positief getest met 3 weken

15-09-2017 16:47 41 berichten
Hoi,

Afgelopen dinsdag heb ik een echo gehad en ik bleek 7.1 week zwanger.
Gelukkig wel een duidelijk kloppend hartje en het zag er voor zover goed uit.
Alleen het vreemde is dat ik 4,1 week geleden positief heb getest, dat zou dus met 3 weken zijn geweest.
Nou vraag ik me af, is het mogelijk om met 3 weken een positieve test (zelfs in de middag) te hebben, of zou er een meetfoutje of groeiachterstand kunnen zijn?
Ze heeft niet aangegeven dat ik me zorgen moest maken ofzo.
Natuurlijk is het mogelijk om met drie weken een positieve test te hebben. Je kunt die test gebruiken vanaf een dag overtijd, dus....
Als je drie weken zwanger bent, is dat 1 week na de bevruchting en 1 week voordat je ongesteld moet worden.
Jufjoke schreef:
15-09-2017 16:51
Natuurlijk is het mogelijk om met drie weken een positieve test te hebben. Je kunt die test gebruiken vanaf een dag overtijd, dus....
TO bedoelt 3 weken vanaf eerste dag laatste menstruatie denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik had bij onze dochter ook met (bleek achteraf) 3 weken een positieve test. Ook bij de echo een paar dagen teruggezet, waarover ik me onterecht zorgen maakte. Alles is goed gekomen, ze is inmiddels 17 maanden oud.
Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Dat bedoel ik apezuurtje . dankjewel :)

Dankjewel dragonfly.. was er een meetfout gemaakt, of had je echt met 3 weken positief getest?
Ik heb twee keer positief getest op 8dpo. Kan prima :)
Wow Pantax. het leek me zo onwaarschijnlijk maar het kan dus.
Evda2016 schreef:
15-09-2017 16:52
Als je drie weken zwanger bent, is dat 1 week na de bevruchting en 1 week voordat je ongesteld moet worden.
?
Als je drie weken zwanger bent, heb je het toch over drie weken na de bevrichting? Maar oké, ik snap nu wat je bedoelt.
Misschien heb je na een week een eisprong gehad of heb je met ovulatietesten getest om je eisprong op te sporen
Evda2016 schreef:
15-09-2017 16:58
Wow Pantax. het leek me zo onwaarschijnlijk maar het kan dus.
Het kan vanaf 6dpo zelfs. Vanaf 8-9dpo test 50% van de zwangere vrouwen positief.
Jufjoke schreef:
15-09-2017 17:00
?
Als je drie weken zwanger bent, heb je het toch over drie weken na de bevrichting? Maar oké, ik snap nu wat je bedoelt.
Nee, door de verloskundige wordt altijd geteld vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie, dus je krijgt ongeveer twee weken 'cadeau'.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Wauw Evda Zwanger! Gefeliciteerd!
Ja ik heb vorige maand ook zo vroeg positief ( 8dpo) getest. Helaas een vroege miskraam geworden.
Zelfs de digitale test van clear blue gaf al 1-2 weken aan op 8dpo. Ik vermoed dat het wellicht een meerling is geweest
Ik testte ook positief op acht dpo. Eisprong gemeten met temperaturen, ovulatietest en slijm in de gaten houden. Hoewel volgens de acht weken echo ik drie dagen langer zwanger blijkt. Nog een afwachten op de termijnecho. Er worden veel meetfouten gemaakt voor de tien weken.
Bedankt voor jullie reacties.
Het kan dus blijkbaar, ik zou dan op 7 dpo positief hebben getest.
Ik heb trouwens niet gerekend vanaf mijn eerste dag van laatste menstruatie hoor, dan zou ik namelijk al 9 weken zijn...ik heb vaker lange cyclussen en moet een late eisprong hebben gehad.. ik heb de 3 weken zwangerschap berekend op het feit dat ze aangaf dat ik 7.1 was en ik wist dat ik 4.1 daarvoor positief heb getest.

Saga röversdotter: ja, komt een meetfout vaak voor? Dat denk ik eerder bij mij, dat ze een dag of 4 verkeerd hebben gemeten..

Nou ik zie het wel op de termijnecho.
anoniem_299875 wijzigde dit bericht op 15-09-2017 18:41
38.04% gewijzigd
Dankjewel Twilight!!
Voor jou hopelijk ook op korte termijn.
Ja aan het begin zeker, omdat een mm dan al zoveel verschil maakt. Bij mij zei ze toen ze acht weken mat dat het nu nog niet veel zegt en met termijn nog veel kan afwijken.
Ik schrok bij de echo ook, omdat ik 6 dagen werd terug gezet. Maar alles zag er goed uit, hartje klopte snel. 3,5 week daarna de termijnecho en alles liep precies op schema. Ben 1 dag vooruit gezet, maar 5a6 dagen terug gezet worden klopte bij de eerste echo dus wel. Dat betekent dat ik ook met 3 weken, 2 dagen vanaf de laatste menstruatiedag voor het eerst positief testte. En met mijn baby gaat alles helemaal goed :).
Oh dat was dan nog best lang wachten daarna, 3,5 week tot de termijnecho Oliveviva. Maar super fijn dat er verder niks aan de hand was.. ik mag gelukkig over 1,5 week weer een echo, omdat ik een MA en een miskraam heb gehad (en gelukkig ook 2 gezonde kinderen).
Ik maak me verder geen zorgen maar vind het wat vreemd dat ik echt met 3.0 positief heb getest (niet gerekend vanaf de laatste menstruatie maar berekend op basis van de echo die 7.1 aangaf en ik 4.1 week ervoor al positief getest heb ..als ik mijn cyclus zou aanhouden, heb ik pas op cyclusdag 33 positief getest, maar heb onregelmatig cyclus tussen de 26 en 36 dagen) ..

Saga: dank voor de informatie..dat zou een hoop kunnen verklaren, als er gewoon 0.5/ 1 week verkeerd is gemeten..
anoniem_299875 wijzigde dit bericht op 16-09-2017 09:09
9.84% gewijzigd
Waarom vind je dat zo vreemd? Een bevruchte eicel kan zich direct hebben ingenesteld , waardoor je heel snel HCG bent gaan aanmaken (het vruchtje dan)

Ik zou het los laten, die paar dagen. Als het straks wel verder blijkt te zijn zetten ze je weer terug
Jimbob. Het is ook niet dat ik me druk maak ofzo, vroeg me gewoon af hoe het kan..ik heb zelf nog nooit zo vroeg positief getest en ben al 6x zwanger geweest.
Evda2016 schreef:
15-09-2017 16:55
Dat bedoel ik apezuurtje . dankjewel :)

Dankjewel dragonfly.. was er een meetfout gemaakt, of had je echt met 3 weken positief getest?
Was echt met 3 weken en 1 dag, maar dit bleek pas met de echo. Ik dacht zelf 3 weken en 5 dagen zwanger te zijn toen ik de test deed. Eisprong was dus 4 dagen later geweest dan ik dacht.
Dragonfly85 schreef:
16-09-2017 13:58
Was echt met 3 weken en 1 dag, maar dit bleek pas met de echo. Ik dacht zelf 3 weken en 5 dagen zwanger te zijn toen ik de test deed. Eisprong was dus 4 dagen later geweest dan ik dacht.
Niet per definitie, je bent niet zwanger vanaf je eisprong maar vanaf het innestelen van de bevruchte eicel, en dat moment is niet exact bekend

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven