Badkamerkraan schoonmaken

15-09-2017 19:26 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe krijg ik mijn badkamerkraan weer mooi schoon? Kan ik hem bijv. in een sopje met iets leggen? En wat voor sopje maak ik dan?
Er zitten allemaal vlekken (kalk/zeep?) op en ik irriteer me mateloos. Aangezien de kraan nu even gedemonteerd is ivm een ander klusje in de badkamer lijkt dit me het ideale moment om hem schoon te maken.
Ontkalker. Elke supermarkt. En een zacht doekje. Zelfde rek.
anoniem_126923 wijzigde dit bericht op 15-09-2017 19:27
71.43% gewijzigd
Met een antikalk middel. Zijn er echt verscheidene verkrijgbaar.
die ik wilde bestaat al...
Of met azijn. Werkt net zo goed.
Azijn. Het werkt goed om hem te omwikkelen met w.c. papier of keukenrol, goed doordrenkt met azijn, de volgende dag veeg je de kalk zo weg.
Schoonmaakazijn.
Nachtje laten weken en alle kalk is weg.
Azijn met hardnekkige aanslag? Schoonmaakazijn zeker, dan moet het wel een nachtje liggen denk.
die ik wilde bestaat al...
Warme/hete schoonmaakazijn. 10 minuten is dan vaak al genoeg. Wel even borstelen.
Azijn. Werkt ook op douchekoppen trouwens. Dan in een zakje azijn doen, om de kop wikkelen en paar uur laten weken.
Ik heb ooit bij Big Bazar een sproeifles ontkalker gekocht en daar maak ik alle kranen en spoelbakken mee schoon. Ook supergoedkoop. Helaas verkopen ze dat niet meer.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Hi,
Ik weet niet of ik hier een merknaam mag noemen,maar ik gebruik bij mijn cliënten (ben huishoudelijke hulp) altijd Antikal spray fresh ambipur kalkreiniger voor de kranen/douchestang,het dekseltje van het doucheputje en de douchecabine en wasbak. Wonderspul en ruikt ook nog eens lekker! Hierbij maak ik gebruik van een sanitairspons (ik gebruik die van de Hema),een sanitairspons reinigt alle sanitair zonder krassen en de zeemzijde zorgt voor een streeploos resultaat. Hoelang ik de Antikal laat inwerken is afhankelijk van de hoeveelheid kalk er aanwezig is. Tot nu toe heeft het altijd gewerkt. :proud:

Thuis gebruik ik Cillit bang power cleaner bleek & hygiéne bij het schoonmaken van de badkamer en het toilet (behalve voor de kranen) omdat ik die bleek lucht lekker vind ruiken en daarna ruikt alles nog dagenlang fris. Onze badkamer en toilet ruiken dan na zwembad. :biggrin:
Ik heb goede ervaringen met het Albert Heijn antikalkspul. Werkt beter dan die van de a-merken.
:hello: TO,is je badkamerkraan nog mooi schoon geworden?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven