. Dat kwam weer terug, als hij thuis was. Dat is wat er in de OP staat. Niet dat hij haar ongezellig vindt.vivautrecht85 schreef: ↑14-09-2017 13:55Hij noemt haar "niet meer gezellig', daar maak ik dan ongezellig van. Jij dus niet?
De OP komt op mij over alsof hij inderdaad zijn zin wilde doordrijen met betrekking tot het erop uit gaan, terwijl zij vooral met hem wilde chillen omdat ze hem zo gemist had.
Verder ben ik benieuwd waaruit volgens jou blijkt dat hij "zijn zin wil doordrijven".
donderdag 14 september 2017 om 15:06
Je bent bang dat het weer uit kan gaan, mocht het al ooit weer aangaan..
Zoiets doet altijd pijn..
Aan de andere kant..je moet iemand niet laten lopen door die angst.
Maar wat absoluut een voorwaarde is wil je het opnieuw gaan proberen:
Alletwee kijken naar waarom het eerder mis ging en goudeerlijk hierover zijn. En zorgen dat die obstakels opgeruimd zijn VOORDAT jullie opnieuw beginnen. Want anders gaat het zeker weer mis.
Zoiets doet altijd pijn..
Aan de andere kant..je moet iemand niet laten lopen door die angst.
Maar wat absoluut een voorwaarde is wil je het opnieuw gaan proberen:
Alletwee kijken naar waarom het eerder mis ging en goudeerlijk hierover zijn. En zorgen dat die obstakels opgeruimd zijn VOORDAT jullie opnieuw beginnen. Want anders gaat het zeker weer mis.
donderdag 14 september 2017 om 22:27
Ze is juist een erg gezellige vrouw. Kletst graag en ze is erg sociaal. Als ik weg ben dan is ze alleen veel verdrietig.Wilhetnietweten schreef: ↑14-09-2017 14:56Ik heb het idee, dat jij een beetje moeite hebt met het plaatsen van een uitdrukking in de juiste context. Zij was 'niet meer de gezellige vrouw', als hij van huis was vanwege zijn werk. Dat kwam weer terug, als hij thuis was. Dat is wat er in de OP staat. Niet dat hij haar ongezellig vindt.
Verder ben ik benieuwd waaruit volgens jou blijkt dat hij "zijn zin wil doordrijven".