Japan reis

15-09-2017 14:03 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Volgende week vertrek ik naar Japan om alleen rond te reizen. Na alle berichten van de afgelopen tijd rond NK vind ik het wat eng worden.

Wat zouden jullie doen, naar Japan gaan of proberen de reis om te boeken.

Thnx!:)
nochoice schreef:
15-09-2017 14:03
Hoi allemaal,

Volgende week vertrek ik naar Japan om alleen rond te reizen. Na alle berichten van de afgelopen tijd rond NK vind ik het wat eng worden.

Wat zouden jullie doen, naar Japan gaan of proberen de reis om te boeken.

Thnx!:)
Gaan
Ai ..

Ik zou juist niet gaan.
vandaag nog een raket over japan gevlogen..

Denk dat ieder hier zo zijn eigen mening over heeft. Maar ik had dus niet gegaan :)

Geen angst, realisme.
silversky schreef:
15-09-2017 14:19

Geen angst,
realisme.
maar toch wel angst???
Aan de ene kant wil ik geen angst hebben en geloof ik niet dat ze snel echt iets zullen doen. Wanneer ze echt iets raken, heeft NK een probleem lijkt mij..

Maar toch is er angst ja..
Ik zou gaan.
Als ze Japan werkelijk hadden willen treffen hadden ze dat allang gedaan.
Ik denk dat het wel losloopt.
lilalinda schreef:
15-09-2017 14:24
maar toch wel angst???
Hoezo angst?
De kans is groot dat er een bom valt daar en als je het mij vraagt is dat een vrij snelle pijnloze dood. Klinkt heel verkeerd maar ik ben dus niet bang voor deze dood. Nog voor je beseft dat er daadwerkelijk echt een bom gevallen is ben je al omver geblazen (heb het over de bommen waarmee korea dreigt)

Ik zeg niet dat ik niet zou durven te gaan, maar aangezien mijn leven best aangenaam is en hopelijk zo ook dat van TO.. zou ik dat risico niet nemen.
En TO ik volg korea al een aantal maanden (dagelijks)
Gisteren de belofte dat Korea Japan zou laten zinken..
Vandaag weer een raket over Japan heen gestuurd.
Trump heeft 12 F16 vloten gisteren die kant op gestuurd..

Ik zou omboeken :)
silversky schreef:
15-09-2017 14:44
Hoezo angst?
De kans is groot dat er een bom valt daar en als je het mij vraagt is dat een vrij snelle pijnloze dood. Klinkt heel verkeerd maar ik ben dus niet bang voor deze dood. Nog voor je beseft dat er daadwerkelijk echt een bom gevallen is ben je al omver geblazen (heb het over de bommen waarmee korea dreigt)
ik begrijp je vast helemaal verkeerd.
Je gaat toch niet, omdat je bang bent, dat er iets gebeurt? Dat is toch angst???
lilalinda schreef:
15-09-2017 14:49
ik begrijp je vast helemaal verkeerd.
Je gaat toch niet, omdat je bang bent, dat er iets gebeurt? Dat is toch angst???
Nee echt niet. Puur realisme echt.

Het is daar echt een zooitje, en ben benieuwd wat het met onze supermarkten en benzine gaat doen als de 1e bommen gaan vallen. Dat zit wel zo complex in elkaar..

Doodzonde, ik begrijp jullie/jou ook wel. Zo droom ik zelf van Israel maarja, dat laat ik voorlopig ook maar even zitten met dat gedoe daar. Is ook geen angst, mijn leven is me gewoon lief en ik ga geen 3000 euro neertellen voor een 1e rang oorogscrisis.
NK mikt steeds over Hokkaido. Ga je zo noordelijk?
wanneer ik het nu omboek kost dit me inclusief hotels cancellen, nieuwe hotels boeken en vliegticket omboeken toch al snel 600 euro. Dit heb ik er graag voor over voor mijn veiligheid.
Ik probeer erachter te komen of ik dit dan uit angst doe of dat er echt een reëele kans is. Moeilijke vraag en waarschijnlijk geen antwoord op te krijgen,maar toch. Kijk al een jaar uit naar mijn tweede Japan reis..😑
Nee, ik ga Tokyo Hiroshima en Okinawa.
De afstand tussen Tokyo (meest noordelijk voor jou) en Hokkaido is 1200 km. Van Okinawa (gaaf!) naar Hokkaido is 2250 km.
Ik denk als je Japan nog eens wil gaan zien dat je nu echt zou moeten gaan.
Naakt geboren, gekleurd de kist in ...
Zo'n raket vliegt in een hoge boog van zo'n 700 kilometer hoog ver in de ruimte boven Japan. Het is dan ook een ruimteraket (ballistic missile). Met zo'n hoogte en zo'n baan is Japan nooit het doelwit. Het is diplomatie op grote hoogte zeg maar. NK wil laten zien dat ze lange afstandsraketten hebben.

Waarom het alarm boven Japan afgaat is mij dan ook een raadsel. Het zal ook wel met het spel te maken hebben.
Allemaal zeer verontrustend maar ik denk niet dat ik een reis naar Japan zou cancellen.
Gaan
kadanz schreef:
15-09-2017 15:54
Zo'n raket vliegt in een hoge boog van zo'n 700 kilometer hoog ver in de ruimte boven Japan. Het is dan ook een ruimteraket (ballistic missile). Met zo'n hoogte en zo'n baan is Japan nooit het doelwit. Het is diplomatie op grote hoogte zeg maar. NK wil laten zien dat ze lange afstandsraketten hebben.

Waarom het alarm boven Japan afgaat is mij dan ook een raadsel. Het zal ook wel met het spel te maken hebben.
Allemaal zeer verontrustend maar ik denk niet dat ik een reis naar Japan zou cancellen.
Met alle respect! Maar dit is echt onzin.
ci 2000 km verderop in de zee beland, maar wat als het bommetje eerder naar beneden valt als gepland? Wat als hij zijn doelwit niet haalt? Juist dan klapt hij op Japan en dáárom gaan de alarmen daar af! Tevens ligt Japan ook allang in de clinche met Korea vanwege o.a deze missletesten boven het land. Kim heeft Japan meerdere keren bedreigd!

Nogmaals met alle respect maar ajb TO lees hier overheen!

Ga anders zelf eerst eens youtuben. Typ in Korea en stel je zoekresultaten dan in op "alles van afgelopen week"

Weet zeker dat je dan omboekt.

Kleine edit: ik ga er dan wel vanuit dat je echt nieuws weet te onderscheiden van nepnieuws. Maar er is genoeg te vinden. Ga los :)
2000 kilometer, dat is van hier naar Griekenland.

Er zat geen bom in, het was een lege raket. Het idee is dat er ooit ook een atoomwapen in kan, maar maak het nou niet erger dan het is. Er vliegen elk uur tientallen satellieten, raketten, space stations, space shuttles en nog meer ruimtetuig 'over' ons land in de ruimte..

Kim (opa Kim, pappa Kim en junior) en de VS bedreigen elkaar al meer dan 60 jaar.
Silversky, natuurlijk is er een kans dat het gigantisch fout gaat allemaal, nogmaals, ik vind het ook verontrustend. Op dit moment ben ik eerder bang dat Trump een oorlog begint want dan zijn de gevolgen niet te overzien. Ook voor ons hier. Dan maakt het volgens mij niet eens meer zo heel veel uit waar je zit. Maar dat is dus één scenario.

Als Kim echter als eerste een raket op Japan afschiet dan is het heel snel afgelopen met Kim en de rest van Noord-Korea. Maar dat is toch niets nieuws? Laten we hopen dat hij niet zo gek is en vanuit die gedachte zou ik niet zo snel een reis cancellen. Maar ik ben benieuwd hoe jij dat ziet!
Ik zou gaan. Noord-Korea weet ook wel dat 5 minuten nadat ze een bom zouden stoppen, zij weggevaagd worden.
Gaaf Japan! Ik kan me voorstellen dat je er erg naar uit kijkt. Zoals ik er nu over denk zou ik nu juist gewoon gaan 🇯🇵.

Ik zit enigszins met het ongekeerde. Zou volgend voorjaar graag naar Japan willen en zou het liefst de tickets nu boeken, maar vraag me steeds af hoe de situatie dan is. Tsja, wat is wijsheid 🙃.
Wij zijn vorige maand geweest. Net toen Trump zei dat hij ook best wel eens ten oorlog zou kunnen trekken tegen N-Korea. Ik heb mij geen moment zorgen gemaakt. Niet toen we vertrokken (toen waren er ook al een paar raketten richting Japanse zee gevlogen) en niet toen we daar waren. Ik zou dus gewoon gaan, maar ik begrijp dat niet iedereen daar hetzelfde instaat. Ik ga ook gewoon naar Londen volgende maand en zo... Als je echt denkt dat je ter plekke bang gaat rondlopen, blijf je beter thuis. Al geloof ik nooit dat je mag annuleren/omboeken om deze reden.
Ik heb besloten het nieuws goed in de gaten te houden. Ik ga er vanuit dat ik volgende week gewoon vertrek.

Omboeken kan wel maar kost je geld. Ook hotels omboeken kost wat, dus bij elkaar is het een aardig bedrag. Gratis omboeken is niet mogelijk met deze reden:).

Bedankt voor de reacties!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven