Cytotec bijwerkingen?!

15-09-2017 18:08 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Heb afgelopen zaterdag bij onze eerste echo te horen gekregen dat het niet goed was... Heb helaas een missed abortion en neem nu cytotec om de miskraam op te wekken. Ik voel me echter verschrikkelijk en weet niet of het komt door die medicatie of dat er misschien iets anders mis is. Natuurlijk heb ik nog steeds hcg in mijn bloed maar voel me de laatste dagen zoooooo misselijk, echt de hele dag door en al het eten steekt me tegen. Heb een vieze smaak in mijn mond, heb nul % energie, de trap op lopen is al zwaar en wil de hele dag slapen. Heb bovendien ook heel erg veel hoofdpijn.

Kan dit alles van de cytotec zijn? Vraag me af of ik niet beter voor curretage ga want momenteel komt er nog niet veel op gang van bloeding oid...en voel me alleen maar miserabel en ziek...

Herkenbaar? En mensen die curretage gehad hebben en positieve ervaring willen delen? Lees zoveel negatiefs namelijk, ook met zicht op latere zwangerschap...

Bedankt

Selin
Heyy Selin
Allereerst veel sterkte wat een verdrietig nieuws he...

Als het goed is heb je een bijsluiter ervan. Kun je zien of het bij de bijwerkingen hoort?
Ikzelf had enorme buikpijn (en verder werkte het niet helaas)
Wat een rotnieuws, veel sterkte!

Wanneer heb je de cytotec pillen ingenomen/ingebracht?
Ik kreeg na een uur of 6 krampen en toen begon het bij mij. Het heeft uiteindelijk wel gewerkt, wel 3x een dosis moeten krijgen van 4 tabletten per keer, vaginaal ingebracht.

Ik kreeg overigens twee uur na het inbrengen behoorlijke diarree en daarna ook wat koorts. Gelukkig zakte dit wel weer na een uurtje. Veel sterkte en een virtuele knuffel!
Dank je wel Eve en Leentje, nee heb geen bijsluiter want heb rechtstreeks van de gyn enkele tabletjes meegekregen.. Heb er trouwens maar 4 in totaal gekregen, 2 woensdag opgestoken en 2 vandaag... hier ook koortserig gevoel!
Ik heb ook bij een missed abortion cytotec gebruikt. Eerst 2 dagen iedere dag volgens mij 4 pillen. Kramp kwam ook laat, pas na een uur of 8. Kreeg koorts met koude rillingen en diarree en buikkramp. Viel echt hartstikke mee vond ik! Niet alles liet los en toen nog 1x4 pillen geprobeerd. Helaas deed dit niets en moest ik toch gecureteerd worden. Ik wilde dit absoluut niet en zag er zo erg tegenop. Maar het viel super erg mee en in principe heb je ook niet heel veel meer te kiezen als cytotec niet alles losmaakt. Heel veel sterkte!! Leuk is het absoluut niet maar mijn ervaring was met beiden goed.
Allereerst heel veel sterkte Selin :hug:

Ik heb (nog) geen ervaring met de cytotec pillen, wel drie miskramen gehad.
Mijn eerste miskramen kwam spontaan rond 7 weken, ik was toen ook nog misselijk toen de miskraam al op gang gekomen was. Het was toen overgeven en bloedverlies tegelijk..
Mijn tweede miskraam was een missed abortion, hartje gestopt met 9 weken en ontdekt bij de 12-weken echo. Ik heb toen 3 dagen later een curettage gekregen. Ik was toen wel bang voor de curettage, maar dat is me lichamelijk eigenlijk veel beter meegevallen dan ik dacht. De dag van de curettage was ik wel nog wat versuft en slap maar dat was van de narcose denk ik. Nadien ook lichamelijk ook weinig last, geen pijn of krampen meer en bloedverlies viel ook goed mee.
Mijn derde miskraam was opnieuw spontaan met 6 weken.

Misschien kan de cytotec wel bijwerkingen hebben, daar heb ik geen ervaring mee maar ik denk dat je misschien nog wel vermoeid en misselijk bent van het HCG ook... je hebt nog wel even HCG in je lichaam helaas :( Verder is het ook emotioneel niet niks waar je door moet... :hug:
Ik hoop voor jou dat het alsnog snel op gang komt... en dat je je snel wat beter voelt!
http://www.apotheek.nl/medicijnen/misop ... ct=cytotec

Die lijkt me wel betrouwbaar.

Hoe gaat het nu?
Oh,wat naar zeg! Sterkte!
Hoe is het nu?
Hier 2x cytotec moeten gebruiken.
1e keer werkte het en de 2e keer niet.
Wat vreselijk voor je, ik kan erover meepraten. Heb je niet nog een pil gekregen die je voor de cytotec moedt nemen (oraal)? Dat heet Mifegyne, en dat zorgt ervoor dat de zwangerschap hormonaal gezien stopt. De Cytotec werkt daarna ook beter. Als het nu niet werkt zou ik daar om vragen. Ik ben binnen een paar uur na de cytotec alles verloren, nadat ik een etmaal daarvoor de Mifegyne had geslikt. Ik voelde me niet zo naar als je beschrijft. Sterkte ermee.
Het kunnen zeker bijwerkingen zijn die je beschrijft. Vooral maagdarm klachten komen veel voor.

Ik heb het zelf 2x gebruikt. De eerste keer was ik niet zo ver en begon het na een uur. Krampen vielen erg mee. Ook na de tweede gift van 4 tabletten en vooraf myfegine bleek het niet compleet. Restweefsel is maanden later verwijderd wegens blijvende klachten.
Tweede keer was ik 10 weken. Geen myfegine vooraf omdat dit uit onderzoek niet effectiever is gebleken werd gezegd. Toen begon het pas na 12uur ongeveer. Een enorme ravage maar wederom weinig pijn. Wel diarree na de tweede gift. Helaas ook deze keer niet het gewenste effect, ben later alsnog gecuretteerd. Die ingreep viel overigens achteraf erg mee. Wel heb ik hier een complicatie aan overgehouden dus ik zou zeker altijd eerst de Cytotec proberen.

Hoe gaat het nu met je? Heeft het nog gewerkt?
Sterkte met alles!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven