positief getest met 3 weken
vrijdag 15 september 2017 om 16:47
Hoi,
Afgelopen dinsdag heb ik een echo gehad en ik bleek 7.1 week zwanger.
Gelukkig wel een duidelijk kloppend hartje en het zag er voor zover goed uit.
Alleen het vreemde is dat ik 4,1 week geleden positief heb getest, dat zou dus met 3 weken zijn geweest.
Nou vraag ik me af, is het mogelijk om met 3 weken een positieve test (zelfs in de middag) te hebben, of zou er een meetfoutje of groeiachterstand kunnen zijn?
Ze heeft niet aangegeven dat ik me zorgen moest maken ofzo.
Afgelopen dinsdag heb ik een echo gehad en ik bleek 7.1 week zwanger.
Gelukkig wel een duidelijk kloppend hartje en het zag er voor zover goed uit.
Alleen het vreemde is dat ik 4,1 week geleden positief heb getest, dat zou dus met 3 weken zijn geweest.
Nou vraag ik me af, is het mogelijk om met 3 weken een positieve test (zelfs in de middag) te hebben, of zou er een meetfoutje of groeiachterstand kunnen zijn?
Ze heeft niet aangegeven dat ik me zorgen moest maken ofzo.
vrijdag 15 september 2017 om 16:53
vrijdag 15 september 2017 om 17:00
vrijdag 15 september 2017 om 17:09
Nee, door de verloskundige wordt altijd geteld vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie, dus je krijgt ongeveer twee weken 'cadeau'.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
vrijdag 15 september 2017 om 18:00
vrijdag 15 september 2017 om 18:36
Bedankt voor jullie reacties.
Het kan dus blijkbaar, ik zou dan op 7 dpo positief hebben getest.
Ik heb trouwens niet gerekend vanaf mijn eerste dag van laatste menstruatie hoor, dan zou ik namelijk al 9 weken zijn...ik heb vaker lange cyclussen en moet een late eisprong hebben gehad.. ik heb de 3 weken zwangerschap berekend op het feit dat ze aangaf dat ik 7.1 was en ik wist dat ik 4.1 daarvoor positief heb getest.
Saga röversdotter: ja, komt een meetfout vaak voor? Dat denk ik eerder bij mij, dat ze een dag of 4 verkeerd hebben gemeten..
Nou ik zie het wel op de termijnecho.
Het kan dus blijkbaar, ik zou dan op 7 dpo positief hebben getest.
Ik heb trouwens niet gerekend vanaf mijn eerste dag van laatste menstruatie hoor, dan zou ik namelijk al 9 weken zijn...ik heb vaker lange cyclussen en moet een late eisprong hebben gehad.. ik heb de 3 weken zwangerschap berekend op het feit dat ze aangaf dat ik 7.1 was en ik wist dat ik 4.1 daarvoor positief heb getest.
Saga röversdotter: ja, komt een meetfout vaak voor? Dat denk ik eerder bij mij, dat ze een dag of 4 verkeerd hebben gemeten..
Nou ik zie het wel op de termijnecho.
anoniem_299875 wijzigde dit bericht op 15-09-2017 18:41
38.04% gewijzigd
zaterdag 16 september 2017 om 08:33
Ik schrok bij de echo ook, omdat ik 6 dagen werd terug gezet. Maar alles zag er goed uit, hartje klopte snel. 3,5 week daarna de termijnecho en alles liep precies op schema. Ben 1 dag vooruit gezet, maar 5a6 dagen terug gezet worden klopte bij de eerste echo dus wel. Dat betekent dat ik ook met 3 weken, 2 dagen vanaf de laatste menstruatiedag voor het eerst positief testte. En met mijn baby gaat alles helemaal goed
.
zaterdag 16 september 2017 om 09:04
Oh dat was dan nog best lang wachten daarna, 3,5 week tot de termijnecho Oliveviva. Maar super fijn dat er verder niks aan de hand was.. ik mag gelukkig over 1,5 week weer een echo, omdat ik een MA en een miskraam heb gehad (en gelukkig ook 2 gezonde kinderen).
Ik maak me verder geen zorgen maar vind het wat vreemd dat ik echt met 3.0 positief heb getest (niet gerekend vanaf de laatste menstruatie maar berekend op basis van de echo die 7.1 aangaf en ik 4.1 week ervoor al positief getest heb ..als ik mijn cyclus zou aanhouden, heb ik pas op cyclusdag 33 positief getest, maar heb onregelmatig cyclus tussen de 26 en 36 dagen) ..
Saga: dank voor de informatie..dat zou een hoop kunnen verklaren, als er gewoon 0.5/ 1 week verkeerd is gemeten..
Ik maak me verder geen zorgen maar vind het wat vreemd dat ik echt met 3.0 positief heb getest (niet gerekend vanaf de laatste menstruatie maar berekend op basis van de echo die 7.1 aangaf en ik 4.1 week ervoor al positief getest heb ..als ik mijn cyclus zou aanhouden, heb ik pas op cyclusdag 33 positief getest, maar heb onregelmatig cyclus tussen de 26 en 36 dagen) ..
Saga: dank voor de informatie..dat zou een hoop kunnen verklaren, als er gewoon 0.5/ 1 week verkeerd is gemeten..
anoniem_299875 wijzigde dit bericht op 16-09-2017 09:09
9.84% gewijzigd
zaterdag 16 september 2017 om 09:07
zaterdag 16 september 2017 om 13:58
Was echt met 3 weken en 1 dag, maar dit bleek pas met de echo. Ik dacht zelf 3 weken en 5 dagen zwanger te zijn toen ik de test deed. Eisprong was dus 4 dagen later geweest dan ik dacht.
zaterdag 16 september 2017 om 14:32
Niet per definitie, je bent niet zwanger vanaf je eisprong maar vanaf het innestelen van de bevruchte eicel, en dat moment is niet exact bekendDragonfly85 schreef: ↑16-09-2017 13:58Was echt met 3 weken en 1 dag, maar dit bleek pas met de echo. Ik dacht zelf 3 weken en 5 dagen zwanger te zijn toen ik de test deed. Eisprong was dus 4 dagen later geweest dan ik dacht.